Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Thalia 1,5 dci - hałasująca pompa Common Rail

nightrunner 28 Dec 2011 12:38 5813 9
  • #1
    nightrunner
    Level 21  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z pompą paliwa.
    Od jakiegoś czasu zaczęła hałasować jak na zapożyczonym filmiku pod linkiem poniżej.
    Link
    Najprawdopodobniej przyczyną tych dzięków jest powietrze w pompie.
    Coś mnie wczoraj wzięło i spędziłem trochę czasu przy samochodzie.
    Okazało się że odpływ z pompy i odpływ do zbiornika były prawie puste, bez paliwa.
    Przepompowałem układ gruszką umieszczoną na dolocie ze zbiornika i pompa zaczęła pracować ciszej.

    Wszystkie przewody są już pełne paliwa jednak z pompy cały czas wydostają się bąbelki powietrza.
    Tak samo jak na przykładowym filmiku, na jego początku widać jak z pompy wylatuje powietrze, trzeba się tylko dobrze przypatrzeć (u mnie te bąble są już mniejsze po kilku przepompowaniach).

    Problem polega na tym że nie wiem czemu z pompy nadal idzie powietrze.
    Czy to normalne, czy to raczej pozostałości po zapowietrzeniu ??
    Część bąbelków ucieka przez odpływ do zbiornika, ale część zostaje na górze filtru paliwa i dopiero kilka mocnych pompnięć gruszką przepycha to powietrze do odpływu do zbiornika.
    Od wczoraj po każdym przejeździe (na razie tylko 2 przejazdy) pompuję gruszą żeby się pozbyć powietrza z filtra i chyba za każdym razem jest coraz lepiej :)

    Wolę jednak zapytać, bo ja się za bardzo na dieselach nie znam, a te bąbelki z pompy lecą i lecą jak z worka bez dna :P
    Wydaję mi się że w pompie wcale nie powinno być powietrza chyba że się mylę, to proszę o sprostowanie ;)

    PS Około miesiąca temu wymieniłem filtr paliwa i mogłem źle coś odpowietrzyć, ale czemu wyszło to tak późno to mnie trochę dziwi ;/
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    jarciu11
    Level 19  
    Pomijam te stuki gdyż jak napisałeś filmik nie pochodzi z twojego silnika jeśli rozpinałeś paski napędu i dzwięk nadal występuje pompa cr. Powietrze , napisz jaki filtr ON zamontowałeś.
  • #5
    nightrunner
    Level 21  
    Z filmiku ważne jest tylko to powietrze pojawiające się w powrocie z pompy i nic więcej ;)
    Nie rozumiem do końca pytania z tym filtrem, ale jeśli chodzi o typ to jest oryginał DELPHI, jest to filtr z odstojnikiem i czujnikiem wody.
    Zrobiłem sobie trasę 50km i 3 razy odpowietrzałem gruszką i nadał mam powietrze, ale silnik chodzi tylko trochę głośniej niż zawsze to robił więc chyba to jest przyczyną.
    Podejrzewam też że powietrze, które wychodzi z pompy do filtru krąży trochę w koło i wraca częściowo do pompy.
    Stwierdzam to na podstawie podwyższonej temperatury paliwa w okolicy filtru, bo gdy przepompuje gruszką, ze zbiornika dochodzi zimniejsze paliwo.
    Więc jak już za dużo się w filtrze powietrza zbierze może część wracać do pompy.

    To jest moja teoria i niech żaden specjalista się nie obraża jakby co, opisuję tylko to co zaobserwowałem ;)
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    SACZI
    Level 16  
    1,5dci to strasznie wrażliwy silnik, najbardziej na eksploatacje.
    Zawitaj do jakiegoś mechesa, nich CI sprawdzi układ paliwowy, bo w 1,5 dCi pompy CR są przyczyną katastrofy w układzie paliwowym.
    Pompy "sypią wiórami" metalowymi, które masakrują wtryskiwacze.
    O kosztach wspominać nie muszę ...

    PS
    Ja wczoraj wymieniałem filtr paliwa i jako takiego odpowietrzenia robić nie musiałem (pompa paliwa w zbiorniku, układ Boscha).
    Silnik nawet sekundy nie zaprotestował.
  • #9
    nightrunner
    Level 21  
    Właśnie tego się obawiam że nadejdzie dzień kiedy układ DELPHI zrobi spustoszenie w układzie paliwowym ;/
    W moim układzie nie ma pompy w zbiorniku i właśnie słyszałem że po delphi zaczęli stosować układy boscha i siemensa jeśli dobrze pamiętam,
    tylko szkoda że przez zakupem samochodu o tym nie wiedziałem ;P

    Mój układ wtryskowy jest całkowicie sprawny już to sprawdzałem (nie ma też opiłków, silnik nie kuleje ani nie leje), dlatego dziwi mnie trochę głośniejsze działanie pompy,
    jednak już jest lepiej po "moim" odpowietrzaniu.
    Okazuje się że w moim układzie są 2 obwody, jeden to pompa-filter, drugi filter-zbiornik.
    Jest to tak zrobione żeby podgrzewać paliwo pompa-filter, tylko że w takim układzie zbiera się powietrze z przelewów wtrysków w filtrze, część jest przepychana do zbiornika, a część zostaje i najprawdopodobniej wraca do pompy.

    Ktoś zrobił tak że połączył powrót z pompy z powrotem do zbiornika i już nie miał problemu z powietrzem, jednak w ten sposób zrezygnował z grzania paliwa w filtrze,
    a to chyba po coś jest skoro jest :P

    Po zatankowaniu do pełna pompa zawsze chodziła ciszej (wcześniej nie skojarzyłem tego faktu), więc to raczej pewne że to wina powietrza w układzie.
    Tak samo było ostatnio i po zatankowaniu problem się rozwiązał (myślałem że miałem wodę na dnie zbiornika czy coś), jednak pojawił się na nowo po około 300km, bo był mniejszy nacisk paliwa w zbiorniku.
    Teraz jak wszystko porządnie odpowietrzyłem i przepycham do zbiornika to powietrze, które podadzą przelewy wtrysków, jest już dobrze :)

    Za każdym pompowaniem gruszką powietrza jest trochę mniej więc układ mam raczej szczelny.
    Sprawdziłem wczoraj wszystko dokładnie i nic nie wskazuje na wiatry jak to kidu22 nazwałeś :)
    Nawet producent twierdzi że powietrze w powrocie pompy to coś normalnego, tylko skąd to powietrze i po co ?!
    Wygląda to na wadę układu, do której producent się oczywiście nie przyzna, a to że pompa chodzi głośniej to co z tego przecież działa ;/

    Pojeżdżę i po-pompuję tak jeszcze kilka dni i dam znać czy to coś dało ;)
    Podejrzewam że jakbym miał dodatkową pompę w zbiorniku jak ty SACZI, to przepychała by ona powietrze nagromadzone w filtrze,
    a tak nic nie wymusza obiegu filter-zbiornik.
  • #10
    SACZI
    Level 16  
    nightrunner wrote:
    ...
    Mój układ wtryskowy jest całkowicie sprawny już to sprawdzałem (nie ma też opiłków, silnik nie kuleje ani nie leje), dlatego dziwi mnie trochę głośniejsze działanie pompy,
    jednak już jest lepiej po "moim" odpowietrzaniu....

    Nie znam się na dCi, chociaż mam ochotę kupić drugie małe jeździdełko. Clio 1,5dCi jest, a właściwie był jednym z kandydatów.
    Natomiast niezaprzeczalny jest fakt i niezależny od rodzaju diesla, że paliwo to mamy w Polsce takie ... średnie.
    W najlepszym przypadku jest "suche", bo takie po prostu jest. W najgorszym jest suche, bo chrzczone i/lub z dodatkiem kwasu akumulatorowego + OO.
    Dlatego niektórzy proponują dodawanie do paliwa środki smarne, bo zacierają się pompy od suchego paliwa.
    Ja kupiłem i wlałem Kleen Flo - smar do pomp:
    http://allegro.pl/polecany-do-pompa-bosch-dodatek-do-on-smaruje-i1992617082.html
    Silnik, jakby ... ciszej pracował, ale może to być wrażenie subiektywne.
    Niektórzy polecają Mixol, który ponoć tak samo działa. JA wolę lać coś co przeznaczone jest do diesla niż do piły motorowej, czy motorynki...
    Może warto spróbować ... ?



    nightrunner wrote:
    ...
    Podejrzewam że jakbym miał dodatkową pompę w zbiorniku jak ty SACZI, to przepychała by ona powietrze nagromadzone w filtrze,
    a tak nic nie wymusza obiegu filter-zbiornik.

    Pompę to Ty pewnie masz, ale w pompie wysokiego ciśnienia - łopatkową.
    Pompa w zbiorniku ma tą zaletę, że przy wymianie filtra pięknie odpowietrza filtr i przewody. "Machanie" gruchą trochę niedzisiejsze.