Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bloki

28 Gru 2011 12:55 11774 9
  • Poziom 17  
    Witam mam taki problem z audi a4 b6 1.9TDi 130KM 2002r AWX - od kilku dni samochód zaczął mi słabiej zapalać tzn. zaraz po odpaleniu tak jakby się dusił się i przez 2-4 sek. chodził tak jak byłby przyduszony i nawet bo dociśnięciu pedała gazu dochodził do 2-2,5 tys obrotów. Po około 4 sek. Odpalał i już wszystko było ok.
    Dziś rano podczas odpalania uruchamiał się tak jakby nie na wszystkich cylindrach( nie znam się ale takie mam wrażenie ponieważ bardzo trzęsło samochodem) po 5 próbie udało się odpalić, pojechałem do pracy po 8 godzinach ładnie odpalił wracając do domu pokazała się kontrolka od ESP i zaczęło trząść samochodem lekko i po chwili coraz mocniej. Wyłączyłem włączyłem samochód na kilometr lub 2 było dobrze i po chwili znowu zapaliła się kontrolka od ESP ale teraz już tak mocno nie trzęsło samochodem, wróciłem do domu zrobiłem VAGiem Auto-log (kontrolka od ESP cały czas się paliła bo specjalnie nie wyłączałem samochodu żeby błąd nie zniknął) log wrzucę niżej. Wyłączyłem samochód po 4 godzinach chciałem wyjechać z domu a tu auto w ogóle nie chce zapalić, rozrusznik kręci ładnie, Akumulator mam dobry. Nie wiem co się stało. Na co stawiacie ? Co mogło się stać?
    Zapomniałem jeszcze dodać że jak przekręcę stacyjkę to pali się kontrolka od ESP a podczas próby odpalenia (kręcenia rozrusznikiem) świeci się kontrolka od ABS. Martwi mnie to że ostatnio już 2 razy po dłuższym kręceniu rozrusznikiem (10-15 sek) pokazała się na komputerze duża konewka od oleju z której kapał olej. Przepraszam za moje tłumaczenie ale staram się żebyście dokładnie wiedzieli o co chodzi.
    oto log który zrobiłem jak ostatni raz samochód był odpalony i świeciła się kontrolka od ESP czyli błąd nie był zresetowany wyłączeniem zapłonu.

    [img width=100 height=180]http://s15.postimage.org/f16xiknaf/log_z_bledem.jpg[/img]

    a tu log który zrobiłem już niestety na tylko przekręconym zapłonie bo samochód już nie odpalał:(

    [img width=100 height=180]http://s14.postimage.org/nhx920d7h/log_na_zgaszonym.jpg[/img]

    a oto bloki które robiłem kilka tygodni temu gry tylko zaczęła pokazywać się kontrolka od ESP i zaczynało trząść samochodem:
    logi zrobione z uruchomionym silnikiem
    [img width=148 height=180]http://s9.postimage.org/pxwq3rbaj/bloki_stare_na_zapalonym1_2_3_4_5_6_7.jpg[/img]
    [img width=100 height=180]http://s15.postimage.org/mbavk8vdz/bloki_stare_na_zapalonym.jpg[/img]

    a tu ostatnie bloki ale niestety już tylko na przekręconym zapłonie bo samochód już nie odpalał:( -

    [img width=100 height=180]http://s16.postimage.org/5g1pl3tv5/bloki_razem.jpg[/img]

    znalazłem jeszcze jeden log który zrobiłem niedawno jak wyskoczyła kontrolka od ESP

    17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144) / (N145), Short to Plus
    17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243), Regulation Range Exceeded
    17664 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62), Open or Short to Plus
    17669 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240), Regulation Range Exceeded
    17672 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241), Regulation Range Exceeded

    mówi coś wam to więcej co mogło się stać?
  • HELUPOWER
  • Poziom 14  
    Nie chcę wprowadzać w błąd ale czy nie chodzi tu o inspekcje olejową.
    Osobiście miałem taki przypadek w koparce Atlas - coraz gorzej chodzi , przerywa ,traci moc
    w końcu nie daje się odpalić -mnóstwo błędów nałapał sterownik a wystarczyło skasować wymianę oleju i wywalić powstałe błędy-ale koparka i samochód osobowy to trochę odmienne światy ,więc proszę traktować to jako sugestię . Życzę powodzenia.
  • HELUPOWER
  • Poziom 18  
    Witam wejć w silnik i sprawdż blok 013 oraz 023 na 13 nie powinny parametry przekraczać 3.00 a w 23 40 jesli jest powyżej pompowtryski do wymiany w twoim przypadku 3

    pozro rox!
  • Poziom 16  
    Pierwsze to sprawdź bezpieczniki, a następnie listwę zasilającą pompo-wtryskiwacze. A pompki zostaw sobie na potem.
  • Poziom 17  
    ok jakie bezpieczniki sprawdzić? i gdzie może znajdować się ta listwa? proszę o pokazanie mi na tych zdjęciach, gdzie znajduje się ta listwa i co z nią zrobić:
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bloki
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bloki
  • Poziom 42  
    Z żadną "listwą" nic nie rób, bo ją nie znajdziesz , nie słuchaj podpowiedzi miłośników przyrody!
    Zrób to , co napisał Rox1.
  • Poziom 17  
    rox1 napisał:
    Witam wejć w silnik i sprawdż blok 013 oraz 023 na 13 nie powinny parametry przekraczać 3.00 a w 23 40 jesli jest powyżej pompowtryski do wymiany w twoim przypadku 3

    pozro rox!


    w moim przypadku trzy ? czy trzeci? :) podawałem już te parametry wcześniej
  • Poziom 1  
    witam was koledzy... sprawdz najpierw EGR bo jak widze na 2 zdjeciu masz tak zasyfiony egr z zewnatrz to co musi byc w srodku... a i sprawdz czy klapka sie nie zablokowała- puszka z lewej strony egier z ciagiwem( jest to odpowiedzialne za duszenie silnika przy wyłaczaniu aby sie tak nie trzesł.. moze zablokowała sie klapka i nie ma doplywu powietrza. egr i kolektor dolotowy rozkrec i benzyna lub rozpuszczalnikiem lub preparatami speclanymi wyczysc wyszoruj skasuj błedy zmontuj i zdaj relacje. mam rowniez ten sam silnik AWX 130km
  • Poziom 17  
    Witam kupiłem dwa pompowtryski AR włożyłem je 1 i 3 cylinder i samochód odpalił lecz niestety chodziło tak jakby nie na wszystkich garach tylko na 2 np. i teraz nie wiem na których. zrobiłem szybko skan vagiem co mogłem i tak wyglądają wyniki:
    bloki 13, 18, 23
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bloki
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bloki
    bloki 000, 001, 002
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bloki
    bloki 003, 004, 005
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bloki
    006,007,008
    Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bloki
    błędy:
    http://wklej.org/id/665633/
    błędy po skasowaniu:
    http://wklej.org/id/665634/
    a tu wklejam log dynamiczny z bloku 13, 18 i 23
    dynamiczny log lepiej pokazany http://vaglog.rtnet.pl/dala11_68549.html
  • Poziom 17  
    Wypompowałem z baku paliwo pompką która jest w samochodzie w ten sposób że samochód chodził na paliwie z butelki a paliwo które miało krążyć w układzie zlatywało do bańki. Zlałem tak wszystko co było w baku czyli 35l. Zalałem do baku 8 litrów nowej ropy z orlenu. Wymieniłem dwa pompowtryskiwacze 1i 3. Samochód wreszcie odpalił ale na dwóch pompowtryskiwaczach. Załatwiłem następne 2 wymieniłem 2 i 4 samochód odpalił już ładnie. Ale niestety po przejechaniu 20km znów wyskoczyła kontrolka od ESP i zaczęło trząść skrzynią biegów i całym samochodem. Pojechałem do mechanika i okazało się że pompowtrysk na 2 cylindrze jest w kiepskim stanie (vag blok 13: wartości skakały od 2.0 do 2.5) i na 4 też nie był najlepszy (blok 13: około 1.0) na 1 i 3 cylindrze parametry na bloku 13 było od 0.2 do 0.5. Pojechałem do domu postawiłem samochód na 2 dni i po 2 dniach już nie odpalił:( Z holowałem go do mechanika. Oddałem pompowtryski z 2 i 4 cylindra. Kupiłem 2 następne pompowtryski mechanik włożył je na za 2 i 4 ale samochód odpalił na 2 cylindrach. Vag pokazywał że 1 i 3 pompowtrysk nie działają. Co mogło być tego przyczyną? Czy nie wypompowałem tym sposobem co wcześniej mówiłem do końca starej ropy z baku? Co robić teraz? Zastanawiam się nad wyjęciem całkowicie baku i wypłukać go i wyczyścić. Słyszałem też coś o takim środku firmy Liqui Moly. Może wystarczy zalać do pełna bak i dodać tego środka? wyjeścić np troche i znowu dolać ropy i tak cały kilka razy? Co o tym myślicie? Co byście zrobili w mojej sytuacji?
    ma ktoś jakiś sprawdzony sposób jak najlepiej wyczyścić bak w audi a4 b6 2002r 130KM? dziś mechanik będzie go demontował i chciałbym poznać jakieś dobre i bezpieczne dla samochodu sposoby.