Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego olej silikonowy do sprzęgła wiskotycznego

28 Gru 2011 17:11 6761 7
  • Poziom 8  
    Jaka powinna być lepkość oleju sylikonowego do wiskozy w Atego 1223 2001 rok?

    Symbol na starej uszkodzonej wiskozie: A9062001023/00
    Symbol na wisku BEHR: A9062001022 lub A9062001122

    Sprawa ma się tak, że koleś który sprzedał nam wisko źle je przetrzymywał. Auto powinno trzymać temperaturę 85 stopni, a podchodzi teraz do 90. Musimy więc wymienić olej w wiskozie.

    Pytanie tylko jaka ma być jego lepkość i gdzie go dostać. Jeden mechanik powiedział, że lepkość 12000 ost, ale ręki uciąć nie daje bo "szef zamawia nie ja".
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    a nie lepiej zareklamowac to wisko ktore masz??

    Albo jesli nie mozna tego zrobic to nie lepiej kupic drugie wisko?? Jak przegrzejesz silnik to koszty beda znacznie wieksze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    bodek434 napisał:
    Co dla Ciebie znaczy złe przetrzymywanie wisko? :)


    Przez pół roku stało mocowaniem do dołu. Czyli w pionie. W ASO Mercedesa powiedzieli mi, że powinno stać tak jak jest zamontowane w aucie, a w naszym przypadku przez to jak stało, stary olej mógł po prostu wyciec.

    Posprawdzam co napisałeś.
  • Poziom 12  
    W przypadku złego przechowywania olej nie wycieknie a zmieni swoje położenie. Może wlać się w takie miejsca z których ma utrudniony wypływ. Z doświadczenia (nie jestem specem- czasami mam styczność) wiem że jak montuje się sprzęgło źle przechowywane to po założeniu lub przed dobrze jest jak sprzęgło postoi w pozycji w jakiej jest zamontowane w pojeździe co najmniej kilka godzin. Można ewentualnie po kilku godzinach obrócić je o 120, 180 stopni w celu rozprowadzenia oleju. U mnie czasami zdawało to egzamin. Ostatnio przerabiałem visco w steyr 360 KM i jest ok. Łapie trochę szybciej, mogłem dać trochę mniej oliwy
  • Poziom 23  
    Po pierwsze nawet w transporcie visko jest w pozycji leżącej i jemu sie nic nie stanie nic sie z niego nie wyleje a tym bardziej nie uszkodzi sie poprzeż to leżenie(polecam lektuje o visko)
    po drugie oleju do visko to raczej nigdzie nie dostaniesz poniewż jest to specjalny olej o specyficznej gestości i ilości wlanej do visko(np. jak wlejesz za dużo to visko bedzie sie ślizgać jak za mało to sie zatrze i stanie) i sam tego nie zrobisz. Sposób montażu visko jest taki jak kolega wyżej napisał czyli po zamontowaniu odczekać kilka godzin aby olej znajdujący sie w środku sciekł i wyrównał poziom w sercu :))

    Dodano po 5 [minuty]:

    A co do grzania sie samochodu to jest tak visko stoii chłodzi sobie silnik tem na wskażniku nie roścnie zaciąga wszystkie syfy przez chłodnice i intelcooler zapycha sie najczęściej pomiedzy intelcoolerem a chłodnicą po wymianie visko pierwsza trasa i kierowca wydzwania że samochód mu sie grzeje co sie stało?! bo temperatura na wskażniku przekroczyła 90'C
    Prosty schemat WYMIENIASZ VISCO CZYŚĆ CHŁODNICE
  • Poziom 35  
    hubert04 napisał:
    Prosty schemat WYMIENIASZ VISCO CZYŚĆ CHŁODNICE


    Z przodu przedmuchaj kompresorem wszystkie chłodnice a zobaczysz ile syfu wyleci w kierunku silnika ,głównie ziemnego pochodzenie, zaoliwionego .
  • Poziom 12  
    Nie do końca jest to prawda, nie każde visco ma jednakową budowę, nie każde jest rozbieralne w domowych warunkach (napełnić się da). Jednakże przewozić je należy w pozycji jak w samochodzie, przesyłki prawidłowo pakowane oznaczane są strzałkami kierunku do góry celem prawidłowego składowania i przewożenia. Olej do visco oczywiście kupisz, może nie jest to dokładnie to co w fabryce ale skutkuje, nie jest to żaden moto doktor. Nie spotkałem się aby olej wyciekł, traci on swoje właściwości jak każdy inny olej. Jeżeli wlejesz go za dużo to visco zaczyna ciągnąć mimo niskiej temp silnika, a zaciera się w przypadku zużycia łożysk i wycieku smaru. To trochę tak jakby zatrzeć silnik mając olej ponad max> co do pozycji leżącej viska to jest to często spowodowane budową oraz po prostu fartem. Zaczynałem z visco od KIA k2700 i leżało, stało a zawsze działało. Od steyr poleżało z tydzień i trzeba było dolać oliwy, a wcześniej działało.