Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprężarka śrubowa BOGE C9 zawór ssący nie otwiera się.

bajer1 28 Dec 2011 19:03 11189 23
Automation24
  • #1
    bajer1
    Level 27  
    Witam.
    W sprężarce po uruchomieniu nie otwiera się zawór ssący elektrozawór.
    Działa ale nic po za tym się nie dzieje w tym urządzeniu.
    W rurze ssącej jest otwór.
    Jak go zasłonię palcem (zwiększa się ciśnienie) to zawór ssący się otworzy zawór.
    Lub jak odkręci zaślepkę (zaznaczona) i przez ten otwór złapie powietrze, to też zawór się otworzy.
    Szukam jakieś podpowiedzi aby naprawić.
    Serwis wymiana całego ustrojstwa ale to tyle kasy a i siemeringi w tym ustrojstwie zmieniłem.
    Może to co napisałem to nie bardzo zrozumiałe ale kto widział lub naprawiał taką sprężarkę będzie wiedział o co mi chyba chodzi.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
    Sprężarka śrubowa BOGE C9 zawór ssący nie otwiera się. Sprężarka śrubowa BOGE C9 zawór ssący nie otwiera się.
  • Automation24
  • Automation24
  • #3
    bajer1
    Level 27  
    Witam no tak myślałem że brakuje jej powietrza aby wystartowała no dobrze a gdzie ten zawór jest, jest tam śruba(6) na górze a pod nią kulka to ten zawór?? przez niego ma zassać to powietrze ??? Możesz kolego coś jeszcze podpowiedzieć.Pozdrawiam
  • #5
    bajer1
    Level 27  
    Witam jeżeli dobrze zrozumiałem powietrze ma zassysać przez ten zawór z kulką do sprężarki ta wytwarza ciśnienie które wraca do siłownika zaworu ssącego i ten się otwiera na nim jest elektrozawór który wypuszcza ciśnienie wtedy zawór zamknięty a jak zamknie wylot robi się ciśnienie siłownik zadziała zawór się otwiera wszystko niby tak jest ale kanał którym wraca ciśnienie jest otwarty do kanału ssącego jakby brakowało zaślepki i nie może wytworzyć się ciśnienie aby zadziałał siłownik.Chyba musze zrobić foto to wtedy będzie bardziej zrozumiałe ale i tak wielkie dzięki za pomoc.Pozdrawiam
  • #7
    bajer1
    Level 27  
    Witam do sprężarki mam parę kilometrów nie wiem kiedy tam będę a powyższe tematy wyjaśniły mi pracę co prawda przypuszczałem że to tak pracuje ale teraz wiem na pewno .Widzę że są podobnie zbudowane są różnice ale zasada pracy taka sama.I tak się zastanawiam czy jak nie wymienia się żadnych filtrów i żadnych przeglądów to nie ma wpływu na taką usterkę sprężarka ma 3 lata chyba , ale nie wiem ile godzin pracy, też sprawdzę i podam.Pozdrawiam
  • #8
    jekab
    Level 23  
    Chyba puszcza ci zawór wyjściowy. Nazywa się to zawór minimalnego ciśnienia.
    Takie skrzyżowanie zwrotnego i bezpieczeństwa.

    Quote:
    Witam jeżeli dobrze zrozumiałem powietrze ma zassysać przez ten zawór z kulką do sprężarki ta wytwarza ciśnienie które wraca do siłownika zaworu ssącego i ten się otwiera na nim jest elektrozawór który wypuszcza ciśnienie wtedy zawór zamknięty a jak zamknie wylot robi się ciśnienie siłownik zadziała zawór się otwiera wszystko niby tak jest ale kanał którym wraca ciśnienie jest otwarty do kanału ssącego jakby brakowało zaślepki i nie może wytworzyć się ciśnienie aby zadziałał siłownik.Chyba musze zrobić foto to wtedy będzie bardziej zrozumiałe ale i tak wielkie dzięki za pomoc.Pozdrawiam


    Źle zrozumiałeś. Sprężarka do rozruchu czerpie powietrze z zamkniętego zaworu ssącego. Nie jest taki szczelny a ponieważ jest to mało powietrza by nie uciekło trzyma je zawór wyjściowy.
  • #9
    kkknc
    Level 43  
    jekab wrote:
    Chyba puszcza ci zawór wyjściowy. Nazywa się to zawór minimalnego ciśnienia.
    Takie skrzyżowanie zwrotnego i bezpieczeństwa.

    Źle zrozumiałeś. Sprężarka do rozruchu czerpie powietrze z zamkniętego zaworu ssącego. Nie jest taki szczelny a ponieważ jest to mało powietrza by nie uciekło trzyma je zawór wyjściowy.

    Wogóle nie wiesz o czym piszes i totalnie nie znasz terminologi i nazewnictwa, oraz przeznaczenia posczególnych częsci.
  • #10
    bajer1
    Level 27  
    Witam znalazłem rysunek na stronie producenta nie jest to wierna kopia tego co jest w sprężarce ale bardzo podobne wręcz identyczne. A teraz to tak 1 to elektrozawór zamyka się po pewnym czasie po uruchomieniu działa w ten sposób że wypuszcza sprężone powietrze przez siebie w atmosferę gdy zadziała ciśnienie rośnie i zadziała siłownik zaworu dolotowego ale jest problem zadziała tylko wtedy gdy przymknę otwór 3 on jest otwarty tak jak jest na rysunku i tu widzę problem albo za dużo ucieka tego powietrza przez ten otwór,za małe ciśnienie wytwarza sprężarka albo zawór 2 to ten jest podciśnieniowy dostarcza za mało powietrza ta kulka ciężko lata w środku może to ona jest przyczyną ale bez kulki też lipa nie działa.Ale jest nie raz tak że sprężarka startuje i wszystko ok zawór się otworzy ale to rzadko. Kolega jekab pisze o tym zaworze na wyjściu sprężarki ale jak byłby uszkodzony to powietrze cofało by sie przez sprężarkę ale tak nie jest chyba że spełnia jeszcze inną role i sprężarka nie uzyskuje ciśnienia na początku pracy.Pozdrawiam i czekam na ewentualne podpowiedzi.





    Sprężarka śrubowa BOGE C9 zawór ssący nie otwiera się.
  • #11
    jekab
    Level 23  
    kkknc wrote:
    jekab wrote:
    Chyba puszcza ci zawór wyjściowy. Nazywa się to zawór minimalnego ciśnienia.
    Takie skrzyżowanie zwrotnego i bezpieczeństwa.

    Źle zrozumiałeś. Sprężarka do rozruchu czerpie powietrze z zamkniętego zaworu ssącego. Nie jest taki szczelny a ponieważ jest to mało powietrza by nie uciekło trzyma je zawór wyjściowy.

    Wogóle nie wiesz o czym piszes i totalnie nie znasz terminologi i nazewnictwa, oraz przeznaczenia posczególnych częsci.


    Chłopie nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    To sprawdzenie jest bardzo proste.
    Należy zdjąć przewód z zaworu ssącego i kijem na siłę popchnąć klapę tego zaworu(czyli ręcznie go otworzyć).
    Jeżeli jest to wina zaworu minimalnego ciśnienia to sprężarka złapie więcej powietrza i wejdzie w normalny cykl pracy.
  • #12
    bajer1
    Level 27  
    Witam tak jak kolego piszesz sprężarka po przyciśnięciu pracuje normalnie to teraz gdzie ten zawór minimalnego ciśnienia ale zdaje mi się że to ten na wylocie powietrza z sprężarki na foto w tym małym rysuneczku.I czy to można rozebrać samemu czy co z tym się robi?? Bo do tego zaworu jeszcze się nie dobierałem a może tylko trzeba wyregulować ale jak??Jest też taki zawór bezpieczeństwa widać go taki stojący może to ten? Pozdrawiam i dzięki i czekam na dalsze podpowiedzi.


    Sprężarka śrubowa BOGE C9 zawór ssący nie otwiera się.
    Sprężarka śrubowa BOGE C9 zawór ssący nie otwiera się.
  • #13
    kkknc
    Level 43  
    jekab wrote:
    Chyba puszcza ci zawór wyjściowy. Nazywa się to zawór minimalnego ciśnienia.
    Takie skrzyżowanie zwrotnego i bezpieczeństwa.

    Źle zrozumiałeś. Sprężarka do rozruchu czerpie powietrze z zamkniętego zaworu ssącego. Nie jest taki szczelny a ponieważ jest to mało powietrza by nie uciekło trzyma je zawór wyjściowy.

    Chłopie nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    To sprawdzenie jest bardzo proste.
    Należy zdjąć przewód z zaworu ssącego i kijem na siłę popchnąć klapę tego zaworu(czyli ręcznie go otworzyć).
    Jeżeli jest to wina zaworu minimalnego ciśnienia to sprężarka złapie więcej powietrza i wejdzie w normalny cykl pracy.


    Zawór minimalnego ciśnienia znajduje się za, a nie przed spręzarka i jego zadaniem jest zapewnienie prawidłowego smarowania stopnia srubowego. I nie jest to zawór wyjsciowy, ani skrzyzowanie.....
    Ale z jednym się zgadzam nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    Czasami otwory wydmuchowe są kalibrowane i na przewodzie lub samym wylocie jest dysza masz tam jakiś ślad po gwincie?
    Podejrzewam też uszkodzenie elektrozaworu prawdopodobnie jest brudny i zaklejony olejem. Większość elektrozaworów zaleca się wymieniać, co 10000h
    A co 2000h-5000h wymiena sie wszystkie żywotne elementy tego zaworu, zostawiajac tylko korpus.
  • #14
    jekab
    Level 23  
    Quote:
    Zawór minimalnego ciśnienia znajduje się za, a nie przed spręzarka i jego zadaniem jest zapewnienie prawidłowego smarowania stopnia srubowego. I nie jest to zawór wyjsciowy, ani skrzyzowanie.....
    Ale z jednym się zgadzam nie wprowadzaj ludzi w błąd.


    Nie jest ci wstyd??
  • #15
    bajer1
    Level 27  
    Witam ten otwór co mogę go przytkać i wtedy zadziała nic nie ma w środku prosty żadnego gwintu z zewnątrz zakręcony śrubą (zaślepka).Pozdrawiam
  • Helpful post
    #16
    jekab
    Level 23  
    bajer1 wrote:
    Witam tak jak kolego piszesz sprężarka po przyciśnięciu pracuje normalnie to teraz gdzie ten zawór minimalnego ciśnienia ale zdaje mi się że to ten na wylocie powietrza z sprężarki na foto w tym małym rysuneczku.I czy to można rozebrać samemu czy co z tym się robi?? Bo do tego zaworu jeszcze się nie dobierałem a może tylko trzeba wyregulować ale jak??Jest też taki zawór bezpieczeństwa widać go taki stojący może to ten? Pozdrawiam i dzięki i czekam na dalsze podpowiedzi.




    Zawór musi być na wyjściu całego układu. To ostatnia część.
    Podkreślam że wspomniany feler (jeżeli to ta wada) ,przy niesprawnym zaworze występuje tylko kiedy sprężarka staruje i usiłuje pompować powietrze w instalację gdzie ciśnienie jest O atm (zero). Jeżeli w zbiorniku buforowym jest z 3-4 atm ,to wszystko będzie pracowało normalnie.
    Może wystarczy wciągnąć tłok i wyczyści gniazdo.
    Masz zdjęcie gdzie widać przekrój

    Sprężarka śrubowa BOGE C9 zawór ssący nie otwiera się.
  • #17
    bajer1
    Level 27  
    Witam ok to muszę podjechać do sprężarki. Startuje zawsze źle gdy instalacja ma zero ciśnienia lub 5,5atm , zbiornika buforowego to chyba nie ma, chyba że chłodnica jest nim.Sprawdzę w przyszłym tygodniu dzięki za dotychczasowe podpowiedzi i będę prosił o więcej.
    Pozdrawiam, wszystkiego najlepszego w nowym roku .
  • #18
    jekab
    Level 23  
    bajer1 wrote:
    Witam ok to muszę podjechać do sprężarki. Startuje zawsze źle gdy instalacja ma zero ciśnienia lub 5,5atm , zbiornika buforowego to chyba nie ma, chyba że chłodnica jest nim.Sprawdzę w przyszłym tygodniu dzięki za dotychczasowe podpowiedzi i będę prosił o więcej.
    Pozdrawiam, wszystkiego najlepszego w nowym roku .


    Bez jaj .Musi gdzieś na obiekcie stać zbiornik sprężonego powietrza.
  • #19
    kkknc
    Level 43  
    jekab wrote:

    Nie jest ci wstyd??


    Wstyd mi jak nie wiem, co.
    To budowa zaworu MPV jak widać oprócz głównej sekcji ma on też mały grzybek połączony małą sprężynką, która powoduje, że wystarczy dmuchnąć ustami i się otwiera upuszczając zawsze małą ilość powietrza. Pokazać ci budowę tych zaworów innych firm? Zaręczam jest podobna.
    Sprężarka śrubowa BOGE C9 zawór ssący nie otwiera się.
    Zawór bezpieczeństwa u góry ten koloru złotego zawór MPC z boku w okienku, Na twoim zdjęciu.
  • #20
    LiutenetMaria
    Level 28  
    jekab wrote:
    Bez jaj .Musi gdzieś na obiekcie stać zbiornik sprężonego powietrza.

    Rozmawiałem kiedyś z serwiantem, który serwisował sprężarkę w Łodzi, 300kW bez zbiornika. Całe powietrze żywcem idzie w rury, a sprężarka pracuje non-stop.
  • #21
    jekab
    Level 23  
    kkknc wrote:
    jekab wrote:

    Nie jest ci wstyd??


    Wstyd mi jak nie wiem, co.
    To budowa zaworu MPV jak widać oprócz głównej sekcji ma on też mały grzybek połączony małą sprężynką, która powoduje, że wystarczy dmuchnąć ustami i się otwiera upuszczając zawsze małą ilość powietrza. Pokazać ci budowę tych zaworów innych firm? Zaręczam jest podobna.
    Sprężarka śrubowa BOGE C9 zawór ssący nie otwiera się.
    Zawór bezpieczeństwa u góry ten koloru złotego zawór MPC z boku w okienku, Na twoim zdjęciu.


    Rany co za bałwan. Dmuchnij sobie . Nie wiedziałem że możesz swoimi płucami zrobić z 4 atm. Fenomen jesteś.
    Sprężarka śrubowa BOGE C9 zawór ssący nie otwiera się.
  • #22
    kkknc
    Level 43  
    Duże sprężarki są Łodzi w Indesicie i faktycznie bez zbiornika, ale maja falownik i są dwie jedna ma 250kW silnik główny i 55kW napędza wentylator chłodnicy i jeszcze dwa mniejsze. Druga jest mniejsza.
    Budowę zaworu MPV kolego jekab
    ci pokazałemz jasnym opisem czego dotyczy i wytłumaczyłem. A na 4 bary nastawia się ten zawór w sprężarkach wysokociśnieniowych.
  • #23
    jekab
    Level 23  
    kkknc wrote:
    Duże sprężarki są Łodzi w Indesicie i faktycznie bez zbiornika, ale maja falownik i są dwie jedna ma 250kW silnik główny i 55kW napędza wentylator chłodnicy i jeszcze dwa mniejsze. Druga jest mniejsza.
    Budowę zaworu MPV kolego jekab
    ci pokazałemz jasnym opisem czego dotyczy i wytłumaczyłem. A na 4 bary nastawia się ten zawór w sprężarkach wysokociśnieniowych.


    Przestań kręci i dezinformować .

    Wysoko wydajne śrubowe sprężarki nie są wcale wysokociśnieniowe.
    Zaworów MPV praktycznie się nie nastawia.
    Są generalnie dwa rodzaje.
    Z pojedynczym grzybem w kształcie tłoka i sprężyną (Jak na zdjęciu).
    Lub sprawniejsze z podwójnym ruchomym grzybem i dwoma sprężynami.(jak na rysunku)
    Te drugie mają bardzo dużą histerezę.
    W sprężarkach śrubowych
    1.Otwierają się przy ciśnieniu 3-5 atm(kiedy na wyjściu jest zero)
    2.Po spełnieniu warunku 1-go potrafią być otwarte na MAX nawet gdy w sprężarce jest tylko ok 1,5 atm a ciśnienie dalej w instalacji jest niższe.
    3.Zamykają się kiedy w sprężarce jest poniżej 1 atm a w instalacji jeszcze niższe.
    4.W każdym wypadku są zamknięte kiedy ciśnienie w instalacji jest wyższe jak w sprężarce (spełniają rolę zaworu zwrotnego).
  • #24
    bajer1
    Level 27  
    Witam i sprężarka naprawiona ale przez serwisant na zdjęciach widać elektrozawór ten czarny pod nim są takie podkładki i sprężyna w kadłubie i ta sprężyna była pęknięta nie mogłem tego wyciągnąć , tych podkładek nie dawały się ale to trzeba ciągnąć na siłę. Dziękuję wszystkim za oferowaną pomoc serwisant twierdził że pękają te sprężynki miał je na miejscu równowartość 60€ i po sprawie.