Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zwiazane z komputerami;) - jaka lutownice kupic?

16 Gru 2004 12:06 2064 7
  • Poziom 11  
    mam taki mly dylemat - potrzebuje lutownicy. Tylke, ze sam nie wiem dokladnie jakiej. Do tej pory jak potrzebowalem zlutowac jakies kabelki czy co to porzyczalem od ojca taka stara, wielka (transformatorowa) i sie tam bawilem cyna i kalafonia.

Przyszedl jednak czas, ze potrzebuje wlasnej. W celach: musze np. zrobic przejsciowke z wyjscia karty A/C C/A na BNC (do oscyloskopu itp.). Pytanie: jaka powinienem kupic i jakie akcesoria. No i ile to kosztuje (jestem studentem, wiec im taniej tym lepiej).

Ogolnie, jest mi potrzebna w zwiazku z komputerami, stad post tutaj :P.

Adam
  • Computer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    ja kupilemsobie taka grzalkową z cienkim grotem ktory nadaje sie do lutowania smd za 25 zl w lidlu w jakiejs tam promocji :)
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Lutownica oporowa małej mocy z cienkim grotem.
  • Computer Controls
  • Poziom 11  
    wziałem się na sposób i przejrzałem forum. Dowiedziałem się, że istnieje nawet coś takiego jak stacja lutownicza... he he he

Mogę iść do sklepu i się rozejrzeć, ale chciałbym po prostu ZROZUMIEĆ zasadę działania różnych lutowinic (akurat studiuję coś mocno powiązanego z elektroniką, więc teorię zrozumiem). Czytałem o: oporowych, transformatorowych, gazowych, grzałkowych (czy to nie jedna z poprzednich?), takich do elementów SMD (tak, wiem co to jest), i pozostałych.

O co chodzi z regulacją temperatury, której nie mają(?) transformatorowe? Jakie są ekstra substancje - jakieś przeciwutleniacze, czy coś jeszcze?

WIem, że pytania są dosyć niskiego poziomu, dlatego wolę zadać je anonimowo, niż pytać kogoś na uczelni i robić z siebie lewusa :P ?
  • Pomocny post
    Poziom 17