Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mały akumulator, niski prąd rozruchowy a odpalanie silnika w samochodzie.

naimadp 29 Gru 2011 10:17 17071 39
  • Pomocny post
    #31 29 Gru 2011 10:17
    domellus
    Poziom 29  

    naimadp napisał:
    Samochód bmw 94r. 520i

    Centra przewiduje do tego autka dwa akumulatory:
    1. Centra futura CA770 77Ah/760A
    2. Centra Plus CB740 74Ah/680A.
    A Ty chcesz zastosować coś co nawet zapewne nie zaspokoi dobrze potrzeb elektroniki a co dopiero rozruchu gdzie moc znamionowa rozrusznika firmy Bosch jest 1.4kW ;)

  • #32 29 Gru 2011 10:19
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Nasuwa mi się pytanie ?
    Dlaczego zależy Ci na małym akumulatorze ?
    Obniżasz masę pojazdu ? :-)

  • Pomocny post
    #33 29 Gru 2011 10:36
    gimak
    Poziom 37  

    web69 napisał:
    Może wsadzę kij w mrowisko, ale od 2 lat mam akumulator 20Ah

    Na forum corolli, przy podobnej dyskusji jeden z userów, też się pochwalił, że używa w swojej scarletce aku o pojemności 20 Ah, argument - po rozruchu błyskawicznie jest naładowany. Jest to całkiem realne, jak silnik jest w pełni sprawny (akumulatora i rozrusznik też) i pali na przysłowiowy dotyk. Kłopoty się zaczną jak silnik z jakichś powodów, będzie miał ochotę zaskoczyć po dłuższym kręceniu lub za drugim, trzecim kręceniem - wtedy się okaże, że król jest nagi.

  • #34 29 Gru 2011 11:10
    robokop
    Moderator Samochody

    gimak napisał:

    Na forum corolli, przy podobnej dyskusji jeden z userów, też się pochwalił, że używa w swojej scarletce aku o pojemności 20 Ah, argument - po rozruchu błyskawicznie jest naładowany.

    Bredzenie laika, któremu się wydaje że wie o czym mówi. Skoro akumulator błyskawicznie się rozładuje, to i błyskawicznie naładuje. Akumulator większej pojemności na rozruch odda tyle samo, więc i ładowanie wcale wolniejsze nie będzie, to nie maluch z prądnicą. A głębokość rozładowania, której akumulatory kwasowo/ołowiowe nie lubią? Spadek napięcia przy rozruchu? Im mniejszy akumulator, tym będzie on większy - wcale rozruchu nie ułatwia, a wręcz utrudnia. Ostatnio przyciągnęli mi na lince auto po wymianie silnika - rozrusznik kręcił, ale szybko "siadał" - auto odpalało na chwilę i gasło. Co się okazało - rozrusznik kręcił, napięcie w instalacji osiągało w trakcie kręcenia 9V - zbyt mało dla poprawnej pracy pompki paliwa i wtryskiwaczy. Wymiana baterii na sprawną - auto pali od "strzała".

  • Pomocny post
    #37 29 Gru 2011 12:12
    domellus
    Poziom 29  

    naimadp powiedz co Ty kombinujesz, ale tak szczerze ;)

  • #38 29 Gru 2011 13:09
    robokop
    Moderator Samochody

    bohdanek napisał:

    Bzdura - ten "pokemon" za skarby nie odpali zimnego diesla bez akumulatora, tym bardziej gdy musi kilkanaście razy obrócić wał korbowy dla napompowania ciśnienia paliwa, czy policzenia zębów koła fonicznego w benzyniaku - pierwszy "strzał" prądu przy nieruchomym wirniku rozrusznika go zdławi - mam droższe urządzenie http://allegro.onet.pl/akumulator-rozruch-speed-start-1212-telwin-starter-i1970068715.html , zimnego Cee'd-a CRDI przy całkowicie rozładowanym akumulatorze pojazdu nie odpali. A co przy ujemnych temperaturach? Zresztą to są urządzenia wspomagania rozruchu, a nie do zastępowania oryginalnego akumulatora.

  • Pomocny post
    #39 29 Gru 2011 19:47
    ociz
    Moderator Samochody

    domellus napisał:
    naimadp powiedz co Ty kombinujesz, ale tak szczerze

    Ja już chyba wiem co. Jakoś blisko granicy ta Biała Podlaska...

  • #40 30 Gru 2011 12:28
    naimadp
    Poziom 15  

    Ile głów tyle pomysłów :) hehe dobra rozumiem że nic z tego co chciałem nie da się zrobić. Dzięki za rady!