Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mały akumulator, niski prąd rozruchowy a odpalanie silnika w samochodzie.

naimadp 28 Dec 2011 21:55 24670 39
Bosch
  • #1
    naimadp
    Level 15  
    Witam. Czy odpalę auto osobowe, silnik 2.0 benzyna z akumulatora który ma prąd rozruchowy 200-260A ? Firmy bosch. Czy nie ma szans na odpalenie?
  • Bosch
  • Helpful post
    #3
    ociz
    Moderator of Cars
    Szansa jest, i na odpalenie i na uszkodzenie akumulatora.
  • Helpful post
    #4
    wojtekryba
    Level 32  
    Sprawdź potrzebny prąd rozruchu na większym akumulatorze.

    To odpowie na Twoje pytanie.
  • #5
    naimadp
    Level 15  
    robokop wrote:
    A pojemność tego akumulatora?
    18ah

    ociz wrote:
    Szansa jest, i na odpalenie i na uszkodzenie akumulatora.

    jaka jest szansa na uszkodzenie akumulatora? Czy w samochodzie nic się nie uszkodzi?

    wojtekryba wrote:
    Sprawdź potrzebny prąd rozruchu na większym akumulatorze.

    To odpowie na Twoje pytanie.
    na większym tak jak 60ah a prąd rozruchowy koło 600 to odpala bez problemu ale interesuje mnie ten mały.

    A jak mam sprawdzić jaki samochód potrzebuje prąd rozruchowy?
  • #6
    Zico63
    Level 37  
    3-letnim 34Ah nie odpaliłem FSO1500, a Kolega z takim czymś? To do kosiarki jest...

    naimadp wrote:
    A jak mam sprawdzić jaki samochód potrzebuje prąd rozruchowy?

    Miernik cęgowy, duży, zalecany przez producenta akumulator i... mierzymy na rozruchu! :spoko:
  • Bosch
  • #7
    naimadp
    Level 15  
    Zico63 wrote:
    3-letnim 34Ah nie odpaliłem FSO1500, a Kolega z takim czymś? To do kosiarki jest...


    Nie znam się dla tego pytam. Ja mówię o akumulatorze nowym. Czyli rozumiem że nie ma szans na odpalenie ?
  • Helpful post
    #8
    wojtekryba
    Level 32  
    A wiesz co to cęgi ?

    Jak nie to nie pytaj więcej o możliwości rozruchu.
  • Helpful post
    #9
    Zico63
    Level 37  
    Nowy 18Ah może się równać "siłą" 34Ah trzyletniemu.
    Nikłe szanse są, szczególnie gorącego silnika - ale nie taki rozruch Kolegę interesuje chyba?
  • Helpful post
    #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    naimadp wrote:
    18ah

    O matko.
    Quote:

    jaka jest szansa na uszkodzenie akumulatora?

    90-kilka %.
    Quote:
    Czy w samochodzie nic się nie uszkodzi?
    A u masz kilkanaście procent szansy.
    Quote:

    A jak mam sprawdzić jaki samochód potrzebuje prąd rozruchowy?

    Miernikiem cęgowym z funkcją rejestracji wyniku maksymalnego,oscyloskopem na boczniku itp.
    Generalnie to ten akumulator do skutera się nadaje, a nie do samochodu. Test elektroniki i układów wykonawczych przy rozruchu zabierze mu połowę pojemności.
  • Helpful post
    #11
    Zico63
    Level 37  
    Może to jaki stary Ford Orion i nic mu nie będzie; gorzej z "bateryjką". Kurcze pieczone - czy jest sens dalej to rozwałkowywać?
  • Helpful post
    #12
    wojtekryba
    Level 32  
    Może piszący poznają pare nowych pojęć z zakresu podstaw elektrotechniki ?
    To zawsze nauka :-)
  • #13
    naimadp
    Level 15  
    No a ile mniej więcej samochód z silnikiem 2.0 benzyna potrzebuje prądu do rozruchu? Wiecie? Mniej więcej.. No a akumulator 40Ah 360A już da rade czy ciężko będzie?

    Co do nauki to owszem już parę rzeczy się dowiedziałem:p ale piszę tutaj bo ja się nie znam a wiem że są tu osoby co mogą pomóc. Tyle:)
  • Helpful post
    #14
    wojtekryba
    Level 32  
    Rany !!!!!

    Powiedz ile czasu musi krecić rozrusznik do odpalenia i policz.
  • Helpful post
    #16
    ociz
    Moderator of Cars
    Jakbyś napisał jaki samochód to można by chociaż sprawdzić jaką normę podaje producent, oczywiście będzie to tylko dotyczyło w pełni sprawnego rozrusznika, zajechany może pożreć nawet dwukrotnie więcej.
  • Helpful post
    #17
    Zico63
    Level 37  
    Przykładowo, wspomniany już FSO (czyli fiat 125p) miał przy silniku 1,5 rozrusznik 1,5kW, pobierający w zahamowaniu (czyli pierwsza sekunda rozruchu) 575 amper - nominalnie. Kolega sam odpowie może sobie o szanse z akumulatorkiem o wydajności 200÷260A...

    -----------
    No i czekamy na wiadomość, co to w końcu za maszyna: Wołga GAZ24 czy Golf 6?
  • Helpful post
    #18
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, zapomnieliście że po przekręceniu stacyjki sporo prądu idzie min. na testy, jeśli to w miarę współczesny samochód - nie tylko rozrusznik żre - pompka paliwa, test pompy ABS, IACV, obwód zapłonu i bozia wie co jeszcze.
    A FSO to marny przykład - prądożerny toporny rozrusznik szeregowo/bocznikowy, sam elektrowłącznik brał chyba 60A. Zachodnie przekładniowe rozruszniki wypadają lepiej.
  • #19
    naimadp
    Level 15  
    robokop wrote:
    Minimum 60Ah, szczególnie w zimnie. Jeśli Cię nie stać, to pozostaje MZA - ewentualnie rower.


    yyy a co mają pieniądze do tego? Nie napisałem że mnie nie stać.
    (wcześniej pisałem o akumulatorze małym firmy bosch to jak kolega się nie domyślił to jest droższy niż nie jeden dużo większy mniej znanych firm..)

    Samochód bmw 94r. 520i

    A co z tym akum. np. 40Ah 360A też nie ma szans ??
  • Helpful post
    #20
    Zico63
    Level 37  
    Nie ma co się rozpalać marką akumulatora; cena Boscha jest większa jak marketowych ale jakość już niekoniecznie. Jak się ma pecha (a ja miałem, dwie Varty pod rząd) to i markowy wysiądzie dokładnie tydzień po gwarancji...
    A tak w ogóle - dlaczego NIE MOŻE być ten zalecany? Czy aby tylko dlatego, że jest do dyspozycji tamten mały i trochę mniejszy?
    Do eksploatacji z pewnością bym go nie użył. Jeśli zaś chodzi o jednorazowy odpał i przesunięcie auta - dowolny znajomy Kolegi dawno, na jeden Kolegi telefon, już by przybył i odpalilibyście go z kabelków.
  • #21
    naimadp
    Level 15  
    No tak, racja ale nie o markę mi chodzi a odpalenie silnika :) Wybrałem boscha dla tego że jest mały a miał troszkę większą moc rozruchową. Hmm a są jakieś inne akumulatory jakieś wzmocnione? Oby mały i z dużym prądem rozruchowym.

    Nie chodzi mi o chwilowe odpalenie. Akumulator mam dobry :) Potrzebny mi jest mały z dużym prądem.
  • #22
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie. Prąd rozruchowy jest nierozerwalnie związany z pojemnością, a co za tym idzie gabarytami baterii. Ponadto nie sam prąd rozruchowy jest ważny - ważna jest jeszcze pojemność, zbyt mały akumulator szybko skończy żywot z racji ciągłego głębokiego rozładowywania.
  • #23
    Zico63
    Level 37  
    Centa Futura mają dość dobre prądy.
    Przykładowo: w/g mnie, graniczną dolną wielkością będzie 53Ah/540A; kolejny mniejszy i tańszy i ok. 20 złociszów jest 47Ah/450A czyli aż o blisko 100A rozruchowego mniej.
    Jednak jak wieść niesie, te akumulatory o bardzo wyśrubowanych parametrach nie mają długiej żywotności - coś jak silniki: silnik Mercedesa W123 albo W124 miał większą trwałość niż wyczynowy silnik rajdowy, takie jest życie.
    Natomiast co do trwałości za małego akumulatora i jego rozładowywania. Myślę, że raczej te silne rozładowania, niemal udary, przy rozruchu mu bardzo (bardziej) zaszkodzą. Natomiast gdy pojemność nie jest wielka a duża sprawność alternatora - następuje szybkie i pełne naładowanie a następnie utrzymywanie ładnie naładowanego akumulatora. Niestety, tylko do kolejnego rozruchu. To tytułem "uszczegółowienia" zagadnienia. Po prostu, akumulator musi mieć pewien zakres parametrów, odpowiedni do danego pojazdu i powiedzmy 10÷12% odchyłki są nieszkodliwe. Jednak nie należy przesadzić.
    Ideałem więc by był Fiat 126p (mała pojemność silnika, łatwy rozruch), z 30Ah akumulatorem i 50A alternatorem. :D
    Uff, ale mnie wzięło na pisanie... :sm9:
  • #24
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Widzę tu trzy możliwości -
    1) Brak kasy (Swięta) i chęć zakupu cokolwiek, aby markowe było :arrow: do BMW
    2) Już zakupione lub posiadane urządzenie-tzw. Rozrusznik - teczkowo-placowy(zwany Pomocnik Szrotowego :D ) czyli taki żelowy akumulatorek - w gustownej teczce ze światełkami i krokodylkami.
    3) pojazd BMW ale jednośladowy.

    Mowy nie ma, by przy tych temperaturach (ok. 0°C) uruchomić ten silnik takim akumulatorem. Przyjmij do wiadomości, że porządny orginalny akumulator bezobsługowy firmy Power King (nieoszukane made in USA) o pojemności 32 Ah w Toy. Starlet (1300ccm), eksploatowany cały rok w temperaturach + 30° zdechł właśnie po tym roku. Oryginalna poj. zalecana przez instrukcję tego samochodu to ? 45 Ah.
  • #25
    web69
    Level 31  
    Może wsadzę kij w mrowisko, ale od 2 lat mam akumulator 20Ah, motocyklowy, z dołączonymi krokodylami na stałe. Zabezpieczone to jest 2X C63A i działa... Odpalam z tego samochody, motocykle, skutery i żadnych śladów ciemnienia elektrolitu. A jako przykład podam jeszcze skuter śnieżny Arctic Cat z silnikiem od suzuki wagon i fabrycznie jest akku 16Ah. I zmierzcie prąd rozruchu w dużym H-D gdzie znawcy wiedzą, że rozrusznik pochodzi z nissana. Zdziwicie się co muszą znosić te małe akumulatorki...
  • #27
    Aleksander_01
    Level 41  
    Jeżeli chcesz mały a bardzo dobry akumulator to kup Optimę.
    Współpracowałem kiedyś ze Szwedzkim Biurem Technicznym i handlowałem m.in. takimi rzeczami. Po przeszło 15 latach ludzie przychodzą i chcą ponownie kupić taki akumulator. Wytrzymują spoko 15 lat w dieslach, koparkach itd.
    Aku tej firmy może pracować w dowolnej pozycji (nawet do góry nogami), odporny na wstrząsy, uderzenia. Teraz nie pamiętam ile wynosił prąd rozruchu, ale pamiętam że z wyliczeń wychodziło że mógłby odpalać jednocześnie około od 13 do 15 maluchów. Pojemność miał stosunkowo małą 55 Ah.

    Prąd rozruchu aku ściśle związany jest z jego oporem wewnętrznym, a ten zależy przede wszystkim od pola powierzchni płyt akumulatorowych.
    Pojemność aku zależy od ilości elektrolitu.
  • #29
    ociz
    Moderator of Cars
    AD podaje maksymalny prąd dla sprawnego rozrusznika 165A, ale to jak już kręci, początkowo weźmie więcej.
    Tak sobie myślę co tam kombinujesz i jedyne co wymyśliłem to dodatkowy aku do jakiegoś audio?
  • #30
    naimadp
    Level 15  
    ociz wrote:
    AD podaje maksymalny prąd dla sprawnego rozrusznika 165A, ale to jak już kręci, początkowo weźmie więcej.
    Tak sobie myślę co tam kombinujesz i jedyne co wymyśliłem to dodatkowy aku do jakiegoś audio?
    Nie nie :) Jeśli jeszcze by ktoś znał firmy które robią akum. mniejszych rozmiarów niż standardowe z dużą mocą proszę o podpowiedź.