PLEXI wrote: knorrbremse 2.2 lub 2.3 bierze też pod uwagę stan zużycia okładzin hamulcowych.
Gościu, marki Ciężarówek ci się pomyliły.W DAFie czujnik zużycia okładzin nie ma nic, ale to nic do systemu EBS, z resztą jak kolega Kowal 3376 napisał.
Dlaczego wszyscy od razu nic tylko: czujniki i tarcze impulsowe! A może usterka jest w obwodzie czujników ciśnienia powietrza modulatora osi przedniej?
Może auto ma usterkę w obwodzie elektrozaworu ciśnienia dla osi zrzucanej (tzw. redundancy Valve)? Możliwości jest naprawdę wiele.Zaczynając od samego zestawu czujników zaworu pedału hamulca nożnego, usterka może być gdziekolwiek; nawet w obwodzie modulatora przyczepy.
Ale tu nic tylko czujniki prędkości kół albo pierścienie.
Jedź do elektryka.Jak w czasie jazdy wyskoczy ci błąd na desce, to po przyjeździe do niego nie wyłączaj stacyjki, tylko zostaw go na chodzie z ostrzeżeniem EBS na desce! w przeciwnym wypadku elektryk może zacząć zczytywać inactive errors żeby ci znaleźć przyczynę, zamiast w active errors.
Problem w inactive errors jest taki, że to jest tylko historia, może być ich dosłownie sto.To jest zbiór wszystkich błędów, jakie występiły w przeszłości.I to niekoniecznie takich, które powodowały warning light na desce.Bez jakiejkolwiek chronologii W takim przypadku nie jesteś w stanie powiedzieć który błąd właśnie wyświetlał ci ostrzeżenie na desce, co?
active error to błąd aktywny.Wyłączenie stacyjki powoduje, iż błąd aktywny przechodzi do nieaktywnych- o ile nie jest to "tępe" zwarcie do masy albo np. do zasilania albo wzajemne.Błędy wygenerowane przez czujniki (jakiekolwiek: prędkości, ciśnienia, położenia), po wyłączeniu stacyjki wędrują do błędów inactive.Błędy analogowe niekoniecznie.
Dlatego dla uproszczenia diagnozy ważne jest diagnozowanie kompem w czasie, kiedy na desce świeci się ostrzeżenie bez wyłączania zapłonu, czyli w sesji, kiedy zapłon jest włączony i system wykrył usterkę.
Ja nie cierpię systuacji, jak kierowca przywozi auto z EBS-em na desce, parkuje auto, wyłącza zapłon i idzie do biura.Bardzo często wówczas, włączam zapłon- nic na desce.Podłączam DAVIE, sprawdzam błędy, a tam: 0 Active, 12 Inactive errors.Popatrzę tylko co to za Inactive errors były, następnie Resetuję wszystkie żeby mieć czyste konto w systemie.Zabieram autko na road test.Jak komunikat na desce powraca, podłączam DAVIE, i od razu zczytuję błąd z Active errors.Taka pragmatyka jest czasochłonna, ale skuteczna.Daje odpowiedź na pytanie: co spowodowało warning na desce.Jeśli pojawia się to po podłączeniu przyczepy- robię to samo z przyczepą.
Jedź do mądrego elektryka.tylko kumaty elektryk+dobre oprogramowanie w jego laptopie da ci odpowiedź co zapala ci na desce EBS.
Bez tego tylko będziesz od wszystkich słyszał, że to pewnie czujnik przy kole.