Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Megane I phII 1999r] Zwarcie w obwodzie? Auto nie odpala.

29 Gru 2011 07:10 3983 12
  • Poziom 2  
    Witam,
    dzisiaj próbowałem trochę pomajstrować przy aucie jednak wygląda na to że przedobrzyłem albo najzwyczajniej mam pecha :) Po krótce majstrowałem trochę przy podświetleniu tablicy rejestracyjnej, oraz przy spryskiwaczu tylnej szyby.
    Po wszystkich zabiegach auto nie chce odpalić i wygląda na to jakby gdzieś było zwarcie.
    Po przekręceniu kluczyka w pierwszej pozycji wszystko jest ok - radio i nawiew chodzi.
    Po przekręceniu na drugą pozycję zaczynają się cyrki - niby deska się podświetla ale słychać dziwne trykanie (tak jakby załączanie/rozłączanie) a wskazówki od zegarów np. prędkościomierza wyglądają jakby próbowały wygiąć się w niewłaściwą stronę (do zera)
    Oczywiście przy próbie odpalenia podobne efekty - czyli lipa (rozrusznik w ogóle nawet nie próbuje kręcić).
    Ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną?
    Z elektryki dotykałem tylko podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz odkręcałem a później przykręcałem dodatkowe światło stopu na tylnej szybie (żeby dostać się do spryskiwacza).
    Przy okazji mam pytanie który bezpiecznik odpowiada za podświetlenie tablicy rejestracyjnej? Ten sam co od świateł mijania? Od pozycyjnych?

    Co do przyczyny to mam pewien pomysł - czy mogłem zalać płynem od spryskiwaczy obwód od podświetlenia tablicy tak że spowodowałoby to takie zwarcie? Dodam że trochę tego płynu poleciało.

    Z tego co pamiętam z fizyki to w przypadku żarówek błędne podpięcie w kwestii biegunowości nie powinno mieć znaczenia? Czy może się mylę?

    Z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki i pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam!
    W megane "trykanie" wskazówek występuje po resecie komputera lub też jak mu prądu brakuje. Sprawdź czy te żarówki, które wymieniłeś są takiej samej mocy jak te, które powinny być. Prawdopodobnie wsadziłeś żarówki większej mocy i komputer przy sprawdzaniu obwodów podczas próby odpalenia wykrywa błąd i pewnie też zablokował zapłon. Uczulam też na żarówki w tylnych lampach. Są tam żarówki dwu-żarnikowe. W przypadku wsadzenia żarówki jedno-żarnikowej otrzymamy niezłą zabawę. Osobiście widziałem akcję w takim przypadku, że połączenie: zapalone światła + wciśnięty hamulec skutkuje tym, że możesz wyłożyć kluczyk ze stacyjki a auto nadal jest na chodzie... Zgaszenie silnika następuje po poszczeniu hamulca lub zgaszeniu świateł. Francuska elektronika... nic dodać nic ująć ;)

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Nie płyn do spryskiwacza nie powinien dać efektu zwarcia oraz dla żarówek nie ma pojęcia biegunowości. Co do samej awarii spróbuj odłączyć kostki od oświetlenia tablicy i spryskiwacza tylnej szyby. Możesz też spróbować odłączyć akumulator na 5-10 min. Powodzenia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Mam chyba taką samą megankę. Nauczony doświadczeniem (dwa podobne przypadki w różnych samochodach), zacząłbym od sprawdzenia po kolei wszystkich bezpieczników - czy są dobre.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Przecież rozładował się akumlator,podładuj i będzie dobrze.
  • Poziom 2  
    @adam7009
    jutro sprawdzę tą teorię bo zacząłem podejrzewać że właśnie w tym tkwi problem
    mam nadzieję że problem zostanie rozwiązany :)
  • Poziom 10  
    Motronic - z meganami mam doczynienia od 11 lat. wszystko co napisałem jest podsumowaniem moich własnych doświadczeń z tym autem. A problemów z elektryką w tym aucie (salon, pierwszy właściciel) miałem sporo. Ale skoro pisze głupoty to nie mam zamiaru więcej tu pomagać. Życzę duuuużo powodzenia. Niech koledzy się mądrzą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    marekthemaster napisał:
    Po krótce majstrowałem trochę przy podświetleniu tablicy rejestracyjnej, oraz przy spryskiwaczu tylnej szyby.

    Mogłeś tez pomajstrowąć przy wycieraczce niechcący :) a to już nie halo sie robi.
  • Poziom 10  
    1. Jeżeli jest słaby akumulator i zabraknie prądu podczas odpalania zresetuje się wszystko. Sygnalizuje to drganie wskazówek dokładnie takie jak opisał to kolega marekthemaster. Dodatkowo godzina zostaje wyzerowana. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba ten sam objaw z zegarami jest jak się odłączy akumulator.

    2. Różnych ludzi się spotyka i naprawdę da się włożyć żarówkę jednowłóknową w miejsce dwuwłóknowej. Dla czystej ciekawości proponuje sprawdzić to i zachowanie samochodu, które opisałem wcześniej.

    3. Elektronika ma to do tego, że tak jak już wcześniej napisałem z tą jednowłóknową żarówką przy opisanej kombinacji jakoś dziwnie zamyka się obwód i po wyłożeniu kluczyków i zachowaniu tej kombinacji świateł silnik nadal jest na chodzie.

    4. Ja nawet nie wiem gdzie tam się leje paliwo. Sąsiad ma to sobie patrze od 11 lat jak stoi megana u niego pod domem ;p

    Widzę, że pyskówa jest ostra jak to na forum zwykle bywa. Każdy jest najmądrzejszy inni to nic nie wiedzący idioci.
    Sam jestem ciekaw co namieszał marekthemaster. Stawiam na słaby akumulator. Ktoś się chce założyć? ;p
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Sprawa rozwiązana - akumulator potrzebował wsparcia z innego auta :)
    Ładowanie jest więc prawdopodobnie chyba pomogłem się mu rozładować podczas majstrowania.
    Temat do zamknięcia. Dziękuję za zainteresowanie.