Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megan Sedan poj 16/16V benzyna 2003 r Brak napięcia na cewki

janusz7775 29 Dec 2011 18:08 10803 42
Wago
  • #1
    janusz7775
    Level 9  
    Witam mam problem po wymianie świec i czyszczeniu czujnika połozenia wału i czujnika faz rozrzadu nie moge odpalić samochodu,Brak napiecia na cewki !!! Napiecie na przepustnice po nacisnieciu na start płynie cały czas slyszalny dzwięk i co ciekawe napiecie po upływie 30 sekund nie ulega przerwaniu Dopiero nacisniecie na stop przerywa zasilanie napiecia na przepustnicę Dodam że również przepustnice miałem wybudowana w celu wyczyszczenia płynem penetrującym
    Komputer wyswietla komunikat Lenkradsperre defekt ten w samochodzie
    Po podłaczeniu Clip wyswietlił uszkodzone cewki nr 1.2,3,4
    Nie wiem o co chodzi wyciagałem akumlator w celu dojścia do czujnika położenia wału
    Może jest gdzieś ukryty jakis bezpiecznik czy coś zabezpieczjacy napiecie na cewki Wszystkie bezpieczniki te obok komp i w srodku są ok
    Prosze o pomoc
    pozdrawiam
  • Wago
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak wyciągałeś akumulator, nie zrobiłeś kuku instalacji przy komputerze wtrysku?
  • #4
    zima
    Level 13  
    Lenkradsperre. Czy tu nie chodzi o immo, sprawdź bezpieczniki.
  • #5
    janusz7775
    Level 9  
    Dziekuje Panowie za zainteresowanie moim problem
    Akurat wróciłem z garażu
    Do `borsche Po wyczyszczeniu czujnika połozenia wału i założeniu go odrazu podpiałem wtyczke do czujnika
    Do `Przemo 9826 A co mam rozumiec przez kuku instalacji co sie mogło stać
    Akumlator wyjmowałem powoli i ostrożnie
    Nie wiem dlaczego podczas rozruchu rozrusznik kreci i zapala sie komunikat Lendkradsperre defekt brak jest napiecia na cewki
    Co można jeszcze zrobić
    Sprawdziłem wszystkire bezpieczniki i kostki
    Elektryk dzisiaj był u mnie podłaczył autko pod kompa i komp wyswietłił tylko awaria 1,2,3,4 cewki Nic wiesej nie był w stanie zdjagnozować
    Nadmieniam ze przed pracą z wiazaną z czyszczeniem czujnika połozenia wału auto gasło po zagrzaniu ponowne uruchomienie było mozliwe po 2 godzinach gdy silnik był zimny dlatego sie zdecydowałem na czyszczenie czujnika cewki były sprawne
    Na 1 cylindrze zaobserwowałem nierówna pracę i wymieniłem wszystkie 4 swiece na nowe Auto ma przejechane 130 tyś km

    Gdzie szukać przyczyn braku napięciai na cewki, jak usunąć problem?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    janusz7775
    Level 9  
    borsche wrote:
    janusz7775 wrote:
    Nic wiesej nie był w stanie zdjagnozować
    Podepnij Clip
    Wymień czujnik wału


    Ale czujnk położenia wału powinien być dobry miał opornosc 230Ω a jak go dałem na grzejnik lekko sie zagrzał oporność wzrosła do 320Ω
  • #8
    milejow
    Level 43  
    Zasilania cewek nie ma a sterowanie nimi jest? Sprawa następna-zasilanie i sterowanie sprawdzaj podczas kręcenia rozrusznikiem, na wtryskach ta sama historia co na cewkach?
  • #9
    janusz7775
    Level 9  
    milejow wrote:
    Zasilania cewek nie ma a sterowanie nimi jest? Sprawa następna-zasilanie i sterowanie sprawdzaj podczas kręcenia rozrusznikiem, na wtryskach ta sama historia co na cewkach?


    Ale jak to sprawdzic czy jest sterowanie cewkami
    Ja poprostu wybudowałem jedną cewke do nie włożyłem świece druga osoba uruchomiła rozrusznik a ja obserwowałem swiece czy jest iskra której nie było
  • #10
    milejow
    Level 43  
    Pora na elektryka, nie czytacza i kasowacza błędów
  • Wago
  • #11
    panam
    Level 29  
    Cewki masz połączone szeregowo po dwie, chyba że były jakieś zmiany w tym roku. Jak sprawdzasz zasilanie? czy tylko sprawdzasz iskrę, ? bo to są dwie odbne sprawy( zasilanie a iskra). Następna sprawa 320 om na ciepłym( trochę dużo), mierzyłeś na czyjniku a nie na wtyce do kompa( a tam też był problem z samym połączeniem czyjnik - instalacja.) Zróbcie podstawową diagnostykę, błąd wszystkich cewek nigdy nie widziałem, chyba że ktoś ucią instalację albo compek padł, ale nigdy oba wzmacniacze na cewki. Przy akumulatorze masz dodatkowe przewody masowe, może są nie podpięte( nie wiem na pewno bo nie widzę schematu w domu). Błędu czyjnika wału nie pokaże dopuki nie będziesz kręcił przez ponad 45 sec, ale możesz to sprawdzić patrząc na prędkość obr. silnika podczas kręcenia. pozdawiam i przepraszam za pisownię
  • #12
    janusz7775
    Level 9  
    Mierzyłem oporność na czujniku :cry:
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bez przesady, auto albo do elektryka albo samemu schemat w dłoń. Jak nie wiesz jak sprawdzić czego brakuje na cewkach, chociaż ja już wiem, i naprawa nie zajmie więcej jak 10 sekund czas na elektryka.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    viper555
    Level 39  
    Nic nie wymieniaj bo narazisz się na koszty ,do elektryka.P
  • #16
    janusz7775
    Level 9  
    Prosze jeszcze o jakieś podpowiedzi
    Dzisiaj ma być u mnie o 17;00 elektryk z komp
    Jeżeli uda sie odpalic auto to napisze odrazu
    pozdrawiam :|

    Jednak dzisiaj elektryka nie bedzie u mnie
    Mam jeszcze jedno pytanie czy nie jest odpowiedzialny za napiecie na cewkach jakiś przekażnik a jeżeli tak to gdzie go szukać
    pozdrawiam
  • #17
    panam
    Level 29  
    Przekaźnik jest ,ale nie tylko do cewek. Zrób podstawową diagn
    ostykę( albo zróbcie) , naprawdę na pałę nikt nie jest wstanie odpisać co jest nie tak. Pozdrawiam
  • #18
    janusz7775
    Level 9  
    Pytam dlatego ponieważ krew mnie zalewa z tym autem
    Próbuję dociec samemu co jest i usunąc usterkę aby żminimalizować koszty
    Wczoraj miałem elektryka tylko podłaczył clip i nic wiecej komunikat cewki1,2,3,4
    uszkodzone-kasa
    pażdziernik 2011 holowanie 100zł plus elektryk 500z l zablokowana blokada kierownicy wymiana uzywka
    lipiec2011 auto staneło podczas jazdy holowanie 150zł do elektryka diagnoza uszkodzony komp -700zł
    luty 2011 holowanie 100zł bo bliżej do elektryka rzekomo zalana skrzynka bezpiecznikowa komunikat Lenkradsperre deekt -400zł
    Muszę sprzedać ten zlom
    Do 100tys km nic sie nie działo teraz mam 131 tys i co 2 miesiace cos sie dzieje
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To chyba po powodzi masz to auto albo ktoś kogoś w konia robi ,albo... ładowanie jakie masz?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Powiem tak, nie ma takiej opcji, że robiąc diagnostykę przy tym uszkodzeniu, nie widać w kompie usterki. Ale to nie trzeba w błędy patrzeć, jak szpak w ..., tylko parametry też pooglądać.
  • #20
    janusz7775
    Level 9  
    Nie salonowe zakup pażdziernik 2003 salon Zięba cena 66 tyś zł
    nie pisze o rozrzadzie i cewkach bo to byłoby opowiadanie
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To może napisz o cewkach, bo to jednak ten temat.
  • #22
    janusz7775
    Level 9  
    Rozrzad był wymieniany przy 40tyś km i 70tyś km w serwisie Renault 2 razy cewki obecnie mam dalej cewki sagem
    Czy mogą miec wpływ na prace cewek brak uszczelnień gumowych takie oringi
    na 4 szt
    Pewnie jak auto było u elektryka to przy wybudowie wypadły a gość to olałl i założył cewki bez uszczelnień :cry:

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak bym mieszkał bliżej W-wy to bym skorzystał z twojej pomocy Pawel Wawa
    A tak wałek mieszkamy 350km od siebie
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chyba Kolego do ładu nie dojdziemy, schemat to Ty w ogóle masz? A jak Ty to nazywasz, oringi, powinny być. Zostały tam zaprojektowane nie przez przypadek.
  • #24
    janusz7775
    Level 9  
    Kolego Paweł Wawa
    Chodzi mi o uszczelnienie cewki jak wezmiesz cewkę to założome jest takie uszczelnienie okrągłe gumowe na nią I stwierdziłem u siebie brak tych uszczelnień na cewkach
    Wiesz o co mi chodzi
    Nie schematów nie posiadam
    Coś poszukam i ci wyśle zaraz czy jest to mozliwe w opisanym przypadku jako powód braku napiecia na cewki

    Dodano po 7 [minuty]:

    TO ZNALAZŁEM NA FORUM
    Styki i przewody przekaźnika sprawdzonie wszystko jest ok. Jak wspomniałem
    dzis sprawdze złącze komputera. Najbardziej niepokoji mnie brak iskry z cewek. Postaram się sprawdzić czujnik położenia wału. Jakieś inne sugestie?

    Ok właśnie sprawdziłem złącze kompa ECU jest ok. Dla pewności zmieniłem przekaźnik pompy paliwa ale tak jak się spodziewałem nie przyniosło to żadnego rezultatu. Teraz jadę na szrot po nowe (używane :?:) ECU no i zobaczymy. Po wymianie przekaźnika i przeczyszczeniu złączy ciągle jest ten sam problem z oscylacją przekaźnika. Dlatego wygląda mi na problem z ECU ale czemu miałby paść akurat podczas jazdy. To mi trochę nie pasuje ale zobaczymy. Ciągle czekam na wasze sugestię.


    Dobra teraz mam naprawdę zagadkę. Przywiozłem drugiego kompa ECU i niestety dalej to samo dokładnie jak na początku przekaźnik klika i brak wys. napięcia na cewkach.
    Proszę może ktoś ma jakiś pomysł?

    Zdaje sie ze kiedys przypadkiem co stakiego sobie "uruchomiłem" w megi... pare lat temu i z tego co pamietam to udalo sie to usunac-powodem był brak masy na przewodzie tylko za chiny nie pamietam gdzie... Sprawdz te masy przykrecane do w okolicach podłuznic pod komputerem silnika... cos mi swita ze to chyba tam to było.Z tego co wiem to jest to objaw braku masy sterownika ( komputera) silnika

    Kurcze wysmarowałem taki długi tekst i mi się skasował :?: Napiszę w skrócie.
    Wczoraj spędziłem kilka godzin sprawdziłem wszystkie sygneły na złączu ECU i tu nagle patrzę i nie wierzę brak masy na jednym obwodzie no i wszystko ułożyło mi się w logiczną całość. Pasek aletrnatora który pękł tego samego dnia uszkodził konektor przewodu masy ECU. Dla wszystkich zainteresowanych ten kabelek znajduje sie po tej samej stronie silnika co paski i jest ukryty pod wiązką przewodów ECU ktróra idzie w peszlu. Konektor tego kabla jest przykręcony do silnika. Wczoraj przerobiłem to połączenie dolutowując przedłużkę i przenosząc podłączenie w inne miejsce żeby zapobiec podobnej sytuacji w przyszłości. Kolego Daniel500 gratuluję pamięci!!! Szkoda że nie napisałeś wcześniej to by mi oszczędziło kilka godzin pracy :( ale i tak było warto kiedy autko odpaliło. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że potym jak doszedłem co się stało przypomniałem sobie że miałem identyczną sytuację 5 lat temu zaraz po zakupie Megi kiedy wymieniałem pasek rozrządu. Po złożeniu silnika zapomniałem przykręcić właśnie tego kabelka masy i miłem dokładnie takie same objawy! Też się wtedy namęczyłem ze sprawdzaniem ECU. No coż moja pamięć jest coraz gorsza aż się boję co będzie za parę lat może zapomnę gdzie zaparkowałem :( Ostatecznie sprawa rozwiązana dziekuję za wszystkie posty i ży cze powodzenia innym w naprawie.
  • #25
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To teraz jesteś w stanie wytłumaczyć te błędy cewek? Widzisz, że diagnostyka to nie tylko czytanie błędów. Radzę sprawdzić ładowanie, musi być jakaś przyczyna ciągłych problemów z elektroniką w tym aucie.
  • #26
    janusz7775
    Level 9  
    Panie Pawle a o co chodziło w tej odpowiedzi
    . Jak nie wiesz jak sprawdzić czego brakuje na cewkach, chociaż ja już wiem, i naprawa nie zajmie więcej jak 10 sekund czas na elektryka.
    To był sarkazm czy miaŁ Pan coś konkretnego na myśli?
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    janusz7775
    Level 9  
    To fakt mam problem i to duży czekam na elektryka obiecał ze bedzie do 12;00 Dzisiaj zobaczymy czy odpali tego złoma
    Nigdy w życiu juz nie kupię Renaulta
    Nie mogę przez to cholerstwo spać
  • #29
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Już nic nie rozumiem, auto działa? Bo napisałeś:
    janusz7775 wrote:
    Szkoda że nie napisałeś wcześniej to by mi oszczędziło kilka godzin pracy :( ale i tak było warto kiedy autko odpaliło.


    janusz7775 wrote:
    Jak nie wiesz jak sprawdzić czego brakuje na cewkach, chociaż ja już wiem, i naprawa nie zajmie więcej jak 10 sekund czas na elektryka.

    To nie sarkazm, ale lekka przesada, wystarczy naprawdę kilka minut aby sprawdzić czy przekaźnik się załącza, czy jest na nim zasilanie, jeśli się nie załącza to czemu, czego brakuje na jego wysterowaniu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podaj oznaczenie silnika, podpowiem, które piny sprawdzić.
  • #30
    janusz7775
    Level 9  
    Witam
    Panie Pawle to co wczesniej wkleiłem to były opisy sciagniete z innego forum
    Podobny pzypadek do mojego
    Dzisiaj był elektyk od 12;00 do 14;30 siedziałem razem z nim przy aucie
    Auto pali zrobiłem nim 20km ale nie ma napiecia na cewki .elektryk zrobił mostek
    Zrobie zdjecie jak to wyglada
    kable sprawdził podmieniono do próby kpl skrzynke bezpiecznikową i nic
    brak napiecia na cewki po załozeniu mostka auto pali ale!!!!!!!!!!
    silnik faluje nawet ciepły 1200obr na wolnych obrotach ma być 800
    przy starcie nie zapala sie pomaranczowa lampka kontrolna układu oczyszczania spalin
    Zrobie fote tego mostka