Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania R124 420 silnik pracuje dobrze do 800 obr/min powyżej zaczyna dymić na bi

tomaszbl17 29 Gru 2011 20:08 4112 20
  • #1 29 Gru 2011 20:08
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    witam mam problem ze scania 124 420hpi silnik pracuje dobrze do 800 obr/min powyżej zaczyna dymić na biało i nierówno pracuje tak jakby nie palił na wszystkie cylindry może ktoś wie co z tym zrobić z góry dziękuję

  • #2 29 Gru 2011 20:21
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    a jakas diagnostyka byla robiona??

  • #3 29 Gru 2011 20:34
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    zmieniłem pompowtryski , komputer pokazał że spada ciśnienie paliwa z 17 do ok10 nan wyższych obrotach

    Dodano po 3 [minuty]:

    w zaworku zwrotnym przy filtrze paliwa znalazłem opiłki aluminium

  • #4 29 Gru 2011 20:47
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    cisnienie w ukladzie powinno wynosic 17-20 bar. Za utrzymywanie cisnienia odpowiada zawor przelewowy ktory znajduje sie w kolektorze paliwowym wkrecony od czola w okolicach 2 cylindra. Sproboj go wymontowac i przedmuchac powietrzem.

    Warto tez zmierzyc cisnienie w filtrze paliwa manometrem i porownac ze wskazaniem komputera

  • #5 29 Gru 2011 21:08
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    na ok 550obr pokazuje ponad 17bar a pózniej spada jak pisałem ten zaworek przy cylindrze też mi wymienili i nic nie pomogło jutro sprawdzimy ciśnienie na filtrze

  • Pomocny post
    #6 29 Gru 2011 21:53
    szaman108
    Poziom 28  

    witam tomaszbl17 to wygląda na brak ciśnienia paliwa za filtrem pompa nie może dostarczyć paliwa do listwy zasilającej.Filtr oryginał scania czy jakaś podróba?Z tego co piszesz to seria cztery jak mnie wam smok paliwa raczej stary jak coś to go wyciągnij jest tam sitko montowane w rurce (stary model) wyciągnij je prawdo podobnie jest zatkane nie kiedy potrafi to sitko zaciągnąć do środka.Jeśli smok jest ok to pompa paliwowa może się kończyć:-(

  • #7 29 Gru 2011 21:57
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    musze sprawdzic to sitko bo ostatnio wyjeżdziłem diesla do zera i po tym zaczęły się problemy

    Dodano po 1 [minuty]:

    124 ale z silnikem hpi od r-ki

  • #8 29 Gru 2011 22:13
    szaman108
    Poziom 28  

    :-) raczej erka z silnikiem HPI od czwórki

  • #9 30 Gru 2011 23:03
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    wymieniłem dziś pompe i dalej chodzi nie równo ale już nie dymi na biało

  • #11 31 Gru 2011 09:53
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    pompowtryski i zawory

    Dodano po 2 [minuty]:

    pompa najpierw nie dawała ciśnienia ale to chyba dlatego że zapowietrzona bo w końcu pokazało się i ciśnieni ale dalej źle pracuje na wysokich obrotach

  • #12 31 Gru 2011 12:00
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    na poczatku pisales ze zmieniles pompowtryski. Dlaczego je zeminiles?? Zalozyles nowe czy uzywane?? W ktorym momencie tak naprawde pojawil sie problem??

  • #13 31 Gru 2011 15:49
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    problem pojawiłsie po wlaniu paliwa pompowtryski zmieniłem bo mechanik powiedział że padły (już wcześniej trochę kulały) ale to nie dało żadnych zmian na lepsze i wymieniliśmy pompe wczoraj jak pisałem oni jeszcze tam grzebali i na tą chwilę jest dobrze tylko narazie leje się z pompy (chyba puściły uszczelnienia) po niedzieli założę jeszce inną pompe zobaczymy czy będzie ok dzięki za rady

  • #14 05 Sty 2012 21:05
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    po wyjęciu smoka okazało się że zaworek opadł na dół i wypchnął częściowo siatkę i zablokowało to dopływ paliwa po naprawie narazie jest dobrze

  • #15 24 Sty 2012 21:49
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    ponownie mam podobny problem jak na początku tylko teraz nie dymi, ale powyżej 800 obrotów zapala się edc, niema siły, silnik pracuje tak jakby nie palil na wszystkie cylindry, na ręcznej diagnostyce pokazuje bład 71, wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem smoka czy przypadkiem nie ma problemu z siatką, i nic nie pomaga

  • #17 24 Sty 2012 22:32
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    dzięki jutro posprawdzamy mechanik powiedział ze to pierwszy pompowtrysk szwankuje czy to możliwe

  • #18 24 Sty 2012 22:38
    szaman108
    Poziom 28  

    sconcentruj się na tym czujniku na początek podeślij mi numer vin

  • #19 25 Sty 2012 09:46
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    YS2R4X20001293209 dziś rano jak odpaliłem Edc zapala się po chwili nawet na wolnych obrotach

  • #20 26 Sty 2012 06:38
    tomaszbl17
    Poziom 7  

    zmieniłem czujnik i było dobrze przy jeździe samym koniem po zapięciu naczepy 24t ładunku po ok 30 km znowu sie zapala edc i gaśnie po chwili zwłaszcza przy rozpędzaniu lub pod górę wyskakuje mi błąd 95edc

  • #21 26 Sty 2012 21:11
    szaman108
    Poziom 28  

    witam takie objawy występują podczas braku odpowiedniego ciśnienia paliwa na listwie zasilającej.Sprawdzałeś ciśnienie paliwa manometrem,jeśli tak to sprawdz podczas jazdy pod opciążeniem

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo