Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega B 2.5 TDS po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty

dudi21 29 Dec 2011 21:45 5120 15
  • #1
    dudi21
    Level 10  
    Witam..

    dzisiaj uszczelniałem pompę wtryskową

    Wymieniłem uszczelkę z pod pierwszego dekla oraz następnego pod tym, przy składaniu tego drugiego z którego wystawała dysza nie mogłem złożyć odrazu ponieważ jakby tak dysza nie chciała w coś trafić... ale trafiło i złożyłem.

    po złożeniu wszystkiego i odpaleniu auta samochód sekundę chodzi na normalnych obrotach, a po chwili zamyka licznik obrotów..

    przy składaniu mogłem pomylić wężyki podciśnienia, czy to może być przyczyną tego problemu?

    Za co są odpowiedzialne wężyki podciśnienia, gaz jest elektroniczny i sterowany wężykiem podciśnienia? czy to wina pompy? w której coś mogło się przestawić?

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu..
  • #3
    MobilTruck
    Level 31  
    No to jak sobie tę"dyszę"uszkodziłeś to składaj na drugą pompę.Zresztą i tak do wyciągnięcia i do pompiarza z nią.
  • #4
    dudi21
    Level 10  
    aleś pomógł jeden z drugim, właśnie jestem po lekturze znalazłem instrukcję czyszczenia nastawnika w którym napisane jest, że no nie wiem jak to się nazywa (trzpień/dysza) musi trafić w otwór wałka.. najwyraźniej nie trafiłem ponieważ w instrukcji dokładnie opisane jest że może dojść do niekontrolowanych obrotów...poprzez nie dokładne spasowanie.. trzpienia..

    brak liter na dalsze komentarze..

    Szczęśliwego Nowego Roku..
  • #6
    dudi21
    Level 10  
    a skąd wiesz? fakt faktem może tak być ale miejmy nadzieję że tak nie jest... może się nie zniszczył wałek.. co mogło się ewentualnie stać..?
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To co napisałem - pompa w tej chwili nadaje się do raczej średnioopłacalnej naprawy - uszkodzony nastawnik, przy odrobinie szczęścia pierścień i tłokorozdzielacz. O regulacji nie wspomnę - bo zapewne po wymianie uszczelek złożyłeś nastawnik tak jak pasował.
  • #8
    dudi21
    Level 10  
    no tak.. hmm czyli lepiej kupić jakąś pompę z allegro?
  • #9
    jarciu11
    Level 19  
    Szkoda że nie przeczytałeś tej instrukcji przed rozebraniem..
  • #10
    dudi21
    Level 10  
    tak właśnie ale nic jutro zobacze co się stało i dam znać może akurat bedzie git piszą w instrukcji że jeżeli będą niekontrolowane obroty to zgasić silnik ja tak robiłem, tylko ze 3 razy... daj boże..

    Pozdrawiam
  • #11
    jarciu11
    Level 19  
    Może tylko wystarczy ustawić prawidłowo nastawnik w co wątpie. Jak pewnie przeczytałeś w instrukcji wystarczy do tego chwilowe spalanie na midzie.
  • #12
    pEndrju
    Level 13  
    cudaniewidy w bmw 318tds też tak mi się stało rozłożyłem pompę złożyłem jeszcze raz poprawnie i autko reagowało na gaz potem zostało tylko ustawienie nastawnika i wszystko ok
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    dudi21
    Level 10  
    jestem po demontażu trzpień poszedł do przodu wałek się cofną i nic się nie stało, ładuje akumulator i mam nadzieje ze zostaje tylko ustawienie nastawnika... wg. instrukcji przesuwanie nastawnikiem w przód tył.. pomimo to widać zacieniowane miejsca i może wg. nich ustawie nastawnik.

    Jest ktoś w stanie zrobić zdjęcie wężyków podciśnienia i rozrysowanie który do którego? byłbym wdzięczny...
  • #15
    pEndrju
    Level 13  
    Czyli tak jak Mówiłem poprawne złożenie załatwiło sprawę .
  • #16
    dudi21
    Level 10  
    tak, problem rozwiązany, wystarczyło ustawic na komputerze, chodzi lepiej niż wcześniej.

    Pozdrawiam - temat off