Witam
Mam taki problem
Kupiłem Passata B5 TDI 110KM, data produkcji 1999.03.23 w którym nie działa wyświetlacz FIS -pełny. Ogólnie jak się przyjrzałem to coś było widać ale przy normalnym użytkowaniu nie da się odczytać. Niby miała pomóc sama wymiana wyświetlacza - standardowo nie ma z tym problemów. Przelutowuje się i działa. Tak też zrobiłem dałem auto do kuzyna mechanika który ma znajomych elektroników którzy już x razy robili mu takie wymiany. Jak się okazało po wymianie na nowy wyświetlacz problem dalej był taki sam - nieczytelny wyświetlacz. I zaczęły się schody.. Goście stwierdzili że coś jest uszkodzone wewnątrz licznika i kilka dni licznik leżał u jakiegoś magika co już różne rzeczy robił z licznikami tego typu.. Jednak i on nie dał rady. W międzyczasie zadzwoniłem do gościa z Alle.. który zajmuje się wymianą takich wyświetlaczy i powiedział mi że kilka razy zdarzyło mu się że po przelutowaniu wyświetlacza problem dalej występował - ale on już nic więcej z tym nie robił - montował klientowi stary i nic nie kasował klienta.. Dalsze boje wyglądały tak że.. propozycją było albo kupić licznik z full fis lub licznik z 1/2 FIS. Elektrycy w ciągu tygodnia skołowali 2 liczniki z 1/2 FIS i żaden z nich nie ruszył - tzn przy każdym liczniku coś nie działało - przy jednym elektryczne szyby, przy innym coś innego. Coś tam mówili że niektóre liczniki mają jakieś tam dodatkowe moduły komfortu itd.. i że wychodzi na to że muszę załatwić licznik o identycznych parametrach jak ten stary, potem jakieś przelutowywanie elementów żeby immobilizer działał itd..
Wyposażenie auta jest dość bogate i to może też być problemem...
-nawigacja
-el. szyby
-el. lusterka
-podgrzewane siedzenia
-abs/esp
-szyberdach
-centralny zamek
i inne
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy wymiana licznika to konieczność - czy może jest jakaś opcja naprawienia starego? Na razie bazuję na opinii i informacjach tych elektryków co się zajmowali moim licznikiem a wiadomo jest jeszcze milion innych fachowców którzy zajmują się podobnymi tematami.
Przy okazji - drugi temat to podgrzewane siedzenie kierowcy - nie grzeje - pomierzyłem go, porównałem z pasażera i wychodzi na to że jest walnięty termistor - musiałbym kupić jakiś zastępczy - wystarczy jakiś o podobnej oporności - ok 7kOhm czy muszę szukać dokładnie takiego jak w aucie - gdzieś na szrutach itd..
Dzięki za pomoc.
Mam taki problem
Kupiłem Passata B5 TDI 110KM, data produkcji 1999.03.23 w którym nie działa wyświetlacz FIS -pełny. Ogólnie jak się przyjrzałem to coś było widać ale przy normalnym użytkowaniu nie da się odczytać. Niby miała pomóc sama wymiana wyświetlacza - standardowo nie ma z tym problemów. Przelutowuje się i działa. Tak też zrobiłem dałem auto do kuzyna mechanika który ma znajomych elektroników którzy już x razy robili mu takie wymiany. Jak się okazało po wymianie na nowy wyświetlacz problem dalej był taki sam - nieczytelny wyświetlacz. I zaczęły się schody.. Goście stwierdzili że coś jest uszkodzone wewnątrz licznika i kilka dni licznik leżał u jakiegoś magika co już różne rzeczy robił z licznikami tego typu.. Jednak i on nie dał rady. W międzyczasie zadzwoniłem do gościa z Alle.. który zajmuje się wymianą takich wyświetlaczy i powiedział mi że kilka razy zdarzyło mu się że po przelutowaniu wyświetlacza problem dalej występował - ale on już nic więcej z tym nie robił - montował klientowi stary i nic nie kasował klienta.. Dalsze boje wyglądały tak że.. propozycją było albo kupić licznik z full fis lub licznik z 1/2 FIS. Elektrycy w ciągu tygodnia skołowali 2 liczniki z 1/2 FIS i żaden z nich nie ruszył - tzn przy każdym liczniku coś nie działało - przy jednym elektryczne szyby, przy innym coś innego. Coś tam mówili że niektóre liczniki mają jakieś tam dodatkowe moduły komfortu itd.. i że wychodzi na to że muszę załatwić licznik o identycznych parametrach jak ten stary, potem jakieś przelutowywanie elementów żeby immobilizer działał itd..
Wyposażenie auta jest dość bogate i to może też być problemem...
-nawigacja
-el. szyby
-el. lusterka
-podgrzewane siedzenia
-abs/esp
-szyberdach
-centralny zamek
i inne
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy wymiana licznika to konieczność - czy może jest jakaś opcja naprawienia starego? Na razie bazuję na opinii i informacjach tych elektryków co się zajmowali moim licznikiem a wiadomo jest jeszcze milion innych fachowców którzy zajmują się podobnymi tematami.
Przy okazji - drugi temat to podgrzewane siedzenie kierowcy - nie grzeje - pomierzyłem go, porównałem z pasażera i wychodzi na to że jest walnięty termistor - musiałbym kupić jakiś zastępczy - wystarczy jakiś o podobnej oporności - ok 7kOhm czy muszę szukać dokładnie takiego jak w aucie - gdzieś na szrutach itd..
Dzięki za pomoc.