Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

netbook ACER D257 złe proporcje obrazu

digital 30 Gru 2011 14:37 2138 4
  • #1 30 Gru 2011 14:37
    digital
    Poziom 11  

    Witam, otóż mam problem z moim netbookiem który objawia się tym iż pewnego dnia po uruchomieniu zniknął pasek narzędzi. Jednak po podłączeniu monitora zewnętrznego pasek jednak jest i działa tylko na ekranie laptopa go nie widać, jest poniżej krawędzi ekranu. Nie pomagają żadne ustawienia rozdzielczości i wypośrodkowania ekranu. To co zauważyłem to nieprawidłowa wartość w ustawieniach rozdzielczości gdzie wcześniej miałem możliwość ustawienia maksymalnej 1024x600 a teraz jest zalecana 1024x768. Jak ustawie 1024x600 wyskakuje informacja że to nie jest optymalna rozdzielczość i jak ją ustawie to mam u góry czarny pas a na dole nie widać paska narzędzi. Zmiana sterowników nie pomaga, recovery nie pomaga, nowa instalacja Windows 7 z innego nośnika nie pomaga, bios też zmieniałem. Przy starcie i wejściu do biosu też ucina dolną część ekranu. Może miał ktoś taki przypadek? Czy to może lepiej odesłać na gwarancji bo już mi się pomysły skończyły.

    0 4
  • #2 31 Gru 2011 03:26
    Vogelek23
    Poziom 34  

    Wygląda na to, że matryca nie jest poprawnie identyfikowana przez procesor.

    Możliwe przyczyny usterki:
    - uszkodzona matryca,
    - przełamany/przetarty kabel matrycy,
    - uszkodzony procesor.

    0
  • #3 31 Gru 2011 11:10
    digital
    Poziom 11  

    No a czy jest coś takiego w tym sprzęcie jak BIOS VGA, może coś tam się poprzestawiało skoro jest matryca źle identyfikowana albo gdzieś musi być jakiś zapis lub informacja o właściwościach matrycy. Laptop zakupiony 17 grudzień 2011 więc się nie napracował a kontakt z serwisem ACER słaby bo dzwoniłem 3 dni i nie odbiera nikt telefonu.

    0
  • #4 31 Gru 2011 13:32
    Vogelek23
    Poziom 34  

    digital napisał:
    albo gdzieś musi być jakiś zapis lub informacja o właściwościach matrycy.
    Oczywiście - w EEPROMie matrycy.

    digital napisał:
    Laptop zakupiony 17 grudzień 2011 więc się nie napracował
    Dlaczego mnie to nie dziwi? https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10327086#10327086

    digital napisał:
    a kontakt z serwisem ACER słaby bo dzwoniłem 3 dni i nie odbiera nikt telefonu.
    Proszę zatem w miarę szybko udać się do sklepu, w którym netbook był zakupiony i złożyć reklamację.
    Ma Kolega dwa tryby reklamacji - z gwarancji oraz z ustawy.
    Który tryb będzie korzystniejszy, to zależy od warunków gwarancji (czy są korzystniejsze, niż zapisy ustawy).
    W przypadku reklamowania z ustawy jest Kolega o tyle w dobrej sytuacji, że nie minęło pół roku od zakupu do wystąpienia usterki.
    Oznacza to, że należy domniemywać, że niezgodność towaru z umową istniała w chwili wydania towaru.
    Jeśli jednak sprzęt był zakupiony na firmę, reklamacja z ustawy Kolegi nie dotyczy i pozostaje reklamacja z gwarancji lub rękojmi.

    Tutaj obszerny wątek, traktujący o zgłaszaniu reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2162595.html

    0
  • #5 15 Lut 2012 17:50
    digital
    Poziom 11  

    Laptop trafił do serwisu ACER. W opisie naprawy "wymieniono kable LCD" nr części 50.SFS07.004. Problem rozwiązany.

    0