Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F- kabel nie wiadomego pochodzenia

arka1996 30 Gru 2011 18:38 3411 25
  • #1 30 Gru 2011 18:38
    arka1996
    Poziom 12  

    Witam dziś udało naprawić mi się nagrzewnice w mojej Astrze, ale niestety gdy zakładałem obudowę na tą właśnie nagrzewnice, zachaczyłem o jakiś kabel.NIestety nie potrafię zdjagnozować skąd on wypadł. Jest on koloru czarnego,cienki z białą wtyczką, leży po stronie kierowcy.



    Oto jego zdjęcie
    Opel Astra F- kabel nie wiadomego pochodzenia

    0 25
  • #3 30 Gru 2011 19:04
    arka1996
    Poziom 12  

    Dzięki kolego. Ale mam mały problem ponieważ po wyżej opisanie naprawie, najprawdopodobniej wyciągnąłem jakiś kabel i lewy kierunkowskaz zapala się tylko na jedno błyśnięcie a potem kontrolka kierunkowskazu świeci światłem ciągłym.Prawy kierunkowskaz świeci normalnie, światła awaryjne też migają normalnie. I teraz pytanie czy uszkodził się przekaźnik czy może wyciągnąłem jakiś kable, jeśli tak to jaki?

    0
  • #4 30 Gru 2011 20:05
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Na szczęście jest to dział "Początkujący Piaskownica" :)

    Napisz jaki model alarmu posiadasz? Bez tej informacji nie ma możliwości odpowiedzieć na Twoje pytanie.

    0
  • #5 30 Gru 2011 20:49
    arka1996
    Poziom 12  

    kiedyś go odłączyłem, na nim mi nie zależy. Bardziej na tym lewym kirunkowskazie

    0
  • #7 30 Gru 2011 21:22
    arka1996
    Poziom 12  

    ale to dziwne że stało to się odrazu po naprawie nagrzewnicy czy to może się to wiązać

    0
  • #9 31 Gru 2011 08:04
    arka1996
    Poziom 12  

    Dzisiaj sprawdzałem wszystkie światła i doszło coś czego nie zauważyłem. A mianowicie gdy wrzucam bieg wsteczny to tylnia żąrówka lewego kierunkowskazu pali się tak na 50% zamiast białego światła cofania, przód wcale się nie świeci. Czy to może być wina słabej masy

    0
  • #10 31 Gru 2011 08:26
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    arka1996 napisał:
    mianowicie gdy wrzucam bieg wsteczny to tylnia żąrówka lewego kierunkowskazu pali się tak na 50% zamiast białego światła cofania, przód wcale się nie świeci. Czy to może być wina słabej masy


    To z pewnością sprawa urwanej masy w owej tylnej lewej lampie.

    0
  • #11 31 Gru 2011 15:03
    arka1996
    Poziom 12  

    Kolego tylko jest taka sprawa, że gdy włącze światła awaryjne to wszystkie żarówki migają. A wydaje mi się że gdyby nie było masy to żarówka na awaryjnych nie powinna się zapalić. Czy można jakoś sprawdzić czy ten przekaźnik jest sprawny???

    Dodano po 2 [godziny] 48 [minuty]:

    Posprawdzałem wszystko jeszcze raz i tak, prawa strona działa bez zażutu, a lewa niestety szaleja zamiast światła awaryjnego miga światło postojowe, ogólnie nic nie działa prawidłowo oprócz świateł postojowych, długich i krótkich. A co do lewych awaryjnych jest tak że jak przekręce kluczyk na zapłon to się zapalają na jedno piknięcie a potem dioda zapala się stałym zielonym światłem i stoi. Czy wie ktoś jak mogę naprawić ten problem.

    0
  • #13 31 Gru 2011 15:29
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

    Kolega wyżej Ci napisał że jest to brak masy w tylnej lewej lampie i ja również jestem takiego zdania.... Napraw najpierw to żeby nie było "dyskoteki" w tej lampie, jeżeli kierunkowskaz dalej nie będzie działał to w tedy wymień jeszcze przerywacz ...

    0
  • #14 31 Gru 2011 15:33
    arka1996
    Poziom 12  

    Gdzie mogę znaleść ten przerywacz. Mówimy o tym z tablicy bezpieczników.

    0
  • #16 31 Gru 2011 15:52
    arka1996
    Poziom 12  

    Wiem, że to pytanie może zdenerwować kolegę ale w jaki sposób mogę sprawadzić czy ten przerywacz jest sprawny, bo mam go już w domu.

    0
  • #18 31 Gru 2011 15:58
    arka1996
    Poziom 12  

    A czy jeżeli lewa i prawa strona świateł awaryjnych działa, to może znaczyć że uszkodony jest przerywnik. Mam wszystkie potrzebna produkty.

    0
  • #20 31 Gru 2011 16:15
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    arka1996 napisał:
    w jaki sposób mogę sprawadzić czy ten przerywacz jest sprawny, bo mam go już w domu


    Sklecić układ próbny w/g schematu obwodu kierunkowskazów w samochodzie.
    Inna metoda - podmienić na sprawny.

    IMHO najpierw trzeba się zabrać za problem masy.

    0
  • #21 31 Gru 2011 16:15
    arka1996
    Poziom 12  

    Tak, dokłanie ma takie

    0
  • #22 31 Gru 2011 16:21
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

    Aby sprawdzić przerywacz podłącz go według tego schematu:
    Opel Astra F- kabel nie wiadomego pochodzenia

    Ale i tak będę obstawiał że w 99,9 % wina leży po stronie masy przy tylnej lewej lampie i wszyscy Ci to sugerują ale to jak grochem o ścianę widzę ....

    0
  • #23 31 Gru 2011 16:25
    arka1996
    Poziom 12  

    ale kolego dlaczego wszystkie żarówki szaleją, a czy zamiast 2sztuk 21w mogę użyć jednej 45watowej

    0
  • #24 31 Gru 2011 16:29
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

    SZALEJĄ DLA TEGO ŻE NIE MA MASY W LAMPIE !!!!!!!!!

    Przepraszam moderatora za pisanie z Caps Locck ale do tego człowieka nie trafia to że wszyscy wskazują mu najbardziej prawdopodobna przyczynę usterki a on za wszelką cenę szuka jej wszędzie tylko nie tam gdzie powinien ...

    To tyle z mojej strony w tym temacie .... Ręce mi już opadły....

    0
  • #26 31 Gru 2011 17:11
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    pawel13t napisał:
    Jeśli to nie przerywacz (a raczej na pewno nie) to posprawdzaj tą masę.


    Przerywacz jest raczej OK - przy uszkodzonym najprawdopodobniej efekt by występował po wrzuceniu każdego z kierunków.

    0