Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy akumulator muś mieć tyle Ah ja reglerA

30 Gru 2011 23:37 1713 7
  • Poziom 20  
    Witam. Czy akumulator w instalacji silnika 2T musi posiadać tyle Ah co regler, żeby nie uszkodziła się prądnica i regulator napięcia? co się stanie jak akumulator będzie miał za dużą lub za małą pojemność od rekomendowanej przed producenta.
    -Czy da się sprawdzić regulator napięcia czy nie jest uszkodzony (problemy z oświetleniem)
    ODP.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Regulator też nie ma... Do autora tematu: a ten silnik 2T to ma jakieś koła i ramę?
  • Poziom 20  
    Motronic napisał:
    No ale przecież regulator nie ma parametru Ah. Jest tylko prąd, przy którym działa ogranicznik prądu.

    --To jak to jest? Regulator napięcia i regler to jedno to samo czy dwie różne rzeczy bo jedni mówią że regulator to w skrócie regler, a inni że regler jest w prądnicy lub w alternatorze a regulator na zewnątrz?
    Czy akumulator muś mieć tyle Ah ja reglerA
    Cytat:
    regulator nie ma parametru Ah

    Przepraszam pomyliło mi się, chodzi oto czy proporcja musi być taka sam np. akumulator 12V/16Ah to regler 12V/16A-minimum, czyli nie może być niższy ale może być wyższy regler, albo akumulator z niższą pojemnością (Ah) od parametru reglera (A)?
    No na jednym forum ktoś napisał...
    Code:
    http://forum.scigacz.pl/about38875-0.html
    
    1. Regulator można dopasować od innego moto. Ważne by moc alternatora w nowym moto nie była mniejsza [większa może być] od wymagań reglera. Nie można zastosować do alternatora o mniejszej mocy bo ulegnie uszkodzeniu
    2. Można pod warunkiem zgodności Amperów reglera
    z Ah akumulatora.

    Np. akumulator 12V/16Ah to regler 12V/16A-minimum

    Optymalne napięcie ładowania to 14,8V + - 0,5V.
    Początkowo przy nie doładowanym akumulatorze będzie mniejsze.

    Dodam tylko, że Ah akumulatora powinny być takie jak zalecane w ks. serwisowej dla danego typu moto.


    --To jak robię na przykład jakiś pojazd 2t lub 4T i nie mam żadnych danych to w takim wypadku jak sprawdzić jaki powinien być akumulator i regulator napięcia (jeżeli te rzeczy są uszkodzone albo niema np. akumulatora.?
    --I mam jeszcze jedno pytanie, jeżeli opornik od oświetlenia się za mocno nagrzewa że izolacja schodzi z kabla który idzie to tego opornika, albo nie mogę dostać opornika o takiej wartości jak oryginalny to wtedy lepie dać opornik mniejszy czy większy?

    Dodano po 3 [godziny] 52 [minuty]:

    ??
  • Poziom 39  
    Nie rozumiesz nadal- regler pilnuje aby w instalacji napięcie nie wzrosło wyżej, niż 14,4V i nie jest dla niego ważne jakiej pojemności jest akumulator.
    Akumulator jest dobrany pod kątem zapotrzebowania do uruchomienia silnika i pozostałych odbiorników.
    Natomiast alternator, czy prądnica ma być dobrana do pokrycia komsumpcji prądu przez wszystkie odbiorniki, oraz równoczesne ładowanie akumulatora.
    Zbyt wielkiej pojemności akumulator nigdy nie zostanie w pełni naładowany, zwłaszcza na krótkich odcinkach jazdy, co skraca jego żywotność.

    Rezystor należy zastosować o większej mocy, nie rezystancji.
  • Poziom 28  
    Piszesz że robisz jakiś pojazd 2T, ale nadal nie napisałeś co to? Komarek, trabant, czy V12 biturbo od ruskiej lokomotywy? (dla niewtajemniczonych dwusuwowy diesel) Pozatym to widać, jakiej grubości uzwojenie, jedno, czy trójfazowy alternator, jakiej pojemności silnik-to wiadomo jaki rozrusznik, a co się z tym wiąże jaki akumulator...