Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Panda 1.1 Alternator denso tylko 13v

31 Gru 2011 07:52 5402 26
  • Poziom 15  
    Witam może jakieś pomysły do tego syfa ładowanie utrzymuje na 13,5v bez obciążenia a po załączeniu świateł tylko 13v i czym więcej odbiorników tym mniejsze napięcie.
    Regulator założyłem nowy diody po rozłączeniu (6 sztuk sprawne) i dalej to samo
    Stojan też OK , nie ma różnicy czy wolne obroty czy wysokie.

    Na skutek czego aku (nowy) działa parę dni i potem KO.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Witam albo nowy regulator do bani albo masz po prostu pasek za luźny. Po drugie sprawdź masę alternatora i diody pod obciążeniem. ewentualnie styki w alternatorze najlepiej pilniczkiem oczyścić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Nie wyje nie szumi wszystko ok nie ślizga pasek.

    Tulejka faktycznie była luźna jak rozbierałem ale poskręcałem wszystko na max i dalej lipa 13v i nic więcej.
    Nie wiem skąd regulator bierze prąd porównawczy wymagany do regulacji bo może tam jest problem.
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Ile masz na alternatorze, główną przyczyną jest spadek na mostku łączącym alternator z rozrusznikiem.P
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora
    a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe alternatory starsze typy tanie nowsze trochę droższe.A szczotki dobre.Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    TO jest denso/magneti regulator 100 zeta kosztował z magnetti.
    A na wyjściu jet tyle samo czyli spadku nie ma sprawdzałem to na samym początku.

    Ogólnie nie ma tu diód wzbudzenia i to mnie troche ciekawi ale wzbudza sie bo coś tam ładuje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
  • Poziom 27  
    Witam to co kolego sugerujesz że nie wzbudza się?? pozdrawiam.
    Nie ma słabych diod mają zwarcie albo przewę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    bajer1 napisał:

    Nie ma słabych diod mają zwarcie albo przewę.


    Jak się nie znasz nie zabieraj głosu.P
  • Poziom 27  
    Witam ok no to napisz co rozumiesz przez słabe diody ???????????????
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Kolego miałem takich usterek mnóstwo.

    Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika.

    Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że zacisk minusowy akumulatora łączą do masy pojazdu, a masę silnika też łączą do masy pojazdu- karoserii- tyle, że w całkiem innym miejscu niż minus akumulatora.
    Czyli jeśli zrobisz tak Tobie pisałem i wyniki pomiarów bdą takie jak napisałem to podłącz miernik między minus skumulatora a obudowę alternatora powinno pokazać tobie wtedy różnicę potencjałów na poziomie około1,5V. Podsumowując słaba masa silnika! Ja w takich przypadkach zawsze dokładam nową masę bezpośrednio od minusowego zacisku akumulatora do silnika. Zawsze skutkuje.
    Fiat bardzo często " chrouje" na słaba masę silnika zwłaszcza punto II itp. Im nowszy samochód tym więcej fabryka chciała zaoszczędzić :).

    Kilka razy w życiu miałem doczynienia z upalonym przewodem wewnątrz zaciskanej fabrycznie ołowianej klemy.
    Podsumowując masa do sprawdzenia między silnikiem a minuwem akumulatora i druga sprawa to klemy.
  • Poziom 27  
    Witam ja czekam na odpowiedz od kolegi viper 555.
    Diodę każdą zniszczysz jak przekroczysz parametry jej pracy napięcie i prąd.
    A kolega PLEXI ma racę nawet te diody w alternatorach wstawiają takie aby taniej niższe prądy napięcia.Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Bajer ale bajer wciskają! W Sylwestra te Stare Konie tak maja.
    Diody charakteryzują się; MOCĄ , PRĄDEM przewodzenia i zwrotnym NAPIĘCIEM - która "noga" jest słaba!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    To co piszesz ,to technologia i dotyczy współczynnika odprowadzenia ciepła. Ale i tak życzę Tobie i wszystkim dzisiaj ubawy przy muzyce oraz spokojnego , pieniężnego i szczęśliwego 2012 roku!
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Motronic daj spokój tak nie zrozumieją najwyższy czas zabawę zacząć której życzę Tobie i wszystkim co wiedzą co to słabe diody.P
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ogólnie zamysł ich jest dobry, ale wykonanie spartolone. Kiedyś Panie to były diody, zwłaszcza radzieckie. Wszystkiego Dobrego W Nowym 2012 Roku.
  • Poziom 27  
    Witam do kolegi vipera555 przepraszam masz rację napisałem żle chodziło mi o uszkodzenia diod (uszkodzenie przerwa lub zwarcie).
    A do kolegi emeryta nogi takie same :D
    A tak po za tą usterką to wszystkiego najlepszego w nowym roku .
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    A więc tak odpuściłem sobie grzebanie w alternatorze po sprawdzeniu na stole (gdzie daje pięknie 14,2 v) zacząłem dociekać w instalacji auta.
    Po przeczytaniu posta PLEXI mierząc wszystkie połączenia i znalazłem mój błąd w pierwszych pomiarach: gdzie mierząc napięcie na klemach i na zacisku B+ zawsze miałem zacisk -- miernika na zacisku akumulatora i nie było różnicy w napięciu.
    Po zmierzeniu na altku (obudowa i zacisk B+) 14,2v no to myśle MAM stawiając na przewód wspomniany wyżej między +akumulatora a zacisk B+ altka, zrobiłem nowy ale sytuacje bez zmian, no to przykładam przewód między masą silnika a nadwozie i Ładowanie ładnie wzrosło na akumulatorze na 14 v.
    Wydawałoby się że brak masy powinno spowodować problem z uruchomieniem a tu nic takiego nie występowało.
    Ale jest zwycięstwo i to jest ważne dzięki wszystkim panowie i DOSIEGO ROKU oraz dużo roboty na nowy rok.
  • Poziom 24  
    Czyli pozostaje pogratulować usunięćia usterki.

    Panowie ja chciałbym życzyć wszystkim zdrowia i szczęścia w nowym roku.

    Ponadto dla borykających się ze zmniejszaniem napięcia na akumulatorze podczas odpalonego silnika i załączaniu coraz większej ilości odbiorników elektrycznych zawsze zalecam najpierw sprawdzić napięćie bezpośrednio na B+ alternatora i jego obudowie, jeśli tam napięcie jest poprawne winy należy szukać w instalacji auta i prawie 100% przypadków jest to wina na masie, czyli połączenia minus akumulatora- karoseria i karoseria- silnik. Właśnie tam często jest usterka ponieważ w sumie mamy 4 punkty, gdzie może występować rezystancja styku- rezystancja przejścia i właśnie tam dochodzi do spadku napięcia powiększającego się wraz ze wzrostem prądu pobieranego z alternatora.

    Pozdrawiam.
    Grzegorz.