Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort mk7 dziwne zachowanie zamka centralnego

31 Gru 2011 09:31 2749 8
  • Poziom 9  
    Do escorta mk7 95r postanowiłem włożyć sterownik zamka centralnego. Z kluczyka działa bez problemu jednak z pilota zachowuje się dziwnie, otworzyć można bez większego problemu lecz gdy próbuje się zamknąć to zamki się zamykają i otwierają z powrotem. Wcześniej był w nim sterownik zamka i alarmu firmy meta security, ale postanowiłem go wyjąć i wstawić swój ponieważ nie mogłem znaleźć w internecie żadnej instrukcji do tego alarmu i robił dziwne rzeczy związane z mruganiem kierunkami ale to nie ważne. Sterownik, który wstawiłem to jeden z tańszych dostępnych, mianowicie BX30. W polonezie działał bez problemu jednak tam nie było zamka z kluczyka i wszystkie siłowniki były slave, tutaj z przodu są dwa mastery. Sterownik oczywiście jest wpięty dobrze, raz nawet udało mi się jakoś zamknąć samochód z pilota ale nie wiem jak to zrobiłem. Na pewno jest to związane z tym, że w escorcie centralny ma dość(przynajmniej mi się tak wydaje) specyficzny sposób działania, czasem nawet z kluczyka nie daję się zamknąć czy otworzyć ale wystarczy pokombinować kluczykiem najpierw w jedna potem w druga stronę i jest ok.
  • Poziom 37  
    Witam.
    Jak zrobisz porządek z siłownikami, to będzie działać poprawnie. Układ nie widzi że auto zamknięte /brak informacji z mastera L lub P/ i nie chodzi o zamknięte drzwi.
  • Poziom 27  
    Zacznij od sprawdzenia kabli w miejscach ruchomych po miedzy drzwiami samochodem a także klapa bagażnika a samochód .
  • Poziom 9  
    Właśnie wróciłem z bardzo ciepłego parkingu i po raz pierwszy odkąd mam ten samochód użyłem zamka od strony pasażera, sprawa wygląda dokładnie tak samo jak z pilotem. Mogę otworzyć z kluczyka od pasażera ale nie zamknąć, zamykają się i wracają. Tylko właściwie to o czym to świadczy? Coś nie tak jest z drzwiami kierowcy czy pasażera? Przypominam, że od kierowcy z kluczyka zamykają się bez problemu. I spytam od razu, wystarczy, że przeczyszczę mechanizm, styki itp czy trzeba kupić siłownik? Nie mam garażu, a pogoda jest jaka jest więc chciałbym jak najmniej czasu spędzić przy robieniu tego.
  • Poziom 37  
    DziadzioMiecio napisał:
    Zacznij od sprawdzenia kabli w miejscach ruchomych po miedzy drzwiami samochodem a także klapa bagażnika a samochód .

    A co to ma wspólnego z „odbijającym” zamkiem?
    Już znalazłeś usterkę, to prawdopodobnie CZ prawych drzwi. Jaki jest tam centralny? Dokładany? Jeśli to ostatnie, to odłącz sterowanie CZ tym zamkiem /jako SLAVE/ i /lub/ wyreguluj cięgno siłownika, pod warunkiem że stycznik w CZ jest sprawny.
  • Poziom 42  
    Napisał ,że dokupił siłowniki , jakie z alledrogo , czy używane z forda z silniczkiem i wewnętrznym przełącznikiem kołowym?
  • Poziom 9  
    emeryt2 napisał:
    Napisał ,że dokupił siłowniki , jakie z alledrogo , czy używane z forda z silniczkiem i wewnętrznym przełącznikiem kołowym?


    o siłownikach nie pisałem, kupiłem sam sterownik zamka centralnego bx30, jak kupiłem samochód miał wsadzony sterownik zamka i alarmu firmy meta security ale wolałem go zastąpić takim, który już miałem sprawdzony

    siłowniki są fordowskie
  • Poziom 42  
    Źle doczytałem ; złe sterowanie lewego siłownika , zalany i zaśniedziały przełącznik siłownika albo porady poprzedników.
    Rozłącz jeden , a później drugi siłownik w drzwiach przednich i będziesz miał namiar.
  • Poziom 9  
    emeryt2 napisał:
    Źle doczytałem ; złe sterowanie lewego siłownika , zalany i zaśniedziały przełącznik siłownika albo porady poprzedników.
    Rozłącz jeden , a później drugi siłownik w drzwiach przednich i będziesz miał namiar.


    odłączyłem kabel między drzwiami kierowcy i samochodem, wtedy samochód się bez problemu zamknął z pilota czyli muszę grzebać w drzwiach od kierowcy

    dzięki za pomoc