Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Immobiliser Fiat Punto rocznik 1997. Zwykły kluczyk zapasowy.

31 Gru 2011 13:13 6934 15
  • Poziom 8  
    Witam! Posiadam fiata punto rocznik 1997. Chciałem się zapytać o immobiliser w tym samochodzie. Otóż można zapalić samochód (oryginalnym kluczykiem) i jechać zarówno ze zgaszoną i zapaloną kontrolką immobilisera. Czy to znaczy że moge dorobić sobie zwykły kluczyk zapasowy?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    z bordową główką
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    czyli mogę dorobić zwykły kluczyk czy tylko ten z kodem? Bo kurcze zwykły kluczyk by kosztował mniej niż 10 zł a ten z kodem grubo ponad 100 zł
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Motronic napisał:
    Klucz bordowy (matka) służy do wprowadzania kluczy-córek (niebieskich), czyli tych do codziennej eksploatacji. Zachowanie układu masz teraz takie-włączasz zapłon matką więc centrala Code wchodzi w tryb programowania kluczyka i zapala lampkę immo. Odpalic na nim można. Po powtórnym włączeniu zapłonu lampki już nie zapala, bo mysli, że włozyłeś klucz który chcesz zaprogramować. Po trzecim włączeniu zapłonu cykl się powtarza i tak dalej.


    Kolega wyjaśnił już wszysko.Jeszcze prościej można tak:musi być kluczyk orginalny z kodem od tej centali lub nowy do zaprogramowania.Zwykły dorobiony nie odpali auta.
  • Moderator Samochody
    ...a na bordowym nie powinno się jeździć, bo tak w koło wprowadzając centralkę w tryb programowania w końcu ją ubijesz. Z tego co pamiętam to do kodowania potrzeba przynajmniej dwóch niebieskich kluczyków z różnymi kodami transponderów.
    Alternatywnie możesz dorobić zwykły kluczyk (bez transpondera), odłączyć centralkę CODE i wyprogramować ją z ECU. Tańszą opcją są chyba jednak dwa nowe dorobione niebieskie kluczyki z transponderami.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    tzok napisał:
    Alternatywnie możesz dorobić zwykły kluczyk (bez transpondera), odłączyć centralkę CODE i wyprogramować ją z ECU. Tańszą opcją są chyba jednak dwa nowe dorobione niebieskie kluczyki z transponderami.


    Nie wiem ile kosztuje dorobienie klucza z transponderem (w serwisie z tego co pamiętam nie było to tanie), ale przelutowanie czipa w ECU (bo na tym polega wykasowanie fiat code) kosztuje 400zł + wymontowanie+wysyłka+zamontowanie ECU)-i oczywiście trzeba pamiętać żebu nie podpinać żadnych central immo .Wygląda to tak że czip jest bez kodu , ale wpięcie centali automatycznie go koduje i dalej jest kiszka.Założyć ECU zdemontować antenę i centralę immo i wszysko działa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Motronic napisał:
    Zaczynasz pisać głupoty. Poza tym można dorobić klucz z transponderem poza ASO. (Silca)


    Jakie głupoty jak sam to przechodziłem.Po "naprawie" nadwozia spawarką(przy odłączonym aku zaznaczam) padł mi ECU a dokładnie zablokowało właśnie immo.Diagnozę postawiło najpierw to czci gode forum a póżniej z 3 mechaników.Zkończyło się na ASO i "nowym" ECU ze szrotu.Zakupiłem koplet tzn:stacyjkę , klucze , centralę immo, antenę i ECU.Po holu do ASO okazało się że faktycznie padł mi ECU a nowy zestaw jest zablokowany po rozłączeniu komponentów i mogę se go.......Znajomy ze serwisu zaproponował mi opcję wykasowania fiat code właśnie przez przelutowanie tegoż czipu.Aktualnie nie mam żadnej anteny , ani centralki a autko śmiga-więc gdzie ta głupota???Przykaz o niemontowaniu centralki mam od tegoż fachowca-zresztą na nic mi nie jest ta marchewa potrzebna.A co do kluczy to wcale nie pisałem że dorabiają tylko w ASO-wiem że tam jest taka możliwość i nie jest to tanie.
  • Moderator Samochody
    Niczego się nie lutuje ale fakt, ECU trzeba wymontować i otworzyć. IMMO jest w głównym procesorze ale ma on interfejs ISP, więc można go edytować na płycie. Można albo całkiem usunąć funkcjonalność CODE, albo tylko wykasować synchronizację centralki (wtedy po ponownym podpięciu do centralki CODE się zsynchronizuje więc trzeba przeciąć jeden pin/ścieżkę żeby się tak nie stało).

    Nie ma opcji, że Twój "nowy" zestaw się zablokował z powodu rozłączenia komponentów, po prostu nie pochodził z jednego samochodu.

    Koszt dorobienia klucza z nowym transponderem to gdzieś między 80 a 120zł.
  • Poziom 12  
    Co do autora, to jeśli dobrze rozumiem, że ma bordowy kluczyk to taniej go wyjdzie chyba kupno kompletu nowych wkładek i kluczyków (takie jak ja mam) i wgrać je za pomocą tego brązowego kluczyka (koszt oryginalnego kompletu to ok 35zł na al.., a sama procedura opisana jest na tym forum). Nie tylko liczę tu czasu włożonego w wymianę wkładek.

    Podepnę się do tematu bo widzę, że podobny.

    Został mi tylko jeden kluczyk do mojego kropka. Klucza-matki nie mam, Fiat code też nie i właśnie chciałbym zmienić wszystkie zamki. Mam oryginalny komplet (czyli wkładki + 2 kluczyki z transponderami + kluczyk bordowy). Czy da się tak przeprogramować ECU/Immo (nie wiem w którym to siedzi), żeby przyuczył się tych nowych kluczyków bez wymiany immo? (w ostateczności zostanie mi wywalenie go). Wolałbym jednak mieć ten immobilizer. Co musiałbym zrobić? Mam X-proga więc programowanie to nie problem
  • Poziom 28  
    Na pewno da się to "ożenić" Daj to dobremu elektronikowi lub komuś kto ma odpowiedni sprzęt i ci to zrobi.
  • Moderator Samochody
    Klucze są w CODE, a CODE jest sparowane z ECU. Klucz matka jest sparowany z CODE, dopisywać można tylko niebieskie klucze, używając do tego brązowego klucza od kompletu z centralką CODE. Programatorem da się wszystko zrobić ale nie spotkałem opisu programowania nowej "matki" do centralki CODE.
  • Poziom 12  
    Jeśli nie dałoby się zaprogramować nowej matki, to może chociaż te dwa niebieskie?