Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ręczna pompka paliwa, Władimirec T-25A1

01 Sty 2012 13:40 9668 13
  • Poziom 9  
    Witam.

    Mam problem z Władkiem, nie mogę napełnić układu paliwowego za pomocą ręcznej pompki. Wcześniej dało się to zrobić, wyczuwalne było zwiększające się ciśnienie. W tej chwili pompka zasysa i wpycha spowrotem do baku paliwo z powietrzem. Czy jest tam jakiś zawór zwrotny? Co może być przyczyną? Pompa wtryskowa była regenerowana kilka miesięcy temu i Władek pracował.

    Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 34  
    Filtry czyste przewodami gdzieś nie ciągnie powietrza, podepnij pompkę wężykiem do pojemnika i wtedy spróbuj podpompować . Jeszcze inna metoda to pojemnik wyżej paliwo leje się opadowo ,wtedy musi się odpowietrzyć.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    W obudowie ręcznej pompki są dwa zaworki które robią za zawór zwrotny. Obejrzyj ich działanie.
  • Poziom 9  
    Gdy pompujesz i napełni się cały układ to wtedy paliwo z powrotem wraca do baku.
  • Poziom 24  
    Pzerób zasilanie z górnego na dolne tzn. podepnij się pod spust paliwa ze zbiornika .
    Bo tak to może Ci lewe powietrze łapać : na połączeniach , na odstojniku itd.
  • Poziom 38  
    I wszystko co masz na spodzie w baku będziesz miał w filtrach po takiej przeróbce. Mam ten ciągnik 15 lat i nie widzę potrzeby takiej przeróbki. Wystarczy aby wszystko było szczelne.
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy przyczyną jest to, że jak się ma oryginalne zasilanie a nie od spodu baku to potrafi dziwnie chodzić "kaszlać" ale tylko gdy jest poniżej 40 litrów w zbiorniku. Gdy jest cały zalany wszystko jest ok. Sprawdzałem już czy gdzieś na połączeniach nie wciąga ale to nie jest też tego przyczyną. Występuje to jak się przejeżdza przez miedze jak gwałtownie zabuja ciągnikiem.
    Wspomniana pompka ręczna nowa. Może miał ktoś coś takiego?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Winszuję Proctor to jest wlaściwe podejście tylko że gdyby rurka była dziurawa to ten szajs wcale by nie chodził podejrzewam że zaworki w pompce zasilającej już siadły i dopóki paliwo leci pod własnym ciężarem dzięki różnicy poziomów to jest oki a jak trza już samemu zaciągnąc to jest problem .
    W ogóle jest to dziwny sprzęt bracia jak już coś kopiuja to niech to robią dobrze ale u nich tylko stolicznaja się liczy .
    Większość ciągników ciągnie paliwo ze spodu :C-330,C-360,C-385,U-902........U-1224 i nawet BELARUS etc.etc i jakoś nikt nie narzeka a TY janek piszesz że syfy w filtrach no przecież po to są filtry i z całym szacunkiem nasze zamienniki są lepsze jak ruskie oryginały wiem z autopsji bo też używałem ten ciągnik .
    Zresztą o tym ustrojstwie można by nie jedna książkę napisać ja , swojej przygody z tym łajnem nie będę opisywał powiem tylko tyle że gdyby to się dziś zdażyło z trasy zawróciłbym do łódzkiej agromy i zastawiłbym go na placu .
  • Poziom 11  
    Ja bym nie oddał tego ciągnika za żadne skarby bo drugiego takiego nie znajdę. Zresztą mam dwa władki i nie narzekam na nie bo wytrzymałe to są mogę przyznać. Ma swoje wady oczywiście ale łatwo można je zmodernizować przynajmniej niektóre.

    A co do podłączenia paliwa od spodu baku to podłączacie pewnie pod ten korek spustowy a tam jest chyba taka wnęka w baku zrobiona i bród tam zawsze osiada choćby nie wiem co. Widziałem niektórzy robią nową dziurę w innym miejscu i wtedy już chyba jest ok.

    Zastanawiam się też czy tego nie zrobić bo pewnie tylko to jest ta przyczyna. Pomkę ręczną kompletną wymieniałem już dwa razy myślałem że nowa też jest wadliwa ale dalej to samo przy podskokach wariuje najgorzej jak to się dzieje pod górą .

    Coś mi się kojarzy, że w książce do niego pisze, że w baku powinno zawsze się znajdować3/4 paliwa conajmniej no ale nie jestem pewien czy coś takiego było.
  • Poziom 14  
    Witam,


    Pomiędzy filtrem wstępnego oczyszczania paliwa a pompką, znajduje się gumowy wężyk pełniący rolę elastycznego łącznika pomiędzy przewodami metalowymi. Jest zaciśnięty na końcach opaskami. Tam najczęściej pojawia się nieszczelność utrudniająca odpowietrzenie układu.

    Pozdrawiam
    vper
  • Poziom 38  
    U mnie nie ma problemu z małą ilością paliwa. Dzisiaj jechałem na tartak po krokwy w baku całe 6 litrów paliwa. Po powrocie było 4 litry i żadnych problemów z pracą silnika. Tak więc po co robić zbiornik 50 litrów aby utrzymywać poziom 3/4 baku na pewno jest problem na przewodach paliwowych lub odstojniku. Gdzieś czytałem że to ostatnie to akurat ludzie omijają.
  • Poziom 13  
    Proctor napisał:
    Jak jest mniej niż połowa paliwa w zbiorniku to układ zaczyna się zapowietrzać itd,
    Przyczyną takiego zachowania jest zużyty zawór przelewowy w pompie wtryskowej.Obiawy zapowietrzenia widać najbardziej gdy ciągnik jakiś czas postoi.
    Proctor napisał:
    układ zaczyna się zapowietrzać itd, silnik przestaje równo pracować, brakuje mocy. W tym momencie jak się podpompuje ręczną pompką to objawy ustają.
    Częstą przyczyną takiej pracy jeśli wszystko jest szczelne bywa zatkany otworek w śrubie mocującej przewód przelewowy na filtrach paliwa.
  • Poziom 9  
    janek1815 napisał:
    W obudowie ręcznej pompki są dwa zaworki które robią za zawór zwrotny. Obejrzyj ich działanie.


    Teścio rozkręcał pompkę i nie włożył tych zaworków zwrotnych, paliwo po prostu cofało się do zbiornika. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.