Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Motor Mińsk 1989 r. zalewa świece.

brumik 01 Jan 2012 15:16 7509 21
lampy.pl
  • #1
    brumik
    Level 11  
    Witam, po paru latach nieużytkowania postanowiłem ,,odkurzyć'' swojego Mińska. Miałem problem z gaźnikiem, po przelaniu go cały czas ciekł. Zmieniłem uszczelkę-nie pomogło.Po dłuższych perypetiach z nim zmieniłem gaźnik na taki sam K62C. Zmieniłem świece na nową, nowy kranik, świeże paliwo. Motorek odpalił, ale sukces tylko połowiczny gdyż zalewa mi świece wystarczy chwila na otwartym kraniku albo za długie przepompowanie gaźnika i mogę zapomnieć o odpaleniu. Jak już odpali i nie za pomne zakręcić paliwa to pali na kopa. Drugi mój problem jak dam gazu do końca [ nie na maksa bo zapomniałem z gaźnika usunąć ogranicznik]
    to słychać ja przerywa. Zmieniałem odstęp na świecy, także na prądnicy, ustawiłem obroty na gaźniku, dopływ powietrza ustawiłem na trzy pełne obroty śruby ale mam wrażenie że jak kręcę tą śruba od powietrza to silnik chodzi bez zmian, dopiero jak ją dokręciłem do końca to zgasł. Co do świecy mam wrażenie jak by iskra była za mała ale za to są dwie na raz. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie które pomogą mi doprowadzić motorek do stanu idealnego.
  • lampy.pl
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    brumik
    Level 11  
    Cieknący gaźnik wymieniłem a ten drugi mi świece zalewa.
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • lampy.pl
  • #5
    brumik
    Level 11  
    Czysty. Ustawiłem obroty, a co do dopływu powietrza, to ustawiałem na oko bo jak kręcę tą śrubką to silnik chodzi bez zmian i za bardzo nie wiem jak ta śrubkę mocno wkręcić.
  • #6
    brumik
    Level 11  
    Moich zmagań ciąg dalszy. Zmieniłem dla pewności fajkę, przewód od fajki styki popsikałem środkiem do odśniedziania. Nie pomogło. W akcie desperacji rozebrałem jeszcze raz gaźnik okazało się że jedna komora pływaka nabrała benzyny. Przy okazji idąc za radą wygotowałem gaźnik w occie i zmieniłem pływak. Odpaliłem lecz motor dalej przerywał na dużym gazie. Wpadłem na pomysł zmniejszyłem przerwę na świecy do 0.25 Motorek tak na 75 procent szedł już fajnie. Myślę zmniejszę na 0.15. Kopię, iskry niema, sprawdzam na innej świecy, niema. I tak oto wpadłem z deszczu pod rynnę. Ma ktoś jakieś sugestie co się stało. A tak w ogóle jak mogę sprawdzić czy nie ma gdzieś przebicia może przez to miałem słabą iskrę.
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    brumik
    Level 11  
    Co do poszukiwań iskry zmieniłem moduł zapłonowy i tą cewkę co jest pod bakiem.Iskry nie było.założyłem spowrotem poprzednie części za którymś razem pojawiła się na chwilę iskra.Mam wrażenie jak by to było coś na kablach.mam prośbę jak zmostkować kablę aby odpalić go na krótko z pominięciem stacyjki i wyłącznika przy kierownicy, wiem że kiedyś tak próbowałem i można zrobić takie obejście ale nie pamiętam niestety jak. :cry:
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    brumik
    Level 11  
    Motor palił bez akumulatora.Ale i tak dzięki za chęci.
  • #11
    jack63
    Level 43  
    Sprawdź w prawidłowy sposób działanie układu zapłonowego. Tzn. odłącz fajkę i przybliż kocówkę kabla do masy (np. głowicy) na odległość ok. 5 mm. "Kopnij" jak przy zapalaniu. Lepiej robić to w dwie osoby abyś mógł się skupić na obserwacji iskry. Jak iskra będzie skakać w sposób ciągły, to zwieksz odlagłość i powtórz próbe. Ma skakać na min 8 mm! To dolna granica przyzwoitości. W nowoczesnych układach zapłonowych wynik ponad 15 mm jest normą.
    W zasadzie powinno się użyć specjalnego iskiernika, ale i takie proste sprawdzenie z reguły wystarcza.
    Opisz wyniki na forum.
  • #12
    brumik
    Level 11  
    Próbowałem tego sposobu nawet z przewodu usunąłem kawałek izolacji aby był goły przewód.Iskry ani nie widać ani też jej nie słychać.
  • #14
    brumik
    Level 11  
    Na 99.9% procent sukces. Okazało się że czarny przewód, który idzie z prądnicy, do modułu zapłonowego miał przebicie. Podłączyłem na sztukę inny przewód i wszystko grało. Na 100% będę pewien jak kupie odpowiedni przewód i się przejadę.
  • #16
    brumik
    Level 11  
    Jak ją mam zmierzyć i której cewki.Najprostsze rzeczy są najlepsze bo najmniej się psują. :D
  • #17
    jack63
    Level 43  
    brumik napisał:
    Quote:
    Okazało się że czarny przewód, który idzie z prądnicy, do modułu zapłonowego miał przebicie. Podłączyłem na sztukę inny przewód i wszystko grało.

    Jak coś łączyłeś to nie wiesz co i z czym???
    Daj schemat bo dyskusja traci sens.
    Jak palił bez akumulatora, to musi mieć zapłon CDI - poczytaj co to i jakie są najczęstsze uszkodzenia.
  • #18
    brumik
    Level 11  
    Instalacja elektryczna Romet Mińsk 125
    Motor Mińsk 1989 r. zalewa świece.
  • #19
    jack63
    Level 43  
    Schemat jest bardzo nieczytelny i bardzo niekompletny względem opisów i innych szczegółów.
    Przykładowo autor schematu nie był łaskaw narysować schematu cewek prądnicy.
    Jak na złość opisuje oczywistości a nie opisuje ważnych elementów.
    Twoim zadaniem jest uzupełnić schemat przy okazji (a w zasadzie dzięki nim) robienia pomiarów rezystancji.
    Czy masz miernik - multimetr? Wystarczy taki za 15zł.
    Odłącz kable idące od prądnicy do modułu. Wcześniej dobrze jest zrobić szkic połączeń lub kilka zdjęć.
    Wg schematu są to kable: Czerwony, Fioletowy, Czarny i Różowy.
    Mierz rezystancję (myślę, że umiesz to robić???) między każdym z kabli a masą silnika.
    Potem zmierz rezystancję między każdym z dwóch.
    Podaj wyniki z opisem co jak i na jakim zakresie mierzyłeś.
  • #20
    brumik
    Level 11  
    Prądnica Mińsk.
    Motor Mińsk 1989 r. zalewa świece.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak mam taki przyrząd wyniki podam z początkiem przyszłego tygodnia bo w sobotę i niedzielę jestem w pracy.
  • #21
    jack63
    Level 43  
    Super. To zdjęcie jest dobrym uzupełnieniem schematu. Brak tylko odniesienia do kolorów przewodów. Jednak już wiadomo że jest to klasyczne CDI z impulsatorem.
    Wygląda, że końce cewek oświetlenia (zacisk nr 2)(i ładowania bo nie ma innych) oraz cewki ładującej CDI (zacisk nr 4) są podłączone do masy. Nie wiadomo co z impulsatorem (wg opisu czujnik). Wyprowadzone są dwa końce na zaciski nr1. Trzeba sprawdzić czy któryś z nich jest połączony z masą.
    Po zrobieniu pomiarów rezystancji zrób pomiary napięć. Zakres napięcia AC. Względem masy dla nr 2 i 4. Świeca wykręcona. Używamy "kopnika".
  • #22
    User removed account
    User removed account