Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motor Mińsk 1989 r. zalewa świece.

brumik 01 Sty 2012 15:16 6363 21
  • #1 01 Sty 2012 15:16
    brumik
    Poziom 11  

    Witam, po paru latach nieużytkowania postanowiłem ,,odkurzyć'' swojego Mińska. Miałem problem z gaźnikiem, po przelaniu go cały czas ciekł. Zmieniłem uszczelkę-nie pomogło.Po dłuższych perypetiach z nim zmieniłem gaźnik na taki sam K62C. Zmieniłem świece na nową, nowy kranik, świeże paliwo. Motorek odpalił, ale sukces tylko połowiczny gdyż zalewa mi świece wystarczy chwila na otwartym kraniku albo za długie przepompowanie gaźnika i mogę zapomnieć o odpaleniu. Jak już odpali i nie za pomne zakręcić paliwa to pali na kopa. Drugi mój problem jak dam gazu do końca [ nie na maksa bo zapomniałem z gaźnika usunąć ogranicznik]
    to słychać ja przerywa. Zmieniałem odstęp na świecy, także na prądnicy, ustawiłem obroty na gaźniku, dopływ powietrza ustawiłem na trzy pełne obroty śruby ale mam wrażenie że jak kręcę tą śruba od powietrza to silnik chodzi bez zmian, dopiero jak ją dokręciłem do końca to zgasł. Co do świecy mam wrażenie jak by iskra była za mała ale za to są dwie na raz. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie które pomogą mi doprowadzić motorek do stanu idealnego.

    0 21
  • #2 01 Sty 2012 16:05
    gromleon
    Poziom 33  

    Na świecy jak by podwójna iskra? Po tylu krotnych zalaniach uszkodziłeś świece , kup i załóż nową. Cieknący gaźnik hmmm, jest tam pewnie pływak z zaworkiem nie znam budowy tego gaźnika dokładnie czy tam jest iglicowy czy inny ale pewnie się uszkodził i paliwo nie jest odcinane i cały czas sobie napełnia gaźnik. Gaźnik należy gruntownie oczyścić zapewne po czyszczeniu będzie reakcja na śruby regulacyjne. Ustawić a może najpierw przeczyścić układ zapłonowy ale nie na pałę ale wg danych serwisowych. wszystko zapewne dostępne w sieci po wpisaniu odpowiedniego hasła.

    0
  • #3 01 Sty 2012 17:00
    brumik
    Poziom 11  

    Cieknący gaźnik wymieniłem a ten drugi mi świece zalewa.

    1
  • #5 01 Sty 2012 17:12
    brumik
    Poziom 11  

    Czysty. Ustawiłem obroty, a co do dopływu powietrza, to ustawiałem na oko bo jak kręcę tą śrubką to silnik chodzi bez zmian i za bardzo nie wiem jak ta śrubkę mocno wkręcić.

    0
  • #6 03 Sty 2012 19:36
    brumik
    Poziom 11  

    Moich zmagań ciąg dalszy. Zmieniłem dla pewności fajkę, przewód od fajki styki popsikałem środkiem do odśniedziania. Nie pomogło. W akcie desperacji rozebrałem jeszcze raz gaźnik okazało się że jedna komora pływaka nabrała benzyny. Przy okazji idąc za radą wygotowałem gaźnik w occie i zmieniłem pływak. Odpaliłem lecz motor dalej przerywał na dużym gazie. Wpadłem na pomysł zmniejszyłem przerwę na świecy do 0.25 Motorek tak na 75 procent szedł już fajnie. Myślę zmniejszę na 0.15. Kopię, iskry niema, sprawdzam na innej świecy, niema. I tak oto wpadłem z deszczu pod rynnę. Ma ktoś jakieś sugestie co się stało. A tak w ogóle jak mogę sprawdzić czy nie ma gdzieś przebicia może przez to miałem słabą iskrę.

    1
  • #7 03 Sty 2012 20:00
    gromleon
    Poziom 33  

    brumik napisał:
    Moich zmagań ciąg dalszy.Zmieniłem dla pewności fajkę, przewód od fajki styki popsikałem środkiem do odśniedziania.Nie pomogło.W akcie desperacji rozebrałem jeszcze raz gażnik okazało sie że jedna komora pływaka nabrała benzyny.Przy okazji idąc za radą wygotowałem gażnik w occie i zmieniłem pływak.Odpaliłem lecz motor dalej przerywał na dużym gazie.Wpadłem na pomysł zmniejszyłem przerwę na świecy do 0.25Motorek tak na 75 procent szedł już fajnie.Myślę zmniejszę na 0.15.Kopie iskry niema sprawdzam na innej świecy niema.I tak oto wpadłem z deszczu pod rynnę.ma ktoś jakieś sugestie co się stało.A tak w ogóle jak mogę sprawdzić czy nie ma gdzieś przebicia może przez to miałem słabą iskrę.

    Jednak trochę racji miałem ?
    Przyjrzyj się przerywaczowi zapłonu. Wyczyść, ustaw przerwę na nim jak i punkt zapłonu, opisy w sieci. Ewentualnie wymień przerywacz jeśli wygląda na uszkodzony, wymień na wszelki wypadek kondensator, słaba iskra i wypadanie zapłonu to także może być jego wina. Jeśli iskra nie powróci zostanie ci wymiana cewki zapłonowej , na wszelki wypadek można też wymienić przewód zapłonowy z cewki do świecy.

    0
  • #8 04 Sty 2012 18:38
    brumik
    Poziom 11  

    Co do poszukiwań iskry zmieniłem moduł zapłonowy i tą cewkę co jest pod bakiem.Iskry nie było.założyłem spowrotem poprzednie części za którymś razem pojawiła się na chwilę iskra.Mam wrażenie jak by to było coś na kablach.mam prośbę jak zmostkować kablę aby odpalić go na krótko z pominięciem stacyjki i wyłącznika przy kierownicy, wiem że kiedyś tak próbowałem i można zrobić takie obejście ale nie pamiętam niestety jak. :cry:

    0
  • #9 04 Sty 2012 19:01
    gromleon
    Poziom 33  

    Czyli że masz tam zapłon bez stykowy, no to mój błąd całe moje wypociny o przerywaczach itd były nie potrzebne. Nie masz tam przypadkiem zapłonu CDI, do którego akumulator nie jest potrzebny? Nie znam dokładnie budowy zapłonu bezstykowego w tym motocyklu więc Ci nie pomogę!

    0
  • #10 04 Sty 2012 19:25
    brumik
    Poziom 11  

    Motor palił bez akumulatora.Ale i tak dzięki za chęci.

    0
  • #11 04 Sty 2012 21:00
    jack63
    Poziom 42  

    Sprawdź w prawidłowy sposób działanie układu zapłonowego. Tzn. odłącz fajkę i przybliż kocówkę kabla do masy (np. głowicy) na odległość ok. 5 mm. "Kopnij" jak przy zapalaniu. Lepiej robić to w dwie osoby abyś mógł się skupić na obserwacji iskry. Jak iskra będzie skakać w sposób ciągły, to zwieksz odlagłość i powtórz próbe. Ma skakać na min 8 mm! To dolna granica przyzwoitości. W nowoczesnych układach zapłonowych wynik ponad 15 mm jest normą.
    W zasadzie powinno się użyć specjalnego iskiernika, ale i takie proste sprawdzenie z reguły wystarcza.
    Opisz wyniki na forum.

    0
  • #12 04 Sty 2012 21:13
    brumik
    Poziom 11  

    Próbowałem tego sposobu nawet z przewodu usunąłem kawałek izolacji aby był goły przewód.Iskry ani nie widać ani też jej nie słychać.

    0
  • #14 05 Sty 2012 19:23
    brumik
    Poziom 11  

    Na 99.9% procent sukces. Okazało się że czarny przewód, który idzie z prądnicy, do modułu zapłonowego miał przebicie. Podłączyłem na sztukę inny przewód i wszystko grało. Na 100% będę pewien jak kupie odpowiedni przewód i się przejadę.

    0
  • #16 05 Sty 2012 22:05
    brumik
    Poziom 11  

    Jak ją mam zmierzyć i której cewki.Najprostsze rzeczy są najlepsze bo najmniej się psują. :D

    0
  • #17 05 Sty 2012 22:30
    jack63
    Poziom 42  

    brumik napisał:

    Cytat:
    Okazało się że czarny przewód, który idzie z prądnicy, do modułu zapłonowego miał przebicie. Podłączyłem na sztukę inny przewód i wszystko grało.

    Jak coś łączyłeś to nie wiesz co i z czym???
    Daj schemat bo dyskusja traci sens.
    Jak palił bez akumulatora, to musi mieć zapłon CDI - poczytaj co to i jakie są najczęstsze uszkodzenia.

    0
  • #18 06 Sty 2012 13:14
    brumik
    Poziom 11  

    Instalacja elektryczna Romet Mińsk 125
    Motor Mińsk 1989 r. zalewa świece.

    0
  • #19 06 Sty 2012 14:51
    jack63
    Poziom 42  

    Schemat jest bardzo nieczytelny i bardzo niekompletny względem opisów i innych szczegółów.
    Przykładowo autor schematu nie był łaskaw narysować schematu cewek prądnicy.
    Jak na złość opisuje oczywistości a nie opisuje ważnych elementów.
    Twoim zadaniem jest uzupełnić schemat przy okazji (a w zasadzie dzięki nim) robienia pomiarów rezystancji.
    Czy masz miernik - multimetr? Wystarczy taki za 15zł.
    Odłącz kable idące od prądnicy do modułu. Wcześniej dobrze jest zrobić szkic połączeń lub kilka zdjęć.
    Wg schematu są to kable: Czerwony, Fioletowy, Czarny i Różowy.
    Mierz rezystancję (myślę, że umiesz to robić???) między każdym z kabli a masą silnika.
    Potem zmierz rezystancję między każdym z dwóch.
    Podaj wyniki z opisem co jak i na jakim zakresie mierzyłeś.

    0
  • #20 06 Sty 2012 14:59
    brumik
    Poziom 11  

    Prądnica Mińsk.
    Motor Mińsk 1989 r. zalewa świece.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak mam taki przyrząd wyniki podam z początkiem przyszłego tygodnia bo w sobotę i niedzielę jestem w pracy.

    0
  • #21 06 Sty 2012 15:23
    jack63
    Poziom 42  

    Super. To zdjęcie jest dobrym uzupełnieniem schematu. Brak tylko odniesienia do kolorów przewodów. Jednak już wiadomo że jest to klasyczne CDI z impulsatorem.
    Wygląda, że końce cewek oświetlenia (zacisk nr 2)(i ładowania bo nie ma innych) oraz cewki ładującej CDI (zacisk nr 4) są podłączone do masy. Nie wiadomo co z impulsatorem (wg opisu czujnik). Wyprowadzone są dwa końce na zaciski nr1. Trzeba sprawdzić czy któryś z nich jest połączony z masą.
    Po zrobieniu pomiarów rezystancji zrób pomiary napięć. Zakres napięcia AC. Względem masy dla nr 2 i 4. Świeca wykręcona. Używamy "kopnika".

    0
  • #22 06 Sty 2012 16:00
    39006
    Użytkownik usunął konto