Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 3 po uruchomieniu zimnego silnika ładowanie tylko 12 V

01 Sty 2012 19:21 6389 20
  • Poziom 9  
    Witam, nie znalazłem podobnego przypadku, a więc opisuje swój problem
    Mam Astre 3 z 2004 roku silnik 1.7 disel 80 KM, gdy zaczeły się chłodne dni to mam kłopot z rozładowywanym akumulatorem, akumulator sprawdzony na specjalnym urządzeniu w serwise gdy jest naładowany jest w pełni sprawny, a więc szukałem dalej i doszedłem że po uruchomieniu zimnego silnika ładowanie spada z 14V do około 12V i utrzymuje się kilka minut dopóki silnik nie osiągnie temperatury 50 stopni C, i ładowanie wraca do około 14V, ale gdy przejerzdżam tylko 3 KM rano i 3 KM popołudniu to po tygodniu akumulator rozładowany bo silnik nie osiągnoł temp. 50 stopni i ładowanie było za małe, a po podpięciu komputera do auta wyszedł błąd P380, ma on związek z podgrzewaniem świec, ale auto zapala bez kłopotu nawet przy temp -4, silnik pracuje równo, także nie widze związku z brakiem właściwego ładowania,
    czy ktoś miał taki problem i go rozwiązał ?
    jakieś pomysły gdzie szukać usterki ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Świece ci grzeją bo tak sobie konstruktor przemyślał.
    A spadki napięcia na obwodzie ładowania stwarza poważny problem niedoładowania, dziwne że wspomaganie ci sie nie pluje o brak napięcia.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    to moźe od regulatora napięcia!
    Bo parametry diod w regulatorze zmieniają się w danej temperaturze
  • Poziom 14  
    Witam sprawć jak długo grzeją świece żarowe coś może być z przekażnikiem lub z czujnikiem z tego co piszesz to długo grzeją i nie zdąży uzupełnić akumulatora.
  • Poziom 19  
    Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.) Proponuję sprawdzić mostek prostowniczy alternatora i stan połączeń w obwodzie ładowania. Jeśli wykluczymy niedomaganie alternatora, to przy tak krótkich odcinkach jazdy proponuje instalację świateł dziennych co pozwoli na zaoszczędzenie około 10-12 A, które popłyną w obwodzie akumulatora i tym samym skuteczniej go doładują.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą to ładowanie wraca do właściwego tzn. 13,9V do 14,2V, alternator powinien wydołać temu zadaniu ma 110 A, no chyba że jest jakieś zwarcie na tych świecach, też podejżewam usterke alternatora, ale słyszałem o usterkach modułu wstępnego podgrzewania świec, czy miał ktoś taki przypadek ?
  • Poziom 15  
    Miałem taki przypadek , co prawda w innym samochodzie, moduł podgrzewania świec pracował przez kilka minut, ponieważ świece pobierają kilkadziesiąt A prądu akumulator był ciągle niedoładowany przy jeździe na krótkich dystansach, po odpaleniu silnika odłącz świece i zmierz napięcie, jeśli będzie 14V, moduł do wymiany, ja wymieniłem moduł i wszystko powróciło do normy.
  • Poziom 35  
    Zmierz bezpośrednio na alternatorze.
  • Poziom 19  
    Robert_DAF napisał:
    Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą to ładowanie wraca do właściwego tzn. 13,9V do 14,2V, alternator powinien wydołać temu zadaniu ma 110 A, no chyba że jest jakieś zwarcie na tych świecach, też podejżewam usterke alternatora, ale słyszałem o usterkach modułu wstępnego podgrzewania świec, czy miał ktoś taki przypadek ?

    Ja bym nadal szukał przyczyny w obwodzie ładowania. Skoro po pewnym czasie moduł rozłącza świece, to wygląda że jest sprawny (świece powinny rozłączyć się max. po kilku minutach). Gdyby świece miały zwarcie (co jest mało prawdopodobne, gdyż raczej ulegną przepaleniu) to przepaliłoby bezpiecznik powiedzmy 70 A, który musi być w tym obwodzie. Ten przypadek wskazuje na uszkodzenie alternatora, który może ładować np. z tylko 2 uzwojeń, a 3 jest uszkodzone (zazwyczaj uszkodzeniu ulegają diody mostka). Gdy jest duże obciążenie to nie dający pełnej mocy alternator nie jest w stanie podnieść napięcia do 14 V, natomiast po wyłączeniu świec napięcie ładowania powraca do normy. Przy 110 A sprawnym alternatorze i przy obrotach w zakresie średnich prędkości powinien dać na wyjściu powiedzmy 70-80 A, co powinno wystarczyć do zasilenia tych świec żarowych i utrzymania napięcia powyżej 12 V. Radzę więc sprawdzić mostek alternatora i połączenie uzwojeń.
  • Poziom 9  
    Witam, powracam do tematu, moje ostatnie ustalenia są takie, po uruchomieniu zimnego silnika przy temp. zewnętrznej -3 st. c. ładowanie akumulatora oscyluje w okolicy 11,5 v do 12,1 V i na świece żarowe idzie to samo napięcie po rozłączeniu modułu sterowania świecami ładowanie akumulatora wraca do 14 V czyli jest ok, po chwili podłączyłem znowu moduł sterowania świecami ładowanie nadal jest 14V bo na świece jest przekazywany prąd około 7 V ! a konkretnie to faluje od 5,4 V do 8,5 V oczywiście po osiągnięciu temperatury 50 st. c. podgrzewanie świec rozłączyło się, zastanawia mnie czy po uruchomieniu silnika na świece żarowe powinien iść tak duży prąd tzn 12V, a nie około 7v, czy ktoś z was już taki test przeprowadzał, bo może faktycznie walnięty mam moduł sterowania świec, a i jeszcze czy te mniejsze napięcie które było na świecach powinno tak falować, proszę o odpowiedź jeśli ktoś robił w swojej astrze takie pomiary .
  • Poziom 35  
    Napraw alternator. Niedawno miałem to autko i nic sie nie działo z napięciem podczas podgrzewania.
    Tam alternator 110A a świece biora tylko ok 40-60A w zależności czy ciepły czy zimne.
  • Poziom 21  
    A sprawdź co sie dzieje z napieciem jak powłączasz wszystkie prądożerne odbiorniki.
    Może to efekt dużego obciążenia a nie awaria modułu świec?
  • Poziom 35  
    Głównym odbiorem prądu jest grzałka w nawiewach jeśli jest.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    dziękuje za odpowiedzi, w wolnej chwili wymontuje alternator i dam go do sprawdzenia, zobaczymy jak u fachowca na stole testowym będzie się zachowywał
  • Poziom 35  
    Tylko niech go dojedzie do 100A a nie tylko bieg jałowy.
  • Poziom 17  
    Jeśli kontrolka ładowania gaśnie nie podświetla sie ani nie mruga-alternator sprawny
  • Poziom 9  
    Kontrolka alternatora nie zapala się, przy uruchomieniu zimnego silnika pokazuje ładowanie około 12V, po włączeniu świateł, podgrzewania tylnej szyby, dmuchawy na maxa pokazuje zaledwie 11V a kontrolka ładowania nie zapala się, a gdy silnik się ugrzeje i podgrzewanie świec żarowych wyłączy się to przy obciążeniu światłami, dmuchawą, podgrzewaniem tylnej szyby itd. to pokazuje ładowanie 14V
  • Poziom 9  
    Witam miałem podobny problem tylko że w corsie B 1,5 d okazało się ze padł alternator mimo to ze po odłaczeniu swiec pokazywał ponad 14V gdy tylko załączyłem swiece zpadało az do 12 V a nawet niżej przyczyną tej usterki był padnięty stojan altka tak że nie ma co szukać przyczyny w sterowniku świec ten typ tak ma ze grzeję dłuzej i to nie tam tkwi problem Pozdrawiam !!!
  • Poziom 10  
    Witam , ładowanie do kitu powinno być minimum 13v, na pusto ponad 14 nie zapala się kontrolka bo diody pomocnicze w alternatorze działają a tak słabe ładowanie,regulator,lub jedna dioda z mostka prądowego alternatora padła,dokładnie rozwarła się i masz ładowanie na 5/6

    Moderowany przez CameR:

    Zwracaj uwagę na daty postów.
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych.