Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Turbina alfa romeo 159 1.9 JTDM

dead25 01 Jan 2012 21:00 7120 9
Texa Poland
  • #1
    dead25
    Level 9  
    Witam
    Mam nietypowy problem, otóż podczas jazdy zaczęło się wypalanie filtra dpf. Po przejechaniu ok 30 km po autostradzie pod domem zauważyłem, że obrotościomierz pokazuje normalne obroty na biegu jałowym, natomiast obroty turbiny nie spadają, tylko utrzymują się na wysokim poziomie. Jest to otyle nienormalne, że przecież sprężarka zasilana jest spalinami i działa szybciej jak sie dodaje gazu, a na wolnych obrotach spalin jest mało wiec jej obroty powinny spaść razem ze zdjeciem nogi z gazu. Wypalanie też nie powinno trwać tak długo.
    może ktoś miał podobny problem i wie z jakiej strony to ugryźć.
    proszę o pomoc i pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #2
    colin555
    Level 27  
    na jak wysokim poziomie bo to pojęcie względne
  • Texa Poland
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    Montrres
    Level 21  
    Dobrze rozumujesz... Spadają obroty -> Mniej Spalin -> Turbo też spada.
    Mówisz że obrotomierz poprawnie pokazuje obroty ale czy one faktycznie spadają?
    Czy silnik faktycznie schodzi do jałowego?
    No i jak ktoś już powiedział: na jakiej podstawie stwierdziłeś że Turbina dalej ma wysokie obroty?
    Praca turbiny jest uzależniona od obrotów silnika (ilości spalin).
  • #5
    dead25
    Level 9  
    stwierdzam to po tym, że obroty silnika faktycznie spadają i obrotościomierz wskazuje właściwe, a co do doładowania to jest to pokazane na na wskażniku doładowania i zatrzymuje sie na połowie . myslalem , ze ten wskaznik jest uszkodzony, ale jak sie doda gazu, to wskazówka reaguje normalnie , tylko jak sie zdejmie nogę z gazu to spada tylko do pewnego poziomu i sie zatrzymuje.
  • #7
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Co to za gdybanie podłączyć manometr lub lepiej Examinera i wszystko zobaczysz jak na talerzu.
  • #8
    Brave Merc
    Level 15  
    Faktycznie już się spotkałem z podobnym zjawiskiem w tym silniku, Jeśli sterownik silnika zacznie procedurę wypalania dpf-a to wskaźnik ciśnienia doładowania wskazuje doładowanie mimo wolnych obrotów.


    Warto by poczytać manual z tego auta czy czasem nie ma takiej funkcji informacji dla użytkownika aby w miarę możliwości dalej kontynuować jazdę lub nie wyłączać silnika.
  • #9
    Montrres
    Level 21  
    No to w sytuacji gdy Kolega ma wskaźnik doładowania to faktycznie no ale teraz bym się zastanawiał czy to co on pokazuje jest miarodajne (rozumieć przez poprawne działanie).
  • #10
    colin555
    Level 27  
    i w czasie wypalania dpfa tak ma byc