Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak ładowania Mtz 82 z 1980 r alternator na 5 wyjść

01 Sty 2012 21:36 7438 4
  • Poziom 2  
    Witam i przepraszam za poprzedni temat.
    Mam problem z moim pojazdem tzn. brak ładowania, chociaż z alternatora wychodzi napięcie rzędu 23 V.
    Całość zilustrowałem na dołączonych obrazkach wraz z opisem problemu.
    Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuje.
    Jeszcze jedno, do czego jest potrzebny regulator ten z ceną za 19 zł na obrazku, skoro dochodzą do niego przewody od tych 3 wyjść z alternatora a napięcie na nich nie przekracza 12,5 V.
    Mam jeszcze jedno pytanie, czy czasem ten regulator nie jest uszkodzony tzn ten rozebrany i po co w nim te diody?
    Proszę o czytanie opisów na zdjęciach.
    Brak ładowania Mtz 82 z 1980 r alternator na 5 wyjść Brak ładowania Mtz 82 z 1980 r alternator na 5 wyjść Brak ładowania Mtz 82 z 1980 r alternator na 5 wyjść Brak ładowania Mtz 82 z 1980 r alternator na 5 wyjść Brak ładowania Mtz 82 z 1980 r alternator na 5 wyjść Brak ładowania Mtz 82 z 1980 r alternator na 5 wyjść Brak ładowania Mtz 82 z 1980 r alternator na 5 wyjść
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 .
    A to z przodu na serwie to właśnie regulator napięcia i nie wiem czy tam nie masz namieszane bo czerwony to plus i powinien być podpięty pod '2' na altku śruba M6 i na 'plus' względnie ruskie 'W' na regulatorze i z regulatora grubym czerwonym kablem do wiązki i na amperomierz na desce.
    Ruskie 'SZ' na regulatorze kabelek zielony pod '3' na altku śruba M5 .
    Natomiast czarny to masa pod '1' na altku .
    Gdyby się okazało że regulator padł to z powodzeniem możesz go zastąpic mechanicznym względnie elektronicznym regulatorem od dużego fiata/poloneza.
    Powiem szczerze że może prościej byłoby wytargać jakiś alternator boscha na szrocie niz tego reanimować bo tam przynajmniej dwa kabelki i działa .
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    ok wielkie dzięki najprawdopodobniej w kablach nic nie jest namieszane bo ładowanie było przez rok i nic tam nie grzebałem .wziołęm sobie do serca propozycje kupna alternatora ze szrotu i tak uczyniłem dokonując zakupu alternatora od forda fiest 1,8 diesel 14,v/70a ze względu na ilość amperów jak i mocowanie na 2 śruby od dołu i możliwość zmiany na koło pasowe od starego alternatora bez zbędnych przerubek jutro zamątuje i postaram się dodać jakieś zdjęcia z przebiegu operaci .planuje podpiąć zacisk d+ bezpośrednio do lampki ładowania a b+ do rozrusznika tam gdzie idzie główny przewód od alternatora mam nadzieje że się nie myle w połączeniach i wszystko będzie ładowało jak ta lala.dzięki za odpowiedź

    Dodano po 12 [minuty]:

    Przepraszam chciałbym jeszcze dodać że regulator ten na kolumnie za 19 zł to jest nowy reg stary rzeczywiście był spalony rozebrałem i spalone miał takie dwa tyrystory więc kupiłem nowy lecz jak widać napięcie w czsie ładowania nie przekraczało 12 v było takie jak na akumulatorze .Dzięki i pozdrawiam
  • Poziom 2  
    witam ponownie nowy alternator zamontowany ładowanie 14,4 do 14,65 na wolnych jak i na wysokich obrotach po włączeniu świateł wszystkich razem ze szperaczami w sumie 4 dwa na przodzie i dwa na tyle czyli 4 x 55 w napięcie spada do 14,3 więc myśle że nie jest źle co do samej przeróbki to trochę trzeba było pokombinować z tym typem alternatora nie obyło się bez piłki do metalu i pilnika tzn. uchwyt mocowania od dołu ten z tyłu trzeba było podpiłować oraz koło pasowe zmienić z oryginalnego i nabić na nowy .cała operacja zajęła mi około 2 godzin bez szlifierek oraz innych narzędzi. zalecam dokupienie pręta gwintowanego fi 8 lub fi 10 potrzebne około 25 cm sprzedawane po 1 m oraz z 10 nakrętek do tych prętów/ta potrzebne do zamontowania alternatora na dolny uchwyt .w sobotę postaram się wstawić parę zdjęć wraz opisem problemów i możliwością ich rozwiązania wedle mego poglądu .A w pięcie do instalacji to już bułka z masłem jeżeli alternator posiada wbudowany regulator to najlepiej dokupić przewód około 3m 1x6 koszt około 2,8 zł za metr podłączyć w złącze alternatora w tym typie to B+ a drugi koniec do rozrusznika tam gdzie podłączony główny przewód od akumulatora taki gruby natomiast od złącza D+ poprowadzić przewód do lampki kontrolnej ładowania i po sprawie .uwaga koszt alternatora na szrocie wacha się między 40 a 70 zł polecam dogadać się ze sprzedawcą i wziąźć ze 4 sztuki do sprawdzenia bo sam to przerabiałem i 2 oddałem ponieważ sie nie wzbudzały.
  • Poziom 1  
    Witam. Ja w mtz-82ts zamontowałem alternator od vw passat b3 100A i daje jak trzeba a instalację przerobiłem jak robią w C-330 z 4A kontrolką i skończył się problem z ładowaniem. Pozdrawiam.