Uruchamiam agregat prądotwórczy Einhell 2500/1 po bliżej nieokreślonej awarii, jedyne co wiem o jego przeszłości to "nie odpala".
Dysponując zaledwie podstawową wiedzą o działaniu silnika (na szczęście ten jest prosty jak budowa cepa) udało mi się z grubsza zweryfikować sprawność podstawowych bloków. Iskra jest, kompresja jest, główny problem leżał chyba w gaźniku ponieważ był niesamowicie zasyfiony. Ktoś źle złożył filtr powietrza, na dodatek w obudowie filtru, tuż obok wlotu gaźnika jest otwór który chyba powinien być czymś zaślepiony ?
Przypuszczam że ktoś wydłubał jakiś element z tego otworu, przez co gaźnik zapchał się syfem. Tylko co to mogło być ? Zaślepka czy jakiś istotny element ? Ta część filtru znajduje się z tyłu więc na żadnych zdjęciach w sieci nie udało mi się nic wypatrzeć.
Drugie pytanie dotyczy połączeń czujnika oleju. W agregacie brakuje oryginalnego przełącznika włączania/wyłączania do którego przychodzi drugie wyprowadzenie z modułu zapłonowego - służy ono zapewne do gaszenia silnika (tak wydedukowałem) poprzez zwarcie do masy. W to samo miejsce przychodzą przewody od czujnika oleju - jak to powinno być połączone ?
Jeśli trzeba będzie, zamieszczę fotki silnika (muszę go w tym celu wytargać na światło dzienne), jego oznaczenia nie są mi znane.
Dysponując zaledwie podstawową wiedzą o działaniu silnika (na szczęście ten jest prosty jak budowa cepa) udało mi się z grubsza zweryfikować sprawność podstawowych bloków. Iskra jest, kompresja jest, główny problem leżał chyba w gaźniku ponieważ był niesamowicie zasyfiony. Ktoś źle złożył filtr powietrza, na dodatek w obudowie filtru, tuż obok wlotu gaźnika jest otwór który chyba powinien być czymś zaślepiony ?

Przypuszczam że ktoś wydłubał jakiś element z tego otworu, przez co gaźnik zapchał się syfem. Tylko co to mogło być ? Zaślepka czy jakiś istotny element ? Ta część filtru znajduje się z tyłu więc na żadnych zdjęciach w sieci nie udało mi się nic wypatrzeć.
Drugie pytanie dotyczy połączeń czujnika oleju. W agregacie brakuje oryginalnego przełącznika włączania/wyłączania do którego przychodzi drugie wyprowadzenie z modułu zapłonowego - służy ono zapewne do gaszenia silnika (tak wydedukowałem) poprzez zwarcie do masy. W to samo miejsce przychodzą przewody od czujnika oleju - jak to powinno być połączone ?
Jeśli trzeba będzie, zamieszczę fotki silnika (muszę go w tym celu wytargać na światło dzienne), jego oznaczenia nie są mi znane.