Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Buggy Audi 80 1.6 TD 4x4 - parę pytań odnośnie konstrukcji

rafik225 02 Jan 2012 14:48 13267 30
  • #1
    rafik225
    Level 12  
    witam na wiosnę zamierzam rozpocząć budowę buggy na podzespołach audi 80 B2 1.6 td. Mam kilka pytań. Buggy będzie robiony z głowy nie będzie jakiś gotowych planów. Pytania dotyczą : Silnik będzie z tyłu napęd na tylnią oś. Ale myślałem nad napędem 4x4 tylko nie mogę znaleźć czy wchodziły audi b2 1.6TD 4x4 bo takiej skrzyni bym potrzebował. Czy może będzie pasować skrzynia z silnika benzynowego ? 2.6 V6 ? i jakie dłuższe półosie zastosować ? myślałem nad przedłużaniem oryginalnych czy to wytrzyma? czy może półosie krzyżakowe z przekaźnika mocy ciągnika rolniczego? z góry dzięki za odpowiedź :)
  • #3
    rafik225
    Level 12  
    tak a czemu nie? diesle mają lepszą sprawność i przede wszystkim duży moment obrotowy co w tej dziedzinie OFF-road to podstawa
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawność tak, większy moment też. Ale buggy to ultralekka konstrukcja, więc potrzebny ci jest duży zakres obrotów użytecznych a nie potężny moment obrotowy. Szukaj siników motocyklowych, dlaczego:
    niska masa całego zespołu,
    możliwość konfiguracji przełożenia końcowego (łańcuch),
    moment obrotowy nie powodujący zerwania przyczepności na każdym biegu.
  • #5
    rafik225
    Level 12  
    niby tak. Ale posiadam całe audi z tym silnikiem 1.6 td....
  • #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zrób sobie lepiej traktorek z napędem na 4 koła, nawet do odśnieżania, z tego zespołu.
  • #7
    rafik225
    Level 12  
    chyba zostanę przy buggy w sumie chodzi mi też o moc pociągową. Przyczepki itd.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    rafik225
    Level 12  
    myślę ze 4x4 to duże wyzwanie. Myślę nad silnikiem zamontowanym centralnie skrzynia od BMW diesla i do tego tylni dyfer z blokadą od audi co o tym myślicie ?
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Policz sobie długość silnika, skrzyni i mostu z wałem napędowym, zobaczysz jak to pasuje do koncepcji centralnie ulokowanego silnika.
  • #12
    rafik225
    Level 12  
    bez wału. Tylko tłumik drgań
  • #14
    rafik225
    Level 12  
    tak jak w bmw . Dyfer na poduszkach a zawieszenie niezależne.
  • #15
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bzdura! To nie buggy.
  • #16
    rafik225
    Level 12  
    jaka bzdura będzie to wynalazek:)
  • #18
    rafik225
    Level 12  
    nie wiem cały czas rozmyślam. A co myślisz na Silnikiem od Audi V6 2.6 zamontowanym z przodu? i do tego skrzynia 4x4 i tylni most z blokadą od audi ?
  • #20
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A potem jeszcze piątka na parę gadżetów, weź kartkę spisz jakie części będą potrzebne potem podlicz koszty. Może to sprowadzi Cię na ziemię.
  • #21
    rafik225
    Level 12  
    silnik ze skrzynią i dyfrem 2 tysie . Zawieszenie układ kierowniczy wszystko mam. Dochodzi materiał
  • #22
    mariusz199561
    Level 2  
    witam wszystkich jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. jestem posiadaczem bmw 325 (e36) 2,5l w dieslu rocznik 1995 . samochód po niewielkiej stłuczce (pognieciona blacha , skrzywiony wachacz (przedni ) itp... chciałbym zapytac czy byla by to dobra baza na buggy (z silnikiem z przodu ) plan juz sobie sam narysowalem . wydaje mi sie ze chyba najwiekszy problem bedzie z elektroniką (komputer pokładowy i te sprawy) a najgorsze jest to ze mniej więcej co 2-3 lata przy wymianie oleju trzeba robic inspekcje (podłaczyc komp warsztatowy do pokładowego i skasowac diody ,bo jesli tego nie zrobimy silnik zgasnie i juz nigdy nie odpali) jakies sugestie?
  • #24
    rafik225
    Level 12  
    jeśli masz całe auto to wydłub całą elektronikę i zamontuj ją w Buggy. Kasować inspekcję się da przez zwarcie z złączu diagnostycznym.
  • #25
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Coraz bardziej mi się to podoba. A wszystkie klamoty towarzyszące elektronicznie sterowanemu silnikowi? Gdzie je wciśniecie? Jak je umocujecie, w sposób wykluczający natychmiastowe zniszczenie przez wodę, błoto itp?
  • #26
    rafik225
    Level 12  
    dla chcącego nic trudnego ja tylko dałem przykład. Ja zostaję przy planie z 1.6TD z silnikiem centralni zamontowanym z tyłu i z napędem na tylnią oś .
  • #27
    mariusz199561
    Level 2  
    to lepiej sie za to nie zabierac? szkoda troche na częsci a naprawiac sie raczej nie opłaci , fajnie bylo by posmigac buggy z 140 kucykami przy takiej masie ;p
  • #28
    pulsebugster
    Level 11  
    Wszystko się da zbudować, tylko chęci żeby starczyło

    Buggy Audi 80 1.6 TD 4x4 - parę pytań odnośnie konstrukcji
    To moje dzieło, jest diesel, jest 4x4, jest pełne niezależne zawieszenie a przede wszystkim daje radochę z jazdy
  • #29
    rafik225
    Level 12  
    super pojazd. Dał byś więcej fotek i powiedział na jakich podzespołach masz przeniesienie napędu. I czy masz blokadę mostu z tyłu i czy napęd jest rozłączany na którąś oś . :)
  • #30
    olapiotr
    Level 11  
    rafik225
    Masz może zbiornik paliwa od tej audi?

    Dodano po 7 [minuty]:

    jak masz to pisz 663 648 718 pilne.