Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Na co zamienic wtryskiwcze med w inst. landi renzo omegas?

02 Sty 2012 20:27 26220 22
  • Poziom 8  
    Witam, jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Mój problem polega na tym, że posiadam instalację gazową landi renzo omegas, reduktor ig1, wtryskiwcze gazu med czarne i niestety właśnie one dożyły końca. Stwierdził tak gazownik ponieważ zajechałem do niego z problem szarpania silnikiem do 3 tys obrotów i wypadaniem zapłonu. Więc do żeczy, nie stać mnie na tak drogie wtryski, myślałem by zamontować do tej instalacji wtryski hana ponieważ to kompromis pomiędzy ceną a jakościa. Czy jest jakaś możliwość zrobienia tego? Wiem że musiałbym zmienić położenie map - sensora, przelutować wtyczki, zmienić mapę. Lecz czy te wtryskiwcze będą pracowały z intalacją landi?
    Bardzo proszę o pomoc i z góry dziekuje.
  • Poziom 12  
    Będą pasowały. Nawet są przejściówki które zapinasz na instalacje starych wtrysków do wtrysków hany bez żadnego lutowania ani przerabiania.
  • Poziom 8  
    A gdzie takie przejsciówki moge znaleść? Szukałem chyba wszędzie i nic.. Jeżeli znalazłbym przejściówki zostało by mi tylko przeniesienie map-sensora tak?
  • Moderator Samochody
    Nie lepiej dać med-y do regeneracji? Czasem wystarczy samo czyszczenie. Ile przebiegu mają? To ogólnie wg wielu osób najlepsze i najtrwalsze wtryskiwacze.
  • Poziom 8  
    Wtryskiwacze maja przejechane prawie 200 tys. Oporności cewek są już złe. Więc nic za bardzo nie da się z nimi zrobić..
  • Poziom 8  
    Czy naprawde nikt nie umie mi powiedzieć jak przeprowadzić taką operację? Wiem, że powinienem wstawić wtryski med lecz nie zawsze ma sie to czego chce.. Czy może ktoś mi przetłumaczyć jak i na jakie wtryski jest możliwość zamiany?
  • Moderator Samochody
    Nietypowy przypadek chyba, :) można spróbować hany czy matrix, niżej to na pewno nie można zejść z tą elektroniką, bo bez precyzyjnych i powtarzalnych med-ów to już żadna rewelacja.
  • Poziom 8  
    No trudno więc chyba sam będe próbował coś robić bo jezdzić na bęzynie to mi sie nie uśmiecha. Gdyby ktoś wiedział coś na ten temat to prosze o podpowiedż, dziękuje.
  • Poziom 12  
    Med ma zwykłą końcówkę jak wtrysk bosha. Takie przejściówki kupisz w hurtowni co prowadzą sprzedaż albo zapytaj gazownika czy by ci czegoś tagiego nie załatwił. Starachowice mają napewno. Poszukaj troche, to nie boli jak jazda na benzynie, Możesz nawet włożyć listwe valtec 3ohm tylko musisz dobrze skonfigurować a jak będziesz szukał to pisz adapter a nie przejściówka
  • Poziom 34  
    Nie przesadzaj z tym nadmiernym schodzeniem w dół z jakością wtryskiwaczy, z pewnością można zastosować hana 2000 o odpowiedniej wydajności (kolorze) .
    Inna sprawa to skonfigurowanie instalacji - to nie jest takie intuicyjnie proste i radzę jednak na samą regulację znaleźć kogoś kompetentnego.
    Valteki odradzam, matrixy w podobnej cenie jak hany.
  • Poziom 8  
    Slawek12345677, myślisz że nie szukam? Nic konkretnego na temat takich przeróbek nie moge znaleść. A jeżleli chodzi o gotowe adaptery to nigdzie takich nie ma, przewaliłem już chyba wszystkie hurtownie. A same wtyczki wiem że są i kupie po prostu wtyczki do hana, med i adapter prawie gotowy. Valteki..? Za darmo bym nie założył. Nie jestem głupi ani leń lecz potrzebuje pomocy by nie wpaść w większe koszty niż po prostu wymiana med-ów. Jestem mechanikiem lecz nie zajmuję sie intalacjami gazowymi. Hany zamówione i już jadą. Więc dziękuje bardzo wszystkim za pomoc i napewno napisze co z tego wszystkiego wyjdzie. Będzie dla innych bo widziałem wiele postów bez odpowiedzi. Jeszce raz dzięki za zainteresowanie.
  • Poziom 10  
    Kolejny plus hana jest taki, że nie klekoczą jak MEDy. Pod maską jest cisza.
  • Poziom 34  
    hana to siostrzane wtryski keihinów, a te były kiedyś kompletowane z tą instalacją , zanim powstały medy.
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich. Więc instalacja wtryskiwaczy gazu hana w instalacji landi renzo omegas zakończona :) Więc zacząłem od wymiany filtra gazu na taki który ma wejście na map-sensor. Przedłużyłem wszystkie kable i problem map-sensora rozwiązany. Kupiłem orginalne wtyczki do wtryskiwaczy hana. Musiałem usunąć te od med-ów i zarobiłem wejścia do hana. I tutaj uwaga. Nie sugerujcie sie wyglądem wtyczek ponieważ wtryskiwacze mają odmienne sterowanie. Kabelki na wtyczkach trzeba zarobić odwrotnie niż w pierwotnych wtyczkach. Po tych zabiegach wtryskiwacze iii.. Działa :) Wszystko było w miare ok lecz problemy zaczęły się gdy pojechałem do gazownika i zaczą ustawiać mapę. Po przejściu na gaz jedzie idealnie. Żadnego szarpania, silnik pracuje bardzo ładnie. Gdy przejade ok 2 km samochód traci moc tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach.. Nie ma różnicy jaka temperatura silnika dzieje się to i na zimnym i na ciepłym, zawsze po przejechaniu mniej więcej tego samego odcinka. Gdy uruchomie ponownie samochód wszystko gra i po przejechaniu kawałka to samo. Co mogło się stać? Ma ktoś jakiś pomysł?
  • Poziom 8  
    No i cisza.. Dzięki za pomoc :cry:
  • Poziom 10  
    200 tyś to spory przebieg nawet dla Omegasa, reduktor ?, te wtryskiwacze mają zupełnie inną charakterystykę , potrzebne ponowne ułożenie mapy.Omegas ma tylko wybór listw MED lub Matrix. Pierwsza oporność wtryskiwacza ok 1,8 Ohm druga ok 5 Ohm. Pod pierwsze ustawienie podchodzi teoretycznie Hana i Megic.
  • Poziom 8  
    Mapa została ułożona drugi raz zaraz po zamontowaniu hana. No tak też pomyślałem o reduktorze. Lecz ciśnienie jest cały czas stabilne, nie skacze zbyt mocno. Nawet go rozebrałem i wyczyściłem z całego osadu w środku. Nic się nie zmieniło. Podniosłem trochę dawke gazu, lepiej się wkręca na obroty lecz po przejechaniu danego odcinka nadal dzieje się to samo. Nagle w pewnym stopniu zaczyna brakować mocy tak jakby 50 KM w dół, zaczyna sie poszarpywanie. Zaznaczam że na odcinku ok 1km wszystko jest wręcz idealnie. Gdy podniosłem dawkę jest to trochę mniej odczuwalne lecz to nie rozwiązanie.. Nie mam już pomysłów jak z tym walczyć..
  • Poziom 12  
    Witaj kolego wklej foto tych wtrysków miałem podobny przypadek pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Endriu307 napisał:
    Witam wszystkich. Więc instalacja wtryskiwaczy gazu hana w instalacji landi renzo omegas zakończona :) Więc zacząłem od wymiany filtra gazu na taki który ma wejście na map-sensor. Przedłużyłem wszystkie kable i problem map-sensora rozwiązany. Kupiłem orginalne wtyczki do wtryskiwaczy hana. Musiałem usunąć te od med-ów i zarobiłem wejścia do hana. I tutaj uwaga. Nie sugerujcie sie wyglądem wtyczek ponieważ wtryskiwacze mają odmienne sterowanie. Kabelki na wtyczkach trzeba zarobić odwrotnie niż w pierwotnych wtyczkach. Po tych zabiegach wtryskiwacze iii.. Działa :) Wszystko było w miare ok lecz problemy zaczęły się gdy pojechałem do gazownika i zaczą ustawiać mapę. Po przejściu na gaz jedzie idealnie. Żadnego szarpania, silnik pracuje bardzo ładnie. Gdy przejade ok 2 km samochód traci moc tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach.. Nie ma różnicy jaka temperatura silnika dzieje się to i na zimnym i na ciepłym, zawsze po przejechaniu mniej więcej tego samego odcinka. Gdy uruchomie ponownie samochód wszystko gra i po przejechaniu kawałka to samo. Co mogło się stać? Ma ktoś jakiś pomysł?
    Odgrzeję trochę kotleta bo wiem coś na ten tamat.A mianowicie naprawdę dobry fachowiec,którego poznałem nie dawno powiedział mi,że do omegasa tylko MEDY i nie ma co kombinować bo komputer na HANACH będzie błąd wywalał.Oni lutowali nawet przed wtryskami HANA oporniki ale i tak to nie pomagało.Ja też chciałem zamontować HANY zamiast MEDÓW (ja akurat potrzebuję ich aż 8 sztuk)ale zrezygnowałem właśnie z tego względu,który opisuję właśnie.Przyczyną u Ciebie kolego może właśnie być brak akceptacji przez centralkę OMEGAS wtryskiwaczy HANA.A i jeszcze jedno upalają się jakieś końcówki w centralce po podłączeniu w/w wtryskiwaczy.Gość mi powiedział,że omegas współpracuje najlepiej z wtryskiwaczami dedykowanymi MED.Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Odnośnie MEDów to wiadomo co jest grane ale mam inny sposób na OMEGASy. Montujemy wtryski OMVL DREAM XXI-SL i ustawiamy w programie wtryski MATRIX. Do tego czujnik ciśnienia z listwy MED musi pójść na wąż (przez adapter dostępny na allegro produkowany do instalacji LECHO SEC , która korzysta z identycznego czujnika). Można zastosować czujnik taki jak były do OMEGASów montowane przy fabrycznym zestawie z MATRIXem ale ta konfiguracja ma pewną wadę , nie chce wracać sam na Pb jak się LPG skończy. To zresztą też dzieje się na Matrixach. Natomiast OMVL w tym miejscu sprawuje się znakomicie. Zrobiłem już tak wiele aut i wszystkie śmigają. Co prawda trzeba pomęczyć się z mapą od nowa ale to już lepiej niech robi osoba mająca w tym doświadczenie. Nawet moja stara Nubira firmowa 1.6 16V jeździe w tej konfiguracji i się korektory w ECU silnika nie rozjeżdżają, choć ustawienie w tej wersji silnikowej z wtryskiem benzyny półsekwencyjnym nie było łatwe. Ale teraz nie mam z tym problemu.
    Ostatnio widziałem ten sam patent w Renault Megane 2004 rok i jest wszystko dobrze.
    Także ewentualnie polecam ten sposób na OMEGASa. UWAGA: testowane tylko na silnikach 4-ro cylindrowych, na 6 i 8 nie miałem okazji ale niedługo uruchomię Voyagera 3.3 z OMEGASem i założę wtryski OMVL. Powinno działać ale trzeba to zweryfikować na żywym organiźmie. Pozdrawiam Wszystkich.
  • Poziom 34  
    Mam ponad 6 lat Omegasa z Matrixem i nie zauważyłem problemów z automatycznym powrotem na benzynę. Owszem, trochę szarpnie, ale w moim przypadku pompa benzyny musi się włączyć.
  • Poziom 11  
    Osobiście podejrzewam ,że to kwestia niewłaściwego firmware-u, gdyż od wielu warsztatów LPG miałem zapytania , co może być przyczyną zbyt długiego oczekiwania na powrót na benzynę po wypaleniu gazu przy wersji na Matrixach. Owszem auto jedzie na gazie ale przy próbie przyspieszania szarpie i dopiero po kilku takich próbach sterownik przełącza instalację w stan pracy BENZYNA. Sam nie testowałem akurat tej wersji z typowym czujnikiem Ciśnienia LPG montowanym w wersji z matrixami. U mnie jest typowy czujnik BOSCH na wężu i bardzo ładnie wraca na benzynę jak kończy się gaz. Ale jednak trochę ludzi ma z tym problemy choć to akurat nic strasznego jak już się wie ,że to oznacza konieczność tankowania.
    Podejrzewam,że gdzieś jest prosta przyczyna, bo tylko niewielka ilość aut w kraju z tą wersją miało kłopoty.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Zapomnialem napisać lecz samochód na hanach lata do dzisiaj. Powodem utraty mocy po wszystkich przejśćiach okazała się sonda lambda. Samochód jeżdzi jakby fabrycznie miał zamontowane takie wtryski. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.