Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1.8 Gt MFA Wariujące światła

02 Sty 2012 20:32 2732 9
  • Poziom 2  
    Witam Wszystkich... Dzisiaj natrafiłem podczas powrotu do domu na mały problem. Otóż zaczęły mi wariować światła i silniczki od regulacji wysokością. Na wyłączonym zapłonie po przekręceniu włącznika w pozycje postojówki zaczynają mi się palić światła mijania dodam też ze raczej jest to żarzenie niż normalne świecenie. Po drugie brak z tylu lewej postojówki . Po włączeniu kierunkowskazu w prawo znowu zaczynają się żarzyć światła mijania i zaczynają wariować silniczki od regulacji świateł. Nie mam pojęcia za co się złapać. A i jeszcze jedno we włączniku głównym jest zielonka kontrolka od włączonych świateł,zapala sie na chwile i zaraz gaśnie po przekręceniu na postojowe. Przełączenie z świateł postojowych na mijania bez żadnej reakcji. Pomocy
  • Poziom 20  
    Sprawdz przewody brązowe przy lampach.To jest masa.Sprawdż czy dobry styk,nie przegrzane.Powodzenia
  • Poziom 2  
    Dobrze a czy coś jeszcze może mieć wpływ na tą anomalie w moim aucie???

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam jeszcze że przed tym wszystkim często przepala mi się tylnia postojówka
  • Poziom 18  
    Może miec ale większość takiej dyskoteki powstaje z braku masy.Daj np:dodatkową masę czyli(-),z akumulatora na żarówkę w przodzie,tyle,na manetce bezpieczników.Może któreś urządzenie niema masy i pobiera przez np:włączone przez ciebie urządzenie.
  • Poziom 37  
    Masa w tym wypadku to podstawowa sprawa, jej brak skutkuje najróżniejszymi zjawiskami - jednak bez palenia żarówki pozycyjnej. Nawet gdyby wszystkie reflektory "brały" prąd poprzez nią - nic się nie stanie, jak wynika to z prawa Ohma.
    Ogólnie
    MARKSON43 napisał:
    na manetce bezpieczników.Może któreś urządzenie niema masy i pobiera przez np:włączone przez ciebie urządzenie.

    bez sensu.
  • Poziom 18  
    Do Zico63-Bez sęsu i zrozumienia to ty czytasz,może i masz rację ale najlepiej powymieniać komuś kupkę rzeczy a potem napisać"tak,miałeś rację"
  • Poziom 37  
    Dlaczego? Dodatkowa masa na lampach tylnych czy przednich dobra rzecz, sam u siebie dałem. Jednak masa na manetce? Tam jest też masa, jasne - ale od sygnału dźwiękowego na przykład, czy kontrolki awaryjnych.
    Jeszcze w pewnych usterkach zrozumiem kontrolę masy licznika...

    A przepalanie pozycyjnej: zgodnie z dawno odkrytymi prawami, nawet taka żarówka włożona w obwód o minimalnym oporze (na przykład w obwód dwóch czy czterech lamp głównych albo samego akumulatora) nie "przepuści" większego prądu niż nominalny. Reflektorowe będą się najwyżej lekko żarzyć a większość napięcia odłoży się na żaróweczce z najwiekszym oporem, czyli 12V/5W - prawda? Mówimy cały czas o napięciu odpowiadającemu żarówce.
    No i
    MARKSON43 napisał:
    ale najlepiej powymieniać komuś kupkę rzeczy a potem napisać"tak,miałeś rację"

    Co tu Kolega chce, czy nie chce wymieniać? Sprawdzić przewody, wymienić najwyżej ugnity konektorek za 21 groszy i kropka.
  • Poziom 2  
    "robokop" nie sprawdzałem bo samochód zostawiłem w pracy . Wolałem jechać bim bajem niż ryzykować jazdę choinko wozem
  • Poziom 18  
    Tak,teorii nigdy nie zawiele ale czy np:przegrzany i niełączący bezpiecznik nie może robić takich problemów?Poczekamy aż pytający sobie może zacznie coś robić!