Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Touran 1.9 TDI 2005r - pęknięty pasek rozrządu

Bodek_32 02 Jan 2012 22:30 5149 7
  • #1
    Bodek_32
    Level 10  
    Witam,
    Proszę o fachową poradę. Może najpierw opiszę problem. Otóż w czasie jazdy doszło do pęknięcia paska rozrządu. Samochód jest sprowadzony z Niemiec ze sprawdzonym przebiegiem. Aktualnie ma przejechane 150 tys km. W serwisie VW w Berlinie wymieniony był rozrząd przy 120 tys km (wpis w książce serwisowej).
    Czy mogę reklamowac awarię paska w serwisie V-gena w Polsce? Przejechane 30 tys to jeszcze nie czas na wymianę na nowy. W wyniku awarii doszło najprawdopodobniej do uszkodzenia zaworów w silniku.
  • #3
    Bodek_32
    Level 10  
    Wymiana była robiona w serwisie w Berlinie. Nie wiem czy mogę zgłaszac reklamację w Polsce w serwisie VW?
  • #5
    pawel-jwe
    Level 30  
    Warto spróbować, najlepiej podjechać do serwisu i pogadać jakie są opcje, tylko najlepiej od razu z kierownikiem serwisu (przeciętny pracownik może zlać sytuację). Na pewno nie spodziewaj się szybkiego załatwienia sprawy - 6tyg. to minimum (a spokojnie może być do 6 miesięcy). Aczkolwiek bardzo prawdopodobne że serwis wykręci się sianem - w Polsce serwisy samochodowe mają niechętne podejście do napraw gwarancyjnych.
  • #6
    Bodek_32
    Level 10  
    Trudno z rozwalonym silnikiem dojechac do Berlina. Jedynie laweta. Jaka mam szanse na uznanie w ramach gwarancji serwisu?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zadzwonię jutro do jednego z naszych serwisów zobaczymy jaka będzie reakcja i porada.
  • #7
    SauerMauser
    Level 21  
    robokop wrote:
    No to mówię - jedź to tego ASO do Berlina, które podpisało się pod usługą.


    A tam zapewne "turek" pokiwa na lewo i prawo głową, twierdząc, że on tego nie robił, a pieczątka sfałszowana... :D

    Z drugiej strony 30tys. km to jednak niewiarygodna wartość jak na pasek rozrządu. Licznik na pewno nie kręcony?
  • #8
    Bodek_32
    Level 10  
    Serwis w Kaliszu podjął temat, ale jak się okazuje każdy z serwisów jest na własnym rozrachunki i każdy odpowiada za to co u siebie wykonywał. Serwis z Berlina musiałby wyrazić zgodę na naprawę w ramach gwarancji i pozwolić obciążyć się kosztami. Poproszono mnie również o fakturę za wymianę, która jest podstawą przy uznaniu reklamacji. Sprawdzono również, czy zapisy w książce serwisowej zgadzają się z zapisami w systemie serwisu. Wszystkie zapisy w książce pokrywają się z tymi w serwisie. Problem polega na tym, że serwis musiałby stwierdzić przyczynę usterki. Cała procedura, jak mi powiedziano może potrwać od 6 tygodni do 6 -ciu miesięcy bez gwarancji, że reklamacja zostanie uznana. Serwis potwierdził, że rzadkością są tego typu awarie, ale niestety zdarzają się, a przyczyny są różne np: wadliwy pasek, wadliwy napinacz itd ....
    Pisałem również e-mail do serwisu w Belinie opisując całą sytuację, ale niestety milczą.
    W związku z tym, iż auto jest mi codziennie niezbędne podjąłem decyzję o naprawie na własny koszt. Nie zdecydowałem się jednak na serwis, gdyż biorąc pod uwagę zakres uszkodzeń zrujnowaliby mój budżet.
    Dziękuję wszystkim za wskazówki i pozdrawiam serdecznie.