Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Movano 2.2dti nie pali po remoncie

sew1982 02 Sty 2012 22:52 6662 21
  • #1 02 Sty 2012 22:52
    sew1982
    Poziom 7  

    Witam
    Opel Movano 2.2 dti G9T nie chce odpalić po remoncie,na plaku pali ale gaśnie kiedy plak sie kończy.Czytałem że może być to źle ustawione koło pompy wtryskowej.Komputer wykrywa bład położenia wałków względem siebie(czy coś w tym rodzaju)nie mogę sobie przypomnieć o jakie wałki lub wały chodzi.Mój mechanik mówi że pompa podaje jednostajnie paliwo i to pompowtryski regulują wtrysk.Nigdzie nie mogę znaleźć schematu ułożenia kół w tym silniku.

    0 21
  • #2 02 Sty 2012 23:02
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    sew1982 napisał:
    pompowtryski


    Jeśli mechanik uważa że tam są takie cuda to Go zmień, jeśli Ty tak uważasz to do auta się nie zbliżaj.

    sew1982 napisał:
    Nigdzie nie mogę znalezć schematu ułożenia kół w tym silniku.


    Słabo szukasz:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1890098&highlight=

    Pisownia do poprawy albo temat w koszu wyląduje.

    0
  • #3 02 Sty 2012 23:29
    sew1982
    Poziom 7  

    Nie rozumiem,chodzi Ci o to że zamiast pompowtryskiwacze napisałem pompowtryski?

    0
  • #4 02 Sty 2012 23:58
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ech.... :(

    Tam nie ma pompowtryskiwaczy..... :(

    Tam są zwykłe wtryskiwacze elektromagnetyczne.... :(

    0
  • #5 03 Sty 2012 00:46
    sew1982
    Poziom 7  

    Zakładam że to duży bład,nie jestem mechanikiem jak już zdążyłeś zauważyć.Zapewniam że człowiek który zajmuje sie moim busem widzi różnicę.Tak czy inaczej dziękuję za pomoc i dam znać czy udało sie go uruchomić.

    0
  • #6 03 Sty 2012 09:26
    adiabel
    Poziom 17  

    Proponuję nie zapłacić mechanikowi całej kwoty za remont i najlepiej wysłać go do szkoły; polecam Technikum Samochodowe w Warszawie na Hożej 88.

    0
  • #7 03 Sty 2012 10:20
    fake_nick
    Poziom 17  

    tak tam napewno go nauczą takich rzeczy ......

    0
  • #8 03 Sty 2012 10:22
    sew1982
    Poziom 7  

    Mógłbyś mi napisać dlaczego tak sie dzieje,żebym mógł przekazać to mechanikowi w fachowy sposób bo prawdopodobnie nie uwierzy jeżeli powiem mu tylko że ma przestawić koło zębate pompy i nie wyjaśnie o co chodzi.

    0
  • #9 03 Sty 2012 10:29
    adiabel
    Poziom 17  

    Chodzi o to, że źle złożył elementy silnika.
    Mając na uwadze jego umiejętności usterek może być więcej !!!

    Powodzenia

    p.s.
    jak robiłem osobiście remont kapitalny silnika w moim wozie, to po złożeniu odpalił po pierwszym dotknięciu kluczyka i nie ma innej możliwości jeśli jest prawidłowo złożony.

    0
  • #10 03 Sty 2012 11:24
    sew1982
    Poziom 7  

    Nie oceniał bym na Twoim miejscu umiejętności człowieka po jednym źle ustawionym kołe zębatym,tak samo nie uważał bym sie za fachowca po jednym dobrze złożonym silniku.Prosiłem o wyjaśnienie dlaczego tak sie dzieje a z tego co widze nie potrafisz tego fachowo wyjasnić tylko obrażasz człowieka który złożył wiecej aut niż Ty prawdopodobnie złożysz do pięćdziesiatki.Moją nastepną prośba jest żebyś nie odpisywał jeżeli nie masz odpowiedniej wiedzy na ten temat bo moje auto stoi w garażu a ja tracę czas na bezsensowne rozmowy.Z góry dziekuję.

    0
  • #11 03 Sty 2012 19:40
    sew1982
    Poziom 7  

    Witam,sprawdziliśmy koła zębate i są dokładnie tak jak na załączonych zdjęciach.Sprawdziliśmy również stare znaki i też sie pokrywają wiec problem nie leży w rozrządzie.Jutro sprawdzamy wtryski bo leżały dwa miesiące poza głowicą.Jeżeli nie wtryski to co to może jeszcze być?

    0
  • #12 03 Sty 2012 20:09
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Wałki ustawia się na blokady nie na żadne znaki na kołach.

    0
  • #13 03 Sty 2012 20:16
    sew1982
    Poziom 7  

    Wiem kolego i tak też zrobiliśmy,przy okazji sprawdziliśmy czy to ustawienie pasuje do znaków na kołach które zrobiliśmy wczesniej,kiedy silnik był jeszcze sprawny.

    0
  • #14 03 Sty 2012 20:37
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    To jeśli jesteście pewni co do rozrządu, to uwalony któryś z czujników lub wiązka idąca do niego. Napisałeś, że samochód stał 2 miesiące. Przypadkiem jakiś gryzoń nie dorwał się do instalacji?

    0
  • #15 03 Sty 2012 20:51
    sew1982
    Poziom 7  

    Komputer nic by nie pokazał oprócz "niezgodność sygnału położenia wałka rozrządu/wału korbowego"?Dodam że ten bład można skasować i po ponownej próbie uruchomienia pojawia sie znowu.

    0
  • #16 03 Sty 2012 20:55
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie wiem co to za mechanik który widzi tam pompowtryski, na dodatek jego klient musi szukać rozwiązania po forach, mi by było wstyd gdyby klient z rozwiązaniami z forum do mnie przychodził.

    Wałki blokuje się blokadami, pasują one w 2 miejscach, ale poprawnie jest tylko wtedy gdy możesz przełożyć przez nie śruby M8 i wkręcić je w głowicę. Wał korbowy również musi być na blokadzie, reszta jak w linku który podałem wyżej.

    Jeśli to jest poprawnie, podpinamy tester diagnostyczny, odczytujemy czy komputer wtrysku widzi obroty silnika podczas kręcenia, oraz jakie jest ciśnienie na rampie wtrysku.

    0
  • #17 03 Sty 2012 21:00
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    No ale pokazuję błąd synchronizacji wału korbowego z wałkami rozrządu. I wystarczy żeby samochód nie zapalił. Nie powiem Ci dokładnie ale możliwe że po odpięciu uszkodzonego czujnika samochód powinien odpalić biorąc sobie sygnał z drugiego sprawnego. Ale zaznaczam że tego nie jestem pewny w tym przypadku.

    0
  • #18 03 Sty 2012 21:10
    sew1982
    Poziom 7  

    To nie mechanik widzi tam pompowtryski tylko ja tak napisałem przez pomyłke bo nie jestem mechanikiem ale o tym już pisałem,podejrzewam że jemu też jest wstyd bo nie miał do czynienia z tym silnikiem i nie bardzo wie gdzie leży problem,skoro wszystko jest złożone dobrze.Zakładam że komputer widzi obroty silnika jeżeli odczytuje bład który po skasowaniu pojawia sie ponownie.

    1
  • #19 03 Sty 2012 21:15
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    No to teraz nie ma już co siedzieć na forum a szukać usterki w silniku. Kolega moderator napisał jak ustawić dokładnie rozrząd podał tez link do niepalącego mastera z dokładnie takim samym silnikiem. Dostałeś już sporo podpowiedzi więc teraz tylko wszystkie jeszcze raz od początku sprawdzić. I sprawdźcie jeszcze raz dokładnie czy walki nie są poprzestawiane o 180 stopni.

    0
  • #20 03 Sty 2012 21:23
    kortyleski
    Poziom 41  

    Generalnie błąd synchronizacji mówi albo o nieprawidłowo ustawionym rozrządzie albo o niesprawnym czujniku / informacji dla sterownika.Tu szukać. Czemu remont? nie przypadkiem po kolizji?

    -1
  • #21 03 Sty 2012 21:30
    sew1982
    Poziom 7  

    Remont po obróceniu sie panewki na wale,wymiana wału,panewek,pierścieni(silnik był wczesniej po remoncie o czym nie wiedziałem przy kupnie,pierścienie musiałem kupić dorabiane bo po pierwszym szlifie były za małe o dwie setki,stare pierścienie były nadwymiarowe czyli po pierwszym szlifie,ja nie robiłem szlifu)silnik do samego remontu palił bez problemu nawet z obróconą panewką.

    0
  • #22 05 Lut 2012 22:10
    bobitrans
    Poziom 9  

    Kolego czy uruchomiłeś to twoje auto w jakiś sposób bo mam podobny problem i zero pomysłów, znaki na kołach są ustawione ok, wałki tak samo i bez zmian...

    Moderowany przez Przemo9826:

    A Ty zrobiłeś to co napisałem w Twoim temacie? Czy będziesz łaził po forum i płakał że odpalić nie chce?

    0