Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Movano 2.2dti nie pali po remoncie

02 Jan 2012 22:52 7346 21
  • Level 9  
    Witam
    Opel Movano 2.2 dti G9T nie chce odpalić po remoncie,na plaku pali ale gaśnie kiedy plak sie kończy.Czytałem że może być to źle ustawione koło pompy wtryskowej.Komputer wykrywa bład położenia wałków względem siebie(czy coś w tym rodzaju)nie mogę sobie przypomnieć o jakie wałki lub wały chodzi.Mój mechanik mówi że pompa podaje jednostajnie paliwo i to pompowtryski regulują wtrysk.Nigdzie nie mogę znaleźć schematu ułożenia kół w tym silniku.
  • Texa PolandTexa Poland
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    sew1982 wrote:
    pompowtryski


    Jeśli mechanik uważa że tam są takie cuda to Go zmień, jeśli Ty tak uważasz to do auta się nie zbliżaj.

    sew1982 wrote:
    Nigdzie nie mogę znalezć schematu ułożenia kół w tym silniku.


    Słabo szukasz:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1890098.html

    Pisownia do poprawy albo temat w koszu wyląduje.
  • Level 9  
    Nie rozumiem,chodzi Ci o to że zamiast pompowtryskiwacze napisałem pompowtryski?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Ech.... :(

    Tam nie ma pompowtryskiwaczy..... :(

    Tam są zwykłe wtryskiwacze elektromagnetyczne.... :(
  • Level 9  
    Zakładam że to duży bład,nie jestem mechanikiem jak już zdążyłeś zauważyć.Zapewniam że człowiek który zajmuje sie moim busem widzi różnicę.Tak czy inaczej dziękuję za pomoc i dam znać czy udało sie go uruchomić.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 17  
    Proponuję nie zapłacić mechanikowi całej kwoty za remont i najlepiej wysłać go do szkoły; polecam Technikum Samochodowe w Warszawie na Hożej 88.
  • Level 18  
    tak tam napewno go nauczą takich rzeczy ......
  • Level 9  
    Mógłbyś mi napisać dlaczego tak sie dzieje,żebym mógł przekazać to mechanikowi w fachowy sposób bo prawdopodobnie nie uwierzy jeżeli powiem mu tylko że ma przestawić koło zębate pompy i nie wyjaśnie o co chodzi.
  • Level 17  
    Chodzi o to, że źle złożył elementy silnika.
    Mając na uwadze jego umiejętności usterek może być więcej !!!

    Powodzenia

    p.s.
    jak robiłem osobiście remont kapitalny silnika w moim wozie, to po złożeniu odpalił po pierwszym dotknięciu kluczyka i nie ma innej możliwości jeśli jest prawidłowo złożony.
  • Level 9  
    Nie oceniał bym na Twoim miejscu umiejętności człowieka po jednym źle ustawionym kołe zębatym,tak samo nie uważał bym sie za fachowca po jednym dobrze złożonym silniku.Prosiłem o wyjaśnienie dlaczego tak sie dzieje a z tego co widze nie potrafisz tego fachowo wyjasnić tylko obrażasz człowieka który złożył wiecej aut niż Ty prawdopodobnie złożysz do pięćdziesiatki.Moją nastepną prośba jest żebyś nie odpisywał jeżeli nie masz odpowiedniej wiedzy na ten temat bo moje auto stoi w garażu a ja tracę czas na bezsensowne rozmowy.Z góry dziekuję.
  • Level 9  
    Witam,sprawdziliśmy koła zębate i są dokładnie tak jak na załączonych zdjęciach.Sprawdziliśmy również stare znaki i też sie pokrywają wiec problem nie leży w rozrządzie.Jutro sprawdzamy wtryski bo leżały dwa miesiące poza głowicą.Jeżeli nie wtryski to co to może jeszcze być?
  • Level 9  
    Wiem kolego i tak też zrobiliśmy,przy okazji sprawdziliśmy czy to ustawienie pasuje do znaków na kołach które zrobiliśmy wczesniej,kiedy silnik był jeszcze sprawny.
  • Level 35  
    To jeśli jesteście pewni co do rozrządu, to uwalony któryś z czujników lub wiązka idąca do niego. Napisałeś, że samochód stał 2 miesiące. Przypadkiem jakiś gryzoń nie dorwał się do instalacji?
  • Level 9  
    Komputer nic by nie pokazał oprócz "niezgodność sygnału położenia wałka rozrządu/wału korbowego"?Dodam że ten bład można skasować i po ponownej próbie uruchomienia pojawia sie znowu.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wiem co to za mechanik który widzi tam pompowtryski, na dodatek jego klient musi szukać rozwiązania po forach, mi by było wstyd gdyby klient z rozwiązaniami z forum do mnie przychodził.

    Wałki blokuje się blokadami, pasują one w 2 miejscach, ale poprawnie jest tylko wtedy gdy możesz przełożyć przez nie śruby M8 i wkręcić je w głowicę. Wał korbowy również musi być na blokadzie, reszta jak w linku który podałem wyżej.

    Jeśli to jest poprawnie, podpinamy tester diagnostyczny, odczytujemy czy komputer wtrysku widzi obroty silnika podczas kręcenia, oraz jakie jest ciśnienie na rampie wtrysku.
  • Level 35  
    No ale pokazuję błąd synchronizacji wału korbowego z wałkami rozrządu. I wystarczy żeby samochód nie zapalił. Nie powiem Ci dokładnie ale możliwe że po odpięciu uszkodzonego czujnika samochód powinien odpalić biorąc sobie sygnał z drugiego sprawnego. Ale zaznaczam że tego nie jestem pewny w tym przypadku.
  • Level 9  
    To nie mechanik widzi tam pompowtryski tylko ja tak napisałem przez pomyłke bo nie jestem mechanikiem ale o tym już pisałem,podejrzewam że jemu też jest wstyd bo nie miał do czynienia z tym silnikiem i nie bardzo wie gdzie leży problem,skoro wszystko jest złożone dobrze.Zakładam że komputer widzi obroty silnika jeżeli odczytuje bład który po skasowaniu pojawia sie ponownie.
  • Level 35  
    No to teraz nie ma już co siedzieć na forum a szukać usterki w silniku. Kolega moderator napisał jak ustawić dokładnie rozrząd podał tez link do niepalącego mastera z dokładnie takim samym silnikiem. Dostałeś już sporo podpowiedzi więc teraz tylko wszystkie jeszcze raz od początku sprawdzić. I sprawdźcie jeszcze raz dokładnie czy walki nie są poprzestawiane o 180 stopni.
  • Level 42  
    Generalnie błąd synchronizacji mówi albo o nieprawidłowo ustawionym rozrządzie albo o niesprawnym czujniku / informacji dla sterownika.Tu szukać. Czemu remont? nie przypadkiem po kolizji?
  • Level 9  
    Remont po obróceniu sie panewki na wale,wymiana wału,panewek,pierścieni(silnik był wczesniej po remoncie o czym nie wiedziałem przy kupnie,pierścienie musiałem kupić dorabiane bo po pierwszym szlifie były za małe o dwie setki,stare pierścienie były nadwymiarowe czyli po pierwszym szlifie,ja nie robiłem szlifu)silnik do samego remontu palił bez problemu nawet z obróconą panewką.
  • Level 9  
    Kolego czy uruchomiłeś to twoje auto w jakiś sposób bo mam podobny problem i zero pomysłów, znaki na kołach są ustawione ok, wałki tak samo i bez zmian...

    Moderated By Przemo9826:

    A Ty zrobiłeś to co napisałem w Twoim temacie? Czy będziesz łaził po forum i płakał że odpalić nie chce?