Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A2 1.2TDI wspomaganie

02 Sty 2012 23:14 9244 43
  • Poziom 13  
    Witam
    Dołożyłem do swojego AUDI A2 Wspomaganie kierownicy.
    - pompa elektrohydrauliczna i listwa wszystko podłączone - cany , plus po stacyjce itd.
    Wspomaganie działa wzorowo ale pojawił się problem z ESP - zbyt wcześnie reaguje na zakrętach.
    Stara przekładnia miała 2 obroty w lewo i w prawo a nowa ma 1.5 obrotu w lewo i w prawo - zmienił się kąt obrotu kierownicy.

    Stare kodowanie pompy to 10769 po wpisaniu kodowania 10772 powstaje błąd 01044 -Control module incorrectly coded 35-00 - - .
    Nowe kodowanie przepisałem z mojego drugiego A2 które ma fabryczne wspomaganie.

    Numer pompy - 8Z0 907 379 B
    WERSJA - MK20 CAN V015.

    Da radę coś z tym zrobić czy tylko VAS ??
  • Poziom 29  
    Witam
    Zrób mapę adaptacji (10) wspomagania i umieść na forum .
    Pzdr
  • Poziom 13  
    Mapę adaptacji ?? Nie rozumiem. Próbowałem zmienić kodowanie KTS-em i też ten sam w sterowniku. Nikt oprócz mnie nie próbował dokładać wspomagania do A2. Spróbuje podmieniać sterowniki z drugiej. Zastanawiam się czasami czy wsad ecu silnika nie jest inny do wersji ze wspomaganiem.

    Mam dwie pompy abs/esp z A2 które miało wspomaganie i mimo kodowania na 10772 i tak jest ten błąd. Jak zakoduje na 10769 to nie ma błędu ale esp dalej pracuje "agresywnie"

    Część AUDI A2 1.2 TDI 3L nie miało wspomagania kierownicy i klimy aby uzyskać jak najmniejsze spalanie.

    Prosiłbym o jakiekolwiek sugestie. W piątek spróbuje pozamieniać sterowniki.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Nie dam rady zrobić mapy adaptacji gdyż na wszystkich kanałach od 01 - 99 nie ma odczytu - error kanał niedostępny - sterownik to MK20.

    Z ciekawości podłączyłem A2 które ma MK60 i tam są dostępne 4 albo 5 kanałów.
  • Poziom 29  
    Spróbuj wejść w bloki pomiarowe (08)
    Grupa 004 i sprawdź pierwsze pole ruszając kierownicą .
    Zakres powinien się zawierać między -4,5° a +4,5°
    Jak będzie inaczej to to trzeba zrobić ustawienia podstawowe G85
    Pzdr
  • Poziom 13  
    Basic settings zostały wykonane login 40168 kanał 060

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zastanawiam się czy czasami czujnik kąta skrętu się nie różni.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zdejmę w piątek kierownice i porównam numery, może dlatego jest incorect coding.
  • Poziom 29  
    Ważna jest kalibracja i u umiejscowienie, G85 to zawsze to samo .
    Spróbuj jeszcze w kodowaniu zmienić przed ostatnią cyfrę zmniejszając od 6 do 1
    Jest to siła wspomagania którą ustawiasz w zależności od typu nadwozia .
    Pzdr
  • Poziom 13  
    Tylko , że mam jeszcze jedno A2 też 1.2TDI i ten sam rocznik w którym jest fabryczne wspomaganie i kodowanie pompy ABS to 10772.
  • Poziom 35  
    Zobacz jak ci czyta kąt skretu kierownicy.
    Pewno za szybko czyta i widzi duży skręt kół.
    Zobacz czy czujnik ma tyle samo wyżłobień.
  • Poziom 29  
    szynwel napisał:
    Tylko , że mam jeszcze jedno A2 też 1.2TDI i ten sam rocznik w którym jest fabryczne wspomaganie i kodowanie pompy ABS to 10772.


    Jak masz możliwość to zamień miejscami G85 i się przejedz autami .
    Powinno rozjaśnić sytuację .
    Pzdr
  • Poziom 13  
    Sprawdzę to w piątek. Pozdro.
  • Poziom 13  
    Przełożyłem taśmę ESP w jednym i drugim te same numery , sterownik silnika - te same numery licznik - te same numery i dalej to samo przy kodowaniu 10772 sterownik źle zakodowany.

    Zastanawiam się jeszcze nad przełożeniem czujnika przeciążeń bocznych może to pomoże.
    Co wy na to chłopaki ?

    Chyba że jest potrzebny jakiś specjalny login do tego ?
  • Poziom 29  
    Z G200 daj sobie spokój jak nie wywala błędu .
    Czy bramka can nie wywala czasem błędu ?
    Bo może win podzespołu trzeba dopisać ?
    Pzdr
  • Poziom 13  
    Nie wywala błędu na kanale 060 adaptacji jest 1035 czyli silnik + skrzynia + power sterring + clima.

    Dodano po 5 [godziny] 33 [minuty]:

    Zawziąłem się i przełożyłem całą pompę abs z jednego do drugiego i w tym co miał w serii da się zakodować tą pompę z tego co dołożyłem wspomaganie.

    W etce są dwa rodzaje czujnika przeciążeń bocznych jutro przełożę i będzie wszystko wiadomo.
  • Poziom 13  
    Przełożyłem czujniki przeciążeń i dalej to samo , CANY z pompy podłączyłem pod pompę abs + po stacyjce też. Oryginalne cany i plus jest podłączany w lewym przednim dolnym słupku.
  • Poziom 29  
    W takiej sytuacji tylko bramka Can może Ci bruździć .
    Jak możesz daj skany obydwu aut .
    Pzdr
  • Poziom 13  
    Tylko że przekładałem cały licznik z jednego do drugiego auta. A bramka jest w liczniku.
  • Poziom 13  
    Przeciągnę Can w oryginalne miejsce podłączenia.
  • Poziom 13  
    Ciężka sprawa wiązka jest dobrze podłączona.
  • Poziom 29  
    Daj skan obydwu aut .
    MK20 to system który monitoruje zewnętrzne sterowniki auta i coś koliduje z pompą .
    Bramka can dobrze zakodowana .

    Sprawa wygląda następująco, pompa o której piszesz 8Z0 907 379 B
    Może mieć tylko dwa kodowania .
    1. kodowanie 10758 motor AUA rok 2001
    2. kodowanie 10769 motor ANY rok 2002
    Audi nic nie mówi o kodowaniu 10772 do tego typu sterownika .
    Pzdr
  • Poziom 13  
    Ale w tym audi które ma wspomaganie oryginalnie zamontowane to kodowanie = 10772 też patrzałem do elsy i nie znalazłem 10772. Sterownik przyjmuje 10772 tylko jest błąd że sterownik źle zakodowany . Bramką Can jest na pewno licznik.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Part No: 8Z0 907 379 B
    Component: ESP 20 CAN V015
    Coding: 10772
    Shop #: WSC 00000

    Takie kodowanie jest w aucie z seryjnie zamontowanym wspomaganiem

    Dodano po 46 [minuty]:

    Jutro zrobię skan obydwu aut może ktoś coś zauważy.
  • Poziom 13  
    Dołożone wspomaganie

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 8Z0 920 930 Q
    Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D05
    Software Coding: 00135
    Work Shop Code: WSC 00000
    Additional Info: WAUZZZ8Z52N010739 AUZ7Z0A1955746
    No fault code found.


    chanel value
    02 0
    03 100
    04 2
    09 20393
    18 0
    19 10011
    21 3
    30 128
    31 128
    32 0
    33 128
    35 0
    40 138
    41 340
    42 12
    43 15
    44 365
    45 1
    47 278
    48 94

    60 1035

    61 258

    62 1

    Dodano po 1 [minuty]:

    Drugi zapodam wieczorem bo auta nie ma na miejscu.
  • Poziom 29  
    Daj skan wszystkich sterowników aut, bez adaptacji .
    Na razie dałeś tylko zegary .
    Pzdr
  • Poziom 13  
    Pojutrze wrzucę skan bo mnie nie ma. Pozdro.
  • Poziom 13  
    Oryginalnie zamontowane wspomaganie :


    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 8Z - Audi A2
    Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,36,37,45,46,55,56,76

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 045 906 019 D
    Component: 1,2l R3 EDC 0041DS 1452
    Coding: 00005
    Shop #: WSC 02138
    WAUZZZ8Z32N006348 AUZ7Z0A1899172
    No fault code found.

    Address 02 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0 927 735 D
    Component: DS085 Getriebe 3081
    Coding: 00141
    Shop #: WSC 92011
    No fault code found.

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8Z0 907 379 B
    Component: ESP 20 CAN V015
    Coding: 10772
    Shop #: WSC 00000
    No fault code found.

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 8Z0 820 043 D
    Component: A2-KLIMAVOLLAUTOMAT 0510
    No fault code found.

    Address 15 -------------------------------------------------------
    Controller: 8Z0 959 655 E
    Component: Airbag Front+Seite 5005
    Coding: 00102
    Shop #: WSC 02152
    No fault code found.

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 8Z0 920 930 Q
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D05
    Coding: 00135
    Shop #: WSC 00310
    WAUZZZ8Z32N006348 AUZ7Z0A1899172
    No fault code found.

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 8Z0 959 433 M
    Component: Komfortgerát T05 0614
    Coding: 06720
    Shop #: WSC 02138
    1 Fault Found:
    01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
    37-00 - Faulty

    End -------------------------------------------------------







    Dołożone wspomaganie


    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 8Z - Audi A2
    Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,36,37,45,46,55,56,76

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 045 906 019 D
    Component: 1,2l R3 EDC 0011DS 1452
    Coding: 00003
    Shop #: WSC 02154
    WAUZZZ8Z52N010739 AUZ7Z0A1955746
    No fault code found.

    Address 02 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0 927 735 D
    Component: DS085 Getriebe 3081
    Coding: 00166
    Shop #: WSC 00002
    No fault code found.

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8Z0 907 379 B
    Component: ESP 20 CAN V015
    Coding: 10772
    Shop #: WSC 00012
    1 Fault Found:
    01044 - Control Module Incorrectly Coded
    35-00 - -

    Address 15 -------------------------------------------------------
    Controller: 8Z0 959 655 E
    Component: Airbag Front+Seite 4005
    Coding: 00102
    Shop #: WSC 00000
    No fault code found.

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 8Z0 920 930 Q
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D05
    Coding: 00135
    Shop #: WSC 00000
    WAUZZZ8Z52N010739 AUZ7Z0A1955746
    No fault code found.

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 8Z0 959 433 S
    Component: Komfortgerát T04 0615
    Coding: 02096
    Shop #: WSC 02138
    No fault code found.

    Address 56 -------------------------------------------------------
    Controller: 8Z0 035 152 A
    Component: chorus II GRO 0006
    Coding: 00100
    Shop #: WSC 65535
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------
  • Poziom 29  
    Sterownik skrzyni i silnika trzeba dopasować do ESP .
    Pzdr
  • Poziom 13  
    czyli wymienić ? na kodowanie skrzyni nie patrz bo w nim zapisuje przebieg i datę przeglądu. Normalnie w skrzyni masz same zera. Kodowanie jest nieistotne dla sterownika skrzyni - nie koduje się go. Jak dopasować to ?
  • Poziom 29  
    Zrób jednakowe kodowanie sterowników .