Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB Actros EPS skrzynia biegów MPII proble

truck2000 03 Sty 2012 12:23 9873 14
  • #1 03 Sty 2012 12:23
    truck2000
    Poziom 8  

    MB Actros MPII na yosticku rok 2004, szukam pomocy lub podpowiedzi, usterka pojawiła sie nagle , mianowicie brak biegów, po podłączeniu do komputera, nie widział skrzyni biegów, przejrzeliśmy całą instalacje, wszystko ok. okazało się że jest spalony sterownik (moduł) EPS 3 16.0, znajdujący się przy skrzyni biegów, odkręciliśmy go w celu naprawy, ale że posiadałem drugi założyłem go, wszystko było ok, do chwili. komputer go zobaczył wyskoczyła N, ale niestety z tego modułu wylatuje powietrze, z boku modułu, przez zawór, ciśnienie przez co bije do max 6,5b, i nie mam biegów, po trzech dniach założyłem ten naprawiany, i co to samo elektornicznie wszystko ok ale tak samo puszcza bokiem powietrze, przez zawór, podjeliśmy jeszcze jedna próbę z trzecim modułem tak samo, moje pytanie jaka może być przyczyna, że wychodzi te powietrze, wszystkie uszczelki śruby ( proste przykręcenie żadnych ceregieli) powietrze wchodzi do modułu i poprzez wewnętrzny zawór cały czas wychodzi. na wyświetlaczu błąd GS 05,

    Proszę o podpowiedz, posiadam bliźniacze auto, mogę przełożyć z tego drugiego moduł dla próby ale mam obawy, że w tym drugim coś " narobię"

    https://obrazki.elektroda.pl/4194689400_1325587962.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/3935851800_1325587964.jpg

    zaznaczony długopisem

    1 14
  • Pomocny post
    #2 04 Sty 2012 18:59
    onepiotr
    Poziom 24  

    Do sterownika nie wchodzi żadne ciśnienie. Przez ten otwór może wylatywać tylko w przypadku jakiejś nieszczelności któregoś zaworu.

    1
  • #3 05 Sty 2012 00:06
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    onepiotr napisał:
    Do sterownika nie wchodzi żadne ciśnienie.

    Oczywiście że wchodzi. Bo niby skąd się ma brać powietrze na zaworach? We wnętrzu skrzyni się robi kompresja?
    truck2000 napisał:
    niestety z tego modułu wylatuje powietrze, z boku modułu, przez zawór, ciśnienie przez co bije do max 6,5b, i nie mam biegów, po trzech dniach założyłem ten naprawiany, i co to samo elektornicznie wszystko ok ale tak samo puszcza bokiem powietrze, przez zawór, podjeliśmy jeszcze jedna próbę z trzecim modułem tak samo,

    W jakim stanie przekładasz moduł? Kompletny (z zaworami) czy "goły" i przekładasz zawory widoczne na zdjęciu. Czy nie wziąłeś w takim przypadku pod uwagę, że to któryś z zaworów jest felerny? Bo to, co wskazujesz długopisem to tylko odpowietrznik - a nie żaden zawór.

    0
  • Pomocny post
    #4 05 Sty 2012 09:02
    onepiotr
    Poziom 24  

    Gerri, wydaje mi się że moduł to tylko sterowanie elektroniczne. Powietrze na odpowietrzniku to kwestia chyba tylko jakiegoś uszkodzenia lub braku uszczelnienia. Zawory są w nim zamocowane bo nimi steruje. Wydaje mi się, że gdyby przytrzymać zaworki w ich gniazdach na skrzyni to powinno być też szczelnie. ??

    0
  • #5 05 Sty 2012 09:25
    truck2000
    Poziom 8  

    Do sterownika wchodzi powietrze poprzez ( nad zaworkami, okrągły element, otwór do którego wchodzi szpilka z powietrzem), sterownik przykręcany jest kompletny z zaworkami sztuk 4 ( są to wybieraki, niska wysoka skrzynia), wszystko szczelinie przykręcone, nowe uszczelki, wcześniej kiedy go jeszcze nie zdemontowaliśmy trzymał ciśnienie, ( ale sterownika nie widział komputer, bo pył spalony), założyłem w sumie już trzy sterowniki, kompletne z zaworami, każdy sterownik puszcza powietrze bokiem przez zawór(nadmiar ciśnienia tedy puszcza) sterownik ten to WABCO nr A0014467009, lub inne jest tu jeszcze oznaczenie 068919 446 164 032 2

    Dodano po 3 [minuty]:

    Gerri napisał:
    onepiotr napisał:
    Do sterownika nie wchodzi żadne ciśnienie.

    Oczywiście że wchodzi. Bo niby skąd się ma brać powietrze na zaworach? We wnętrzu skrzyni się robi kompresja?
    truck2000 napisał:
    niestety z tego modułu wylatuje powietrze, z boku modułu, przez zawór, ciśnienie przez co bije do max 6,5b, i nie mam biegów, po trzech dniach założyłem ten naprawiany, i co to samo elektornicznie wszystko ok ale tak samo puszcza bokiem powietrze, przez zawór, podjeliśmy jeszcze jedna próbę z trzecim modułem tak samo,

    W jakim stanie przekładasz moduł? Kompletny (z zaworami) czy "goły" i przekładasz zawory widoczne na zdjęciu. Czy nie wziąłeś w takim przypadku pod uwagę, że to któryś z zaworów jest felerny? Bo to, co wskazujesz długopisem to tylko odpowietrznik - a nie żaden zawór.


    Do sterownika wchodzi powietrze poprzez ( nad zaworkami, okrągły element, otwór do którego wchodzi szpilka z powietrzem), sterownik przykręcany jest kompletny z zaworkami sztuk 4 ( są to wybieraki, niska wysoka skrzynia), wszystko szczelinie przykręcone, nowe uszczelki, wcześniej kiedy go jeszcze nie zdemontowaliśmy trzymał ciśnienie, ( ale sterownika nie widział komputer, bo pył spalony), założyłem w sumie już trzy sterowniki, kompletne z zaworami, każdy sterownik puszcza powietrze bokiem przez zawór(nadmiar ciśnienia tedy puszcza) sterownik ten to WABCO nr A0014467009, lub inne jest tu jeszcze oznaczenie 068919 446 164 032 2

    0
  • Pomocny post
    #6 05 Sty 2012 10:37
    onepiotr
    Poziom 24  

    Czy jak wymieniałeś sterownik zawory zakładałeś też z innego samochodu? Bo jeśli nie to wyglądało by na usterkę zaworka.

    0
  • #7 05 Sty 2012 12:18
    truck2000
    Poziom 8  

    zaworki były nie zmieniane, trzy sterowniki a zaworki te co w nim były. przekładaliśmy je nawet miejscami żeby sprawdzić może któryś puszcza, zaworki maja takie same oznaczenia., mam pytanie mam bliźniacze auto, i boje sie zrobić próbę, przekładki sterownika z zaworkami żeby sprawdzić zaworki, żeby nie narobić bałaganu w dobrym aucie, oczywiście zgodnie z procedurą minus odłączony itd...

    0
  • #9 05 Sty 2012 13:51
    truck2000
    Poziom 8  

    Przepraszam ale nic z tego nie rozumie pokaże elektrykowi, mam takie samo auto chce dla próby wsadzić zaworki z tego dobrego, tylko sie boje żeby nie narobić tak że dwa będę miał zepsute. Jeden z gości powiedział mi że może to jest wina rozdzielacza tego na końcu skrzyni biegów że to on steruje powietrzem i że może pchać tak powietrze że nadmiar bije bokiem, ale ja sie pytam dlaczego cały czas jest tak jakby otwary, przez co nie może nabić odpowiedniego ciśnienia żeby sterować biegami

    0
  • Pomocny post
    #10 05 Sty 2012 20:15
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 05 Sty 2012 22:43
    truck2000
    Poziom 8  

    Actros jest z 2004 MPII nie posiada przy yoistiku ręcznego wybieraka pod klapką. Można włączyć w trybie awaryjnym biegi z kierownicy, i takie też mogę włączy, ale ciśnienie mam 6,5B, wyskakuje błąd GS05, jeśli chodzi o rozebranie (odkręcenie modułu) to nie mam tam większych ceregilei, parę śrub uszczelka, skłaniam się do tego co napisałeś, że może do być wybierak (cewka elektrozaworu spalona), ładowaliśmy ten samochód na matce z wysokim prądem, nie odkręcając minusa (może to wtedy spalił się sterownik (EPS) i któryś wybierak. Samochód wrócił z trasy, padły akumulatory i je ładowaliśmy.

    0
  • Pomocny post
    #12 06 Sty 2012 14:53
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Co się błąkasz w zeznaniach, bo na moje pierwsze pytania odpowiedziałeś:

    truck2000 napisał:
    założyłem w sumie już trzy sterowniki, kompletne z zaworami,

    Za chwilę piszesz co innego:
    truck2000 napisał:
    zaworki były nie zmieniane, trzy sterowniki a zaworki te co w nim były

    No to jaka jest w końcu prawda?

    Koledzy nie podali tu jeszcze jednej możliwości: siłowniki na skrzyni to w większości tłoczki dwustronnego działania - czyli jak z jednej strony tłoczka jest podawane ciśnienie, to jednocześnie druga strona zostaje połączona z odpowietrznikiem żeby umożliwić ewakuację sprężanego przez przesuwający się tłoczek powietrza. Otóż zdarzają się przypadki, że ulega uszkodzeniu uszczelnienie tłoczka. Wtedy powietrze wprowadzone do jednej z komór siłownika przedostaje się do drugiej komory przez uszkodzone uszczelnienie tłoczka i wydostaje się na zewnątrz poprzez odpowietrznik.

    0
  • Pomocny post
    #13 06 Sty 2012 15:29
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 08 Sty 2012 19:40
    truck2000
    Poziom 8  

    ok jutro sprawdzę,

    1
  • #15 11 Sty 2012 12:58
    truck2000
    Poziom 8  

    onepiotr napisał:
    Do sterownika nie wchodzi żadne ciśnienie. Przez ten otwór może wylatywać tylko w przypadku jakiejś nieszczelności któregoś zaworu.


    faktycznie uchodzące powietrze, było przyczyna nieszczelnego zaworu(cewki) na końcu cewki jest plastykowe kółko z dwoma oringami, oringi te były pęknięte( od strony skrzyni biegów)

    Dodano po 3 [minuty]:

    truck2000 napisał:
    onepiotr napisał:
    Do sterownika nie wchodzi żadne ciśnienie. Przez ten otwór może wylatywać tylko w przypadku jakiejś nieszczelności któregoś zaworu.


    faktycznie uchodzące powietrze, było przyczyna nieszczelnego zaworu(cewki) na końcu cewki jest plastykowe kółko z dwoma oringami, oringi te były pęknięte( od strony skrzyni biegów)


    nasz mechanior który zakładał naprawiony sterownik, krzywo włożył kółka plastikowe z oringami w gnieździe od strony skrzyni biegów, dlatego te powietrze wychodziło zaowrem z boku WSZYSTKIM DZIĘKUJĘ JESTEM BARDZO ZADOWOLONY. Auto stało dwa tygodnie, ale waszym wszystkim sugestią udało się naprawić. DZięki wszystkim zaoszczędziłem jakieś 2 koła

    0