Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

brak impulsu na wtryski z ECU ESPERO 2.0

gembird2 03 Jan 2012 15:03 3203 20
  • #1
    gembird2
    Level 10  
    Mam problem z espero 2.0 8v. Nie odpala na benzynie tylko na gazie, a jak już odpali na gazie to silnik wkręca się na wysokie obroty ok 2tys(kupiłem nowy krokowy i nadal to samo) Po mojej diagnozie z komputera nie wychodzi impuls sterujący na wtryski. Podpinałem drugi komputer od innego auta wraz z immobileserem, cewką immo oraz kluczykiem, niestety nic, objawy są takie same. Komputer dostaje plus oraz mase.. Pytanie dlaczego nie wychodzą impulsy z ECU na wtryski? Ponadto lampka check w ogóle się nie świeci..nawet przy przekręceniu kluczyka. Auto ma emulator wtrysków do gazu, może to on odcina wyjście z komputera impulsu?
  • #2
    kingofspace7
    Level 20  
    Możliwe spróbuj podłączyć inny emulator/komputer gazu
  • #3
    gembird2
    Level 10  
    Auto po odpalaniu na gazie dymi jakby dostawało za dużą dawkę gazu.. Czy sposobem na sprawdzenie emulatora jest zwarcie 4 pinów pozostawiając tylko dwa wolne (zasilenie) ? Na dwóch kablach od wtrysków powinno być napięcie a u mnie tylko na jednym jest 2v... Emulator Lecho elektronika
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    O jezu.... Pierwsza sprawa to jakakolwiek poprawna diagnostyka. To wtrysk grupowy, wszystkie 4 wtryskiwacze wiszą na dwu przewodach - +12V po stacyjce, wspólny z np. cewką i kluczowanie masą. Wysokie obroty na biegu jałowym to albo uszkodzenie mechaniczne w obrębie przepustnicy, albo uszkodzony TPS. Schemat jest ten sam dla wersji 1.5, 1.8, 2.0 - różnią się tylko rodzajem ECM-a - może być albo IEFI-S albo IEFI-6 - w obydwu przypadkach nieznaczne różnice w wyjściach z ECM.
    Skoro lampka SES nie świeci, to albo masz spaloną, albo ECM nie dostaje zasilania po stacyjce. Zapłon jest chyba możliwy bez udziału jednostki sterującej.
    Zakup silniczka krokowego był co najmniej głupi - zmierz napięcie zasilania TPS i podaj wartość z jego przewodu sygnałowego na biegu jałowym.
  • #5
    gembird2
    Level 10  
    Brak jest jakiegokolwiek napięcia na kablach od krokowego. Kable od komputera do ECM sprawdzone, przewodzą....Wysokie obroty to efekt braku sterowania krokowym przez komputer. Kolektory są szczelne mają nowe uszczelki, przepustnica czyszczona....
    Do ECM podłączone są dwie kości , na obu jest kabel czerwono-żółty który po przekręceniu stacyjki ma napięcie..ok 13v
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    gembird2 wrote:
    Brak jest jakiegokolwiek napięcia na kablach od krokowego.
    A jakie Twoim zdaniem tam powinno być napięcie?
    Quote:
    Kable od komputera do ECM sprawdzone, przewodzą....

    No i co z tego? Na których pinach ECM masz +12V, a z których wychodzi +5V?
    Co z ty o co pytałem wyżej?
  • #7
    gembird2
    Level 10  
    Mierzyłem napięcia przy drugim sprawnym espero 1.8, wychodziło na krokowy ok 3-4v u mnie za to nie ma nic...
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No i co z tego? Będziesz miał poprawne zasilanie to i krokowy będzie działał. Poproszę teraz o odpowiedzi na to o co pytałem, inaczej wszelka dalsza dyskusja nie ma sensu.
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    A może zamiast czepiać się zasilania to masy też sprawdzić.
  • #10
    gembird2
    Level 10  
    Obudowa komputera ma masy. Szukałem w sieci schematu pinów ECU po to aby wskazać na których dwóch przewodach czerwono białch jest napięcie ale niestety nic nie znalazłem;/
  • Helpful post
    #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    gembird2
    Level 10  
    Kolejna informacja, espero odpala na gazie nawet po odpięciu komputera, reakcja taka sama jak dotychczas(wysokie obroty oraz za bogata mieszanka)

    Dodano po 42 [minuty]:

    Oznaczenia kabli które maja napiecie po przekręceniu kluczyka
    C1- czerw-żółty 12, 26v
    C10-zółty 0,01v
    C13 czew-biały (jeden od wtrysku) 0,21v
    D4 czar-biały 0,21v
    D5 biały 0,21
    D7 biały 0,05v
    D9 biały 0,43
    D14 żółty 0,13v
    Prawa kość
    B1-żólty 0,11v
    B12-czew zółty 12, 21v
    B11 – brąz 0,08v
    B9-ZIEL biały 12,20v
    B6-czarny 0,59
    A4-bialo niebieski 12,12v
  • Helpful post
    #13
    ociz
    Moderator of Cars
    Pomyliłeś oznaczenia, wszystko odwrotnie. C1 z C16 itd.
    Poza tym zasilania nie mierz miernikiem tylko żarówką.
  • #14
    gembird2
    Level 10  
    Jutro sprawdzę zasilenia żarówką. Przyznam się szczerze, że brak mi już pomysłów...Komp zachowuję się tak jakby nie miał zasilania tam gdzie potrzeba..Pytanie tylko gdzie...
    Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem;]

    Dodano po 8 [minuty]:

    bernidi wrote:
    Sprawdź dwunasty bezpiecznik, Espero ma osobny bezpiecznik do wtryskiwaczy, do lampki MIL jest o ile pamiętam kolejny, trzynasty lub czternasty.Masy są trzy czarne, czarno-biała i chyba biało-brązowa.

    Masz na myśli bezpieczniki przy akumulatorze? Sprawdziłem wszystkie rownież wewnątrz, pozostają tylko przekaźniki..
  • #16
    gembird2
    Level 10  
    Nie dochodzi zasilanie na pinie C4, a czy czasem c4 nie uruchamia komputera oraz jest plusem dla wtrysków?
  • #17
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na pinach:
    C16,
    B1
    A6
    masz mieć 12V z właczonym zapłonem, (pod warunkiem że masz IEFI-S), bezpieczniki F1, F12 - 10A.
    Na pinach
    C10,
    C12,
    C14,
    ma być 5V.
    Te 12V na wtryskiwacze w końcu dochodzi? Bo wątek chyli się powoli w kierunku kosza.



    gembird2 wrote:
    Nie dochodzi zasilanie na pinie C4, a czy czasem c4 nie uruchamia komputera oraz jest plusem dla wtrysków?


    W końcu coś konstruktywnego - masz IEFI-6. Spalony bezpiecznik F12 (10A) w kasecie pod kierownicą.
    Lampka SES zasilana jest przez bezpiecznik F14, z pinu C1 sterownika.
  • #18
    gembird2
    Level 10  
    Bezpiecznik w kasecie jest ok, obstawiam uszkodzony kabel. Jutro podam plus na c4 i zobaczę czy ECU ruszy...
  • Helpful post
    #19
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A ja obstawiam że spalisz w końcu ten samochód. Sprawdziłeś obecność prądu na w/wym bezpiecznikach oraz przejście pomiędzy bezpiecznikami a końcami przewodów przy wtryskach, lampce czy ECM-ie?
  • #20
    gembird2
    Level 10  
    Wpierw sprawdzę to o czym mówisz i dopiero rozważę dalsze działania...
  • #21
    gembird2
    Level 10  
    A wiec na bezpieczniku nr 12 nie było napięcia. Bezpiecznik sprawny. Kabel od bezpiecznika do Kompa przewodzi. Po podaniu plusa na kabel o wtrysków auto zapala...jest wszystko ok. Pozostaje zlokalizować braki w zasileniu bezpiecznika nr 12 lub zasilić go z innego żródla...
    Dziękuję za zainteresowanie tematem oraz wszelką pomoc;]