Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kia sorento 2.5 crdi nie odpala na zimnym silniku

03 Sty 2012 20:35 17226 8
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem z odpalaniem na zimnym silniku z Kia Sorento 2.5 crdi 2003 rok 140 KM. Auto odpala tylko przy pomocy plaku, wystarczy lekko psiknąć w rurę od filtra powietrza i auto odpala bez problemu (naszczescie mogę te operacje codziennie wykonać sam) Gdy wymienię filtr paliwa przez jakieś 300-400 km auto pali normalnie o każdej porze bez używania plaku. Po tym czasie problem powraca spowrotem.
    Moje działania: Wyczyściłem pompkę paliwa w baku, tzn. filterek plastikowy znajdujący się w środku pompki, następnie założyłem nowy filtr. Przejechałem 400 km w przeciągu 10 dni problem powrócił. Odkręcam pompkę, filterek który wyczyściłem czysty jedynie na dnie obudowy pompki parę czarnych zabrudzeń. Odkręciłem filtr spuściłem ropę (wyleciało trochę zabrudzeń) skręciłem napompowałem i auto paliło normalnie przez 3 dni (zrobiłem 200 km). Problem powrócił.
    W aucie zostały przed ta awarią wymienione świece, przez cały miesiac po wymianie było wszystko ok. Następnie auto po odpaleniu miało niskie obroty (jakby chodziło na 3 garach) po chwili wszystko ok. Po paru dniach auto już nie chciało odpalać jedynie kiedy pompowałem pompką odpalało.Az w końcu aktualnie pomaga tylko plak lub wymiana nowego filtra paliwa na parę dni. Proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Sprawdź oporność świec żarowych, może są wadliwe, miałem taki przypadek tylko że samochód strasznie kopcił i go trzęsło na zimnym silniku
  • Poziom 35  
    Raczej cisnienie paliwa w momencie kręcenia?
  • Poziom 8  
    Założyłem że skoro po wymianie nowego filtra paliwa auto pali bez problemu przy -3 stopniach to świece są ok. Ale oporność sprawdzę jutro. Dzięki za wskazówkę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ciśnienie paliwa w momencie kręcenia? Proszę o dokładniejsze wyjaśnienie. Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    bez sprzętu ciśnienia paliwa kolega nie zmierzy niestety...
    miałem kilka takich przypadków z sorento w karierze jednak powód nigdy nie był
    ten sam.

    czy jest podgrzewacz paliwa na pompce - taki czarny walec miedzy pompką a filtrem
    do którego przychodzi wtyczka?
  • Poziom 8  
    tzn sa 3 cześci: przycisk do pompowania z 2 wtyczkami, filtr i następnie na samym dole jest wkręcony czujnik plastikowy z wtyczką. Dokładniej pierwsza cześć dokładnie składa się z : przycisk, metalowa obudowa i gruba gumowa "podkładka" wys około 3 cm myślę że to o to chodzi? jeśli żle tłumaczę mogę wysłać foto. Dziękuję za zainteresowanie się sprawą. Pozdrawiam.

    Dodano po 10 [minuty]:

    oto zdjęcie:kia sorento 2.5 crdi nie odpala na zimnym silniku

    Dodano po 7 [minuty]:

    to ten czarny element nad filtrem?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    ta gruba podkładka to podgrzewaczm Miałem przypadek ze pin w gnieździe tego podgrzewacza był wygrzany co spowodowało przytopienie plastiku w koło niego i przez co powstała minimalna nieszczelność i zaciągało powietrze. Objaw był taki jak u Ciebie. Pooglądaj dokładnie wszystkie elementy, pow.przylegania uszcz. i oczywiście te gniazdo....

    kia sorento 2.5 crdi nie odpala na zimnym silniku


    Często też łuszczyła się wew. powłoka baków (jakaś partia felernych była) ale mówisz ze do baku 'wchodziłeś'...

    Kolejna możliwość to nieszczelny jeden wtryskiwacz przez co przy rozruchu spada ciśnienie na listwie poniżej granicznego. Na plaku odpali wtedy "od kopa" a później idzie bez problemu...

    to tyle co mi się przydarzyło z Sorenciakami
  • Poziom 8  
    No to zaczynam moją domowa diagnozę. Oby się na niej skończyło.
    Dziękuję za pomoc.
  • Poziom 8  
    Okazało się że jeden z wtryskiwaczy był nieszczelny. Na tym kończę ten temat. Pozdrawiam.