Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 626 - czunik temperatury płynu ECU

03 Sty 2012 22:29 3221 7
  • Poziom 21  
    Witam

    jako że posiadam mazdę 626 w wersji nadwoziowej GE rocznik 1993 silnik FS, czyli 2.0 benz. 115KM. Mam takie pytanko, samochodzik ciężko odpala z rana, tzn za ok 2-3 kręceniem(jak by się paliwo cofało). W dodatku wydaje mi się, że za dużo pali, ok 12-13 litrów benz na 100km(cykl mieszany miasto 40%, trasa 60%)

    i postanowiłem sprawdzić błędy i wymrygało mi błąd numer 09, więc jest to czujnik temperatury do ECU. Czujnik już kupiłem, ale chciałbym również sprawdzić przewody idące do niego ? Mianowicie jak przy użyciu miernika sprawdzić czy owe dwa przewody od czujnika są sprawne ?

    Pozdrawiam 15jacek15 i dziękuję za wszelkie sugestię
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 24  
    Akurat padł m mi laptop ze schematami. Ale na tym czujniku w stanie spoczynku po włączonym zapłonie powinno byc 5V. Jeśli sie mylę niech mnie ktoś poprawi. Drugi sposó sprawdzić ciągłość przewodów od ECU do czujnika albo za pomocą miernika i pomiaru rezystancji lub na zwykła kontrolkę. Jeśli wszystko będzie OK rano przed odpaleniem zdejmij wtyczkę z czujnika i zobacz efekty czy lepiej zapali
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 21  
    a jak bym włożył przy odpalaniu nowy czujnik nie wkręcony w silnik ? wartości spoczynkowe powinny być ok, więc sygnał do odpalania by był dobry. Właśnie chodzi mi o to jak napisałeś, jak sprawdzić tą ciągłość ? wiem, że może to głupie pytanie ale wole nic nie spalić ;)

    "Ale na tym czujniku w stanie spoczynku po włączonym zapłonie powinno byc 5V" czyli jak wypnę kostkę od czujnika i wepnę w nią przewody od miernika to powinno mi się napięcie pokazać tak ??

    a i jeszcze jedno, dlaczego np na trasie spalanie schodzi do ok 7 litrów(czyżby komputer przyjmował sobie inną mapę wtrysku na trasie?)

    pozdrawiam serdecznie ;)
  • Moderator Samochody
    Przy obecnych temperaturach na zimnym będziesz miał coś koło 3V na jednym z przewodów przy podłączonym czujniku. Na rozgrzanym ma być już tylko ~0,5V, jak będzie sporo więcej to nie dobrze.
    15jacek15 napisał:
    dlaczego np na trasie spalanie schodzi do ok 7 litrów

    W mieście ciągłe hamowanie i ponowne rozpędzanie kradnie najwięcej paliwa.
  • Poziom 21  
    ociz napisał:
    Przy obecnych temperaturach na zimnym będziesz miał coś koło 3V na jednym z przewodów przy podłączonym czujniku. Na rozgrzanym ma być już tylko ~0,5V, jak będzie sporo więcej to nie dobrze.

    co masz na myśli, że będzie nie dobrze ?czyli nie wypinać kostki od czujnika tylko wpiąć się w przewody tak ?


    ociz napisał:

    15jacek15 napisał:
    dlaczego np na trasie spalanie schodzi do ok 7 litrów

    W mieście ciągłe hamowanie i ponowne rozpędzanie kradnie najwięcej paliwa.

    Wszystko się zgadza, ale ja naprawdę dynamicznie nie jeżdżę, a ogólnie spalanie w tych mazdach kształtuje się na poziomie ok 10litrów w mieście.

    Pozdrawiam 15jacek15






    W dniu dzisiejszym wymieniłem czujnik temperatury płynu (zielony). Stary na zimnym miał 5,6KOhm, a nowy 6,9KOhm. Ale dalej pierwszym razem po nocy nie odpalił od kopa, tylko dopiero po jakimś 4 sekundowym kręceniu, przerwa(1sek) i za drugim już zapalił od kopa.
    Myślę, że może to siada pompa paliwa i za pierwszym razem nabija cisnienie jak kręcę a dopiero za drugim zaskakuje. jak myślicie ??

    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    czyli nikt mi nie pomoże tak ??
  • Poziom 21  
    mhm, czyli najlepiej by było zostawić auto u mechanika na noc i żeby rano sprawdzili ? czy przez siadającą pompę może więcej palić ? chyba raczej nie co ??

    Pozdrawiam serdecznie :)