Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

potrzebuję porady dotyczącej regulacji obrotów silnika 3 fazowego

januszolszewski 03 Sty 2012 22:37 3458 10
  • #1 03 Sty 2012 22:37
    januszolszewski
    Poziom 9  

    witam
    mam pytanie do tych którzy sie na tym dobrze znają
    jak przedstawia się z finansowego i technicznego punktu widzenia temat regulacji obrotów silnika około 200-450 kW
    zajmuje się raczej mechanika stąd też tak głupie pytanie
    o ile ceny silników klatkowych i przemienników sa mi znane
    to nie mam pojęcia jak by się kształtował koszt, komplikacja i gabaryty takiego układu do silników pierścieniowych jak i samych silników.
    silniki napędzają pompę, w tej aplikacji którą stosuję teraz jest silnik klatkowy i przemiennik ,
    problemy:
    zima i kłopoty z falownikiem
    gabaryty falownika
    masa falownika
    i cena od 30 do 100 tyś zł w zależności od marki i mocy

    może ktoś mi jest w stanie oszacować jak by sie to miało dla pierścieniowych
    w necie nie mogę namierzyć jakiegoś producenta aby spytać a w Emicie można się zestarzeć nim sie odpowiedzi człowiek doczeka
    z góry dziękuję

    0 10
  • #2 03 Sty 2012 22:49
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    W małych pierścieniówkach łącze na gwiazdę układ. Zwiera się pierścienie razem. Dobre falowniki robi Schneider bardzo dużej mocy.

    0
  • #3 03 Sty 2012 22:59
    MCB
    Poziom 27  

    januszolszewski napisał:
    zima i kłopoty z falownikiem

    O jakich kłopotach piszesz Kolego?
    Czyżby problemy z kondensacją wilgoci?
    Ktoś zaproponował tanie rozwiązanie nie uwzględniając warunków środowiskowych?
    Potrzebujesz łagodnego rozruchu, czy regulacji prędkości obrotowej?

    pozdrawiam

    0
  • #4 04 Sty 2012 09:26
    januszolszewski
    Poziom 9  

    potrzebuję regulację prędkości, pomiar prędkości jest, regulacja 0d 1500 do 750 obr/min ze sztywnymi obrotami pod obciążeniem jak i po zdjęciu obciążenia, to pompa więc rozruch nie jest szczególnie ciążki,

    rozwiązanie które ktoś mi zaproponował, nie jest tanie , powiedziałbym że jest drogie nie zmienia to faktu że maszyna w zimie nie pracuje ciągle tylko sporadycznie, nie ma stałego źródła zasilania grzałek , tylko własny agregat przed pracą trzeba ją grzać około 10l ON/godz przy biegu jałowym pali agregat jak trzeba się załączyć na kilka godzin to koszt pracownika i paliwa rozwala całą sprawę

    jeżeli jest jakaś alternatywa dla falownika , tańsza prostsza i bardziej niezawodna to muszę ją rozważać

    0
  • #5 04 Sty 2012 12:23
    INTOUCH
    Poziom 30  

    Silniki pierścieniowe z rozrusznikiem oporowym stosowane są do bardzo ciężkich rozruchów. Słabo nadają się do regulacji prędkości, ze względu na brak płynności.
    Silniki pierścieniowe można stosować do płynnej regulacji w dwóch przypadkach.
    1. Można zewrzeć uzwojenia wirnika i zasilać falownikiem od strony stojana.
    2. Można zasilić go obustronnie przez kaskadowy układ regulacji (rys.) Układ dość często wykorzystywany w generatorach. Kaskadowe układy regulacji do silników pierścieniowych są rzadko stosowane i przeważnie robione na zamówienie.
    Opłacalność, żadna zważywszy, że silniki pierścieniowe są ciężkie w eksploatacji.
    Dla tak dużych mocy których raz do roku pasuje zrobić przegląd techniczny, w którym szczegółową uwagę należy zwrócić na pierścienie i szczotki.
    Bardziej opłaca się stosować falownik, i silnik klatkowy.
    potrzebuję porady dotyczącej regulacji obrotów silnika 3 fazowego

    Zapoznaj się ze stopniami ochrony IP odnośnie urządzeń. http://pl.wikipedia.org/wiki/IP_(stopień_ochrony)..
    Być może urządzenie nie są dostosowane do warunków środowiskowych i technicznych.
    Zawinił projektant , lub wykonawca.
    Podaj i opisz lokalizację silnika i falownika?
    Tańsza alternatywa dla falownika to pompa ręczna i 100 niewolników.
    A tak na poważnie tańsze od falowników są tylko soft-starty, ale posiadają dużo gorsze parametry odnośnie regulacji prędkości obrotowej i mocy, a także mocno sieją harmonicznymi. Są mniej niezawodne od faowników.
    http://www.danfoss.com/Poland/Products/Categories/ -ta firma mocno siedzi w napędach pomp i wentylatorów

    0
  • #6 04 Sty 2012 16:09
    januszolszewski
    Poziom 9  

    oki, widzę że nic lepszego jednak nie będzie :( , jest tam falownik danffosa ale szału nie ma , komunikacja ze sterownikiem automatycy dali po CAN , podobnie jak pozostałem falowniki w maszynie, często są jakieś schizy , komunikaty żywcem wzięte z Win Vista (czyt bez sensu ) , awaryjne wyłączenia itp bzdury, dlatego w kolejnej maszynie ucieknę tam gdzie mogę w silniki wielobiegowe, ale silnik główny nie da rady widzę bez falownika

    0
  • #7 04 Sty 2012 16:25
    INTOUCH
    Poziom 30  

    Opisz dokładnie problem może coś poradzimy.
    Z czym te napędy z falownikami nie dają sobie rady, lub jakie są problemy z tymi napędami.
    Wiem że nie znasz się na automatyce, ale problem możesz opisać np.
    Wilgoć dostaje się do falownika, falownik nie podaje napięcia w określonych warunkach i sytuacjach, lub napęd zbyt wolno się rozpędza, inne...

    0
  • #8 04 Sty 2012 21:33
    januszolszewski
    Poziom 9  

    http://olszewski-maszyny.pl/uslugi/uslugi-refulerem,110.html

    jest sobie taka maszyna
    o ile falownik od pompy głownej 250 kW działa w tej maszynie do tej pory bez problemu to szaleją falowniki od wciągarek
    przegrzewają się , rozłączają i takie tak
    windy po obciążeniem rozwijają i nawijają, teoretycznie nie jest to problemem ale w praktyce jest, czasami występuje zjawisko że hamulec silnika już się rozłączył a falownik jeszcze nie zaczął hamować i występuje niekontrolowany wysuw liny, a innym razem falownik nie startuje trzeba robić reset systemu, albo na bezczelnego się wyłączy pod pretekstem przegrzania, mimo że czujniki na silnikach przegrzania nie zgłaszają

    0
  • #9 04 Sty 2012 23:25
    INTOUCH
    Poziom 30  

    Podaj przykładowy napęd wciągarki w którym są najczęstsze awarie.
    Typ silnika ( + moc rodzaj pracy ), typ falowania (+moc), moment obciążenia napędu, nastawione rampy czasowe rozpędzania i hamowania napędu.
    Kiedy błędy najczęściej występują i w jakich stanach pracy.
    Rozpędzanie – błędy.....
    Praca na ustalonych obrotach – błędy.....
    Hamowanie – błędy.....
    Informacja jest, że przegrzewa się silnik, czy falownik? To jest ważne.
    Do wind i dźwignic stosuje się specjalne silniki indukcyjne, lub pierścieniowe http://www.cantonigroup.com/pl/motors/indukta/series/126/silniki-dźwignicowe/

    Pracują u ciebie w zakładzie jacyś automatycy?

    0
  • #10 04 Sty 2012 23:57
    staneuro
    Poziom 2  

    My używamy w naszych aplikacjach (do sterowania wentylatorami) falowników Yaskawa A 1000, są to nowej generacji energooszczędne falowniki o rozmiarach mniejszych od ich "zamienników" o ok 50%. Montujemy je w szafach "Power Mater" więc łatwo je ogrzać jeśli jest taka potrzeba. Falowniki te posiadają fabryczne ustawienia do napędu pomp.
    Tu jest zdjęcie naszej szafy w której umieszczamy falownik
    potrzebuję porady dotyczącej regulacji obrotów silnika 3 fazowego

    0
  • #11 05 Sty 2012 09:09
    januszolszewski
    Poziom 9  

    automatycy to firma zewnętrzna, oni to projektowali to i oni teraz będą poprawiać

    0