Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Demrad BK C 224 - nie odpala

03 Sty 2012 23:51 6220 9
  • Poziom 8  
    witam,

    mam powazny problem z odpalaniem pieca. generalnie od jakiegos czasu pojawial sie blad F4 - reset oraz wylaczanie ogrzewania pomagala aby go odpalic.
    blad F4 pojawial sie coraz czesciej, dzisiaj z kolej piec wogole nie odpala, dodatkowo plytka z wyswietlaczem LCD nie wyswietla zadnych wiadomosci.

    kilka innych informacji, ktore dopelnia obraz to fakt przytaczany przez serwisanta, iz rura odprowadzajaca spaliny jest delikatnie pod katem w dol (jakies 3stopni na dystansie 1m) dodatkowo pionowy fragment rury bezposrednio od pieca ma ~25cm, wobec zalecany 33cm. Piec ma 2 lata, rok temu podczas intensywnego sezonu grzewczego w gornej czesci pieca we frontalnej czesci pojawila sie delikatna plama, ewidentnie wskutek przegrzania.
    serwisant ktory sie pojawial oprocz utyskiwnia na lekko pochyla rure w dol, dokonywal regularnego czyszczenia ktore na jakis czas pomagalo.

    i w koncu upragnione pytanie...jako ze jednak goraca woda jest niezbedna szczegolnie w zimie, potrzebowalbym namiar na naprawde sprawdzonego serwisanta ktory bylby w stanie rzucic okiem na caloksztalt i po prostu ogarnac temat, nie wiem czy to kwestia samej elektroniki (np. po wspominanym przegrzaniu, wyswietlacz nie wyswietla poprawnie danych, trzeba go lekko docisnac i wtedy wszystko gra) czy wiazac tez bedzie sie to z np. obnizeniem pieca. za wszelkie komentarze i namiar na sprawdzonego serwisanta bede niezmiernie zobowiazany.

    Dodano po 39 [minuty]:

    rozkrecilem go, i zrobilem kilka fotek:
    ponizej stan elektrod, przed wyczyszczeniem - zrobilem to najdelikatniejszym papierem sciernym
    Demrad BK C 224 - nie odpala
    kolejna fotka pokazuje, gore obudowy wyswietlacza LCD, ktora troche dostala od temperatury
    Demrad BK C 224 - nie odpala
    wnetrze komory spalania, zwykly brud, wyczyscilem troszke szczotka druciana
    Demrad BK C 224 - nie odpala
    przednia scianka, demontowalna od komory spalania, znow widac spore dzialanie temperatury
    Demrad BK C 224 - nie odpala
    wnetrze frontalnej pokrywy pieca, znowu widac jak plomien sobie penetrowal spory odcinek
    Demrad BK C 224 - nie odpala
    zdjecie przedstawiajace slawetna rure od odprowadzania spalin, rzekomo przyczyne wszystkich problemow
    Demrad BK C 224 - nie odpala
    i jeszcze jedno zdjecie, na ktorym widac juz na zewnatrz pieca rdzawe odbarwienie na skutek wedrujacego pod powierzchnia frontalnej pokrywy plomienia
    Demrad BK C 224 - nie odpala

    po rozkreceniu jak na moj nieekpercki gust wina lezy po stronie zbyt duzego plomienia, ktory wydaje mi sie powinnien autoryzowany dealer moc wyregulowac a nie zwalac wine na rure i dokonywac regularnych czyszczen, inkasowac kase i zapominac o temacie. z checia wyslucham innych pomyslow, rad..

    Dodano po 4 [minuty]:

    post delikatnie zmodyfikowalem dodajac pogladowe zdjecia, jestem z Poznania wiec jesli ktos zna namiar na jakiegos magika w tym temacie bylbym niezmiernie zobowiazany.
  • Poziom 19  
    Witam

    Do wymiany masz elektrode jonizacyjną.
    Serwis (dystrybutor) w Mosinie pod Poznaniem firma IDMAR.

    Pozdrawiam

  • Moderator na urlopie...
    Ustawiona moc za duża, lub też brak jakiejś osłony, co powoduje nagrzewanie obudowy. Pionowy odcinek rury spalinowej, to 22 cm, zatem jest OK. Czy kocioł wisi nad wanną ?
    Jak dawno został zainstalowany - może jeszcze jest gwarancja?
  • Poziom 8  
    Kociol ma ponad dwa lata, okres gwarancyjny niestety juz uplynal. Kociol nie wisi nad wanna. Mowiac szczerze sam podejrzewalem wspomniane elektrode jonizacyjna, czy jednak uszkodzona/zuzyta elektroda jonizacyjuna tlumaczy rowniez calkowity brak reakcji elektroniki pieca?
  • Poziom 19  
    Co rozumiesz przez brak reakcji elektroniki?
    Czy wspomniana rura spalinowa ma odpowiedni przekrój (130 mm), i czy jest zamontowana prawidłowo ze spadkiem w strone kotła ? (patrz instrukcja montazu).
    Jezeli pojawia się błąd f4 to elektroda jonizacyjna jest napewno do wymiany.
  • Poziom 8  
    chodzi o to ze po podpieciu do pradu nie ma zadnej reakcji. na wyswietlaczu nie pojawia sie absolutnie nic.
    blad F4 pojawial sie dawniej. jesli chodzi o spadek rury to tak jak na jednym z powyzszych zdjec, spadek jest w drugim kierunku, tj w strone przewodu kominowego. rura ma rzeczywiscie przekroj 130mm.
  • Poziom 19  
    Uszkodzona płyta kotła, nowej raczej nie kupisz, pozostaje naprawa.
  • Poziom 8  
    wlasnie odwiedzil mnie serwisant napewno z plyta cos jest nie tak, bedzie regenerowana, nie wiem czy sa jeszcze jakies inne usterki. niemniej jednak wie ktos czy mozna kupic gdzies obudowe plyty (caly ten plastik?)
  • Poziom 19  
    dunpeal111 napisał:
    ... jesli chodzi o spadek rury to tak jak na jednym z powyzszych zdjec, spadek jest w drugim kierunku, tj w strone przewodu kominowego......


    Jeżeli wyjście kolana z kotła jest wyżej niz wejście rury spalinowej do przewodu komina to masz powód zapychania wymiennika i nadpalenia elementów kotła.
    Spadek musi być wykonany tak aby spaliny "miały drogę pod góre" a nie odwrotnie.
  • Poziom 18  
    Płyta swoją drogą do regeneracji,elektrody w tych piecach się raczej nie wymienia,chyba że pęknie podczas czyszczenia.
    Nadtopienie górnej osłony płytki spowodowane jest zapchaniem wymiennika np.sadzami w skutek złego spalania,złej mieszanki paliwowo powietrznej,np.za mało powietrza w pomieszczeniu(brak wentylacji nawiewnej)lub słabym ciągiem który może być spowodowany-kolega wyżej Ci na naświetlił

    Proszę poprawić błędy pisowni.
    mod - mirrzo