Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica co chwilę się rozłącza

kacpermiki 04 Sty 2012 14:47 4651 7
  • #1 04 Sty 2012 14:47
    kacpermiki
    Poziom 17  

    Witam kolegów mam problem z nagrzewnica power tec rozłącza mi się co chwilę odpali normalnie pochodzi z 20 sekund i rozłączy się. Przeczyściłem fotokomórkę ale nie pomogło

    0 7
  • #2 06 Sty 2012 20:13
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Zamieść zdjęcie tej nagrzewnicy.W zakładzie pracy serwisujemy około 13 nagrzewnic pracujących na olej opałowy.Najczęstrzymi wadami to jest zanieczyszczony filtr paliwa wstępny w drugiej kolejności zanieczyszczony filtr paliwa znajdujący się w obudowie pompy podającej rozpylony olej opałowy w postaci mgły.Następnym filtrem jest filtr dokładnego filtrowania który jest wkręcony bezpośrednio w obudowę dyszy.Filtr ten jest zbudowany na bazie metalu mikroporowatego liczący sobie wiele wiele kanalików.Trzeba też wymontować dyszę palnika celem przedmuchania sprężonym powietrzem jak też pozostałe opisane filtry .Filtr wstępny jest filtrem z siatki nylonowej i powinien być przemyty w benzynie extrakcyjnej oraz przedmuchany sprężonym powietrzem.

    0
  • #3 25 Sty 2013 18:34
    neoziolo
    Poziom 8  

    witam kolegów!Mam problem z nagrzewnicą power tec 24kW,rozebrałem ją,ostatnio,wszystko wyczyszczone,przedmuchane,i dalej nie chce odpalać,mgiełka idzie z dyszy,iskra szaleje,wszystko niby tak jak ma być a jednak nicht werboden...i kurcze nie wiem jak temat ugryzc
    za pomoc dzieki z góry

    0
  • #4 26 Sty 2013 19:32
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Tego nie można ugryść to trzeba naprawić.Zwróć uwagę Po uruchomieniu nagrzewnicy odpala i światło pochodzące z pracującego palnika pada na fotoopornik.Fotoopornik przekazuje info na panel elektroniki że palnik pracuje i wówczas nagrzewnica pracuje bez problemu.Przyczyną wyłączenia się nagrzewnicy po kilkuminutowej jej pracy może być warstwa brudu która osadziła się na fotooporniku i wówczas fotoopornik nie widzi palącego się płomienia i elektrozawór zamyka dopływ paliwa.Obudowę fotoopornika należy wyjąć z uchwytu i przeczyścić.Może też nastąpiło uszkodzenie fotoopornika i efekt będzie podobny i wówczas należy go wymienić.

    0
  • #5 27 Sty 2013 11:14
    neoziolo
    Poziom 8  

    kolego kierbedz a mogłbyś coś niecoś przydumać przy moim przypadku?Bo jeśli idzie paliwo i iskra jest to dlaczego nie chce załapać?

    1
  • #6 27 Sty 2013 13:16
    1131673
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 27 Sty 2013 13:40
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Ponownie do tematu.Jak odpalisz nagrzewnicę a fotoopornik zabudowany na uchwycie w pobliżu palnika będzie zasyfiały to nie poda informacji na płytkę elektroniki że odpaliłeś nagrzewnicę i wówczas elektrozawór zamyka dopływ napędu do palnika.Pisałem zasyfiały lub uszkodzony fotoopornik lub jego odłączenie z zacisku na płytce.Przy palniku jest również zabudowany termostat .Jego prawidłowość pracy też należy sprawdzić.Samą nagrzewnicę należy wyłączać podczas pracy tylko wyłącznikiem na obudowie nagrzewnicy nie wyciągając wtyczki sieciowej z gniazda a to dlatego iż po wyłączeniu wyłącznikiem na nagrzewnicy elektrozawór odcina dostęp paliwa do palnika a silnik wentylatora pracuje nadal w celu schłodzenia nagrzewnicy i po schłodzeniu nagrzewnicy następuje wyłączenie wentylatora przez zamontowany przy palniku termostat.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie załapie bo fotoopornik nie widzi płomienia zapalonego palnika.

    1
  • #8 02 Lut 2013 23:18
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Jeszcze może być taki przypadek w którym nagrzewnica będzie się wyłączać po każdym odpaleniu z powodu zanieczyszczonego filtra paliwa który znajduje się zabudowany w pompie.Po zdjęciu pokrywy górnej z nagrzewnicy na pompie u góry znajduje się metalowy korek który należy wykręcić imbusem nr4 Po odkręceniu tego korka w dolnej jego części znajduje się zamocowany na nim filter paliwa.Należy go zdjąć przemyć w benzynie extrakcyjnej i przedmuchać sprężonym powietrzem i ponownie wmontować w kadłub pompy.Nagrzewnica po naprawie może po uruchomieniu kilkakrotnie nie odpalić ze względu na zapowietrzenie układu paliwowego lecz po kilkakrotnym uruchomieniu podejmuje pracę ciągłą.Również sam palnik wymaga przeglądu.Po wykręceniu końcówki palnika na jego końcu znajduje się kolejny filterek dokładnego oczyszczania który ze względu na jego budowę powinien być częściej przemyty w benzynie i przedmuchany.Potem w palniku aby się dostać do samej dyszy trzeba wykręcić z palnika tulejkę kluczem imbusowym 4 a następnie przedmuchać samą dyszę i ponownie zmontować w całość.

    1