Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford S-Max - Lampa świateł dziennych .

zgierzak 04 Sty 2012 15:26 10390 6
  • #1 04 Sty 2012 15:26
    zgierzak
    Poziom 9  

    Witam zakupiłem lampy dzienne z allegro,są to ori lampy HELA do ford S-Max. po lifcie z/ 2010r . na odwrocie z tyłu jest gniazdo na 3 piny. i wytłoczone 12V /6W.
    Jak mogę sprawdzić czy świecą wszystkie ledy (nie chodzi mi o podłączenie na samochodzie wpinając się w gniazdo )
    Czy można podłączyć bateryjkę - i jaką?.......
    Do których pinów się podłączyć -?.......
    dlaczego są 3 piny ?........
    Obawiam się żeby nie zrobić zwarcia i nie uszkodzić ledów.
    poniżej link .
    http://www.szrot.net/pl/p/FORD-S-MAXX-swiatla-dzienne-Sz-n/1417

    pozdrawiam i dziękuję.

    0 6
  • #2 11 Sie 2012 22:29
    zgierzak
    Poziom 9  

    Mineło sporo czasu a nikt nic nie napisał , zdięcie sprzedawca wycofał.
    Ale dopiero teraz dostosowałem zderzak i zamontowałem te lampy (są to orginalne dzienne wersji poliftingowej /2011r), mój Ford S-max jest z 2007r. i nie ma mozliwosci wpięcia orginalnej wiazki poliftingowej z 2011r ,moje kolejne pytanie to podłączenie samych przewodów- plus po stacyjce
    / plus do pozycyjnych- czy mijania ,
    / minus masa . - czy jeśli nie mam zaznaczone na pinach w lampie gdzie jest plus lub minus to przestawienie nie spowoduje uszkodzenia lampy?.(jak sprawdzić na lampie gdzie jest jaki biegun - czyli plus do pozycyjnych , plus po stacyjce (bezpiecznik 10A) chyba wystarczy , minus masa pojazdu . W samochodzie jest włacznik swiateł - zero,pozycja,mijania,auto.(na szybie jest czujnik zmierzchu) .Nie wiem czy do tego jest jakiś przekażnik potrzebny czy to jest już gotowy układ .
    Teraz bez tych lamp dziennych w pozycji auto -światła mijania w dzień nie świecą tylko wieczorem czyli ok.
    Czy musi być uruchomiony jakiś program w serwisie forda?.do tych świateł . Ford S-Max - Lampa świateł dziennych .
    obrazek z bezpiecznikami zaporzyczony w miejscach 2 górne strzałki brak przekażników , w miejscu strzałki dolnej jest przekażnik . Ford S-Max - Lampa świateł dziennych . to ostatnie zdięcie to moja skrzynka w s-maxie.

    0
  • #3 12 Sie 2012 00:34
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Powiem tak, zero wiedzy i zaraz będziesz pisał post typu "pomocy po montażu przestało odpalać..." Czemu nie zlecisz podłączenia fachowcowi? Żal kilku groszy? Potem będzie dużo drożej!

    0
  • #4 12 Sie 2012 08:52
    zgierzak
    Poziom 9  

    Wiesz tak naprawdę to b.krucho i do tego mam złe wspomnienia w kontaktach z fachowcami (od samochodu) często ich wiedza nie jest adekwatna do kaski jaką biorą raczej za ubogą wiedzę w temacie .Jeden b.drogi fachowiec nieuchwytny po umówieniu się na konkretną godzinę , przetrzymał mnie jeszcze kilka godzin bo coraz to ktoś podjeżdżał i nie mógł się tym zająć .Jak już się zdecydował to polecił mi wyprowadzić przewody w okolice skrzynki bezpieczników ( koszt 100zł - 5 min i podłączymy ) i tyle odjechałem z kwitkiem w jedną stronę 25km. Inny zakład ,, elektyk'' z szyldem po obejrzeniu jeszcze przed moją ingerencjią , nie wiedział na ile wycenić, dodał że jedna roboczo-godz.to 120zł.
    Zauważyłem że w stopce masz właśnie taką wiedzę jaką potrzebuję i z łatwością czytasz schematy, więc może postaraj się bardziej i napisz mi łopatologicznie co i jak powinienem sprawdzić zanim podłączę po prostu szkic- instrukcja .
    Co do wersji po liftowej ze światłami dziennymi znajomy z forum forda napisał że w ramach gwarancji zmienili mu wiązkę od dziennych (też mam taką ale nie pasuje )bo miał zakłócenia radia. Teraz ma tak że ; - poz.0=świecą dzienne
    - poz,1=pozycyjne
    - poz.2=mijania
    - poz.3=działa czujnik zmierzchu ,w dzień -dzienne, wieczorem -pozycja,mijania.
    Czytając o podłączeniu dziennych świateł to wszędzie napisane ;zasada jest taka że ;1-masa, 2-plus po stacyjce, 3-plus pozycja lub mijania.

    1
  • #5 12 Sie 2012 11:55
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    nie ma co sie brendzlować , kup sobie jakis automat do swiateł i podłącz do niego
    o tak na szybko http://allegro.pl/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Moderowany przez Błażej:

    O, tak na szybko:
    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).
    Ostrzeżenie.

    2
  • #6 24 Sie 2012 18:36
    zgierzak
    Poziom 9  

    Widzę że jednak prawdziwi fachowcy w tej dziedzinie się nie ujawnili , a porady które otrzymałem nie są wogóle trafne , wczoraj podłaczył mi fachowiec od fordów z łodzi .Cała filozofia to wpiecie w wiązkę od lampy tych trzech przewodów , dla potomnych to 1- masa/ 2-mijania/3- sterowanie .lampa ma wbudowany układ świateł dziennych (mocne świecenie) i pozycyjne (przygaszone) .Wszystko sprawnie zadziałało bez żadnych ceregieli i wgrywania zbędnych programów jak to tłumaczyli w serwisie .Proponuje zamknąc temat :D

    0
  • #7 24 Sie 2012 19:02
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    zgierzak napisał:
    .Cała filozofia to wpiecie w wiązkę od lampy tych trzech przewodów , dla potomnych to 1- masa/ 2-mijania/3- sterowanie
    To, co piszesz, to bzdura. Jeśli lampy są wpięte w wiązkę reflektorów, to SKĄD mają brać zasilanie PRZED załączeniem świateł głównych? Bo dopóki nie włączysz któryś ze świateł pojazdu, to nie ma tam zasilania, więc te dodatkowe światełka nie miałyby skąd tego zasilania brać. A jak już załączysz światła pojazdu, to te dodatkowe mają zgasnąć.

    Poza tym, skoro to były nowe lampki, to na pewno była w nich instrukcja montażu i podłączenia. Więc co stanowiło problem, by postąpić zgodnie z nią?

    0