Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uruchamianie silnika stycznikiem TSM - 1

stawoj1 04 Sty 2012 17:14 18359 24
  • #1 04 Sty 2012 17:14
    stawoj1
    Poziom 9  

Drodzy forumowicze. Proszę o pomoc z dziedziny automatyki - tu jestem kompletnym laikiem. Chciałbym uruchamiać silnik 3 fazowy z kasetki (2 przyciski sterujące "START" "STOP"). Jeśli chodzi o nowe styczniki np DILM DILA itp, to nie mam problemu ale trafił mi się TSM - 1 z cewką 380 V i .....? . Na rysunku przedstawiam co z czym chciałbym połączyć (Kasetka, Stycznik TSM - 1, Włącznik silnikowy PKZM). Czy to jest możliwe a jeżeli tak, to który styk z czym połączyć? Za rysunek będę poczwórnie wdzięczny. Dziękuję serrrrrdecznie.
    https://obrazki.elektroda.pl/2800099600_1325693521.jpg

0 24
  • Pomocny post
    #2 04 Sty 2012 18:28
    Jarik
    Specjalista Automatyk

Powinno to wyglądać tak jak na załączonym obrazku.
    Zakładam że styki zielone kasetki to styki NO a czerwone NC. Natomiast styk 3 i 4 TSM-1 to styk NO.
    Jest to podstawowy układ start stop, Dorysowany silnik bo pewnie do tego będzie służyć

1
  • #3 04 Sty 2012 18:36
    Dariusz Rosiak
    Poziom 2  

a i b to styki cewki jedną fazę na styk (a) drugą na zacisk11 mostek między 12 a 14 z 13 na cewkę zacisk( b). Styki od1 do8 to styki pomocnicze dwa są zwarte a dwa pozostałe rozwarte ,
    trzeba sprawdzić które są rozwarte bez napięcia. Ze styku14 podać mostek na syk pomocniczy otwarty zakładam że to styk 5 6 podać na styk5 a ze styku 6 mostek na zacisk cewki( b).Fazy robocze podać z zacisku U V W wyłącznika Moeller na zacisk R S T stycznika
    Z zacisków U V W stycznika na odbiornik. Do zasilenia styku (a) wykorzystać R stycznika a do zasilenia styku 11 S stycznika

4
  • Pomocny post
    #4 04 Sty 2012 19:12
    Mariopi
    Poziom 34