Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

STAG-300 ISA2, Mitsubishi Pajero 3,0 check engine na wolnych obrotach

kasproll 04 Jan 2012 17:20 5964 14
  • #1
    kasproll
    Level 9  
    Witam, mam założoną instalację opartą na STAG-300 ISA2, samochód to Mitsubishi Pajero II 3,0 177KM z 97r. Problem polega na tym, że w momencie gdy obroty silnika spadną poniżej 1000 zapala się check engine.
    Mechanik który zakładał instalację wyjaśnił mi, że w tym modelu jest to normalne i nic się z tym nie da zrobić. Według niego spowodowane jest to różną rezystancją wtrysków benzyny i gazu. Wtryski zamontował mi Valtek czerwone.
    Pytanie tylko czy nie wciska mi kitu i czy czegoś po prostu źle nie zrobił :?:
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    kasproll wrote:
    Według niego spowodowane jest to różną rezystancją wtrysków benzyny i gazu. Wtryski zamontował mi Valtek czerwone.
    Pytanie tylko czy nie wciska mi kitu i czy czegoś po prostu źle nie zrobił
    Wciska kit... zarówno odnośnie uzasadnienia jak i tego co włożył pod maskę.
  • #3
    ociz
    Moderator of Cars
    kasproll wrote:
    Według niego spowodowane jest to różną rezystancją wtrysków benzyny i gazu

    W tym momencie udowodnił że jest zwykłym druciarzem a nie mechanikiem, więc pewnie cała instalacja nie zrobiona jak należy.
    Błąd jaki? Można na migi czytać.
  • #4
    kasproll
    Level 9  
    Ciężko przesądzać o fachowości, z poprzednim samochodem nie miałem żadnych problemów (Civic 1,5 VTEC + STAG-4), a na dodatek jest to najbardziej polecany zakład w okolicy. Nie chcę wparować z awanturą, dopóki nie będę przekonany, że coś źle zrobili. Z tego co udało mi się ustalić to należy zastosować rezystory 100 ohm 2 wat na każdy z benzynowych wtryskiwaczy
  • #5
    ociz
    Moderator of Cars
    kasproll wrote:
    Z tego co udało mi się ustalić to należy zastosować rezystory 100 ohm 2 wat na każdy z benzynowych wtryskiwaczy

    Takie własnie siedzą standardowo w sterowniku Stag 300.
  • #6
    dett
    Level 20  
    Nie wiem jak ze Stagiem, ale w KME, Prinsie czu Landi Renzo w niektórych samochodach to standard np:JaguarXJ8, Hyundai H100, Santamo,Mitsubishi Galant, w tych autach trzeba lutować rezystory, nawet jak weźmiemy wersję KME USA to pomaga tylko w niektórych przypadkach, jakiś rok temu robiłem takie Mitsubishi i jestem prawie pewien że lutowałem tam Rezystory.
  • #7
    kasproll
    Level 9  
    Na forum Staga gość z pomocy technicznej radzi wlutowanie rezystorów 100 ohm 2 waty do każdego wtryskiwacza benzyny. Mam rozumieć że należy je wlutować na kablu zasilającym każdy wtryskiwacz :?:
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Rzeczywiście, AEB podaje w instrukcjach swoich emulatorów że ma być 33ohm, ale widzę po wpisach na forach że 50ohm też wystarcza. Czyli równolegle trzeba dorzucić do tych co są. Możesz polutować na przewodach co są między wtryskiwaczami benzynowymi a stagiem.
  • #10
    picia277
    Level 10  
    Podepnę się pod temat, bo mam ten sam silnik 3.0 V6 (6G72) w Pajero II i zamontowaną od miesiąca instalację KME Diego, reduktor KME Gold, wtryski OMVL REG. No i objawy podobne: wyskakujący check engine na wolnych obrotach. Check występuje dość rzadko, raz na jakiś czas, ciężko mi ustalić od czego to zależy. Odczytałem kod błędu z ECU auta i okazało się, że to błąd wtryskiwaczy. Kiedy świeci się check, silnik pracuje równo, normalnie. Wystarczy lekko dodać gazu, żeby check zniknął. Po powrocie do obrotów jałowych, check powraca, a czasem nie.
    Głowię się nad tym, gdyż jest ciężko dociec w jakie sytuacje wyzwalają ten błąd..
    Sama instalacja funkcjonuje raczej poprawnie, silnik równo pracuje.
    Czy ktoś może miał podobne objawy z check engine i znalazł przyczynę?
  • #12
    Tomecki30
    Level 11  
    Witam !!!
    rezystory 50 Ohm powinny załatwić problem
  • #13
    migmat
    Level 2  
    Odczytany błąd DTC nr 41 sygnalizuje nieprawidłową rezystancję cewki wtryskiwacza (nieprawidłową rezystancję pomiędzy sterownikiem silnika a wtryskiwaczem).
    Mam Pajero Classic 3.0 V6 24v na Stag 300 ISA2 - u mnie kontrolka się nie zapala.
  • #14
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kasproll wrote:
    Witam, mam założoną instalację opartą na STAG-300 ISA2, samochód to Mitsubishi Pajero II 3,0 177KM z 97r. Problem polega na tym, że w momencie gdy obroty silnika spadną poniżej 1000 zapala się check engine.
    Mechanik który zakładał instalację wyjaśnił mi, że w tym modelu jest to normalne i nic się z tym nie da zrobić. Według niego spowodowane jest to różną rezystancją wtrysków benzyny i gazu. Wtryski zamontował mi Valtek czerwone.
    Pytanie tylko czy nie wciska mi kitu i czy czegoś po prostu źle nie zrobił :?:


    Wylacz ISA jesli jest zalaczona i sprawdz.
  • #15
    Modern9
    Level 11  
    migmat wrote:
    Odczytany błąd DTC nr 41 sygnalizuje nieprawidłową rezystancję cewki wtryskiwacza (nieprawidłową rezystancję pomiędzy sterownikiem silnika a wtryskiwaczem).
    Mam Pajero Classic 3.0 V6 24v na Stag 300 ISA2 - u mnie kontrolka się nie zapala.


    Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę. W Dieslu 2,5 TD, 2003rok 115 KM , pompa sterowana elektronicznie, błąd 41 opisywany jako "Polecenie 1 elektrozaworu przepustnicy" , w rzeczywistości oznacza on awarie sterownika (nastawnika) umieszczonego na pompie wtryskowej , a nie przepustnicy pneumatycznej-klapy gaszącej...
    Budowa pompy ZEXEL bardzo podobna jak BOSCH 1.9TDI..W moim przypadku pomogło dokładne czyszczenie nastawnika. Gromadzą się tam opiłki i zakłócają prace układu..Cały proces jest dokładnie opisany na forach VAG.
    Nie trzeba demontować pompy wtryskowej z pojazdu. Przed demontażem należy zaznaczyć dokładnie położenie względem korpusu pompy,(regulacja dawki paliwa)-otwory maja "fasolki". Odsuwając od rozrządu zwiększamy dawkę...Myślę że się to komuś przyda..
    Pozdrawiam!