Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Coupe - nie dogrzane podgrzewane lusterko.

04 Sty 2012 20:12 2839 19
  • Poziom 17  
    Mam takie pytanie, co może być przyczyną tego, że prawe lusterko tak jakby grzeje, ale nie jest to przy dotknięciu tak odczuwalne jak lewe. Lewe jest bardzo ciepłe, a prawe robi się delikatnie ciepłe.
    Sprawdziłem napięcie jakie dochodzi do kostki aż do lusterka i na odpalonym aucie (tylko wtedy mogę załączyć podgrzewanie tylnej szyby i lusterek) jest to 13,80V, czyli wygląda na to, że prąd jest ok.
    Zrobiłem miernikiem test (podłączyłem przewody miernika do lusterka, w miejsce, gdzie są normalnie podłączone kable, przez które płynie prąd) na ciągłość i pokazuje 050
    Rezystancja wynosi 54,7Ω
    Co może być przyczyną takiego grzania lusterka? Gdyby ta mata grzewcza była jakaś spalona, to wydaje mi się, że w teście na ciągłość pokazywana byłaby 1, czyli obwód przerwany, a skoro wygląda na to, że prąd przepływa, a ten który dochodzi do szkła ma prawidłową wartość, to co z tym jest?
  • Poziom 15  
    Porównaj rezystancję obu lusterek.
  • Poziom 17  
    Zmierzyłem lewe lusterko:
    Test na ciągłość pokazuje 000 i piszczy, czyli ciągłość jest niezaburzona
    Rezystancja to 06,0-10,0Ω w zależności gdzie dotknę, tego lusterka nie rozbierałem tak jak prawego, dlatego trochę utrudniony dostęp miałem przy mierzeniu, ale wyniki pokrywały się w kilku próbach.
    Tak więc wynika, że coś z matą grzewczą prawego lusterka, ale co? Skoro, jakaś ciągłość jest, jakby się trochę grzało... Przypaliło się gdzieś czy jaki inny powód może być nie pełnej sprawności?
    I czy da się to naprawić, bez wymiany kładu lusterka?
  • Poziom 36  
    Ok. 10Ω to prawidłowy wynik. Ta mata może być poprzepalana, coś, jak "martwe" ścieżki na tylnej szybie ogrzewanej. Wkładu nie trzeba wymieniać, można dokupić za kilka zł (dosłownie) samą matę.
  • Poziom 17  
    Dokładnie w 100% potwierdziłeś to, czego się domyślałem.
    Faktycznie samą matę można kupić, tylko będę musiał swoją pomierzyć, a widziałem same szkło lusterka podgrzewanego do mego modelu ale to nie kosztowało kilka złotych, myślałem, że może da się to naprawić klejem przewodzącym prąd czy coś w tym stylu...
    Ale nie wiem czy da się dostać do tej maty, gdyż, na lustro nachodzi zakończenie obudowy plastikowej która znajduje się z tyłu, a pomiędzy nią mata. O ile na krawędziach można ją bez problemu odsunąć, to na rogach zachodzi tego trochę więcej i już nie da się tego tak łatwo zdjąć, a nie chcę aby lustro mi się ukruszyło... Podgrzanie chyba nie da za dużo, a nie mam pomysłu, jak się do tej maty dobrać.
  • Poziom 36  
    Rozumiem, że wkład (szkło z plastikową ramką) wyjąłeś. Mata jest pod ramką. Grzej delikatnie szkło i próbuj odkleić. Powinno się udać.
  • Poziom 35  
    Podgrzej mocowanie szkła tak do 70'C -- bo na zimnie twardnieje mocno.
    Mozesz poskleić nową matę, weż 20W.
  • Poziom 17  
    Znaczy ramka do szkła nie jest przyklejona, tylko zachodzi na przód szła, a na rogach zachodzi więcej przez co jest problem ze zdjęciem tego, ale będę próbował z podgrzaniem...

    20W? Na aukcjach widziałem bodajże 12W najwięcej... Tylko jeszcze kwestia tego, że miejsca do podłączenia kabli są w różnych miejscach, a w ramce, jest określone miejsce gdzie mają być wyprowadzone, tak więc z nową matą trzeba by kombinować, aby ją dopasować, a może w oryginalnej, nie jest tak dużo uszkodzeń, żeby nie dało się naprawić, bo również chciałbym takiej mocy jakiej mam fabrycznie, tylko problem w tym, ze nie wiem ile W tam siedzi...
  • Poziom 35  
    Kolego zmierz sobie pobór prądu uszkodzonego lusterka i wyjdzie ile W pobiera.
  • Poziom 17  
    Mam się wpiąć miernikiem zamiast lusterka tak jak mierzyłem V, czy na wpiętym lusterku i po prostu w kostkę się wpiąć?
  • Poziom 35  
    Przciąć 1 kabel i na zakresie 10A i odpowiednio przepiętych przewodach na mierniku mierzyć na zapalonym silniku.
  • Poziom 17  
    Na multimetrze mam wejście 20A (nie ma 10A), ale to o to chodzi?
    Mam zmierzyć pobór prądu stałego w zakresie 20 200m 20m 2m? Nigdy tego nie mierzyłem, więc wolałbym od razu zrobić to dobrze, a nie biegać kilka razy do garażu :)
  • Poziom 17  
    Więc tak zmierzyłem na tym uszkodzonym lusterku:
    Napięcie 12.50-13.50V w zależności czy na niskich obrotach czy na 2500 obr.
    Prąd 0.28-0.30A również w zależności od obrotów, mierzone na zakresie 20A.

    To wychodzi 4.05W
    Czy właśnie taki wkład mam zamówić? 4W? Coś mało... Czy to dlatego, że powinienem zmierzyć na sprawnym, aby mieć miarodajny wynik?
    Ale @kidu22 pisałeś, żebym zmierzył uszkodzone...
  • Poziom 36  
    Oczywiście, że masz zmierzyć sprawne. A napięcie cosik maławe - spore spadki są.
  • Poziom 17  
    Znaczy tak, spadki takie bo mi aku padł, ładowałem go jakieś 40 minut i poszedłem sprawdzać. Przedwczoraj zostawiłem zapalone światło w środku i zapomniałem je zgasić i tak do dzisiaj się paliło, przez to aku padło. Normalnie jak mierzyłem 2 dni temu, to na niskich obrotach było 13.50, a nawet więcej, tak więc raczej dlatego takie spadki...
    Co do sprawnego lusterka to:
    Napięcie tak jak w prawym mniej więcej 12.50-13.50V w zależności od obrotów.
    Prąd 1.21-1.31 wszystkie wartości podaję takie jakie są na niskich obrotach i na obrotach 2500obr./min

    Tylko teraz jakie wartości liczyć, żeby otrzymać prawidłową wartość W maty?
    Bo minimum wychodzi ok. 15W a max ok. 18W...

    Edit.
    Właśnie udało mi się rozdzielić lusterko od mocowania i dostać się do maty, ale ona wygląda idealnie, nie widać żadnych przepaleń...

    Hyundai Coupe - nie dogrzane podgrzewane lusterko.
  • Poziom 36  
    mrozilla napisał:
    Tylko teraz jakie wartości liczyć, żeby otrzymać prawidłową wartość W maty?
    Bo minimum wychodzi ok. 15W a max ok. 18W...
    A czy to takie istotne? Przecież w handlu nie ma mat co 1W.
    mrozilla napisał:
    Właśnie udało mi się rozdzielić lusterko od mocowania i dostać się do maty, ale ona wygląda idealnie, nie widać żadnych przepaleń...
    Opierasz się na wyglądzie, czy na pomiarach?
  • Poziom 17  
    To w takim razie myślę, że poszukam 15W i powinno wystarczyć.
    Mówiąc, że wygląda idealnie opieram się na wyglądzie. Jeżeli chodzi o pomiary, to jak widać, są zupełnie różne niż te w sprawnym lusterku...
    Tak czy tak, wyszło, że mata do wymiany.

    Mam jeszcze takie pytanie, otóż jak mierzyłem prąd, zaśmierdziało mi spalonym, nie mam pojęcia gdzie, i teraz w garażu jest taki smród. Co mogło się stać? Wszystko działa, pomiary zdobyte, ale smród jest.
    Dodam, ze jak mierzyłem, najpierw gdy sonda była w wejściu 20A a pokrętło ustawione na 20 A prądu stałego, to nic nie pokazało, potem przepiąłem sondę w wejście mA i ustawiałem na zakres 200m 20m 2m i na każdym pokazało 1 czyli, że pomiar jest większy. Ponownie przepiąłem w gniazdo 20A pokrętło na 20 zmierzyłem i pokazało 0.28A, a po dodaniu gazu 0.30A.
    Mierzyłem tak, że odpiąłem kabel (+) od konektora w lusterku, podłączyłem czerwoną sondę do kable (+), a czarną do konektora w lusterku.
    Czyli nie mogłem czegoś źle zrobić, a gdyby nawet to przecież w mierniku by bezpiecznik poszedł, tak więc czym może być spowodowany ten smród?
  • Poziom 35  
    Kolego podpowiem ci żeby nie na moc dobierać a na rozmiar, bo będziesz miał niedogrzane miejsca, ale i na to jest patent :) .
    Im większa mata tym więcej watów konsumuje, więc tym się nie przejmuj.
  • Poziom 17  
    Rozmiarowo to chyba z dostępnych najbardziej pasuje 140x80mm, tylko, że takie mają po 12W, a to jednak za mało, długo będzie się nagrzewać w porównaniu do drugiego...
    A jaki jest patent na niedogrzane miejsca? Bo nie znajdę tak dopasowanej maty jaką mam obecnie, a szkło, nie jest symetryczne...