Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie nawigacji MFD

xmarek 31 Sie 2005 00:44 92763 170
  • #91
    xmarek
    Poziom 16  
    @Mike@ napisał:
    Zlokalizowałem pobór prądu po kilku godzinach u znajomego elektryka i co się okazało ?? to piepszony adapter do navi znanej firmy pobierał na postoju aż 0,18A a po odpieciu go wyszło 0,04A i co teraz robic??
    400 zł dałem za to głupie pudełko zeby mieć to dvd w aucie.Firme znacie na pewno bo była tu o niej mowa o przypomniałem sobie jest to

    http://www.naviservice.com.pl/

    tylko dlaczega az taki duzy pobór pradu ma jak nie pracuje ??
    teraz go na noc wypinam i jest ok - 4 dni i nowy akumulator padał do zera

    Witam.
    Już pisałem, że naviservice robi kiepski sprzęt ale nawet kiepski sprzęt trzeba wiedzieć jak podłączyć.

    Pomyśl. Jak mozna podąłczyć urządzenie aby nonstop było włączone?

    to jakbys radia nie wyłączał i mial pretensje jak ci akumulator pada. przecież ten adapter powinien być właczany tylko i wyłacznie wtedy gdy pracuje DVD albo chociaż radio. W radiu MFD masz dwa wyjścia napięcia, które występuje jedynie gdy jest radio włączone. wyjście w wtyczce na zmieniarke i w w tyczce do wzmacniacza. także masz +12 w w tyczce nawigacji. do wyboru do koloru. a najprościej to zapłon w wtyczce ISO zasilającej radio. wada tego bedzie takaże tylko poogladasz dvd jak kluczyk bedzie w stacyjce. Ja podłączam zasilanie takiego adaptera jak i DVD pod wyjście w wtyczce na wzmacniacz. na obudowie radia masz narysowane który to pin.

    Pozatym to nie jest to. 0,18 ampera nie rozładuje akumulatora w cztery dni. chyba ze to bedzie akumulator 1,3 Ah z motoroweru.
  • HelukabelHelukabel
  • #92
    @Mike@
    Poziom 15  
    tak jest podłączony ale adapter zabiera dużo prądu - sprawdzane miernikiem pokolei wszystko przez fachowca

    Dodano po 5 [minuty]:

    ja juz nie wiem , przecież chyba da sie odłączyć napięcie jak auto stoi w garazu dryga sprawa to jest to że jak wyciagnę kluczyk w stacyjce to navi gasi sie ale mozna ja włączyć normalnie - nie mam jak podłaczyć po stacyjce bo nie ma tam wyjścia i dostepu - sam juz nie wiem

    a może to wina tego kabla za 60 zł z allegro - tego gotowca ?

    jak wyciągne kluczyk ze stacyjki to też mogę oglądać
  • #93
    xmarek
    Poziom 16  
    @Mike@ napisał:
    tak jest podłączony ale adapter zabiera dużo prądu - sprawdzane miernikiem pokolei wszystko przez fachowca

    Dodano po 5 [minuty]:

    ja juz nie wiem , przecież chyba da się odłączyć napięcie jak auto stoi w garazu dryga sprawa to jest to że jak wyciagnę kluczyk w stacyjce to navi gasi się ale mozna ja włączyć normalnie - nie mam jak podłaczyć po stacyjce bo nie ma tam wyjścia i dostepu - sam juz nie wiem

    a może to wina tego kabla za 60 zł z allegro - tego gotowca ?

    jak wyciągne kluczyk ze stacyjki to też mogę oglądać


    Bez komentarza!!!

    Stary poprzez forum ci sie nie da pomóc. Albo Ty nie czytasz co do ciebie piszemy albo...

    Wydrukuj to co ja napisałem w poprzednim poście i jedź do elektryka i oddaj sprawe w jego ręce.
  • #94
    @Mike@
    Poziom 15  
    Tak zrobiłem , myślę żeby adapter podpiąć pod wyjscie na zmieniarkę ale mam ten adapter Plug & Play Adapter do montażu nawigacji
    z allegro za 70 zeta i moze cos tam nie tak - narazie mam wydruk ostatniej Twojej odpowiedzi / podłaczyć adapter pod wyjście na zmieniarkę / ale jak ?? moze sam + ?

    przed chwila z nim rozmawiałem i podepniemy +12 od adaptera pod zapłon czy wyjscie za stacyjkę i nie powinien pobierac wtedy pradu no bo z czego
  • #95
    panass
    Poziom 11  
    Witam,

    Czy ktoś próbował podłączyć pod MFD kamerkę cofania ?
    Czy jest możliwe takie jej podłączenie aby podczas wrzucania wstecznego automatycznie włączał się obraz na ekranie (priorytetowo) ?

    Panas
  • #96
    xmarek
    Poziom 16  
    panass napisał:
    Witam,

    Czy ktoś próbował podłączyć pod MFD kamerkę cofania ?
    Czy jest możliwe takie jej podłączenie aby podczas wrzucania wstecznego automatycznie włączał się obraz na ekranie (priorytetowo) ?

    Panas

    Tak i to można bez żadnego adaptera.
    Sygnał RGB to 5 przewodów. Masa,R,G,B i synchronizacja. Sygnał z kamery to zwykły f-bus . Masa i sygnał. jak zapodasz mase do masy i sygnał z kamery do wejścia R i G i B i synchronizacji to bedziesz miał obraz czarno-biały. do kolorowego trzeba adapter ,ale wtey cena rośnie. takakamerke mozesz sobie kupić za grosze na giełdzie i już masz cofanie. a jeśli chodzi o załączanie podczas cofania to w okrągłej wtyczce navi masz wejście video-on. jak tam zapodasz +12V to navi sięautomatycznei przełacza w tryb video. poprostu bierzesz zasilanie od przełącznika cofania (światełka cofania) i pod to podpinasz kamere cofania i video-on w wtyczce okrągłej navigacji. 20 minut podłaczania i masz kamere cofania.
    bez adaptera mieścisz się w kosztach około 50 zł ale czarnobiało. i tak te tanie kamery są czarno-białe.
    Polecam dołożyć troszke z kamerą na podczerwień. taką jaka jest montowana w videfonach. wtedy nawet w nocy bedziesz cofał z dobrą widocznością.

    A co ty chcesz to w torze zamontować??
    czy masz kobiete co wcofuje w doniczki??
  • HelukabelHelukabel
  • #97
    panass
    Poziom 11  
    Cytat:

    A co ty chcesz to w torze zamontować??
    czy masz kobiete co wcofuje w doniczki??


    Ostatnio wjechała w brzóskę bo podobno nie widziała i teraz 500zł dla blacharza muszę przygotować :-(

    Bardzo dziękuję za wskazówki, jak zamontuję to się pochwalę.
    Wiszę piwko !

    Panas
  • #98
    xmarek
    Poziom 16  
    panass napisał:
    Cytat:

    A co ty chcesz to w torze zamontować??
    czy masz kobiete co wcofuje w doniczki??


    Ostatnio wjechała w brzóskę bo podobno nie widziała i teraz 500zł dla blacharza muszę przygotować :-(

    Bardzo dziękuję za wskazówki, jak zamontuję to się pochwalę.
    Wiszę piwko !

    Panas


    jeszcze jedna wskazówka. jak bedziesz kupował kamere to zwróć przedewszystkim uwage na kąt widzenia. idealnie by było 120°, 90° to minimum bo jak dasz mniejszą to i tak ci w brzuzki bedzie wjezdrzałą. Zainstaluj też mocną diode podczerwieni to wtedy też bedziesz miał pewność, że brzuske dostrzeze też w nocy.
  • #99
    panass
    Poziom 11  
    A masz jakieś sugestie co do samej kamery ?
    Bo ja znalazłem jedynie taką za ponad 360zł !!
    http://dev.pl/show.php?kat=15&firm=4&prod=65

    Jest napisane że jest szerokokątna itp.,tylko ta cena !! Poza tym posiada standardowe złącze RCA. Nada się ?
    Panas
  • #100
    xmarek
    Poziom 16  
    panass napisał:
    A masz jakieś sugestie co do samej kamery ?
    Bo ja znalazłem jedynie taką za ponad 360zł !!
    http://dev.pl/show.php?kat=15&firm=4&prod=65

    Jest napisane że jest szerokokątna itp.,tylko ta cena !! Poza tym posiada standardowe złącze RCA. Nada się ?
    Panas

    Nada się tylko droga. strasznie droga.

    jaki kąt miał na myśli autor tego ogłoszenia pisząc szerokokątna?? to troszke pojecie wzglądne.

    ja myślałemo kamerkach montowanych w videofonach. ich cena wacha sie od 30 do 100 zł i są wilkości guzika do koszuli. robisz wtedy małądziurkę w poszyci zderzaka i jej nie widać. tak jest w przypadku sedana. ( w sedanie z tym to jest kicha bo trzeba dbać o czystość zderzaka a jak wiadomo zderzak z tyłu samochodu brudzi sie najbardzie) pozatym perspektywa ogladania cofania z wysokości 30 cm od asfaltu wymaga przyzwyczajenia. ogromnego przyzwyczajenia. W hatchbacku to problem jest mniejszy. w ogóle go nei ma. montujesz kamere w środku przy syficie skierowną do dołu. jest wtedy super widoczność bo masz perspektywe taką jakbyś siedział w bagażniku i szyba masz czystą.
  • #101
    panass
    Poziom 11  
    Cytat:

    ja myślałemo kamerkach montowanych w videofonach. ich cena wacha się od 30 do 100 zł i są wilkości guzika do koszuli. robisz wtedy małądziurkę w poszyci zderzaka i jej nie widać. tak jest w przypadku sedana. ( w sedanie z tym to jest kicha bo trzeba dbać o czystość zderzaka a jak wiadomo zderzak z tyłu samochodu brudzi się najbardzie) pozatym perspektywa ogladania cofania z wysokości 30 cm od asfaltu wymaga przyzwyczajenia. ogromnego przyzwyczajenia. W hatchbacku to problem jest mniejszy. w ogóle go nei ma. montujesz kamere w środku przy syficie skierowną do dołu. jest wtedy super widoczność bo masz perspektywe taką jakbyś siedział w bagażniku i szyba masz czystą.


    Jak wielkości guzika to rewelacja - poszukam. W takim przypadku nasuwa mi się nowy pomysł na jej zamontowanie niezależnie od typu nadwozia (mam hatchback'a). Otóż na tylnej klapie jest wystający uchwyt pod którym są zamontowane lampki oświetlające tablicę rejestracyjną oraz elektryczne przyciski otwierające bagażnik. Może to jest właśnie idealne miejsce na taką kamerkę ? Z tego miejsca byłaby doskonale widoczna krawędź całego tylnego zderzaka. Z tego co wiem w podobny sposób jest zainstalowana fabryczna kamerka w Nissanie Primera.

    Co Ty na to ?

    A jeszcze apropos tych kamerek, czy da się jakoś je tak ustawić żeby prezentowały obraz lustrzany ?
  • #102
    lenio10
    Poziom 10  
    Marek a wiesz do czego służy to małe gniazdo antenowe koło tego gniazda radiowego bo tylu ludzi juz sie pytalem i jedni nie wiedza a inni znów mówią że to do telefonu .Jeżeli cię nie znudził ten temat to napisz .Dzieki i Pozdrawiam
  • #103
    @Mike@
    Poziom 15  
    Jasn gwint , znowu po 2 dniach w garazu nie odpaliłem na nowym akumulatorze - po sprawdzeniu miernikiem wszystko było ok , prad zżerał adapter do navi - teraz już nie bo został podpiety pod zapłon , został chyba jeszcze alarm ale czy to mozliwe ?? po podłaczeniu miernika i zamknieciu drzwi i wyłączeniu innych zródeł prąd z akumulatora jaki był pobierant to 0,005A czyli norma a dzisiaj po 2 dniach nie odpalił - chyba alarm bo tylko on nie był właczony podczas sprawdzania amperomierzem ale doprowadza mnie to do szału
  • #104
    xmarek
    Poziom 16  
    @Mike@ napisał:
    Jasn gwint , znowu po 2 dniach w garazu nie odpaliłem na nowym akumulatorze - po sprawdzeniu miernikiem wszystko było ok , prad zżerał adapter do navi - teraz już nie bo został podpiety pod zapłon , został chyba jeszcze alarm ale czy to mozliwe ?? po podłaczeniu miernika i zamknieciu drzwi i wyłączeniu innych zródeł prąd z akumulatora jaki był pobierant to 0,005A czyli norma a dzisiaj po 2 dniach nie odpalił - chyba alarm bo tylko on nie był właczony podczas sprawdzania amperomierzem ale doprowadza mnie to do szału

    Przecieżpisałem,z e to nie adapter. a akumulator napewno jest dobry??
  • #105
    @Mike@
    Poziom 15  
    akumulator jest nowy , ma 2 miesiace a 5 razy był juz na kablach odpalany - ładowanie wporzadku - mam wskaznik ładowania oryginalny

    adapter po wcześniejszym podłaczeniu - wtedy akumulator pobierał 0,17A a po tym jak + puściłem po zapłonie spadło do 0,05A czyli norma - myslałem że to tego wina ale tylko nie był sprawdzany pobór pradu przy włączonym alarmie - tak to wszystko

    jeszcze na dodatek w sobote było cos takiego
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic353510.html
  • #106
    xmarek
    Poziom 16  
    @Mike@ napisał:
    akumulator jest nowy , ma 2 miesiace a 5 razy był juz na kablach odpalany - ładowanie wporzadku - mam wskaznik ładowania oryginalny

    adapter po wcześniejszym podłaczeniu - wtedy akumulator pobierał 0,17A a po tym jak + puściłem po zapłonie spadło do 0,05A czyli norma - myslałem że to tego wina ale tylko nie był sprawdzany pobór pradu przy włączonym alarmie - tak to wszystko

    jeszcze na dodatek w sobote było cos takiego
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic353510.html


    Ja nie pytam czy nowy tylko czy dobry?? bo nie zawsze nowy oznacza dobry!

    Zmień forum!!!

    tu jest temat podłaczenia nawigacji a ty nawijasz o jakimś akumulatorze. napisz nowy post w dziale odpowiednim do ustertekl samochodu!!!
  • #107
    panass
    Poziom 11  
    Witam,

    Niedawno zainstalowałem MFD z Forda Galaxy w swoim Mondeo. Działa ok, jednak mam kilka pytań (kamerkę już zamówiłem) :

    1. W poprzednio zamontowanej nawigacji (TravelPilot RNS4) na liście POI były kategorie, których w MFD nie ma, np. "Shoping center" Płytka jest ta sama, więc to chyba nie od niej zależy. Mam teraz co prawda na liście kategorii "other locations" ale ta pozycja jest nieaktywna i nie da się jej wybrać. Czy jest możliwość ustawienia gdzieś listy POI (kategorii) czy może w MFD po prostu nie ma czegoś takiego jak "shoping center" ? Oczywiście listę sprawdzałem w tych samych lokalizacjach, w których przy poprzednim sprzęcie była taka kategoria.

    2. Podłączyłem sygnał GALA, ale czy działa poprawnie pewnien nie jestem. Czy jest możliwość sprawdzenia w MFD czy podczas nawigacji sygnał z Gali jest odbierany ? Znowu muszę się odwołać do RNS4, jako że tam była funkcja "sensor test" i po wybraniu można było zobaczyć stan czujników. Kiedy się stało to GALA pokazywała 0km/h, a kiedy się ruszało wskaźnik ten pokazywał prędkość zgodną z szybkościomierzem. Czy w MFD też jest taka funkcja gdzieś ukryta ?

    3. Czy przy prawidłowo podpiętej nawigacji wskaźnik pozycji na ekranie porusza się płynnie czy małymi skokowo ?

    Pozdrawiam
    Panas
  • #108
    xmarek
    Poziom 16  
    panass napisał:
    Witam,

    Niedawno zainstalowałem MFD z Forda Galaxy w swoim Mondeo. Działa ok, jednak mam kilka pytań (kamerkę już zamówiłem) :

    1. W poprzednio zamontowanej nawigacji (TravelPilot RNS4) na liście POI były kategorie, których w MFD nie ma, np. "Shoping center" Płytka jest ta sama, więc to chyba nie od niej zależy. Mam teraz co prawda na liście kategorii "other locations" ale ta pozycja jest nieaktywna i nie da się jej wybrać. Czy jest możliwość ustawienia gdzieś listy POI (kategorii) czy może w MFD po prostu nie ma czegoś takiego jak "shoping center" ? Oczywiście listę sprawdzałem w tych samych lokalizacjach, w których przy poprzednim sprzęcie była taka kategoria.

    2. Podłączyłem sygnał GALA, ale czy działa poprawnie pewnien nie jestem. Czy jest możliwość sprawdzenia w MFD czy podczas nawigacji sygnał z Gali jest odbierany ? Znowu muszę się odwołać do RNS4, jako że tam była funkcja "sensor test" i po wybraniu można było zobaczyć stan czujników. Kiedy się stało to GALA pokazywała 0km/h, a kiedy się ruszało wskaźnik ten pokazywał prędkość zgodną z szybkościomierzem. Czy w MFD też jest taka funkcja gdzieś ukryta ?

    3. Czy przy prawidłowo podpiętej nawigacji wskaźnik pozycji na ekranie porusza się płynnie czy małymi skokowo ?

    Pozdrawiam
    Panas

    Nie ma możliwości zbadania sygnałów poprzez radio, ale można to zrobić przez złacze OBD2.

    Jeśli chodzi o tę galę to MFD inaczej działa. poczytaj sobie na początku tematu. wszystko dokałdnie opisałem.
    Gala nie jest potrzebna do nawigacji. nawigacja potrzebuje sygnał ABS a podajemy zamiast tego sygnału gale robiąc pewne oszustwo.
    sygnał gala ma udawać sygnał z koła ABS i co najciekawsze to nie mozesz go podać na dwa koła tylko na jedno. nie wiem dlaczego tak jest jak podasz sygnał na dwa koła to nie działa.
    podajesz gale na koło lewe ( przeczytaj wyżej dokładnei opisałem co i jak)
    Jeśli masz adapter do ogladania DVD lub kamer to istotne jest też aby GALA dochodziłą do radia w momęcie jak nawigacj apracuje. tzn jak odetniesz gale ( aby mozna było DVD ogladać podczas jazdy) to nawigacja ma problemy z obliczniem pozycji i głupieje.
    Dlatego wadą tego podłączenia jest ( oszustwa sygnału abs przez gale) to że nie da się ogladać DVD i jednocześnie używać nawigacji ( z doswiadczeń zauważyłem, ze czasami to działa ale czasami dlatego pisze że sie nie da)
    jak sie upewnić że navi dział poprawnie.
    1. sama ci to powie, ze nie działa, jeśli jest źle podłączona.
    2. dajwesz maksymalne powiększenie i patrzysz jak sie przesuwasz po mapie. jeśli jest płynny ruch i adekwatny z tym, co robi samochód to dizała, a jeśli skacze to znaczy,ze tylko koryguje polożenie na podstawie sygnału z GPS( skacze wskaźnik po mapie)

    a odnośnie zawrtości mapy to ci nie umiem odpowiedzieć.
  • #109
    panass
    Poziom 11  
    OK, wszystko jasne. Co do tego skakania po mapie to u mnie są raczej takie miniskoczki, naprawdę bardzo niewielkie, więc chyba wszystko ok.

    We wcześniejszych postach pojawiały się też informacje dotyczące ustawienia obwodu koła i impulsu. Przeczytałem że koła 205/55 R16 to obwód 1930 i taką wartość należy wpisać w tym konkretnym przypadku. Czy to prawda , jak to się oblicza ? A impuls ? Jaki należy ustawić dla Forda Mondeo ? Piszesz we wcześniejszych postach że dla Golfa to 8, czy zatem dla Mondziaka będzie inny ?
  • #110
    xmarek
    Poziom 16  
    panass napisał:
    OK, wszystko jasne. Co do tego skakania po mapie to u mnie są raczej takie miniskoczki, naprawdę bardzo niewielkie, więc chyba wszystko ok.

    We wcześniejszych postach pojawiały się też informacje dotyczące ustawienia obwodu koła i impulsu. Przeczytałem że koła 205/55 R16 to obwód 1930 i taką wartość należy wpisać w tym konkretnym przypadku. Czy to prawda , jak to się oblicza ? A impuls ? Jaki należy ustawić dla Forda Mondeo ? Piszesz we wcześniejszych postach że dla Golfa to 8, czy zatem dla Mondziaka będzie inny ?


    A jeśli chodzi o impuls to jest to ilość impulsów jaka przypada na jeden obrót koło. To w połączeniu z obwodem świetnie daje informacje o aktualnej szybkości i odległości.

    Nic nie powiedziałeś o podłczeniujakie masz astosowane.

    czy masz adapter z naviservice? czy masz podpietą nawigacje pod ABS i cofanie i zapłon. Czy masz moze orginalny kabel nawigaci do komputera??

    To przy kalibracji jest istotne. no jak podajesz sygnał z ABS to impuls musi być inny w zależności dla typu samochodu (np dla VW wynosi 46itd.)
    Impuls 8 ustawia się jeśli oszukujesz nawigacje podajac gale w miejsce ABS.

    Ale z doświadczenia powiem ci co byśmiał tam nie ustawione to jest to kwestia kilku, kilkunastu kilometrów. Nawigacja w tym czasie sie sama skalibruje.
  • #111
    panass
    Poziom 11  
    Cytat:
    A jeśli chodzi o impuls to jest to ilość impulsów jaka przypada na jeden obrót koło. To w połączeniu z obwodem świetnie daje informacje o aktualnej szybkości i odległości.
    Nic nie powiedziałeś o podłczeniujakie masz astosowane.

    czy masz adapter z naviservice? czy masz podpietą nawigacje pod ABS i cofanie i zapłon. Czy masz moze orginalny kabel nawigaci do komputera??

    To przy kalibracji jest istotne. no jak podajesz sygnał z ABS to impuls musi być inny w zależności dla typu samochodu (np dla VW wynosi 46itd.)
    Impuls 8 ustawia się jeśli oszukujesz nawigacje podajac gale w miejsce ABS.

    Ale z doświadczenia powiem ci co byśmiał tam nie ustawione to jest to kwestia kilku, kilkunastu kilometrów. Nawigacja w tym czasie się sama skalibruje.


    Podłączone mam chyba najprościej jak się da - zapłon i Gala. Cofania ani ABSu nie mam podłączonego. Nie korzystam też z adaptera Naviservice ! W tej chwili obwód mam ustawiony na 1930 a impuls na 8, przynajmniej tak było kiedy instalowałem MFD w samochodzie. Może po przejechaniu kilkunastu kilometrów coś się zmieniło, nie sprawdzałem.
  • #112
    xmarek
    Poziom 16  
    panass napisał:
    Cytat:
    A jeśli chodzi o impuls to jest to ilość impulsów jaka przypada na jeden obrót koło. To w połączeniu z obwodem świetnie daje informacje o aktualnej szybkości i odległości.
    Nic nie powiedziałeś o podłczeniujakie masz astosowane.

    czy masz adapter z naviservice? czy masz podpietą nawigacje pod ABS i cofanie i zapłon. Czy masz moze orginalny kabel nawigaci do komputera??

    To przy kalibracji jest istotne. no jak podajesz sygnał z ABS to impuls musi być inny w zależności dla typu samochodu (np dla VW wynosi 46itd.)
    Impuls 8 ustawia się jeśli oszukujesz nawigacje podajac gale w miejsce ABS.

    Ale z doświadczenia powiem ci co byśmiał tam nie ustawione to jest to kwestia kilku, kilkunastu kilometrów. Nawigacja w tym czasie się sama skalibruje.


    Podłączone mam chyba najprościej jak się da - zapłon i Gala. Cofania ani ABSu nie mam podłączonego. Nie korzystam też z adaptera Naviservice ! W tej chwili obwód mam ustawiony na 1930 a impuls na 8, przynajmniej tak było kiedy instalowałem MFD w samochodzie. Może po przejechaniu kilkunastu kilometrów coś się zmieniło, nie sprawdzałem.

    A można spytać skąd wzio łeś wtyczkę 26 pin?? czy w to miejsce masz podłaczoney zaplon i gale??
    Wybacz,z ę siepytam bo ostatnio przyszedł do mnie klijent co twierdzoł,z e ma wszystko podłaczone jak ja mu podpowiadasłem i mu nie działa i okazało się że zapodał ten zapłon i gale w standartową wtyczke ISO zasilania radia a tą wtyczke nawigacji miał pustą i był zdziwiony, ze mu nie chodzi. A twardo sie upierał, ze coś z impulsami musi być nei tak.
  • #113
    panass
    Poziom 11  
    Cytat:

    A można spytać skąd wzio łeś wtyczkę 26 pin?? czy w to miejsce masz podłaczoney zaplon i gale??
    Wybacz,z ę siepytam bo ostatnio przyszedł do mnie klijent co twierdzoł,z e ma wszystko podłaczone jak ja mu podpowiadasłem i mu nie działa i okazało się że zapodał ten zapłon i gale w standartową wtyczke ISO zasilania radia a tą wtyczke nawigacji miał pustą i był zdziwiony, ze mu nie chodzi. A twardo się upierał, ze coś z impulsami musi być nei tak.


    Wtyczkę 26pin dostałem razem z urządzeniem. Były z niej wyprowadzone 3 przewody: 1x masa, 1x 12V za stacyjką i 1x GALA. Masę i 12V podłączyłem do kostki ISO zasilania radia. Przewód GALI podłączyłem do oddzielnej wtyczki FORDA na której są 2 przewody do pilota, Tel Mute no i właśnie GALA. Przy czym może dość istotna rzecz. Z tej samej wtyczki pobrałem TEL MUTE oraz GALĘ do kostki ISO (zasilania) aby radio się podgłaszało podczas przyspieszania jak również ściszało gdy dzwoni telefon. GALĘ podłączyłem w ten sposób że skręciłem ze sobą przewody idące do "GALA ISO" i "GALA nawigacja" i tak przygotowaną hybrydę podłączyłem do wyżej wymienionej kostki FORDA. Być może istotne jest to że przewód idący do kostki ISO jest grubszy od tego, który idzie do kostki 26-pin, w każdym razie jak wczoraj dałem powiększenie na maxa to faktycznie kursor przesuwał mi się skokowo a nie płynnie.
    Może jakieś sugestie, bo chciałbym jednak żeby kursorek przesuwał się płynnie ?
  • #114
    xmarek
    Poziom 16  
    Dalej stoimy w miejscu. Jak sam zauważyłeś wtyczka ma 26 pinów i moje pytanie było czy masz te przewody w odpowiedznie piny podłaczone. zaobacz na początku tematu. tam opisałem co na który pin.

    A jeśli chodzi o skakanie to najlepszym testem jest uruchomienie nawigacji i jeśli działa to jest ok.
    działa to znaczy, że oblicza trase i prowadzi. są komuniakty głosowe(np: "za 300 m skręć w prawo","podążaj za wskazówkami" itp.). Jesli nawigacja prowadzi to wszystko jest ok.
    bo jeśli tylko oblicza trase to znaczy, że jest w trybie OFF-ROAD, w tym trybie albo jesteś poza mapą albo nawi uważa że stouisz, czyli źle jest połączona.
  • #115
    panass
    Poziom 11  
    Faktycznie nie sprawdzałem w których pinach wtyczki 26 są te przewody. Zaufałem sprzedawcy - może to błąd. W każdym razie sprawdzę czy kabelki są powpinane w odpowiednie miejsca złącza.

    Nawi działa, oblicza trasę, prowadzi po mapie, są komunikaty głosowe, jednak wydaje mi się że to prowadzenie jest mało płynne. W fabrycznym fordowskim VNR9000, który miałem zainstalowany, i który fabrycznie korzystał z sygnalu GALA, kursor przesuwał się naprawdę płynnie po mapie a w MFD raczej nie.
  • #116
    ivan
    Poziom 15  
    jak oszukujesz navi to zpomnij o dokładności.sygnały abs nie podłącza się tak sobie.gala to jest tylko półśrodek.pozdrowienia
  • #117
    panass
    Poziom 11  
    Cytat:

    Tak i to można bez żadnego adaptera.
    Sygnał RGB to 5 przewodów. Masa,R,G,B i synchronizacja. Sygnał z kamery to zwykły f-bus . Masa i sygnał. jak zapodasz mase do masy i sygnał z kamery do wejścia R i G i B i synchronizacji to bedziesz miał obraz czarno-biały. do kolorowego trzeba adapter ,ale wtey cena rośnie. takakamerke mozesz sobie kupić za grosze na giełdzie i już masz cofanie. a jeśli chodzi o załączanie podczas cofania to w okrągłej wtyczce navi masz wejście video-on. jak tam zapodasz +12V to navi sięautomatycznei przełacza w tryb video. po prostu bierzesz zasilanie od przełącznika cofania (światełka cofania) i pod to podpinasz kamere cofania i video-on w wtyczce okrągłej navigacji. 20 minut podłaczania i masz kamere cofania.


    Kurcze, już opadam z sił. Wszędzie szukałem i nie zmnalazłem tego cholernego złącza MINI-DIN (10 pinów), do którego gniazdo jest w MFD i gdzie można podłączyć kamerę. Może ktoś ma jakiś pomysł ?
  • #118
    xmarek
    Poziom 16  
    panass napisał:

    Kurcze, już opadam z sił. Wszędzie szukałem i nie zmnalazłem tego cholernego złącza MINI-DIN (10 pinów), do którego gniazdo jest w MFD i gdzie można podłączyć kamerę. Może ktoś ma jakiś pomysł ?


    Hmm.
    A jaką kwotę możesz za tę wtyczkę przeznaczyć. Wiem jak taka wtyczkę zdobyć ale nie tanio. Wyślij prywatna wiadomość jeśli jesteś zainteresowany.
  • #119
    Kaminski99
    Poziom 12  
    Czesc

    Wlasnie zakupiłem nawigację MFD ver G z niemiecko-angielskim menu
    Mam mape polski 05-06 z muła, Samochod to Passat z 2002r.
    Podłączyłem antene GPS umiescilem ja w podszybiu (pod schowkiem, tam wsrodku znalazlem miejsce) Nawigacja ma podlaczone tylko 2 kostki ISO i antene. Generalnie to działa, jednak z wielkimi opuznieniami:cry:

    Co mam jeszcze podłączyć, czy wystarczy konfiguracja?
    Teraz umiem przejechać 2km az ona sie zorientuje ze pozycje zmienilem:|


    A mam jeszcze taka prosbe:

    Czy moglby ktos mi przeslac instrukcje znajdujaca sie powyżej (rar), gdyż mam zamało punktów a chcialbym podlaczyc jakos tą MFD zeby poprawinie dzialala. Mail: kaminski99(malpa)o2.pl

    Pozdrawiam
    Krzysiek
  • #120
    kuba l.
    Poziom 2  
    Witam mam pytanie.
    Szczerze mówiąc jestem totalnym laikiem i proszę o pomoc. Chciałem kupić i zainstalować nawigację w fordzie mondeo 2001 r. Jeśli to możliwe proszę o kilka informacji co musze kupić, czego unikać i na co być przygotowanym jeśli chodzi o montaż.
    pozdrawiam