Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie nawigacji MFD

xmarek 17 Gru 2004 15:48 90423 170
  • #1 17 Gru 2004 15:48
    xmarek
    Poziom 16  

    Witam.
    zdobyłem magiczną 26 pinową wtyczkę do navi MFD, znalazłem mape polski na mułku i chciałbym ją podłączyć tak, aby przełączyłą się w tryb ON ROAD. Jest to wersja D navi. Słyszałem, ze do wersji C, D i G nie jest konieczne podłaczanie sygnału abs i wstecznego, wystarczy wydobyć tylko sygnał z GALI i podać go na któreś piny w wtyku do nawigacj. Potem ustawić impuls na 8. niby proste!
    Znalazłem opis tego wtyku i nie zabardzo wiem gdzie to podać, a eksperymentować nie chcę aby czegoś nie spalić. opis dołączam w załączniku. nie zabardo rozumiem co oznacza wtyk "polecenie jazdy" i CAN-bus high i CAN-bus low. Jak podpiąć tą galę aby navi poprawnie działało??

    Pozdrawiam

    0 29
  • #2 24 Gru 2004 16:20
    maxcar
    Poziom 11  

    Witam
    Ważne jest do jakiego samochodu chcesz to podłączyć, jeśli powiesz jakie auto to może ci pomogę.
    Pozdrawiam Darek

    1
  • #3 03 Sty 2005 11:50
    xmarek
    Poziom 16  

    maxcar napisał:
    Witam
    Ważne jest do jakiego samochodu chcesz to podłączyć, jeśli powiesz jakie auto to może ci pomogę.
    Pozdrawiam Darek

    Volkswagen Golf IV z 1999r 19. TDI.
    Zastanawiam się nad tym, jakie to ma zanczeniew w samym podłaczeniu sygnału GALi, w konfiguracji tak bo trzeba ponoć ustawić impuls na 8. Poprostu nie wiem co podać na tę wtyczke.

    0
  • #5 16 Sty 2005 03:55
    and1112
    Poziom 12  

    galę podłącz do pinu 5 a imp.8 nie musisz ustawiać bo navi po kilku kilometrach z mapą sama się nauczy

    1
  • #6 18 Sty 2005 16:47
    xmarek
    Poziom 16  

    and1112 napisał:
    galę podłącz do pinu 5 a imp.8 nie musisz ustawiać bo navi po kilku kilometrach z mapą sama się nauczy

    Myślałęm nad tym ale zastanawiają mnie dwie możliwości:
    1. jak podepne tylko na lewe koło to i tak nawigacja bedzie sygnalizować błąd " brak sygnału ABS z Prawego koła" i nie wiem czy zadziała
    2. jeśli natomiast podepne też na pin 18 (prawe koło) to nie wiem czy nie bedzie świrować bo bedzie dostawała sygnał, zę auto non stop jedzie prosto ( nie skręca) i nie wiem teraz jaki ona ma priorytet na kampas. Czy jak kompas bedzie pokazywał, zę zmieniam kierunek to czy to wystarczy.

    musze chyba to poprobować. jak bede miał treoche czasu to podepne na początek na pin 5 a potem na 18 i zobacze jak działa.

    liczyłem,ze zajmie głos ktoś co ma ten adapter z allegro(firmy Navi service) . jakby ktoś taki miał to może zobaczyć na jakie piny jest co podawane z iso

    -1
  • #8 01 Maj 2005 10:41
    xmarek
    Poziom 16  

    Po dłuższym odpoczynku znowu wracam do tematu.
    podłączyłem gale na piny 5 i 18 ( lewe i prawe koło).
    jeden sukces malutki bo jak podepne vag com to nawi nie zgłasz błedu, ze jej brak z sygnału abs.
    problem w tym, ze dalej nie działa.
    kiedy podaje start prowadzenia dostaje komunikaty głosowe:
    - obliczam trase,
    - obliczyłem trese
    - i zaraz po tym komunikacie zawsze wywala nastepujący: jestes poza drogą, zawróć na drogę. Problem w tym, ze ja jestem na drodze.
    po zapodaniu tego komunikatu nawiacja nie pracuje. pokazuje tylko na mapie moją pozycję (jeszcze w dodatku takimi skokami po pare kilometrów, a nie płynnie) a komunikaty głosowe nie działąją.

    Skończyły mi sie pomysły.

    Może ktos ma jakiś

    Marek.

    0
  • #9 01 Maj 2005 20:51
    Mich@el
    Poziom 15  

    A podłączyłeś pin nr. 4?
    Pozdrawiam.

    0
  • #10 01 Maj 2005 23:56
    xmarek
    Poziom 16  

    Mich@el napisał:
    A podłączyłeś pin nr. 4?
    Pozdrawiam.

    Tak oczywiście podłączyłęm zapłon.

    0
  • #11 02 Maj 2005 20:45
    PstryPtak
    Poziom 12  

    @xmarek

    Do prawidłowej pracy (JUŻ TO GDZIEŚ TU PISAŁEM-FUNKCJA "SZUKAJ" SIĘ KŁANIA!!) potrzeba czterech sygnałów. (Co wy z tą GALĄ?? Przecież ona jest w standardzie w każdym golfie IV w zwykłej wtyczce zasilającej).

    Sygnały ABS z tylnego lewego i tylnego prawego koła(muszą być do dokładnego pozycjonowania auta).
    Sygnał +15 (nie mylić z S kontakt który jest standardowo we wtyczce zasilającej!! To ma być plus po włączeniu zapłonu!!).
    Sygnał wstecznego bez niego navi nie wie czy te impulsy co dostaje z kół to są z jazdy do przodu czy do tyłu.

    Żadnych CAN-ów !!! Can-bus takie navi wykorzystują tylko do komunikacji z oryginalnymi centralkami telefonu, internetu ewentualnie innego badziewia którego i tak nie masz w swoim aucie.

    0
  • #12 03 Maj 2005 11:34
    xmarek
    Poziom 16  

    PstryPtak napisał:
    @xmarek

    Do prawidłowej pracy (JUŻ TO GDZIEŚ TU PISAŁEM-FUNKCJA "SZUKAJ" SIĘ KŁANIA!!) potrzeba czterech sygnałów. (Co wy z tą GALĄ?? Przecież ona jest w standardzie w każdym golfie IV w zwykłej wtyczce zasilającej).

    Sygnały ABS z tylnego lewego i tylnego prawego koła(muszą być do dokładnego pozycjonowania auta).
    Sygnał +15 (nie mylić z S kontakt który jest standardowo we wtyczce zasilającej!! To ma być plus po włączeniu zapłonu!!).
    Sygnał wstecznego bez niego navi nie wie czy te impulsy co dostaje z kół to są z jazdy do przodu czy do tyłu.

    Żadnych CAN-ów !!! Can-bus takie navi wykorzystują tylko do komunikacji z oryginalnymi centralkami telefonu, internetu ewentualnie innego badziewia którego i tak nie masz w swoim aucie.


    Stanowczo się z Panem nie zgodze. Mogąbyćte sygnały ale nie muszą, a najlepszym dowodem (praktycznym dowodem) jest chćby ten adapter: xxxx
    Prosze sobie zakupić i ja moge dać Panu gwarancje, ze navi bedzie działąć. żadnych ABS, żadnych wstecznych.
    Cały klimat z tymi adapterami polega na oszustwie. Sygnał z ABS i impulsy Gali są do siebie proporcjonalne i przy odpowiednim wyskalowaniu ( dla golfa 8 impulsów) są identyczne. jeśli sie jedzie na wprost.
    i cały temat jest Po to aby odkryć jaki taki adapter działa, a nie jakie syganły podać do navi bo to chybakażdy może wyczytać z pierwszego lepszego rysunku wtyczki navi.

    Skoro Pan twierdzi że te sygnały o których Pan pisał wyżej MUSZĄ BYĆ do działąnia nawi to jak Pan wytłumaczy poprawne działanie navigacji przy użyciu tego adaptera: xxxx ?

    Moderowany przez Mirek Z.:

    Linki do aukcji usunąłem. https://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php - p.3.1.18.

    0
  • #13 03 Maj 2005 15:57
    PstryPtak
    Poziom 12  

    Pzrzyznję że nie potrafię bo uważam że to nie ma prawa działać.

    Miałem to w ręku niedawno i w nim nie było żadnego z cztrech sygnałów o których pisałem. Za to ktoś wystawił w nim kabelki z napisami CAN-h i CAN-l. No i ludzie kupują podłączają i potem robią wielkie oczy jak na atostradzie mijają zjazd a potem pani miłym głosem oznajmia że mają skręcić.

    To że navi po podłaczeniu anteny pokazuje prawidową długość i szerokość geograficzną nie oznacza że będzie działać prawidłowo. Do zachowania dokładnośći pozycjonowania MUSZĄ być sygnały o których pisałem.

    Raz mój kolega położył sobie navi VW MFD na siedzeniu, podłączył antenę i zasilanie i pojechał do niemiec. Twierdził że działała perfekcyjnie.

    Inny z kolei niepodłączył plusa po zapłonie i navi miała dokładność 400-500m.

    Podejrzewam że dokładne pozycjonowanie jest możliwe na samej antenie (choćby urządzenia przenośne) ale są wersje MFD które bez sygnałów o których pisałem nie dają rady określić dokładnego położenia w czasie ruchu.

    W tej przejściówce a Allegro zamiast sygnału po zapłonie jest sygnał ze styku S stacyjki. Jest to baaaaardzo słaby styk który niezwykle łatwo spalić podając zbyt duże obciążenie. Ale ludzie wtykają przejściówkę, patrzą: "nie dymi się-no to chyba bedzie działać". W/g mnie to ta navi powinna działać tak samo z tą przejściówką z Allegro jak i bez niej. Jedynym sygnałem który trochę "udaje" potrzebny jest właśnie S-kontakt.

    Jednym wystarczy jak zobaczą swoją pozycję na miedzynarodowej trasie na mapie i są happy ale jak wjadą do dużego miasta i zaczną jechać w/g nawigacji to... to mi ich szkoda:)

    1
  • #14 04 Maj 2005 11:33
    karaib
    Poziom 10  

    Czy mógł by ktoś opisać mi skąd wyciągnąć przewody tj. z której kostki impulsy od ABS??? Był bym wdzięczny za wszelkie info!!!

    Dodano po 26 [minuty]:

    Aha dodam że chodzi i o wyprowadzenia do Passata b5 z 98r.

    Dodano po 22 [minuty]:

    I co do mojej opini zakupiłem tą przejściówkę z allegro i obaj Panowie macie rację wszystko działa bez problemu pokazuje pozycję na mapie oblicza trasę itd. tu potwierdza się opinia pierwszego z Panów natomiast pozycję pokazuje skokami przy szybkiej jeździe na tarsie skoki są co ok 500m. i żeczywiście bywa tak że informację o zjeździe z trasy dostajemy po przejechaniu już zdazdu!!! co do samego lusa po zapłonie żeczywiście pytałem w serwisie i Panowie też tam potwierdzili opinię żę s-kontakt jest za słaby i należy podłączyć dodatkowy przewód!!!! Dlatego w związku z tym że nie chciał bym dorabiać autoryzowanych serwisów prosze o pomoc w p[rzeprowadzeniu tych przewodów od ABS był bym wdzięczny za wszelkie informacje na ten temat d Passata b5 z 98r. aha zaznaczam że auto ma tylko ABS nie ma ASR, EDS, ESP pisze o tym bo z tego co się dowiedziałem jest różnica w wyprowadzeniach w autach z tym i bez tego!!!

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dla wyjaśnienia posidam wersję G navigacji, była ona kalibrowana przez serwis więc sądze że wszystkie impulsu są ustawione prawidłowo!!! a opisane zachowanie tj. skokowe pokazywanie pozycji są wyłącznie wynikiem mojej obserwacji

    0
  • #15 04 Maj 2005 11:57
    xmarek
    Poziom 16  

    Co oznacza, ze S-kontakt jest za słaby??
    ja z niego zasilam odtwarzacz dvd ( 2 A) i adapter (0,2 A).
    To navi potrzebuje na ten pin więcej niż 2 A??

    0
  • Pomocny post
    #16 04 Maj 2005 17:57
    PstryPtak
    Poziom 12  

    Kurczę !! Z tego tematu niedługo się kompendium zrobi:)
    Mam nadzieję że nikt z mojej okolicy tego nie czyta:) Nie chcę doszkalać sobie konkurencji:)

    @xmarek; w nowszych VW styk S ma na wyjściu bezpiecznik 5A i teoretycznie powinien tyle wytrzymać ale widziałem wiele przypadków gdy bezpiecznik ocalał a styk się sfajczył. W starszych już dokładnie nie pamiętam, ale bezpiecznika zdaje się nie było i obciążalność nie mogła przekraczać kilkuset mA.

    @Karaib; W tym roczniku Passata były dwa lub więcej rodzajów ABS-u i któryś tam nie miał wyprowadzonych sygnałów do NAVI. Trzeba by zidentyfikować rodzaj ABS-u i zobaczyć czy ma wyjścia.
    Szczerze polecam zwrócić się w tej sprawie do kogoś kto już przerabiał taki temat. Być może trzeba będzie się podpiąć bezpośrednio do czyjników, ale tego wariantu jeszcze nie przerabiałem i nie wypowiem się w tej sprawie.

    No Panowie. Ja udział w temacie kończę. Przeprowadziłem gruntowne szkolenie, a nikomu nawet się nie chciało kliknąć w przycisk "Pomógł", stąd mój wniosek że niepotrzebnie prowadzę wywody, tracę czas i zaśmiecam forum.

    4
  • #17 25 Maj 2005 11:31
    xmarek
    Poziom 16  

    Zrobi się kompendium bo jest dużo odpowiedzi od osób co nie próbowały się z tym problemem a uparcie piszą o tym absie. to każdy wie, ze trza te sygnały, ale my chcemy i wolimy bez!!!

    Więc tak. Zaczne od tego, ze navi mi działa. bez żadnych sygnałów ABS czy cofania i zapłonu.
    Napisze jak to mniej wiecej działa bo były różne opinie o tym, ze ktoś prtzejechał zjazd i mu navi nie powiedizała. Wierutne kałmstwo. przecież navi mówi kilometr przed każdym zjazdem, potem powtarza 300 m i 50m, a nawwet jakby sygnały mu wariowały to w ciagu tego kilometra zdąży skorygować błąd z pozycją gps i dlatego wg. moich obliczeń trzeba jechać ponad 342 Km/h aby nawi w ciągu tego kilometra nie zdążyło pobrać sygnału z satelit GPS. Więc nie piszcie takich bajek, ze coś działa ale nie dokładnie.
    Bawiłem się tym interfeacem kilka dni i oto jakie wynioski wysnułem:
    1. co musi byćpodpięte aby navi działała z dobrą dokąłdności:
    - antena GPS ( to jest najważniejsza rzecz dla navi. co kilkanaście sekund koryguje za jej pomocą położenie),
    - kompas ( wbudowany w radio- wazna rzecz jak nie dajemy ABS i dodam, zę ma wiekszy priorytet dla navi niż róznica z sygnałów od lewego i prawego koła ABS- sprawdziałem to- przecież auto może wpaść w poślizg i zmienić położenie!),
    - mapa ( bez komentarza),
    - sygnał ABS lub oszukany sygnał ( w dalszej części napisze więcej o tym),
    - informacja o kierunku jazdy ( szczerze to nie potrzebne bo za parenaście sekund navi skoryguje pozycje z GPS, no chyba że chcemy aby navi nas prowadziła podczas parkowania)

    2. podłaczenie kostki 26 pinowej navigacji. zaczne od tego, ze super wtyczką pasującą do tego jest magistrala IDE z komputera. idealny roztaw pinów. lekko ją przycinam, szlifujemy i mamy supeer wtyczkę za darmo ( potrzebna szlifierka i stara ide lub taśma do dyskietek).
    Jak już wtyczke mamy to co podłaczamy:
    - zapomnijcie o zapłonie ( moze to być obojętne jakie 12V- to jest tylko informacja do pobudzenia się navi bo silnik pracuje. nic się jej nie stanie jak bedzie pobudzona a silnik nie bedzie pracował. proponuje sygnał S-KOMT. ( prosze nie pisać, zę jest za słaby. bo co to oznacza fizycznie pojęcie "słąby". navi potzrbuje z niego pareset mA a on moze dać kilak A.). Podajemy to na pin 4 o nazwie KL.15
    - bieg wsteczny ( już pisałem wyżej)
    - ABS ( 5 i 15 pin) Do zastąpioenia!!!. testowałem navigacje z ABS i bez ABS i naprawde nie ma żadnej różnicy. żadnej!!!. Ja proponuje nie kopać instalacji swojego sdamochodu tylko użyć do tego Gale. jest to sygnał tak jak ABS proporcjonalny do V pojazdu. Ważne podajemy tylko na jedno koło!!! tylko pin 5 bo w przeciwnym razie navi zwariuje kiedy kompas jej powie, ze auto się obraca a syganał z "ABS", ze jedzie prosto ( to byl ten błąd który popełniłem, dflatego to nei dizłało i przez to bez sensu podłączałem ABS)

    I to są tylko dwa kabelki co podajemy ( Gala na pin 5 i napięcie na 4). teraz kalibracja. z tym jest jazda!!! Skalibrowanie jak piszą firmy z allegro na impuls 8 jest błędem. Nie można Gale skalibrować Aby udawałą ABS. dajemy to 8 i niech bedzie. efekt jet taki, ze trzeba zrobić kilkanaście kilometrów zanim navi sama sobie to skalibruje. U mnie a4 kilometrów skakała jak głupia po mapie i w końcu doszła do odpowiedniego ustawiania. Navi robi to sama korygujac pozycje z GPS. Robi to raz i nawet jak ja wyłaczymy z prądu to zapamiętuje ustawienia.

    Jaki jest efekt??

    jedena tasiemka z dysku kompa i dwa wlutowania i dizała i bardzo dokładnie. testowałem ja w miastach i naprawde nie ma mowy o jakiejś niedokładniości. to jest kałmstwo, ze kogoś navi wyprowadziłą w pole!!!

    Dlaczego więc w orginale jest ABS nie GALA??
    Navi ma trzy sygnały które się wzajemnie korygują ( GPS, ABS, kompas). to jest po to aby jak jakiś jeden z nich bedzie zakłucony lub go braknie to inne mają stereować navi. ABS nie gala dlatego bo ABS w dodatku, ze mówi o prędkości to jeszcze może daż informacje o tym jak samochód zakręca. przy GALI teg nie ma, dlatego navi musi polegać tylko na kompasie, a kompas ma jedną wadę. można go zakłucić silnym zewnętrznym polem magnetycznym. Dlatego onstruktorzy navi zdecydowali sie na podanie ABS zamiast GALi. jak nei zamierzamy w samochodzie przewozić magnesów neodymowch lub mieć jakiś użądzeń transformatorowych blisko radia to Gala jest w 100% może zastąpić ABS.

    Życze powodzenia w podłączaniu.

    Pozdrawiam

    Marek

    1
  • #18 29 Maj 2005 05:03
    @Mike@
    Poziom 15  

    Witam , czytam i nic z tego nie rozumiem , czy w Audi A4 z 98 roku
    jest tak samo jak w Passacie B5 ?? bo własnie kupiłem Navi Plus
    i jest w drodze do mnie - jest to navi z auta takiego jak moje
    i koles pisze że dam sobie rade z podłaczeniem.Pisze mi że daje
    wszystkie kable i tylko antenę muszę dokupić a montaż zajmie
    mi 10 minut :)

    0
  • #19 29 Maj 2005 10:44
    xmarek
    Poziom 16  

    Poczekaj na navi i poczekaj na kable. może się okazać, że masz wszystkie adaptery lub, że masz kabel orginalny między navi a komputerem samochodu. Jeśli w twoim samochodzie nigdy nie było navi to taki kabel jest zbędny bo nie bedziesz miał wtyczki w Kompie.
    jedno mnie tylko zastanawia ?? czy ta navi spasuje od wolkswagena B5 do audi A4. Nie wiem jak w tym roczniku ale z tego co wiem to audi mająinny rozmiar Navi. są one troszke szersze. nie jest to standartowy 2 DIN. mozesz mieć większe peroblemy z włożeniem radia niż z jego uruchomieniem.
    Poczekaj na Navi i napisz jake masz kable a wtedy ci napisze co i gdzie i jak.

    0
  • #20 29 Maj 2005 10:50
    @Mike@
    Poziom 15  

    Ta navi jest dokładnie z tego modelu auta co ja mam - nawet rocznik ten sam
    czyli Audi A4 i ze wszystkimi kablami z wyjatkiem anteny i tu problem bo nie
    wiem jaką wybrac na np. na allegro bo nie chce wiercić w aucie

    0
  • #21 29 Maj 2005 12:03
    xmarek
    Poziom 16  

    a gdzie ty chcesz wiercić. kup sobie antene i zamontuj na desce przy samej szybie. zamontuj ją za zegarami od strony kierowcy i wtedy ją nie bedziesz widział. antene obojętnei jaką byle by miałą wtyczke taką jak navi, etyczka musi być kątowa bo sięnie zmieści z tyłu radia. Na allegro jest tego pełno za 60 - 80 zł

    0
  • #22 29 Maj 2005 12:09
    @Mike@
    Poziom 15  

    Juz mam , gość co mi sprzedał navi dożuci mi taką mało antene jak paczka zapałek własnie od tej navi

    0
  • #23 02 Cze 2005 22:05
    @Mike@
    Poziom 15  

    I zabawa rozpoczęta , audi navi plus podpiałem do kostek ISO
    w A4 z 98 roku ale anteny nie mogę bo coś za gruba wtyczka
    i wejść nie chce - problem sie pojawia jak wpisze kod bo
    pojawia sie napis SAFE-pin niepodpiety ale myślę że brak
    jest u mnie trzeciego plusa / jakiego ? / Radio nie działa
    bo po wpisaniu kodu wogóle nic nie działa - czy taki adapter
    z allegro załatwi sprawę ?/ chodzi o te 26 pin bo mam puste /
    no i ten trzeci plus - chyba nie wchodzi w gre mostkowanie plusa ?
    Sam już nie wiem - jeden facet od car audio w mieście który i tak o navi
    pojecia nie ma - a moze by ktoś z Was polecił mi osobe w rejonie Krakowa lub katowić która mi to zrobi ?? wiem , nic za darmo nie ma

    0
  • #24 02 Cze 2005 22:41
    xmarek
    Poziom 16  

    @Mike@ napisał:
    I zabawa rozpoczęta , audi navi plus podpiałem do kostek ISO
    w A4 z 98 roku ale anteny nie mogę bo coś za gruba wtyczka
    i wejść nie chce - problem się pojawia jak wpisze kod bo
    pojawia się napis SAFE-pin niepodpiety ale myślę że brak
    jest u mnie trzeciego plusa / jakiego ? / Radio nie działa
    bo po wpisaniu kodu wogóle nic nie działa - czy taki adapter
    z allegro załatwi sprawę ?/ chodzi o te 26 pin bo mam puste /
    no i ten trzeci plus - chyba nie wchodzi w gre mostkowanie plusa ?
    Sam już nie wiem - jeden facet od car audio w mieście który i tak o navi
    pojecia nie ma - a moze by ktoś z Was polecił mi osobe w rejonie Krakowa lub katowić która mi to zrobi ?? wiem , nic za darmo nie ma


    Spokojnie.

    z tego co piszesz to: nie masz podpiętych 3 napięć +12. taki jest obiaw navi gdy się nie podepnie plusa na pin 1 - zasilanie ogólne, pin 4- s-komt (zapłon) i pin 5+ SAFE. sprawdź napięcie wkostce iso
    Od tego zacznijmy. jak uruchomisz radio to pogadamy o podłączeniach.

    0
  • #25 02 Cze 2005 22:58
    @Mike@
    Poziom 15  

    a te piny / 1,2 oraz 5 / to w tej kostce ISO co było radio podpiete ? a teraz idzie do navi ? co z tym 26 pin - zebym wiedział gdzie maja być te plusy , jezeli w kostce ISO to proste - reszte napisze jutro

    0
  • #26 03 Cze 2005 12:56
    @Mike@
    Poziom 15  

    no i radio działa , wprawdzie tylko PR II ale działa - co dalej mam robić ?? czy ten adapter musze kupić ?
    Jak zapamietać fale zaraz będę szukał , chodzi o to wejście na 26pin bo mam puste - acha antenę od navi mam na dachu i nie wiem czy to dobre
    Widze swoją pozycję na mapie a to już zawsze coś

    0
  • #27 03 Cze 2005 15:33
    xmarek
    Poziom 16  

    @Mike@ napisał:
    no i radio działa , wprawdzie tylko PR II ale działa - co dalej mam robić ?? czy ten adapter musze kupić ?
    Jak zapamietać fale zaraz będę szukał , chodzi o to wejście na 26pin bo mam puste - acha antenę od navi mam na dachu i nie wiem czy to dobre
    Widze swoją pozycję na mapie a to już zawsze coś


    Zapomnij o adapterze z allegro!!!!
    Chyba,z ę masz za dużo kasy. jęli tak to lepiej wpłać tąkase na oprawe meczu klobowie któremu kibicujesz.
    Nie wiem jaki masz model tej navigacji?? masz menu polskie?? Może wyslijk jakieś zdjęcie to ci powiem jak ona dział. A najlepiej to sobie ściągnij instrukcje obsługi z emule. tam jest tego pełno. Daje ci w załączniku instrukcje obsługi do MFD i rozpiske wtyczek.
    Narazie wtyczke 26 pin zostaw w spokoju. zajmij się anteną.
    Navi ma kilak gniaz antenowych. Napewno wtykasz w odpowiednie gniazdo?? wtyczka do GPS jest osłonięta taką zasówką, która po wpięciu anteny trzyma ją.
    Jeśli chodzi o montarz anteny to ja sietylko spotkałem z dachowymi.
    Nie montuj jej na dachu, chyba ze preferujesz jakiś totalnie odjechany wiejski tunning. zamontuj ją na desce rozdzielczej przy samej szybie od strony kierowcy. wtedy zegary zasłonią antenę i nie bedzie w ogóle widziana. zapomniesz o niej.
    Napisz jak ci idzie. jaks ie upaorasz z anteną to powiem ci jak można zrobić w 20 minut za darmo ( bez żadnych wtyczek) ten magiczny adapter, który tak usilnie chcesz kupić.

    Pozdrawiam

    1
    Załączniki:
  • #28 03 Cze 2005 15:48
    xmarek
    Poziom 16  

    Aha. nie doczytałem. masz audi navigation plus!
    gniazdo antny gps to patrząc od tyłu w prawym górnym rogu obok wiatraka. odsuwana zasówka plastikowa, wtyczka anteny powinna byc kontowa aby ją ta zasówka przytrzymała.

    A jeśli chodzi o radio to przeciez masz klawisz FM1
    a jesli ci nie odbiera FM to masz dwa sposoby:
    1) albo kupujesz separator ( to mały zasilacz do wzmacniacza który się znajduje w antenie).
    2) albo dobierasz siedo anteny dachowej i wywalaszz niej wzmacniacz. podłaczasz bez- też działa. w niektórych miejscach polski nawet lepeiej. np u mnie to wywaliłem wzmacniacz bo mial taką siłe wzmocnienia że zakłucały mi się radia nasze z słowackimi.

    zycze udanej zabawy

    0
  • #29 03 Cze 2005 16:25
    @Mike@
    Poziom 15  

    Audi navigation plus - antena podłaczona w opcjach pokazuje
    mi ze 'widzi' 8 satelitów z 32.Radio FM działa normalnie ale nie potrafie
    zapamietac ztacji.Widze swoją pozycję na wyświetlaczu navi i to wszystko Dlaczego mam zapomnieć o adapterze ? słyszałem że tam na 26pin tez musi iść sygnał ?Antene dałem na dach obok relingów / Audi Avant/ tak że w oczy się nie żuca chyba to nie wiejski tuning ?? W navi mam polskie menu ale jakis kobiecy głos mówi po angielsku że czegoś mi brakuje - chyba. Mam płytke z mapą polski

    Dodano po 6 [minuty]:

    a co mi jest potrzebne zeby odtważać zwykłe płyty CD ??

    0
  • #30 03 Cze 2005 16:49
    xmarek
    Poziom 16  

    @Mike@ napisał:
    Audi navigation plus - antena podłaczona w opcjach pokazuje
    mi ze 'widzi' 8 satelitów z 32.Radio FM działa normalnie ale nie potrafie
    zapamietac ztacji.Widze swoją pozycję na wyświetlaczu navi i to wszystko Dlaczego mam zapomnieć o adapterze ? słyszałem że tam na 26pin tez musi iść sygnał ?Antene dałem na dach obok relingów / Audi Avant/ tak że w oczy się nie żuca chyba to nie wiejski tuning ?? W navi mam polskie menu ale jakis kobiecy głos mówi po angielsku że czegoś mi brakuje - chyba. Mam płytke z mapą polski

    Dodano po 6 [minuty]:

    a co mi jest potrzebne zeby odtważać zwykłe płyty CD ??


    żeby zwykłe CD odtworzyć to potrzebujesz zmieniarkęlub odtwarzacz DVD. jeśli chodzi o zmieniarkę to nie musi być to orginalna VW. z tym radiem świtnie działają stare Panasonic DP 600 z odpowiednio przerobionym kablem. Do DVD potrzebny jest adapter ponieważ navi przyjmuje tylko sy6gnał RGB ( możesz rteżpodpiąć RGDi synch do jednego kabla i bedziesz miał obraz, ale czarno biały, jeśli cie interesuje zam dźwięk to wystarczy).

    Jak już masz GPS i Mape to mozesz się zabrać za wtyczkę nawigacji ( 26 pin).
    Jak zrobić wtyczke?? są to drobne piny głęboko obsadzone. nie problem. okazuje się że interfeace IDE ( tasiemka do dysku twerdego lub do dyskietek ma taki sam roztaw i rozmiar otwrków. Trzeba wziąść jakąś tasiemkę i na szlifierce ją doszlifować boki aby wchodziła idealnie. ku zdziwieniu zobaczysz,z ę wchodzi bardzo ciasno i nie wypada. jakby z nawigacji pochodziła.

    Masz już wtyczkę, masz rozpiskę wtyczek na nawigacji, więc podłaczasz wg shematu jaki przedstawiłem na forum. ( - s-komt podajesz na pin 4 i z gali podajesz na lewe koło abs( z tego co pamiętam pin 5) i wystarcza) navi działa. ustaw impuls na 8 i rozmiar koła.

    Zamykam mojąpomoc bo tyle się jużopisałem a ty nie raczyłeś nawet kliknąć przycisk " pomógł".
    życze powodzenia

    Marek

    3
  Szukaj w 5mln produktów