Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel corsa 1.2 16v easytronic p1729

04 Sty 2012 22:29 17223 8
  • Poziom 9  
    Witam! Mam problem z autem OPEL CORSA 1.2 16V EASYTRONIC jakiś czas temu pojawiły się problemy ze skrzynią, czasem nie przełączała biegu, wywalało F na wyświetlaczu. Po ponownym odpaleniu wracało do normy. Stwierdziłem że problem leży po stronie silników krokowych wybieraka, więc wymontowałem je z auta obejrzałem (z przodu z tyłu :))i zamontowałem z powrotem, od tego momentu auta nie da się uruchomić a N na wyświetlaczu miga i wtedy jest aktywny błąd p1729.
    Wywala też masę innych błędów np. p1710, p1711, p1712 od czujników obrotu kół, czyli komputer myśli że jest na jakimś wysokim biegu i ma problem czemu koła się nie obracają (tak myślę) ale nie są one aktywne wyskakują jak bawię się joystickiem.
    Czy trzeba teraz skrzynie w jakiś sposób nauczyć biegów? Proszę o pomoc. Błagammmmmm :cry:
  • Poziom 29  
    buli2666 napisał:
    Stwierdziłem że problem leży po stronie silników krokowych wybieraka, więc wymontowałem je z auta obejrzałem
    Tm nie ma silników krokowych,
    buli2666 napisał:
    zamontowałem z powrotem, od tego momentu auta nie da się uruchomić a N na wyświetlaczu miga i wtedy jest aktywny błąd p1729.
    , ni ma w domu autodaty , co to za błąd? Przypuszczam że żle włożyłeś mechanizm wybieraków i nie jest na luzie tylko na jakmś biegu, dlatego nie odpala. temat jest wcześniej opisywany na elektrodzie, wpisz tiptronic i może astra, nie pamiętam, mósiał bym szykać, poza tym nie napisałeś jaki rocznik auta, ale to niejest ważne w tej skrzyni, częsty przypadek
  • Poziom 9  
    Sorry! To jest corsa c 2001r. przebieg 73tys. km

    Dodano po 6 [minuty]:

    Błąd P1729 to "Elektronika silnika wybór" przetłumaczone z węgierskiego bo tylko w takim języku znalazłem kody do tej skrzyni mta.

    ;KW2000
    ; Opel Corsa-C 2004 EasyTronic/MTA hibakódfájl
    ; 2004 07.10. 10:30
    ; Created by István Vajda

    P0110
    -? Beszívott levegő hőmérséklet jel a CAN buszon hibás
    -? Beszívott levegő hőmérséklet tartomány/érték
    P0115
    -? Motor hutofolyadék-homérséklet jel a CAN buszon hibás
    -? Motor hutofolyadék-homérséklet jel tartomány/érték
    P0505
    -? Alapjárati fordulatszámjel a CAN buszon hibás
    P0560
    -? Akkumulátor feszültség magas
    -? Akkumulátor feszültség alacsony
    P0602
    -? Vezérlőelektronika programozási hiba
    P0725
    -? Motor-fordulatszám jel a CAN buszon hibás
    -? Motor fordulatszám jel tartomány/érték
    P1120
    -? Gázpedál helyzetjel a CAN buszon hibás
    -? Gázpedál helyzetjel tartomány/muködés hiba
    P1560
    -? Kapcsolt rendszerfeszültség (gyújtás BE) áramköri hiba
    P1572
    -? ABS aktív jel (PWM) magas
    -? ABS aktív jel (PWM) alacsony
    -? Érvénytelen ABS aktív (PWM) jel
    P1600
    -? Cserélje ki az ECU-t
    -? Programozza újra vagy cserélje ki az elektronikus vezérlőegységet(ECU)
    -? Programozza újra vagy cserélje ki az elektronikus vezérlőegységet(ECU)
    -? EEPROM komfortzárás értékek hibás működés
    -? EEPROM rendszerértékek hibás működés
    -? Cserélje az elektromos vezérlőegységet (ECU)
    P1607
    -? Kuplung müködtetö pozició szabályozási hiba
    P1608
    -? A kuplung müködtetö magas hömérséklete
    P1609
    -? Kuplung müködtetö pozició érzékelö
    P1703
    -? Téves változatú konfiguráció van beprogramozva a motorszabályozásba
    -? Féklámpa kapcsoló jel a CAN buszon hibás
    -? Féklámpa-kapcsoló jel tartomány/muködés hiba
    P1706
    -? Tengelykapcsoló homérséklet
    P1707
    -? Tengelykapcsoló adaptáció
    P1708
    -? Tengelykapcsoló hidraulika
    P1710
    -? Kerék fordulatszám hiba
    P1711
    -? Nincs bal elülső kerékérzékelő jel
    P1712
    -? Jobb első kerékérzékelő nincs jel
    P1722
    -? Sebességválasztó soros vonal adatok
    P1723
    -? Sebességválasztó adat a nem megfelelo vonalról
    -? Sebességválasztó redundáns adat-korreláció
    P1725
    -? Kapcsolómotor
    -? Kapcsolómotor érzékelo tápfeszültség (12V)
    -? Kapcsolómotor érzékelo tápfeszültség (test)
    -? Kapcsolómotor sebességjel
    -? Kapcsolómotor irányjel
    P1726
    -? Választómotor
    -? Választómotor érzékelo tápfeszültség (12V)
    -? Választómotor érzékelo tápfeszültség (test)
    -? Választómotor sebességjel
    -? Választómotor irányjel
    P1727
    -? Kapcsolómotor elektronika
    P1728
    -? Kapcsolómotor mechanika
    P1729
    -? Választómotor elektronika
    P1730
    -? Választómotor mechanika
    P1731
    -? Sebességváltó beavatkozó elem homérséklet
    P1732
    -? Sebességváltó geometria
    P1733
    -? A motor és a sebességváltó vezérlö szoftverek téves kombinációja
    P1734
    -? Érintkezési pont adaptáció nincs elvégezve
    P1735
    -? Sebességváltó paraméterek nincsenek megtanulva
    P1895
    -? Motor-nyomaték jel a CAN buszon hibás
    -? Motor-nyomaték jel tartomány/érték
    P1896
    -? Motor nyomatékigény jel a CAN buszon hibás
    U2100
    -? CAN-busz hibás működés
    U2103
    -? CAN-busz hiba
    U2104
    -? A CAN-busz alaphelyzetbe visszaállító (törlő) számláló túlfutott
    U2105
    -? CAN-busz, Nincs kommunikáció a motorvezérléssel (ECM)
    U2107
    -? CAN-busz, Nincs kapcsolat a karosszéria vezérlőmodullal
    U2108
    -? CAN busz nincs kommunikáció az ABS-sel (blokkolásgátlós fékrendszer)
  • Poziom 9  
    Dziś rozebrałem ten mniejszy silnik wybieraka w środku było pół szklanki oleju, wydało mi się to lekko anormalne więc umyłem i przedmuchałem (mam nadzieje że dobrze zrobiłem, może to była przyczyna niewskakujących biegów??????????). Cały wybierak wymontowałem ze skrzyni i dalej co robić?? Gdzie w tej skrzyni jest jakieś ustrojstwo które sprawdza jaki bieg wbity? bo raczej nie w tych dwóch silnikach wybieraka?? W tym mniejszym jest tylko jakiś impulsator żeby komp wiedział o ile obrotów silnik się przekręcił bynajmniej tak mi się wydaje to jest w dużym silniku jeszcze nie zaglądałem. Teraz skrzynia jest na jakimś biegu jakim nie wiem.
  • Poziom 29  
    Którą część ty rozebrałeś , tą z góry skrzyni czy tą z przodu? czujniki na jakim biegu jest znajdują się w mechaniźmie zmieniającym, są to takie dwa silniczki z wybierakami, do których dochodzą cztery bróbe kable i sześć cienkich. Proszę znajdź ten temat ,bo to naprawdę za dużo pisania, tam opisałem prawie wszystko, i po paru telefonach z zainteresowanym zaczeło działać .
  • Poziom 9  
    No niestety nigdzie nie mogę znaleźć tego tematu. Tak wiem że chodzi o te dwa silniki z góry ten z przodu to chyba sprzęgło. Doszedłem dzisiaj do paru kwestii, przełączyłem skrzynie na luz niżej foto:
    https://obrazki.elektroda.pl/7126687100_1325848104.jpg
    znalazłem dwa znaki na kołach zębatych (większego silnika wybieraka i półksiężycu) i ustawiłem tak jak chyba powinno być foto:
    https://obrazki.elektroda.pl/3938504800_1325848322.jpg
    poskładałem ten mniejszy silnik, nie znalazłem na nim żadnych znaków foto:
    https://obrazki.elektroda.pl/2353929800_1325848472.jpg
    podłączyłem wybierak nie montując go w skrzyni, przekręcam zapłon (luz "N" miga), kasuje błędy, czytam błędy - brak, naciskam hamulec miga F , wyłączam zapłon włączam ponownie miga N, ruszę lekko tym czymś co wystaje z wybieraka słyszę jak sprzęgło pracuje N zaczyna normalnie świecić, zczytuje błędy - brak, próba odpalenia - zero reakcji po chwili zapala się F nie miga na kompie wywala błąd (PROGRAM ABCOM) 1730 chyba oznacza mechanika silnika przełączającego. I co dalej??
  • Poziom 29  
    buli2666 napisał:
    próba odpalenia - zero reakcji po chwili zapala się F
    , sprawd czujnik hamulca. Co do ostatniego zdjęcia jak obrócisz obudowę silnika( to coś z magnesami) silnik będzie działał w drugą stronę, może tu masz przyczynę? To że poruszasz delikatnie mechanizmem i pojawia sié błąd moim zdaniem jest normalne, bo parametr nie jest właściwy

    Dodano po 8 [minuty]:

    Znalazłem temat, https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10025456
  • Poziom 9  
    Ten temat też znalazłem ale nic w nim przydatnego dla mojego przypadku nie ma. Obudowy silnika wybieraka nie da się inaczej złożyć na trzech rogach są wypustki i da się założyć tylko w jednym położeniu (ktoś pomyślał :) ). Czujnik hamulca ok. Moim zdaniem trzeba odpowiednio ustawić przed złożeniem ten drugi mały silnik co przesuwa wodzik góra dół tylko jak, na dużym są znaki to problemu nie ma https://obrazki.elektroda.pl/3938504800_1325848322.jpg a tem mały zwany przełączający może trzeba przy pomocy miernika odpowiednio go ustawić potem wcisnąć lub wyciągnąć wodzik i gotowe??? A może trzeba go nauczyć luzu jakimś tech2 czy coś???
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązałem. Tak jak przypuszczałem - źle ustawiony silnik przełączający wybieraka (p1730 - mechanika silnika przełączającego). Przyczyna niezmieniania biegów brudny i zaolejony silnik przełączający wybieraka. Teraz auto śmiga aż miło. Dzięki panam za wsparcie. Pozdro.