Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 3 1.9TDI 1Z silnik gaśnie po odpaleniu, nie pali na wszystkie cyl.

marcinadamczewski 05 Jan 2012 16:39 6712 18
  • #1
    marcinadamczewski
    Level 15  
    Witam kolegów. Mam pewien problem z moim autem.
    Otóż po uruchomieniu silnika zaczynają się kłopoty z pracą silnika.
    Pali od "strzału", niezależnie od temperatury, pracuje równo, po czym po kilkudziesięciu sekundach zaczyna się cały telepać, i albo się wytelepie i rozgrzeje (tak po 5 min) i chodzi już "normalnie", albo po prostu się telepie coraz słabiej i po prostu zdycha. Napisałem normalnie w cudzysłowie, bo silnik po tych 5 ciu minutach chodzi równo, ale gdy się depnie pedał gazu, to znów telepaczka. Dym różnego koloru, od czarnego do białego z przewagą białego. Dzisiaj ustaliłem że przy pracy w tym trybie telepiącym, tylko 4 cylinder, licząc od pompy, pracuje i goni cały silnik. Sprawdzałem to organoleptycznie luzując nakrętki od wtrysków. Po 10 -15 minutach pracy silnika auto śmiga jak zawsze. Kolor płynu chłodniczego-brąz. Vag nic nie wykazał - to znaczy nie wykazał błędów w sterowniku silnika- na blokach się nie znam. Po odkręceniu
    (poluzowaniu) nakrętki wtrysku pojawiła się ropa, ale z białą pianą. Czy to jest normalne? Jeszcze chcę zrobić test z czterema strzykawkami, i chcę ocenić ile paliwa wraca nadmiarem na danym wtrysku. Co jeszcze można zrobić? Czy to koniec pompy?

    Auto ma ponad 340tyś.
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Skoro jeden cylinder pracuje poprawnie, a 3 pozostałe nie, to w nich należy raczej szukać usterki. Test przelewów raczej sobie daruj - raczej zanieś od razu wtryskiwacze do kogoś z próbnikiem. I świece żarowe wymień.
  • #3
    marcinadamczewski
    Level 15  
    Świece żarowe grzeją. Inaczej w ogóle by nie zapalił.A na początku pracy silnika wszystkie cylindry palą szybko i sprawnie. Byłem przekonany że jest jakieś lewe powietrze, albo duży opór przy zasysaniu paliwa przez filtr ze zbiornika, ale dzisiaj tłoczyłem strzykawą 100ml paliwo do wężyka i nic nie pomogło. Znajomy mechanik sugerował zerwany klin na wale korbowym, ale czy nie wyło by informacji w sterowniku o braku synchronizacji?
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oj nie było by coś mi się wydaje. Ale z drugiej strony silnik pływałby i na ciepło, o metalicznych odgłosach nie wspomnę. Cóż szkodzi sprawdzić naocznie? W przewodzie powrotnym pompy nie widać bąbli powietrza?
  • #5
    ociz
    Moderator of Cars
    marcinadamczewski wrote:
    albo duży opór przy zasysaniu paliwa przez filtr ze zbiornika

    Ja bym jeszcze dla pewności dał mu paliwo prosto z jakiejś bańki.
  • #6
    collo
    Level 12  
    Miałem kiedyś podobną sytuację w 1Z odpalił potelepał się i zgasł potem już w ogóle nie odpalał. Podpiąłem się ze szklanką paliwa w przewód między filtr paliwa a pompę i odpalił.
  • #7
    trans-serwis
    Level 39  
    marcinadamczewski wrote:
    Jeszcze chcę zrobić test z czterema strzykawkami, i chcę ocenić ile paliwa wraca nadmiarem na danym wtrysku.
    marcinadamczewski wrote:
    Znajomy mechanik sugerował zerwany klin na wale korbowym, ale czy nie wyło by informacji w sterowniku o braku synchronizacji?
    Wchłonąłeś wiedzę z internetu jak gąbka, niestety to nie wystarczy. Trzeba jeszcze umieć tę wiedzę wykorzystać właściwie. Oddaj samochód fachowcowi.
  • #8
    daw2
    Level 18  
    1Z o juz stary silnik jeżeli odpala od strzała i po chwili nim telepie to moze byc wina popychaczy chydraulicznych...warto je sprawdzic
  • #9
    marcinadamczewski
    Level 15  
    daw2 wrote:
    1Z o juz stary silnik jeżeli odpala od strzała i po chwili nim telepie to moze byc wina popychaczy chydraulicznych...warto je sprawdzic


    Obawiam się właśnie że to może być to. Zauważyłem że w trakcie kręcenia rozrusznikiem obciążenie nie jest równomierne, a przynajmniej nie jest cykliczne. Raz większe a raz mniejsze. Tak jak by nie było kompresji a później jakby się robiła na powrót. Tylko nie łapcie mnie za język i nie mówcie że to tak ma być, bo znam cykl pracy pojedynczego cylindra (4T ssanie, sprężane, praca, wydech).
    Obciążenie i brak obciążenia na rozruszniku nie następuje w takt pracy tłoków.
    Wiem że ta ocena nie jest miarodajna, bo na przykład mogą być już zużyte panewki, ale może ktoś mi powie jak sprawdzić te popychacze? Trzeba głowice zdjąć? Czy wystarczy rozrząd rozebrać i wałek rozrządu?


    Tu jeszcze krutki film, niestety w 3gp. Jak tylko zdobędę lepszą kamere to podmienie: http://www.youtube.com/watch?v=De2I7mdQETo
  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wystarczy. To nie tu będzie wina. Nierównomierność kręcenia rozrusznika to różne czynniki. Wyeliminuj wpierw wadę układu zasilania paliwem i podgrzewacza.
  • #11
    marcinadamczewski
    Level 15  
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Dzisiaj zrobiłem test przelewów wtryskiwaczy. Okazało się że w wężykach w 2-ch wtryskiwaczach pojawiły się bąble powietrza. Wydaje mi się że to gdzieś pompa łapie bokiem. Te bąbelki są nie cały czas, a tylko w momencie przygazowania, gdy silnik się telepie. Na jednym wtrysku zrobiło się w sumie około 4 mm przestrzeni a na kolejnym tylko malutkie bąbelki pędzące do góry. Średnica wewnętrzna wężyka to około 3mm.
  • #12
    daw2
    Level 18  
    Kolego jak masz dostep do VAG to logi grupy 000 BS na zimnym silniku przez minute wklej. Do sprawdzenia kompresja na kazdym cylindrze też na zimnym silniku. To nam już dużo powie. Pozdro
  • #13
    marcinadamczewski
    Level 15  
    Dzięki Kolego.
    Log :

    Thursday,12,January,2012,15:07:17
    028 906 021 BF,,1.9l R4 EDC 00SG 0804,

    ,Group A:,'001,,,,Group B:,'008,,,,Group C:, Not Running
    ,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,Engine speed,Inj qty,Inj qty,Inj qty,,,,,
    ,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,,?,?,?,TIME,,,,
    Marker,STAMP, /min, mg/str, V,°C,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP,,,,
    ,0.82,987,14.0,1.780,2.7,0.38,1071,0.0,29.0,27.4,,,,,
    ,1.69,966,15.8,1.920,1.8,1.25,924,0.0,28.4,29.4,,,,,


    Kompresji jeszcze dzisiaj nie sprawdziłem, i nie zrobię do końca tygodnia. Czekam na jakąś rade.
  • #14
    daw2
    Level 18  
    Po pierwsze prosiłem o grupe 000BS a po drugie z tych logów nic nie widac. Przerób w exel-u tak zeby dane były przejrzyste
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    marcinadamczewski
    Level 15  
    daw2 wrote:
    Po pierwsze prosiłem o grupe 000BS a po drugie z tych logów nic nie widac. Przerób w exel-u tak zeby dane były przejrzyste


    Ok, spoko. Ale BS000 masz na myśli "basing settings" w bloku 000? Zrobię nowe badania i wrzucę jeszcze raz. Te powyżej usunę, żeby nie szpeciły strony, jeśli są bezużyteczne.
  • #18
    trans-serwis
    Level 39  
    marcinadamczewski wrote:
    Dzisiaj zrobiłem test przelewów wtryskiwaczy. Okazało się że w wężykach w 2-ch wtryskiwaczach pojawiły się bąble powietrza. Wydaje mi się że to gdzieś pompa łapie bokiem. Te bąbelki są nie cały czas, a tylko w momencie przygazowania, gdy silnik się telepie. Na jednym wtrysku zrobiło się w sumie około 4 mm przestrzeni a na kolejnym tylko malutkie bąbelki pędzące do góry. Średnica wewnętrzna wężyka to około 3mm.
    Nie rozumiem dlaczego ten temat jeszcze nie trafił do kosza.
  • #19
    marcinadamczewski
    Level 15  
    Tych logów już nie będę robić, bo nie ma potrzeby. W silniku zacinała się regulacja ciśnienia przy pompie olejowej. Mechanik wziął 40 pln i auto jest ok. Po mimo starości silnika w te potężne mrozy(-35) i kilkudniowy postój bez przepalania, silniczek palił od pierwszego strzału. Chciałem podziękować Szanownym Kolegom za zainteresowanie i chęć pomocy.