Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1.9TDI 1Z silnik gaśnie po odpaleniu, nie pali na wszystkie cyl.

marcinadamczewski 05 Sty 2012 16:39 5686 18
  • #1 05 Sty 2012 16:39
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    Witam kolegów. Mam pewien problem z moim autem.
    Otóż po uruchomieniu silnika zaczynają się kłopoty z pracą silnika.
    Pali od "strzału", niezależnie od temperatury, pracuje równo, po czym po kilkudziesięciu sekundach zaczyna się cały telepać, i albo się wytelepie i rozgrzeje (tak po 5 min) i chodzi już "normalnie", albo po prostu się telepie coraz słabiej i po prostu zdycha. Napisałem normalnie w cudzysłowie, bo silnik po tych 5 ciu minutach chodzi równo, ale gdy się depnie pedał gazu, to znów telepaczka. Dym różnego koloru, od czarnego do białego z przewagą białego. Dzisiaj ustaliłem że przy pracy w tym trybie telepiącym, tylko 4 cylinder, licząc od pompy, pracuje i goni cały silnik. Sprawdzałem to organoleptycznie luzując nakrętki od wtrysków. Po 10 -15 minutach pracy silnika auto śmiga jak zawsze. Kolor płynu chłodniczego-brąz. Vag nic nie wykazał - to znaczy nie wykazał błędów w sterowniku silnika- na blokach się nie znam. Po odkręceniu
    (poluzowaniu) nakrętki wtrysku pojawiła się ropa, ale z białą pianą. Czy to jest normalne? Jeszcze chcę zrobić test z czterema strzykawkami, i chcę ocenić ile paliwa wraca nadmiarem na danym wtrysku. Co jeszcze można zrobić? Czy to koniec pompy?

    Auto ma ponad 340tyś.

    0 18
  • #2 05 Sty 2012 16:48
    robokop
    Moderator Samochody

    Skoro jeden cylinder pracuje poprawnie, a 3 pozostałe nie, to w nich należy raczej szukać usterki. Test przelewów raczej sobie daruj - raczej zanieś od razu wtryskiwacze do kogoś z próbnikiem. I świece żarowe wymień.

    0
  • #3 05 Sty 2012 17:16
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    Świece żarowe grzeją. Inaczej w ogóle by nie zapalił.A na początku pracy silnika wszystkie cylindry palą szybko i sprawnie. Byłem przekonany że jest jakieś lewe powietrze, albo duży opór przy zasysaniu paliwa przez filtr ze zbiornika, ale dzisiaj tłoczyłem strzykawą 100ml paliwo do wężyka i nic nie pomogło. Znajomy mechanik sugerował zerwany klin na wale korbowym, ale czy nie wyło by informacji w sterowniku o braku synchronizacji?

    0
  • #4 05 Sty 2012 17:20
    robokop
    Moderator Samochody

    Oj nie było by coś mi się wydaje. Ale z drugiej strony silnik pływałby i na ciepło, o metalicznych odgłosach nie wspomnę. Cóż szkodzi sprawdzić naocznie? W przewodzie powrotnym pompy nie widać bąbli powietrza?

    0
  • #5 05 Sty 2012 17:54
    ociz
    Moderator Samochody

    marcinadamczewski napisał:
    albo duży opór przy zasysaniu paliwa przez filtr ze zbiornika

    Ja bym jeszcze dla pewności dał mu paliwo prosto z jakiejś bańki.

    0
  • #6 05 Sty 2012 18:23
    collo
    Poziom 11  

    Miałem kiedyś podobną sytuację w 1Z odpalił potelepał się i zgasł potem już w ogóle nie odpalał. Podpiąłem się ze szklanką paliwa w przewód między filtr paliwa a pompę i odpalił.

    0
  • #7 05 Sty 2012 19:08
    trans-serwis
    Poziom 39  

    marcinadamczewski napisał:
    Jeszcze chcę zrobić test z czterema strzykawkami, i chcę ocenić ile paliwa wraca nadmiarem na danym wtrysku.
    marcinadamczewski napisał:
    Znajomy mechanik sugerował zerwany klin na wale korbowym, ale czy nie wyło by informacji w sterowniku o braku synchronizacji?
    Wchłonąłeś wiedzę z internetu jak gąbka, niestety to nie wystarczy. Trzeba jeszcze umieć tę wiedzę wykorzystać właściwie. Oddaj samochód fachowcowi.

    0
  • #8 08 Sty 2012 16:26
    daw2
    Poziom 18  

    1Z o juz stary silnik jeżeli odpala od strzała i po chwili nim telepie to moze byc wina popychaczy chydraulicznych...warto je sprawdzic

    0
  • #9 09 Sty 2012 18:10
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    daw2 napisał:
    1Z o juz stary silnik jeżeli odpala od strzała i po chwili nim telepie to moze byc wina popychaczy chydraulicznych...warto je sprawdzic


    Obawiam się właśnie że to może być to. Zauważyłem że w trakcie kręcenia rozrusznikiem obciążenie nie jest równomierne, a przynajmniej nie jest cykliczne. Raz większe a raz mniejsze. Tak jak by nie było kompresji a później jakby się robiła na powrót. Tylko nie łapcie mnie za język i nie mówcie że to tak ma być, bo znam cykl pracy pojedynczego cylindra (4T ssanie, sprężane, praca, wydech).
    Obciążenie i brak obciążenia na rozruszniku nie następuje w takt pracy tłoków.
    Wiem że ta ocena nie jest miarodajna, bo na przykład mogą być już zużyte panewki, ale może ktoś mi powie jak sprawdzić te popychacze? Trzeba głowice zdjąć? Czy wystarczy rozrząd rozebrać i wałek rozrządu?


    Tu jeszcze krutki film, niestety w 3gp. Jak tylko zdobędę lepszą kamere to podmienie: http://www.youtube.com/watch?v=De2I7mdQETo

    0
  • #10 09 Sty 2012 18:48
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie wystarczy. To nie tu będzie wina. Nierównomierność kręcenia rozrusznika to różne czynniki. Wyeliminuj wpierw wadę układu zasilania paliwem i podgrzewacza.

    0
  • #11 10 Sty 2012 16:28
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Dzisiaj zrobiłem test przelewów wtryskiwaczy. Okazało się że w wężykach w 2-ch wtryskiwaczach pojawiły się bąble powietrza. Wydaje mi się że to gdzieś pompa łapie bokiem. Te bąbelki są nie cały czas, a tylko w momencie przygazowania, gdy silnik się telepie. Na jednym wtrysku zrobiło się w sumie około 4 mm przestrzeni a na kolejnym tylko malutkie bąbelki pędzące do góry. Średnica wewnętrzna wężyka to około 3mm.

    0
  • #12 11 Sty 2012 19:32
    daw2
    Poziom 18  

    Kolego jak masz dostep do VAG to logi grupy 000 BS na zimnym silniku przez minute wklej. Do sprawdzenia kompresja na kazdym cylindrze też na zimnym silniku. To nam już dużo powie. Pozdro

    0
  • #13 12 Sty 2012 16:42
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    Dzięki Kolego.
    Log :

    Thursday,12,January,2012,15:07:17
    028 906 021 BF,,1.9l R4 EDC 00SG 0804,

    ,Group A:,'001,,,,Group B:,'008,,,,Group C:, Not Running
    ,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,Engine speed,Inj qty,Inj qty,Inj qty,,,,,
    ,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,,?,?,?,TIME,,,,
    Marker,STAMP, /min, mg/str, V,°C,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP,,,,
    ,0.82,987,14.0,1.780,2.7,0.38,1071,0.0,29.0,27.4,,,,,
    ,1.69,966,15.8,1.920,1.8,1.25,924,0.0,28.4,29.4,,,,,


    Kompresji jeszcze dzisiaj nie sprawdziłem, i nie zrobię do końca tygodnia. Czekam na jakąś rade.

    1
  • #14 14 Sty 2012 08:10
    daw2
    Poziom 18  

    Po pierwsze prosiłem o grupe 000BS a po drugie z tych logów nic nie widac. Przerób w exel-u tak zeby dane były przejrzyste

    0
  • #15 14 Sty 2012 08:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 14 Sty 2012 14:29
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    daw2 napisał:
    Po pierwsze prosiłem o grupe 000BS a po drugie z tych logów nic nie widac. Przerób w exel-u tak zeby dane były przejrzyste


    Ok, spoko. Ale BS000 masz na myśli "basing settings" w bloku 000? Zrobię nowe badania i wrzucę jeszcze raz. Te powyżej usunę, żeby nie szpeciły strony, jeśli są bezużyteczne.

    0
  • #18 14 Sty 2012 15:58
    trans-serwis
    Poziom 39  

    marcinadamczewski napisał:
    Dzisiaj zrobiłem test przelewów wtryskiwaczy. Okazało się że w wężykach w 2-ch wtryskiwaczach pojawiły się bąble powietrza. Wydaje mi się że to gdzieś pompa łapie bokiem. Te bąbelki są nie cały czas, a tylko w momencie przygazowania, gdy silnik się telepie. Na jednym wtrysku zrobiło się w sumie około 4 mm przestrzeni a na kolejnym tylko malutkie bąbelki pędzące do góry. Średnica wewnętrzna wężyka to około 3mm.
    Nie rozumiem dlaczego ten temat jeszcze nie trafił do kosza.

    0
  • #19 18 Lut 2012 09:24
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    Tych logów już nie będę robić, bo nie ma potrzeby. W silniku zacinała się regulacja ciśnienia przy pompie olejowej. Mechanik wziął 40 pln i auto jest ok. Po mimo starości silnika w te potężne mrozy(-35) i kilkudniowy postój bez przepalania, silniczek palił od pierwszego strzału. Chciałem podziękować Szanownym Kolegom za zainteresowanie i chęć pomocy.

    1