Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80, licznik VDO, szybkościomierz wariuje

05 Sty 2012 19:14 3936 9
  • Poziom 9  
    Witam,

    Jak w temacie licznik z audi 80 działa mi niezbyt dobrze. Mam podświetlenie zegarów, działa mi wskaźnik paliwa, temperatury, obrotomierz i lampki kontrolne.

    Jak auto jest zimne działa mi również prędkościomierz, ale tu zagwostka, do czasu... Mianowicie gdy odpalę sobie samochód rano mogę się nim rozpędzić nawet do 150km/h i licznik działa, natomiast po jakichś 20 minutach jazdy kiedy już wszystko się odpowiednio nagrzeje wskazówka z prędkościomierza spada z rzeczywistej prędkości na ok 40km/h i tam się nieznacznie rusza...

    Problem polega na tym, że nie wiem co to może być? Naprawiał mi licznik "koleś" który się "niby" na tym zna. Jednak ja nadal mam takie problemy.

    Co może być przyczyną? Czy tam gdzieś potem nie do końca dochodzi prąd? Czy coś sie przegrzewa?

    Nie jestem pewien czy na samej płytce z zegarów jest coś może nie tak, bo dzisiaj miałem na próbę inny prędkościomierz (ale podkreślam, że sam prędkościomierz przełożony do mojej płytki z zegarów) i stało się to samo...

    Czy ma ktoś w ogóle jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić, wymienić?

    Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    Sprawdź wtyczkę od czujnika prędkościomierza lub podmień sam czujnik. Czujnik jest na skrzyni biegów tuż przy lewej półosi.
  • Poziom 9  
    sprawdzone, wtyczki jak nowe, sam impulsator kupiłem nowy... to nie to... :(
  • Poziom 8  
    witam, nie zakładam no0wego tematu, bo mam podobny problem dlatego podłączam się tu. Mianowicie jak autko zimne prędkościomierz pokazuje, poi 15 - 20 minutach jazdy wskazówka prędkościomierza spada do zera i nie pokazuje prędkości, zaznaczam też, że przestają wtedy także naliczać liczniki kilometrów zarówno główny jak i mały. Jak autko postoi parę godzinek, prędkościomierz znów pokazuje prędkość na kolejne 15 - 20 minut. Zauważyłem, że podczas tych 15 minut podczas których prędkościomierz działa, nagrzewa się, gdyż po wyjęciu dechy obudowa prędkościomierza była ciepła, gdy dotknąłem obrotka był zimny, więc chyba grzanie się elektroniki prędkościomierza ma tu znaczenie i nie jest to norma. Proszę o pomoc w imieniu także kolegi do którego wpiąłem się z tematem. Może rozwiążecie nasze problem.
  • Poziom 14  
    Obejrzeć dokładnie płytkę i połączenia w zegarach,
  • Poziom 8  
    Tyle już zrobiłem, ścieżki wyglądają ok, cała płytka liczników, jak i elektronika prędkościomierza została przelutowana, zatem zimne luty odpadają, jedyne co przychodzi mi do głowy to fakt, że prędkościomierz wkładany jest w elektronikę całej dechy na cztery piny, może i to zlutować na stałe? próbowałem podginać te piny dla lepszego styku, ale może to za mało. Sam już nie wiem
  • Poziom 23  
    Mozesz wrzucic fotki tego licznika?? Bo czesc aut z grupy VAG mialo tendencje do zimnych lutow na stabilizatorze i elementach w jego okolicy. Po zdjeciach bedzie latwiej cos stwierdzic i ewentualnie powiedziec co przelutowac dla pewnosci.
  • Poziom 8  
    ok postaram się wrzucić fotki, ale z tego co pamiętam stabilizator nie jest lutowany do płyty tylko wkładany w piny(ma swoje gniazdo) nie wiem czy dobrze kojaże, ale jeżeli z ten sam stabilizator zasila także wskaźniki temp i paliwa, to stwierdzam, że nie może to być to, bo paliwo pokazuje super, nie ma z tym problemu, ale wrzucę fotki, może kolega ma większe pojęcie ode mnie
  • Poziom 10  
    Miałem podobnie tylko w zimne dni albo po deszczu sprawdź luty na płycie.
    U mnie pomogło!
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany przyczyną była luźna wtyczka w kabinie przed licznikami. Mechanik który zmieniał mi nagrzewnice widocznie jej nie docisnął niektóre z sygnałów z silniaka nie docierały do dechy. Pozdrawiam dzięki za chęc pomocy