Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sharan 2000 benzyna esp nie działa i radio

montax 05 Sty 2012 20:45 2579 14
  • #1 05 Sty 2012 20:45
    montax
    Poziom 10  

    Witam.Mam problem z w/w samochodzikiem.Pokazuje błąd związany z czujnikiem kąta skrętu. Świeci kontrolka ESP. Brak komunikacji. Radio rząda kodu przy włączeniu zapłonu. Wpisując poprawny kod nie przyjmuje go. Wystarczy odpiąć kostkę od czujnika skrętu wtedy radio porzyjmuje kod i załącza się. Jeśli wyłączy się zapłon i ponownie włączy jest ok, znów gra. Dziwny objaw,może się ktoś z tym spotkał już i przerabiał. Usterka objawiła się po nocnym postoju. Dzień wcześniej było ok.

  • #2 06 Sty 2012 20:24
    kdvc
    Poziom 24  

    Napisz jaki silnik pojemność rocznik i kod silnika jeśli jest możliwość.
    Napisz także czy masz fabryczna zmieniarkę??

  • #3 07 Sty 2012 13:03
    montax
    Poziom 10  

    Witam Silnik to AWC 1,8 rok 2000. Z tego co udało mi się jak na razie ustalić jest za małe napięcie na przewodzie do czujnika skrętu.Czerwony przewód (4) napięcie około 3V. Powinno być 12V. Brakuje mi dokładnego schematu tego pojazdu.Pozdrawiam licząc na pomoc.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Zmieniarka jest w tym pojeździe.

  • #4 07 Sty 2012 13:43
    kdvc
    Poziom 24  

    Nie mam niestety schematu .Mam za to rozpiskę pinów na kompie ciebie będzie interesował :
    Pin 49(+11V - +14V na prostych kolach)(0V na skręconych)
    i Pin 50 (+ po stacyjce) do sterowania Power Steering Pressure.
    Posprawdzaj jak wyglądają właśnie te kable czy nie są przetarte przegniłe itp. W miedzy czasie postaram się poszukać jakiegoś schematu do samego sterowania wspomaganiem.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Pin-out AWC:

    Załączniki:
  • #5 07 Sty 2012 14:21
    montax
    Poziom 10  

    dzięki kolego kdvc za chęć pomocy. U mnie w sterowniku wspomniane piny 49 i 50 są nieuzbrojone

  • #6 07 Sty 2012 14:32
    kdvc
    Poziom 24  

    dziwne bo do AWC mam tylko taki pin-out.

    Dodano po 5 [minuty]:

    W 2000 Roku był produkowany Sharan 1.8 Ze sterownikiem AJH I tam pin 50 to pin 14 Ale 49 jest tak samo wykorzystywany.
    od jakiego momentu masz taki problem ???

  • #7 07 Sty 2012 14:35
    montax
    Poziom 10  

    jest to automat lecz nie widzę w Twoim pliku by to miało jakieś znaczenie dla sterownika

    Dodano po 3 [minuty]:

    samochód zrobił trasę. Było ok. Potem postał noc na mrozie i rano pojawiła się kontrolka ESP i nie działało radio. Nie przyjmowało kodu który na 100%był ok.Po podłączeniu do kompa pokazuje brak komunikacji z czujnikiem skrętu. Jak odłączy się tenże czujnik można radio zakodować, lecz jak się Domyślasz nie działa ESP

  • #8 07 Sty 2012 14:41
    kdvc
    Poziom 24  

    Jeśli czujnik skrętu nie jest podłączony do ECM to weź przejrzyj go po długości czy nigdzie nic się nie dogrzało do niego i z którym ze sterowników jest połączony jeśli nie z ECM . Masz ksenony ??? czasem czujnik skrętu mylony jest z poziomicą od ksenonów.

  • #9 07 Sty 2012 14:43
    montax
    Poziom 10  

    Ksenonów nie ma.Problem w rozwaleniu instalacji.Ciasno jak diabli Może Wiesz co jeszcze wisi na bezpieczniku 32?

  • #10 07 Sty 2012 14:53
    kdvc
    Poziom 24  

    A zobacz linie komunikacji Miedzy sterownikiem ESP a czujnikiem i miedzy sterownikiem ESP a reszta sterowników bo tam bodajże jest już CAN i to może łączyć i radio i ESP ze sobą.

  • #11 07 Sty 2012 14:57
    montax
    Poziom 10  

    Jest can i nad tym teraz pracuję. Czasem jakiś sterownik może ją też zakłócać a znalezienie problemu nie jest łatwe.Najciekawsze jest to że radio przy tym wszystkim nie koduje się

  • #12 07 Sty 2012 14:59
    kdvc
    Poziom 24  

    podaj tylko miesiąc bo się w okolicach maja 2000 zmieniły ułożenia i wygląd bezpieczników.

  • #15 07 Sty 2012 16:21
    montax
    Poziom 10  

    Temat zamykam. Przy tego typu usterce warto sprawdzić zasilanie od bezpiecznika 32. Zgnilizna pod pompą ABS-u. Dzięki za pomoc Koledze kdvc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME