Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MITSUBISHI GALANT 2,5 V6 Sport Edytion

Pogromca 05 Jan 2012 20:48 4676 10
  • #1
    Pogromca
    Level 15  
    Witam posiadam auteczko jak w tytule problem dotyczy manualnej skrzyni biegów . Na zimnym silniku biegi wchodzą z wielkim oporem wręcz na siłę wskakują . Na rozgrzanym silniku problem istnieje lecz da się znieść mniej topornie wchodzą . Rano przewaga albo wrzucę jedynkę następnie odpalę silnik albo na siłę go wrzucę . Na wyłączonym silniku biegi idealnie wchodzą , z moich badań doszedłem do ominiętego czujnika sprzęgła wisiał obok a w zamian go zastałem śrubę skontrowaną dwiema nakrętkami . Samochód kupiłem od znajomego czujnik odkręcił w celu obniżenia pedału na sportowy . Naprawiłem to plastikowe nakrętki fabryczne od czujnika pękły zastąpiłem stalowymi . Problem znikł na tydzień , dziś na wieczór od nowa katorga nie mam pomysłu jak z tym walczyć . Sprzęgło regulowałem trzpieniem pomogło na krótki okres przed podłączeniem czujnika . Przy zakupie było ciepłe lato nic mu nie dolegało aż nastała zima . Przy zmianie biegów lekko szarpie trudno dostosować pedał gazu . Sprzęgło nie ślizga ciągnie trochę zamula mało żwawy silnik kiedy problem powraca . Proszę o opinie pomoc , która mogłaby raz a dobrze rozwiązać ten problem
  • #2
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Szukałeś / opisywałeś na forum Mitsumaniaki ten problem? Jest tam wielu szpecy od tych extra wózków. ( miałem sigmę...)
    W innym aucie spotkałem sie z podobnym problemem. Uszkodzona była poduszka skrzyni biegów.
  • #3
    brandy-p
    Level 31  
    Sprzęgło sterowane hydraulicznie czy linką?
  • #4
    Pogromca
    Level 15  
    Sprzęgło hydrauliczne na wysprzęgliku
  • #6
    brandy-p
    Level 31  
    ...albo zapowietrzający się układ.
  • #8
    robert_d_g
    Level 23  
    Możliwości jest kilka:
    - sam płyn hydrauliczny ma znaczenie (zalecany DOT3/DOT4 - cechuje się właściwościami higroskopijnymi)
    - powinieneś sprawdzić czy pod gumką wysprzęglika zbiera się płyn, jeżeli tak, to do wymiany,
    - sprawdzić czy pompka utrzymuje ciśnienie (prawidłowe ustawienie popychacza to 121mm od podstawy pompki do osi trzpienia mocującego przy pedale sprzęgła)
    - sprawdzić kompensator na linii hydraulicznej - przykrecony jest do skrzyni

    Poza kolejnością to także ważną rzeczą jest sam olej w skrzyni 75W90 albo 75W85W GL4 2,2Litra
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    robert_d_g wrote:
    Możliwości jest kilka:
    - sam płyn hydrauliczny ma znaczenie (zalecany DOT3/DOT4 - cechuje się właściwościami higroskopijnymi)

    Przy sprzęgle nie ma to znaczenia. Woda ma tą samą prężność co hydrol. Na wysprzęglik nie działa taka temperatura jak na zacisk hamulcowy, żeby się korka parowego obawiać.
  • #10
    robert_d_g
    Level 23  
    robokop wrote:
    robert_d_g wrote:
    Możliwości jest kilka:
    - sam płyn hydrauliczny ma znaczenie (zalecany DOT3/DOT4 - cechuje się właściwościami higroskopijnymi)

    Przy sprzęgle nie ma to znaczenia. Woda ma tą samą prężność co hydrol. Na wysprzęglik nie działa taka temperatura jak na zacisk hamulcowy, żeby się korka parowego obawiać.
    Pomijasz fakt, że wytrącająca się wilgoć + stalowa tuleja = rdza/wżery/etc. Ponadto długo niewymieniany płyn powoduje niszczenie uszczelnień gumowych.
  • #11
    Pogromca
    Level 15  
    Zamykam post problem był po stronie wadliwej uszczelki w pompie