Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo V 50 2.0D 2005r 165tys Cięzko pali i kontrolki od poduszek

mrup 05 Jan 2012 21:37 3691 10
Texa Poland
  • #1
    mrup
    Level 10  
    Witam.
    Jestem szczęśliwym posiadaczem V50tki 2.0D z 2005r, przebieg obecny to jakieś 165 tyś km, oczywiście wg licznika bo autko jest sprowadzone z Włoch i nie miał żadnych dok przebiegu ale wg stanu wnętrza wygląda że przebieg jest autentyczny, mam go od sierpnia 2011 czyli jakieś 4 m-ce.
    Generalnie autko sprawuje się rewelacyjnie, Zaraz po zakupie byłem na diagnostyce, był wpinany w kompa i nie wykazało żadnego błędu w pamięci, lecz... i tu się zaczyna..:

    1.
    Gdy odpalam samochód, zwłaszcza gdy jest zimny(temp.poniżej zera)
    samochód ma problemy z odpaleniem, nawet zdarzyło mi się ostatnio że złapał ale tylko tak jak by na 2 lub 3 cylindry, przez moment, ponownie odpalił normalnie. Zawsze za drugim razem pali idealnie. Ponadto gdy go rano odpalam to puszcza taki siwy dym ale tylko przez 10-20 sek. Co jeszcze zauważyłem że gdy chodzi na wolnych obrotach to zapach spalin jest ostry i bardzo drażniący. Co zauważyłem to już moja 2 wymiana oleju , przejechałem nim za te 4 mieś. prawie 20tys. km i na pewno nie ma w ogóle ubytku tak oleju jak i płynu chłodniczego i generalnie samochód pracuje normalnie, bardzo dobre przyśpieszenie i odejście.Zawsze jak go odpalam świeci się kontrolka silnika ta żółta po przekręceniu stacyjki na I stopień i nie gaśnie, na II stopień i też nie gaśnie dopiero po odpaleniu gaśnie.

    2.
    Po przekręceniu stacyjki na I stopień zaświeca się czerwona kontrolka poduszek pow., po 5-7 sek zgaśnie, na II stopniu też się zaświeca ale gaśnie razem z wszystkimi. Raz mi się zdarzyło iż nie poczekałem aż zgasną kontrolki, potrzebowałem szybko przestawić samochód i wówczas po tym jak ruszyłem do tyły zaświeciła się ta kontrolka od poduszek + czerwony trójkąt na środku. Po zgaszeniu i ponownym rozpaleniu nadal się świeciły obydwie te kontrolki. Natomiast po upływie jakichś 2-3h, gdy chciałem odjechać, zapalił normalnie kontrolki zgasły.

    Bardzo proszę o radę bądź chociaż sugestię co to może być, czy to z tymi kontrolkami jest normalne?
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    Ireneo
    Level 42  
    mrup wrote:
    był wpinany w kompa i nie wykazało żadnego błędu w pamięci,

    Raczej błąd powinien być skoro kontrolka się zapaliła.Jakim testerem diagnozowane?
  • Texa Poland
  • #3
    mrup
    Level 10  
    Niestety nie mam pojęcia jakim, było to w normalnym ogólnym serwisie nie w ASO.
    A co myślicie o tych siwych spalinach i problemach z odpaleniem????
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    mrup
    Level 10  
    A czy uszkodzone świece będą zdiagnozowane przy podpięciu do kompa ??????
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    mrup
    Level 10  
    ok, spróbuję tak jak piszesz... napiszę jak będę coś wiedział.
  • Helpful post
    #8
    olel
    Level 17  
    Świece grzeją już przy włożeniu kluczyka do stacyjki, po zwolnieniu elektrycznej blokady kierownicy. Próbuj włożyć kluczyk do stacyjki ale nie przekręcaj przez jakieś 5s może więcej i wtedy próba.
  • #9
    mrup
    Level 10  
    Sprawdziłem i okazało się że świece faktycznie,-3 spalone całkowicie a jedna tak tylko tylko, a akumulator to samo,- przy rozruchu jedyne 7V, jutro mają mi wymienić świece BERU, ok 50zł/szt, a akumulator zamówiłem na alegro BOSCH S5 85Ah 800A- jakieś 400zł. Jak wszystko pozakładam to się odezwę co i jak. Póki co bardzo dziękuję za rady.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    mrup
    Level 10  
    witam. czyli że za świece przepłaciłem?????
    wczoraj wymienili mi świece żarowe, odziwo były zamontowane świece BOSCH a nie BERU. dostęp do świec to po prostu nieporozumienie, 3 to tak jeszcze a czwarta jest pod zaworem ERG-chyba, tak mi mówili że to się tak nazywa..:), trzeba było go wymontować aby do niej się dostać. Samochód zaczął znacznie lepiej palić, równo palił na 4 cyl ale dalej słabo. Dziś wymieniłem akumulator, BOSCH S5 850Ah 800A, oczywiście mostkowałem napięcie z prostownika bo bałem się o ustawienia kompa i radio bo nie mam żadnej książki do niego. Samochód bardzo ładnie pali, równo, chyba już jest wszystko ok.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Tak nawiasem mówiąc nurtują mnie jeszcze 2 rzeczy w tym samochodzie.
    1)
    to ten zapach spalin, na prawdę wydaje mi się ze to nie jest normalne. Znajomy mi powiedział że to śmierdzi jak palony płyn chłodniczy, ja też tak myślałem ale zrobiłem tym samochodem za 4 miesiace już 22 tys km i nie ma wogóle ubytku płynu chłodniczego.
    Słyszałem że w tych samochodach występuje coś takiego jak płyn do wypalania czy oczyszczania DPF. Czy jest coś takiego w tym modelu???
    Co ile się go uzupełnia i gdzie to można zrobić??? Pytałem wczoraj tu u mnie w tym warsztacie i potwierdzili mi że jest ale oni nie są w stanie tego zrobić, kierowali mnie do ASO. Może ktoś to już robił i może mi napisać gdzie i za ile mogę uzupełnić ten płyn
    2)
    to język w komputerze.
    Jak już chyba pisałem, sprowadzony jest z Włoch i ma język włoski, ja jestem z mielca-podkarpackie, wiecie może gdzie najblizej można takie coś zrobić?????
    Pytałem w ASO w rzeszowie ale mi odmówili i skierowali do volvotech-u do chorzowa, może jest coś blizej??????